האם זה הזמן לקנות מניות?

אל תאמינו לפרופסורים המכובדים שמדברים בביטחון, הם לא יודעים מה יקרה בשווקים ובכלכלה. הם מנחשים. שני פרופסורים יתנו לכם שתי דעות לעתים מנוגדות. הדעה שלכם לא נחותה משלהם. אף אחד לא יודע האם הפד יצליח בניסוי הריבית והאינפלציה. וגם, מה משקיע צריך לעשות עכשיו? לצפות לימים קשים ובכל זאת להתחיל בהדרגה להגדיל את הרכיב המנייתי
 | 

אזהרות על גבי אזהרות פרסמו כתבי ביזפורטל בשנים האחרונות – אזהרות מפני שותפויות המו"פ (שקרסו בהמשך בממוצע ב-60%), אזהרות מהנפקות (שירדו בהמשך בממוצע ב-35%), אזהרות מהייפ של חברות אנרגיה מתחדשת בלי הכנסות ובשוויים מנותקים (אוגווינד, אלקטריאון, ברנמילר, אקוואריוס ועוד) שנפלו ביותר מ-50%; אזהרות מהניהול של פסגות (שקרסה בתשואות ונמכרה), אזהרות מהניהול של אלטשולר שחם (צדקנו, אבל גם טעינו כשחשבנו שזו מעידה יחסית קצרה), אזהרה מהשטיקים של מור שמייצרת תשואה עודפת בקרנות וקופות חדשות, אזהרות מהניפוח בנאסד"ק. זה מדגם חלקי. מבול של אזהרות. אנחנו גאים באזהרות האלו, יש לנו סטטיסטיקה מצוינת. זה לא בגלל שאנחנו חכמים יותר או מבינים יותר מאחרים. זה לא רק בזכות הניסיון וההיכרות שלנו עם השוק והחברות. זה בעיקר כי אנחנו לא מפחדים להגיד את האמת.  

אנחנו נביא לכם את האמת שלנו גם כשזה קשה, מורכב, וכרוך במלחמה מול פירמות וגופים חזקים. לא נכנענו ולא ניכנע למרות האיומים, מכתבי ההתראה, תביעות ההשתקה וכו'. התפקיד שלנו הוא לספק לכם את המידע התוכן והתובנות שיעזרו לכם להבין את הכלכלה ואת השווקים הפיננסיים בפרט. בתקופה של גאות בשווקים, כשיש הרבה פלופים, גימיקים ושרלטנים, יש בעיקר אזהרות. בתקופה של שווקים חלשים והאטה בכלכלה, יש דווקא הזדמנויות. הכתבה הכי נקראת בביזפורטל מעולם היא – "עכשיו נולדים העשירים החדשים" שנכתבה בשפל של הקורונה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ולמה אני מזכיר את זה כעת? כן, כדי להשוויץ קצת ולנסות לגרום לכם להיות קוראים נאמנים באתר, אבל בעיקר מכיוון שיש לי אזהרה חשובה בשבילכם ותובנה שיכולה להיות נכונה לכם. נתחיל באזהרה: אל תאמינו לכלכלנים, הם לא באמת יודעים מה יהיה. ביום שישי התפרסמו נתוני האינפלציה בארה"ב. האינפלציה הפתיעה לרעה, בשעה שהיו לא מעטים שסברו שהיא תתחיל לרדת. הקצב השנתי של האינפלציה עלה ל-8.6% לעומת 8.3% בעבר. הפרסום גרר את וול סטריט למטה, ונבואות הזעם על מיתון וסטגפלציה (מיתון יחד עם אינפלציה) התחזקו. רגע, סטייה של 0.3% באינפלציה מעבירה את הכלכלנים על דעתם – מהאטה לקוקטייל של מיתון עם אינפלציה? האומנם ביום שישי בשעות הבוקר (שעון ארה"ב) נפל האסימון והתברר שאנחנו במיתון?

כמובן שלא. הכלכלנים שבלטו בשיח בימים האחרונים פסימיים אבל יש גם אחרים – אופטימיים. האינפלציה העולה היא אכן "מכה גדולה", היא שוחקת את הכסף, היא מבטאת מס עקיף שהציבור משלם, היא מקשה על משקי הבית ברכישות-קניות במכולת ובכלל. אבל יש מומחים רבים שסבורים שאנחנו לא בפתחו של מיתון. וזו בדיוק הבעיה! כלכלה היא לא מדע מדויק, היא לא מדע. כלכלה היא הרבה אווירה, חוכמת המונים, פסיכולוגיה, והרבה מאוד ניסוי וטעייה. לא נעים להגיד (במיוחד בתור בוגר תואר שני בתחום), אבל פרופסורים לכלכלה וכלכלנים בכלל, מכובדים ככל שיהיו, צריכים להילקח בערבון מוגבל.

וזה לא בגלל שהם לא מבינים, לא חכמים, אלא פשוט בגלל שהם מנחשים. שאלת השאלות עכשיו היא איך תשפיע הריבית על האינפלציה. האם הריבית שעל פי העקרונות וכללי הכלכלה מקטינה את הביקושים ומעודדת חיסכון על פני צריכה, אכן תגרום לירידה באינפלציה? והשאלה היותר חשובה – האם הנשק הזה לא מסוכן מדי. הנשק הזה, אזכיר, גורם בעצם לפגיעה בצריכה ובצמיחה ולהאטה כלכלית. כשמווסתים את האינפלציה פוגעים גם בצמיחה ועלולים לגלוש להאטה ומיתון. אם נשתמש בדימוי מעולם הרפואה – הטיפול הזה אולי הורג את "התאים הרעים", אבל פוגע גם ב"תאים הטובים". אז בדומה למדע הרפואה, יש אולי אבחון. אבל הטיפול רחוק מלהיות מוחלט והתוצאות לא מוחלטות. ולכן, כל מי שיגיד לכם באופן נחרץ "מיתון", "סטגפלציה", מספק לכם את דעתו, אבל אין כאן ודאות, אלא סוג של ניחוש. אם הנגידים בעולם מגששים באפילה, אז בטח ובטח שלכלכלנים אין ידיעה, אלא הערכה בלבד, והיא לא בהכרח טובה מהערכה של כל אחד אחר.

ועדיין – הראיונות והכתבות עם מומחי שוק וכלכלנים, חשובות. אתם לומדים על כל האפשרויות, כל האבחנות, כל הטיפולים, ובוחרים ומעריכים את התרחיש שנראה לכם. רק תזכרו – זאת לא הערכה מדעית, זאת בעצם אמונה. אתם מאמינים שיהיה מיתון או שלא יהיה מיתון.

וכל הכתבה הזו נועדה להביא אתכם לתובנה אחת. מה זה משנה מה הכלכלנים אומרים? למי אכפת אם יהיה מיתון או לא? מה זה חשוב כמה אינפלציה תהיה? אתם מחזיקים בכסף-הון ולא יודעים מה לעשות בו ואתם רוצים לדעת איך להשקיע. נבואות הזעם מצד אחד והאופטימיים מצד שני לא צריכים להזיז אתכם מהעקרונות הבסיסיים - פיזור השקעות ונתח גדול במניות. לאורך זמן, מניות מספקות תשואה עודפת על פני המכשירים הסולידיים. זה כלל ברזל שנכון לתקופות ארוכות והוא מגובה בנתונים מההיסטוריה של השווקים הפיננסיים בעולם. אבל זה עדיין לא מספיק. מה שנותן לנו גושפנקא חזקה יותר הוא "ההיגיון הבריא" ותיאוריות מימוניות. כשאתם נערכים להשקעה  במשהו מסוכן, אתם תעשו זאת אם תקבלו פיצוי בתשואה. מנגד, אם אתם משקיעים בנכס סולידי תבקשו-תדרשו תשואה נמוכה. מניות מסוכנות. מניות מספקות סיכוי גבוה יותר לתשואה. בטווח הארוך זה מתבטא בתשואה עודפת. האם אני בטוח שזה יימשך? לא. אבל בהינתן הפרקטיקה והתיאוריה המימונית, הסבירות לכך נראית לי גבוהה. 

הנאסד"ק נמצא כבר 30% מתחת לשיא, הוא יכול לרדת מדרגה נוספת, זה אפילו הגיוני כשמסתכלים על הירידה הצפויה ברווחים. אבל אף אחד לא יכול לתזמן את השוק, אף אחד לא יודע מתי יהיה השינוי. אני אישית מאמין שזה יקרה עוד 10%-15% ואני גם מאמין בתיאוריה של ירידות חדות (ימים קשים) לפני התאוששות. אבל כל אחד מוזמן להאמין במספר אחר. זו סתם תחושה. אין להערכה שלי שום יתרון על הערכה אחרת. זה יכול להיות במינוס 10% וזה יכול להיות גם במינוס 30%. אבל אחרי ירידה כל כך משמעותית ובהינתן שהמשברים הולכים ומתקצרים, הרי שמי שמשקיע לטווח ארוך, צריך להגדיל חשיפה ומי שהוא צייד של מניות, אחד שקורא ומנתח חברות, צריך לחפש הזדמנויות, הן כבר מתחילות לבצבץ. 

אתייחס לציבור שקונה סלים-מכשירים פאסיביים או קרנות נאמנות. הציבור הזה צריך  בשלב ראשון לאזן את הירידה בשיעור המניות כתוצאה מהירידות בשוק דרך רכישת מניות. ובשלב השני  צריך לחשוב על הגדלת שיעור המניות בכלל וזה מביא אותי למה שאמר גילעד אלטשולר לפני ימים בודדים. המייסד ומנכ"ל בית ההשקעות אלטשולר שחם אמר (במילים אחרות) שהוא לא מבין למה אנשים בני 50-60 צריכים להשקיע בפנסיה סולידית. הכלל הבסיסי בהשקעות הוא שככל שאתה צעיר יותר, כך תחזיק שיעור מניות גבוה יותר בתיק. כי מניות מספקות תשואה עודפת וכי צעירים יכולים לסבול מפולת, יש להם זמן להתאוששות. מבוגרים צריכים להשקיע באופן סולידי כי אולי לא יהיה להם זמן לתיקון ממפולות.

אבל אלטשולר צודק. אנחנו חוסכים כדי שתהיה לנו פנסיה עד 120, אז למה להפסיק להשקיע משמעותית במניות בגיל 50-60? טוב, לא כולנו נגיע ל-120, אבל 90, 85, 80? הכלל ההיסטורי והנכון הזה של הפחתת סיכון ככל שמתבגרים, צריך לעבור רענון. 50 זה עדיין גיל צעיר. לאנשים בני 50 יש בממוצע עוד הרבה שנים לחיות והם יכולים לספוג תיקון או מפולת. גם בני 55, והאמת היא שגם בני 60. ובכלל, מניות זה המשחק הכי רווחי לאורך שנים. בארה"ב כבר גילו את זה, שם שיעור ההשקעה במניות מנכסי החיסכון הוא כ-35%. אצלנו זה עדיין נמוך – סביב 25%. דווקא הירידות הנוכחיות הן זמן טוב לשינויים בתיק לטווח ארוך ולשינוי גישה בסיסית של הרבה אג"ח ומעט מניות. אגרות חוב, אגב וכבר הזכרנו ודשנו בזה, יכולות להיות מכשיר מסוכן ובריבת אפסית כמו שהיתה לפני כחצי שנה- שנה, מכשיר מסוכן מאוד, יש אגרות חוב ארוכות שנפלו ב-20%. זה ממש לא סולידי.  דווקא עכשיו הן הפכו לפחות מסוכנות. ועדיין - זה הזמן לשנות גישה - יותר מניות בתיקים לכולם, יותר מניות גם בתיקים של "המבוגרים", זה ישתלם בזמן הארוך, גם אם תהיה ירידה נוספת בשווקים וגם אם היא תהיה ירידה כואבת. 

תגובות לכתבה(97):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 67.
    ואם באומץ עסקינן, כעורך ובעלים של האתר
    רוני 16/06/2022 07:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבישי אתה מבקש למוטט פרדיגמות ואם בפרדיגמות אנחנו עוסקים, מדוע לא תתבטא באופן דומה בנוגע ל: 1. מניפולציות אשר מבצעים הקבלנים והבנקים בשוק הנדלן? 2. לאן הולך שער הדולר? 3. כיצד עסקת הגז עם אירופה צפויה להשפיע על המשק? 4. מה בנוגע להעדר היציבות הפוליטית וכיצד היא שוב צפויה להשפיע על השוק?
    סגור
  • חברים, אל תאמינו לפרופסורים, תאמינו לאבישי עובדיה, א...
    Sassi6 28/06/2022 01:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים, אל פחד, זאת יען כי הירידות נעצרות בשער המינימום, אז נא להשתתף בבקשה בנטל הירידות, תודה
    סגור
  • 66.
    בשלב הזה
    לרון 15/06/2022 17:57
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עדיין שורטים גם עם סכנת שורט סקוויז בחשבון וכ"כ מניות ה"כלכלה הישנה" לא מניות צמיחה לעת הזו ,לא המלצות
    סגור
  • 65.
    עיתוי מושלם של הכתבה, המניות מזנקות ויזנקו יותר (ל"ת)
    דוד 15/06/2022 17:27
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 64.
    מילים של שפיות. תודה. (ל"ת)
    כגן 15/06/2022 12:58
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • טען עוד
  • 63.
    צודק במאה אחוז
    אנונימי 14/06/2022 22:58
    הגב לתגובה זו
    10 2
    הכסף החכם לעולם לא יעזוב את הבורסה הוא הקים אותה לצרכיו ולכן בטווח של שנים הבורסה תעלה
    סגור
  • 62.
    הלוואי ולמור בית השקעות יהיו עוד הרבה "שטיקים" כאלה
    משקיע דרך מור 14/06/2022 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין לי זיקה למור בית השקעות. למעט ניהול הקופות שלי אצלם. את כל השטיקים שמור עשו, עושים ויעשו (בתקווה לעוד רבים כאלה) עושים כל בתי ההשקעות. ככה מנהלים כסף. אני לא צריך גוף שייתן לי תשואת שוק. את זה אני יודע לעשות לבד. מרוצה מאוד מהתשואות ומקווה שימשיכו לתת ערך מוסף למשקיעים. בין אם בשטיקים בין אם מהיקב או מהגורן. העיקר לטנף ולכתוב שטויות שידבקו לגוף נהדר בחיפושים בגוגל... אופייני לכתבי דה מרקר והקליק בייט שלהם.
    סגור
  • 61.
    "האם זה הזמן לקנות מניות"? אבישי עובדיה נותן כאן הצד...
    Sassi6 14/06/2022 04:02
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אבישי עובדיה נותן כאן הצדקה רציונלית ל-"זה הזמן לקנות מניות", אממה וממה הוא מתעלם? הוא מתעלם מ-"Market sentiment", זאת יען כי ביטחון הצרכנים בשפל, סקר של אוניבסיטת משיגן מצביע על קריאה נמוכה במדד סנטימנט הצרכנים - כאשר סנטימנט השוק שלילי, מתעורר הפחד של עדר המשקיעים הקטנים, הם לא אך ורק מפילים את השווקים, העדר במנוסתו רומס גם את ה-"Stop Loss" למשקיעים נוספים, והם הסיבה של "All boats are sinking with the tide" בדיוק כמו שקרה אתמול כאשר 500 מניות S&P500 נצבעו אדום, אז בבקשה, זה לא הזמן לקנות מניות כאשר סנטינמט השוק שלילי, תודה
    סגור
  • כתבה בעיתוי מושלם (ל"ת)
    תזמון 26/06/2022 18:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לא משנה כמה buzz words תוסיף, אתה פשוט טועה.
    כגן 15/06/2022 13:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה הזמן להכנס. רק צריך לב חזק.
    סגור
  • אכן כי כן, אכן זה הזמן להיכנס ולהשתתף בנטל הירידות.....
    Sassi6 21/06/2022 06:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני אחכה לך ואמתין לך בתחתית שפל המינימום, שם אני אתחיל לקלוט היצעים במחירי המינימום, תודה
    סגור
  • 60.
    ניתוח חשוב
    דב בירן 14/06/2022 03:02
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ואני מסכים, וכל מילה שלך בסלע הישראלים אינם מבינים את החשיבות של שוק ההון ושמירת ערך הכסף, תודה .
    סגור
  • 59.
    אם לא הייתי תקוע ומופסד, הייתי בוודאי שמח לקנות עכשיו (ל"ת)
    הברון מינכהאוזן 14/06/2022 00:39
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • זו בדיוק הסיבה לנהל 25% מהתיק במזומן. (ל"ת)
    כגן 15/06/2022 13:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 58.
    מה זה בדיחה?
    נו באמת 13/06/2022 22:08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    דבר אחד נכון אין לכם מושג ,כולם חכמים שהשוק יורד או עולה לא ראיתי שום כתבה באתר על החשש ממפולת עקב המכפילים הגבוהים...אם כבר כתבות כמה השוק זול וכמה כדאי לקנות שבבים סין ועוד זבל שמתרסק.מספיק לקרוא את גרינברג התמים שכבר הפיל חצי מדינה בפארפוס...מי שלא מבין את השווקים,המכונות והשחקנים כדאי לו לשתוק ולא להביע עמדה.
    סגור
  • היו כמה כתבות בביזפורטל שהזהירו מנפילות,
    כגן 15/06/2022 13:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואם אתה רואה בגרינברג (אדם ראוי וחכם) ממליץ אתה בבעיה.
    סגור
  • גרינברג אינו ממליץ
    לרון 15/06/2022 18:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק סוקר,אולם היות והפך להיות במקומותינו סוג של גורו,אזי גם סקירה חיובית היא המלצה כך או אחרת
    סגור
  • 57.
    החטא שלכם
    אחוואל 13/06/2022 20:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כתבים כמו פתאיה ופטפונג מפמפמים סטגפלציה כמו סטונדט שנה א שלא מבין כלום. שירות לקוראים זה לא לצאת בכותרות בשביל טראפיק אלה להיות מאוזן.מספיק ש10% מהוקראים מהקוראים ימכרו בגלל היסטריה של כתב דפקתם אותם
    סגור
  • 56.
    הכותב סותר את דבריו
    הייתי שמח להבהרה. הכותב מציין שיהיו עוד ירידות ולא 13/06/2022 20:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי שמח להבהרה. הכותב מציין שיהיו עוד ירידות ולא הגענו לתחתית. אם כך ואנו מופסדים 20-30 אחוז במדדים,מדוע לקנות עכשיו ולא לחכות לירידה נוספת של כ 10% ודווקא למכור כעת
    סגור
  • כי אתה לא יודע מתי יתחילו העליות (ל"ת)
    ירוק עולה 14/06/2022 08:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 55.
    שמתם לב
    לרון 13/06/2022 20:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאנחנו ב CATCH 22=2022?ג'וזף הלר כיוון במדויק בלי שהתכוון
    סגור
  • 54.
    אנחנו נאמנים לאתר בגלל השיעורים המחכימים שלך
    שולתתתת1 13/06/2022 09:56
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תודה. לפעמים אני מפספס שיעורים וחבל שאתם לא מעלים את ההקלטות של השיעור. תודה בכל מקרה
    סגור
  • 53.
    תודה
    יואב 13/06/2022 09:01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מלך
    סגור
  • 52.
    אתה אדם מיוחד ואמיתי.... (ל"ת)
    משה 13/06/2022 06:50
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 51.
    להלן תרתי דסתרי, כדלקמן: "לצפות לימים קשים, ובכל זאת...
    Sassi6 13/06/2022 06:31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    להלן תרתי דסתרי, כדלקמן: "לצפות לימים קשים, ובכל זאת להתחיל בהדרגה להגדיל את הרכיב המנייתי", ובמילים מכובסות, "לצפות לימים קשים, ובכל זאת להתחיל בהדרגה להגדיל את ההפסד", תודה
    סגור
  • לא נראה לי שהבנת את הרעיון. (ל"ת)
    כגן 15/06/2022 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 50.
    כתבה מצוינת ! (ל"ת)
    יעל 13/06/2022 04:22
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 49.
    כתבה
    דוד 13/06/2022 01:41
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מעניין ומחכים תודה
    סגור
  • 48.
    אפשר תשובה עיניינית?
    א 13/06/2022 00:32
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שוק דובי ושוק שורי זה לא גזרת שמים. יש גופים גדולים מספיק (אולי בשיתוף ממשלות) שמחליטים מתי וכמה להריץ את השווקים ואחר כך מתי וכמה להפיל אותם. מסחר אמיתי אין שהרי אם המצב קטסטרופה, איך יש מי שקונה מניות מאותם מוכרים בימים אלה? צריך לזכור שלהרבה גופים יש כספי נוסטרו להשקעה מחד וכספי משקיעים מאידך. השאלה באיזה כסף קונים מניות כשהן בשפל, באיזה כסף מריצים אחר כך את אותן מניות, הכסף של מי יוצא ראשון מהשוק כשהוא בשיא ולסיום, בכסף של מי מרסקים את השווקים כדי להתחיל סייקל חדש של עליות. גם ב-2008 וגם בקורונה, אחרי הנפילות בשוק, היתה אווירה של סוף הכלכלה ופתאום, משום מקום, בא ראלי אדיר ומהיר. זה רק מראה שהכל משחק אחד גדול.
    סגור
  • 47.
    אבישי עובדיה כתבה מצוינת ועינינית
    יוסי דעדוש 12/06/2022 22:57
    הגב לתגובה זו
    17 1
    אחרי 30% ירידה אם לא היום אימתי המחירים זולים וכדאי לקנות האנפלציה בשיא ומכאן הדרך למטה המחירים לא ימשיכו לעלות בלי סוף כי אין מי שישלם המלחמה ברוסיה תגמר כמו שכל מלמה נגמרת בסוף
    סגור
  • 46.
    לא לגעת
    טארק 12/06/2022 21:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אנחנו בדרך לירידות כמו שהיו בתחילת מגפת הקורונה, יהיו ירידות של 20% לפחות
    סגור
  • 45.
    אם אני קונה במליון ואז יש meltdown
    רקי 12/06/2022 20:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז מנוול שיקנה ב250 שבוע אחרי יגיע לאותן תוצאות. ועם זה אנחנו לא יכולים להשלים.
    סגור
  • תפזר את הקניה של המיליון
    גלעד 12/06/2022 20:54
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תקנה כל חודש-חודשיים 200 אלף. ככה אתה מייצר עוד פיזור סיכונים...
    סגור
  • 44.
    חשבון פשוט
    כדורי 12/06/2022 20:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היו 5 שנים טובות שנתנו תמואה כללית של 500000 שקל לתיק מגוון אז מה זה משנה שהגיעה שנת היתחשבנות כל עוד שהתמורה הכללית חיובית כי בסך הכל התיק איבד מהתחלת השנה עד עכשיו 20% מהרווחים והצפי לתחתית בהמשך לעוד ירידה בשיעור הזה אז בכל זאת ישארו רווחים של 60% ואז להתחיל מחדש עם התעוררות השוק כי זו סוניסאידה שחוזרת על עצמה
    סגור
  • חד משמעית, כדורי.
    דגן 15/06/2022 13:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • נשאר לך עוד משהו מהתיק ?וואלה אלוף (ל"ת)
    יוסלה 12/06/2022 21:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 43.
    למבינים
    גדי 12/06/2022 19:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור לי למה קרנות נאמנות המשקיעות באיגרות חוב בארץ כמו אנליסט ודומיהם יורדות ויורדות כמעט יום יום אם יש מבין אמיתי בנושא שיסיר זאת ואודה לו מראש
    סגור
  • כי הריבית עולה אז אגח חדש יתן ריבית גבוהה יותר לכן
    מוכרים את הישנים 15/06/2022 00:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהעלו אותם לרמת בועה כשהריבית הייתה אפסית ויקנו חדשים. ככל שהאגח הוא ליותר שנים הנזק מוכפל פי מספר השנים הממוצע לפדיון (נקרא מחמ)
    סגור
  • ככה
    עופר 12/06/2022 23:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהתשואה של האגח נמוכה מציפיות האנפלציה אז התשואה הריאלית שלה שלילית. למה שמישהו ישקיע בנכס שנותן תשואה שלילית?
    סגור
  • 42.
    מניות
    חיים 12/06/2022 19:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צריך להבין השקעה במניות זאת שותפות חלקית בחברה,אם אתם מאמינים שהחברה טובה צומחת,זה הזמן להשקיע בה,ואם לא גם עם הכל יעלה לא שווה לגעת.
    סגור
  • 41.
    למכור עכשיו
    ירון בן נון 12/06/2022 19:07
    הגב לתגובה זו
    2 9
    מח שמוכר מניות היום מרויח.מי שיקנה מניות אנרגיה יהיה עשיר. הנפט לכיוון מעלה יותר מ140 לחבית ..זה הזן לקנות מניות נפט וגז והובלה במכליות כמו ippהמניה במחיר חינם כרגע והיא תעוף לשמיים תוך שבוע תיתכוננו
    סגור
  • לא. מה שיטוס הוא הריט. ובריט אין לי יותר מדי התעסקות עם
    דגן 15/06/2022 13:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשלות ומדינות שרבות אחת עם השניה.
    סגור
  • 40.
    מניות
    דניאל 12/06/2022 18:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ניתן להתחיל לקנות קרנות עם מרכיב מנייתי גבוה במנות קטנות 1 עד 5 אחוז מהתיק
    סגור
  • 39.
    עלבד נסחרת חצי מההון העצמי האם להשקיע
    משקיע טווח ארוך 12/06/2022 18:50
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שלום אבישי , האם מניית עלבד מבחינתך היא מניה עם תמחור חסר לאחר הירידות ?
    סגור
  • 38.
    הדעות שלכם סותרות
    ברנדון 12/06/2022 18:47
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לכל דעה שמפורסמת כאן, אתם מפרסמים גם דעה הפוכה. מן הסתם שאחת מהן תהיה נכונה :)
    סגור
  • 37.
    קנו במנות מדודות בשיטת הממוצעים
    סמי 12/06/2022 18:16
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אל תקנו בכל כספכם מניה בגלל שירדה 30%.קנו בהתחלה רק ב20% מכספכם ואם יהיו עוד ירידות הגדילו בעוד חלק קטן.כך תבנו ממוצע נמוך בקניה.
    סגור
  • 36.
    למה להקשיב למה שלאלטשולר יש להגיד?
    שנים אנחנו שומעים שמנהלי השקעות טובים יודעים להכות 12/06/2022 18:14
    הגב לתגובה זו
    3 3
    שנים אנחנו שומעים שמנהלי השקעות טובים יודעים להכות את השוק והנה הוא מנצנץ בתחתית הרשימה לתקופה של שנה שלוש וחמש שנים. השקעה כושלת בסיו יציאה מנדלן בישראל בתקופת הקורונה ועוד שפע של טעויות והתוצאות לא משקרות אז אלטשולר אמר אז מה
    סגור
  • כשאלטשולר היכה את השוק במשך שנים לא חשבת להגיב. (ל"ת)
    רז 15/06/2022 13:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רק אלטשולר ברגע האמת (ל"ת)
    חיים אובקסיס 12/06/2022 23:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 35.
    חוק פשוט
    עובדה 12/06/2022 18:09
    הגב לתגובה זו
    4 4
    נפט יקר כלכלה ובורסה קורסת. נפט זול חגיגה בשווקים. כרגע אנחנו בדרך לתהום עם 150$ חבית.
    סגור
  • 34.
    הכתיבה הטובה ביותר שקראתי באתר עד כה! (ל"ת)
    שאפו 12/06/2022 17:06
    הגב לתגובה זו
    25 1
    סגור
  • 33.
    כתבה רלוונטית לכל המשקיעים הרוצים לקבל עצה ואין להם ממי (ל"ת)
    כל הכבוד לאבישי 12/06/2022 16:57
    הגב לתגובה זו
    19 2
    סגור
  • 32.
    למרות הכל גרמניה חזקה וכמעט לא ירדה גם יפן (ל"ת)
    טל 12/06/2022 16:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לצערי חכה להפסקת ההרחבה ועליית הריבית בארופה (ל"ת)
    גיל 13/06/2022 22:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 31.
    מניות הבנקים גרמנים אפל פייסבוק גוגל (ל"ת)
    טל 12/06/2022 16:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 30.
    מאמין באפל ובגרמניות פי 3 שווה כבר
    סאמי 12/06/2022 16:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בגוגל ובגרמניות
    סגור
  • 29.
    אם לא ניגנה הירידות מתי נקנה? (ל"ת)
    פנינה אלימלך 12/06/2022 16:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 28.
    אני קונה גרמניות ודאקס 3 לונג זה חזק (ל"ת)
    איתן 12/06/2022 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    אז באותה מידה לא צריך להקשיב גם לך (ל"ת)
    הפוסל במומו פוסל 12/06/2022 16:38
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • הוא אמר שדעתו לא טובה מכל אחד אחר (ל"ת)
    מיכה 12/06/2022 17:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 26.
    תודה רבה על המיקצוענות! (ל"ת)
    Zidberg 12/06/2022 16:02
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • 25.
    זה לא הזמן, כי הכל קורס...
    שירי 12/06/2022 16:01
    הגב לתגובה זו
    5 8
    ואל תקשקשו לי שזה כסף ברצפה...
    סגור
  • עוד 15% כסף על הרצפה (ל"ת)
    מני 12/06/2022 17:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • להתחיל בהדרגה להגדיל את הרכיב המנייתי
    הבנת הנקרא 12/06/2022 17:03
    הגב לתגובה זו
    7 1
    להתחיל!
    סגור
  • 24.
    המניות הקטנות התרסקו כבר70% עכשיו הכבדות יפלו ו
    H 12/06/2022 15:35
    הגב לתגובה זו
    25 10
    אנחנו בדרך למרחץ הדמים הגדול בהיסטוריה .הבעיה שאתה רוצה לברוח ולא יכול לאחר הפסד ענק . ....מי שחייב כסף שיוציא אותו עכשיו .מי שיכול להמתין 5 שנים שיתפלל . אכלנו אותה
    סגור
  • מי ששם הכל במניות חלום, זבש"ו, אלרמיסט בשקל
    ברוך 12/06/2022 18:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מרחץ הדמים הגדול בהיסטוריה, נביאי זעם שלא תשמע מהם בעוד חודש אם הכל יחזור, אבל אם ירד כל הזמן יזכירו את הנבואות לדבר לא עולה
    סגור
  • תזכורת.aapl goog fb bac c gs jpm ועוד ירדו יותר מ30%.
    פ 12/06/2022 21:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זאת רק ההתחלה .ההצגה הגדולה בדרך .קח אוויר .גם ככה אין לך לאן לברוח .
    סגור
  • זוכרים
    לרון 12/06/2022 16:58
    הגב לתגובה זו
    6 1
    שב 2008 זו היתה מפולת של "פעם ב 100 שנה"?
    סגור
  • 23.
    בהחלט כתבה מעניינת (ל"ת)
    anc123@walla.co.il 12/06/2022 15:31
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 22.
    צריכים להעלות את המע"מ במקום את הריבית ואז הכלכלות לא י
    דני 12/06/2022 15:15
    הגב לתגובה זו
    0 8
    צריכים להעלות את המע"מ במקום את הריבית ואז הכלכלות לא יפלו
    סגור
  • 21.
    למה התגובה לא עולה?
    א 12/06/2022 15:13
    הגב לתגובה זו
    17 0
    שוק דובי ושוק שורי זה לא גזרת שמים. יש גופים גדולים מספיק (אולי בשיתוף ממשלות) שמחליטים מתי וכמה להריץ את השווקים ואחר כך מתי וכמה להפיל אותם. מסחר אמיתי אין שהרי אם המצב קטסטרופה, איך יש מי שקונה מניות מאותם מוכרים בימים אלה? צריך לזכור שלהרבה גופים יש כספי נוסטרו להשקעה מחד וכספי משקיעים מאידך. השאלה באיזה כסף קונים מניות כשהן בשפל, באיזה כסף מריצים אחר כך את אותן מניות, הכסף של מי יוצא ראשון מהשוק כשהוא בשיא ולסיום, בכסף של מי מרסקים את השווקים כדי להתחיל סייקל חדש של עליות. גם ב-2008 וגם בקורונה, אחרי הנפילות בשוק, היתה אווירה של סוף הכלכלה ופתאום, משום מקום, בא ראלי אדיר ומהיר. זה רק מראה שהכל משחק אחד גדול.
    סגור
  • יש דברים נסתרים
    תשובה מהשמים 12/06/2022 17:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא נבין לא נדע.
    סגור
  • 20.
    עם מור טעית אז למה הכנסת אותם לרשימה? הם נהדרים!!! (ל"ת)
    יוסיפון 12/06/2022 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 9
    סגור
  • 19.
    בכלכלה ובבורסה
    לרון 12/06/2022 14:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש הרבה פסיכולוגיה,כל מה שכתבתי אינו המלצה
    סגור
  • 18.
    למשבר ארבעה שלבים
    לרון 12/06/2022 14:38
    הגב לתגובה זו
    4 0
    1 הכחשה, 2 הפנמה,זה השלב העכשוי,3 הסתגלות 4 יציאה הדרגתית,מסוכן לקנות במיוחד מניות" צמיחה" בשלב 2
    סגור
  • 17.
    ההיסטריה חוגגת בביזפורטל,אתמול מעניקים פרס ישראל לתשובה
    איבדת את זה 12/06/2022 14:31
    הגב לתגובה זו
    7 16
    והיום מנסים למתן את הירידה המטורפת הצפויה בשווקים, מה שיפגע מאד האתר דרך צמצום המפרסמים בו.... ובכותב הטור עצמו המושקע עד צוואר במניות וצימצום המפולת מתאימה לו מאד
    סגור
  • 16.
    אבל......
    איציק 12/06/2022 14:07
    הגב לתגובה זו
    5 4
    בכל הפעמים בעבר שהבורסה נפלה, בשנות 2000,2008,2020 הפד נחלץ לעזרה בשנת 2000 הוריד את הריבית, בשנת 2008 הוריד הריבית והזרים 700 מיליארד דולר, בשנת 2020 הוריד את הריבית והזרים 7 טרליון דולר, לא בטוח שהפעם הוא יכול לחזור על התרגיל
    סגור
  • 15.
    טראמפן לא היה נותן להגיע למצב הזה.ביידן נרדם.זה הסוף
    ט 12/06/2022 13:46
    הגב לתגובה זו
    18 5
    ברבור שחור ענק תפס את כולם עם המכנסיים למטה.אכלנו אותה
    סגור
  • 14.
    מסכים עם הגישה של הכותב. (ל"ת)
    דגן 12/06/2022 13:39
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 13.
    ובכל זאת
    א 12/06/2022 13:39
    הגב לתגובה זו
    8 0
    שוק דובי ושוק שורי זה לא גזרת שמים. יש גופים גדולים מספיק (אולי בשיתוף ממשלות) שמחליטים מתי וכמה להריץ את השווקים ואחר כך מתי וכמה להפיל אותם. מסחר אמיתי אין, שהרי אם המצב קטסטרופה, איך יש מי שקונה מניות מאותם מוכרים בימים אלה? צריך לזכור שלהרבה גופים יש כספי נוסטרו להשקעה מחד וכספי משקיעים מאידך. השאלה באיזה כסף קונים מניות כשהן בשפל, באיזה כסף מריצים אחר כך את אותן מניות, הכסף של מי יוצא ראשון מהשוק כשהוא בשיא ולסיום, בכסף של מי מרסקים את השווקים כדי להתחיל סייקל חדש של עליות. גם ב-2008 וגם בקורונה, אחרי הנפילות בשוק, היתה אווירה של סוף הכלכלה ופתאום, משום מקום, בא ראלי אדיר ומהיר. זה רק מראה שהכל משחק אחד גדול.
    סגור
  • 12.
    הרבה אמת בכתבה יפה
    וותיק 12/06/2022 13:34
    הגב לתגובה זו
    20 2
    חשוב לציין שאולי הנסדק ימשיך בצניחה שלו עוד 10 אחוז או יותר אבל הבורסה בישראל מורכבת מחברות טובות יותר מהנסדק ובתמחור טוב. ברור שיבוא התיקון למעלה כל מי שברח לא יוכל להכנס פנימה במחירים האלו.
    סגור
  • 11.
    בראבו
    אני הילד 12/06/2022 13:33
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לא יכולתי לומר זאת טוב יותר
    סגור
  • 10.
    חצר אחורית רוסיה אפליקציית ינגו דיל מוניות עד מוסקבה
    דור יאנדקס אבוד 12/06/2022 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בשר טחון לבן חתמת על הפרת פרטיות.
    סגור
  • בנאדם, הכל בסדר? (ל"ת)
    כגן 15/06/2022 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    ליברמן רודף שלל אלפי פועלי יאנדקס מדינה יתומה. (ל"ת)
    דור יאנדקס אבוד 12/06/2022 13:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    נביאי הזעם. גם הסנופי נפל ב20%. מה החכמה לצוץ כשנופל?
    ברוך 12/06/2022 13:23
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אף אחד לא קונה את הנימה המוסרנית שלכם. אנחנו לא בכיתה ד, ואף אחד לא מחפש שיגידו לו "אחי אמרתי לך, אני כבר אז ידעתי שמתישהו הכל יפול" זה רק מעיד על רמתכם אם בוער בכם ככ לצדוק
    סגור
  • אבישי אמר לפני חצי שנה להוריד חשיפה למניות
    צחי 12/06/2022 17:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אז הטענה שלך לא נכונה, הכל בזמן אמת....
    סגור
  • אבישי במצוקה, מושקע במניות עד צוואר מנסה למתן ירידות
    משדר היסטריה 13/06/2022 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ויש לו השלוואות גדולות על אתר לא רווחי - ביזפורטל
    סגור
  • 7.
    למשוך כספים ולהשקיע בנדלן, הימור הרבה יותר בטוח. (ל"ת)
    ואפשר גם 12/06/2022 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 10
    סגור
  • איזה נדלן תקנה עם הפסד של70% 80%? נשארנו עם התחתונים (ל"ת)
    ן 12/06/2022 15:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • לא במדדים
    ברוך 12/06/2022 16:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גם לא בכל מניות הצמיחה. במניות חלום - בוודאי
    סגור
  • 6.
    מעולה
    צבי.ס. 12/06/2022 13:10
    הגב לתגובה זו
    16 0
    אכן טור מעולה וגם בזמן הנכון.
    סגור
  • 5.
    כתבת יפה
    סתם אחד 12/06/2022 13:08
    הגב לתגובה זו
    16 0
    ואהבתי את הכנות - מודה שגם אתה לא יודע מה יהיה
    סגור
  • 4.
    השאלה איננה
    לרון 12/06/2022 13:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האם זה הזמן למניות תמיד זה הזמן רק שאלה איזה מניות ובאיזה דרגת סיכון והאם יודעים להעריך סיכון ומחיר,ככלל תמיד יש הזדמנויות,לא המלצה
    סגור
  • 3.
    כתבה מעניינת ואמיתית לגמרי (ל"ת)
    רוני 12/06/2022 12:50
    הגב לתגובה זו
    42 2
    סגור
  • 2.
    כתבה מצויינת לכל הלחוצים. (ל"ת)
    פז 12/06/2022 12:41
    הגב לתגובה זו
    36 3
    סגור
  • 1.
    טור מצוין, תודה (ל"ת)
    גדעון 12/06/2022 12:16
    הגב לתגובה זו
    51 2
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות