פתאל מעלה תחזית; ההכנסות יגיעו השנה ל-5.1-5.7 מיליארד שקל
שנתיים אחרי משבר גדול שגרם לפעילים בשוק ההון לפקפק ביוכלתה של פתאל לשרוד, הנהלת החברה מוכיחה שהאופטימיות שלה כבר אז היתה במקום. קאמבק גדול לקבוצת המלונות.
פתאל החזקות פותחת את שנת 2022 עם זינוק בהכנסות ומעלה את התחזיות להמשך השנה. ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2022 צמחו ב-286% לכ-752 מיליון שקל , בהשוואה לכ-195 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDAR ברבעון עלה לכ-94 מיליון שקל, לעומת הפסד של 70 מיליון ברבעון המקביל אשתקד
לאחר תאריך המאזן נרשמה עלייה נוספת בשיעורי התפוסה המתקרבים לרמתם טרום משבר הקורונה ובחודש מאי 2022 התפוסה הממוצעת הגיע לכ- 76%. החברה העלתה את תחזית ההכנסות לשנת 2022 לטווח של 5.1-5.7 מיליארד שקל, חלף תחזית קודמת של 4.8-5.5 מיליארד שקל; הרף הגבוה של תחזית ההכנסות משקף צמיחה מעבר לרמת ההכנסות בשנת 2019, טרום משבר הקורונה, שהייתה שנת שיא.
ה-EBITDAR בשנת 2022 צפוי לנוע בטווח של כ- 1.5-1.7 מיליארד שקל. בחודש שעבר, השלימה חברת הבת - פתאל אירופה - הקמת מיזם המיועד לרכישת בתי מלון באירופה בהיקף של כ-1 מיליארד אירו, שינוהלו על ידי רשת פתאל.
על רקע התוצאות, אמ רשחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה: "אנו פותחים את שנת 2022 עם צמיחה חדה בהכנסות כתוצאה מהעלייה בשיעורי התפוסה בכל בתי המלון בישראל ובאירופה, למרות השפעת זן האומיקרון בתחילת השנה. מגמה זו ממשיכה גם לאחר תאריך המאזן והחל מחודש אפריל אנו רואים ביקושים הולכים ומתגברים, הן למלונות הנופש והן למלונות העסקים שלנו, בהמשך לחזרה ההדרגתית של אירועים וכנסים, ובכך אנו מתקרבים לרמות התפוסה של טרום משבר הקורונה, בחודש מאי הגיע התפוסה ברשת לכ- 76%. עם זאת ועל אף העלייה בתוצאות יחסית לתוצאות הרבעון המקביל אשתקד, יש לזכור שהרבעון הראשון בתחום התיירות מאופיין בביקושים נמוכים בשל חודשי החורף המשפיעים על שורת ההכנסות והרווחים המאפיינת את הרשת.
"אנו חשים ביטחון רב בפעילות העסקית, ובהמשך לכך אנו מעלים את תחזית ההכנסות לשנת 2022. כמו כן, צעדי ההתייעלות, בהם נקטנו עם פרוץ משבר הקורונה, ממשיכים לתרום לחיסכון בהוצאות התפעול, גם עם החזרה לשגרה, ואנו מאמינים שהחיסכון בהוצאות יימשך גם בשנים הבאות. במקביל, אנו ממשיכים בפיתוח העסקי של הקבוצה, כאשר בחודש שעבר הקמנו שותפות, יחד עם גופים מוסדיים, לאיתור הזדמנויות השקעה במלונות באירופה, הן באמצעות רכישה והשבחה והן באמצעות הקמה של בתי מלון, בהיקף כולל של עד כ-1 מיליארד אירו, כאשר כל בתי מלון ינוהלו על ידי רשת פתאל. בנוסף, על פי תוכניותינו העסקיות, במהלך 3 שנים הבאות אנו צפויים לפתוח 32 בתי מלון נוספים, ועם פתיחתם, תפעיל הרשת 230 בתי מלון עם למעלה מ-44 אלף חדרים בארץ ובחו"ל".
הצמיחה החדה בהכנסות הרבעון הראשון מיוחסת לגידול בביקושים כמתבטא בעלייה בשיעורי התפוסה בכל אזורי הפעילות של החברה, בעוד שהרבעון מקביל אשתקד התאפיין בשיעורי תפוסה נמוכים משמעותית בהשפעת מגבלות הקורונה והתאוששות הדרגתית ממשבר הקורונה הן בישראל והן באירופה.עם זאת, חשוב לציין שהחברה עדיין מפסידה. ההפסד המיוחס לבעלי המניות ברבעון הראשון ירד לכ-272 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-378 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול תקן IFRS16, החברה סיימה את הרבעון עם הפסד נמוך יותר - 224 מיליון, לעומת הפסד של 340 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הרבעון הראשון בתחום המלונאות מאופיין מסורתית בביקושים נמוכים יחסית בשל חודשי החורף, המשפיעים על ההכנסות והשורה התחתונה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.קריסהדיין איציק 31/05/2022 18:33הגב לתגובה זו1 1סיפורי יחצנות תמיד היו הצד החזק של פתאל , תיירות זה לא החלק החזק או הבריא אצלו , כל פעם שמגלים שיש הפסד או צלילה מתחיל רעיון שסיפורי פוגי יגרמו לעליית המניה , אז כרגיל שקרים בגרושסגור
-
1.פתאל זו מניה לשנים קדימה, לא לחודשים (ל"ת)חברה מטריפה 31/05/2022 14:56הגב לתגובה זו1 0סגור