גילעד אלטשולר - העלייה, הנפילה והאם הוא צריך ללכת הביתה?

מצד אחד - מנהל השקעות אמיתי ואמיץ, מצד שני - שורה של כישלונות צורמים ובשורה התחתונה: תשואות חלשות בהווה, תשואות גרועות בעבר הקרוב; תשואות טובות מאוד בעבר הרחוק; האם פרישה של אלטשולר (לא שהוא שואל אותנו) תעזור לבית?
 | 


גילעד אלטשולר הוא מנהל השקעות ותיק ומצוין.
אף אחד לא יכול לקחת את זה ממנו. במשך עשרות שנים הוא הצליח לייצר תשואות טובות לחוסכים והיה ממנהלי ההשקעות הבולטים בארץ. היתה לו דרך משלו – בעוד רוב מנהלי ההשקעות התמקדו בבחירת מניות מועדפות ו-או ענפים מועדפים, הוא התמקד בעיקר בשווקים עצמם. הוא היה מהראשונים שיצאו להשקעות בסין (לפני יותר מ-20 שנה), הוא זיהה את הזינוקים בוול סטריט, הוא תזמן מצוין את הכניסה למניות הטכנולוגיה והוא הצליח לייצר לכם תשואה עודפת. 

השיטה של גילעד אלטשולר
השיטה שלו היתה שונה, אבל עם הצלחה לא נוטים להתווכח.
נכון שהשינויים בפוזיציה עלולים להתברר כלא נכונים, הרי אף אחד לא יכול לתזמן שינויים בשווקים, זה כמו לתזמן מתי להיכנס ולצאת משוק המניות או ממניה ספציפית. אבל גלעד אלטשולר זיהה נהדר ובטיימינג מושלם את כיוון השווקים והציבור זרם לבית ההשקעות – לקרנות נאמנות, לקופות גמל, לקרנות השתלמות ובשנתיים האחרונות גם לפנסיה של הבית.

העלייה והנפילה
אלטשולר הצליח להפוך את בית ההשקעות שהקים עם קלמן שחם לאחד מהמובילים בשוק המקומי כשלפני כשלוש שנים הוא הנפיק את חברת הגמל, ולפני כשנה השלים את רכישת פסגות גמל בעסקה חלומית.
הצלחה מסחררת. ואז הגיעה הנפילה. כולם נופלים, אין אף עסק שמתחמק מנפילה. אין אף בית השקעות שלא נופל בתשואות, זה חלק ממחזור החיים של עסקים, השאלה איך יוצאים מהנפילה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הנפילה של אלטשולר נגרמה בשל התמקדות בשוק האמריקאי עם דגש על מניות הטכנולוגיה, בשעה שכאן, בבורסה המקומית הבנקים וחברות הנדל"ן נסחרו יחסית בזול. אלטשולר במשבר הקורונה והגאות שבאה בעקבותיו הלך עם וול סטריט בדגש על הנאסד"ק והוא גם נפל עם הנאסד"ק. מניות הבנקים ומדד ת"א 35 הלכאורה נחותים ביחס למניות הטכנולוגיה והלא מעניינים, סיפקו תשואה עודפת.

אפשר להבין את אלטשולר, הוא שחקן גדול, ושחקן גדול צריך ללכת על מניות גדולות ונזילות. מעבר לכך, למרות הזיקה לשוק המקומי, את הכספים יש לגישתו לנהל בראייה גלובלית עם פיזור עולמי. יש בזה משהו (הרבה). מנהל השקעות שמתמקד בהשקעות מקומיות חשוף לשוק הישראלי, למצב הביטחוני, הכלכלי. דמיינו משבר מקומי שישפיע על כל הבורסה כאן - במצב כזה, אלטשולר למעלה וכל המנהלים האחרים למטה. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהחשיבות של ההיכרות והיתרון היחסי של מנהלי השקעות מקומיים מול החברות המקומיות - הם מכירים אותן, הם רואים אותן, הם מדברים איתן. אלטשולר הפך גדול מדי ואולי לא היתה לו ברירה, אלא לצאת החוצה. אבל זה לא מנחם את המשקיעים.

וגם - אם אלטשולר מנהל השקעות בעיקר בחו"ל, האם אנחנו באמת צריכים אותו? בעולם הגדול יש עשרות-מאות שחקנים גדולים, עם תשואות טובות. רוצים תשואה של חו"ל – קחו מנהל השקעות מחו"ל. רק שזה לא באמת אפשרי, כי אתם לא באמת יכולים להשקיע בפנסיה וקופות גמל דרך מנהל השקעות זר. 

הגישה באלטשולר היא גם וגם - גם להיות שחקן במניות בחו"ל וגם לשמור על הגחלת המקומית. המשקל של ההשקעות שלו בשוק המקומי קטן מאשר מנהלי כספים אחרים, אבל גדול ביחס לגודלה של כלכלת ישראל בשוק הגלובלי. הבעיה שזה ייצר הפסדים כבדים ביחס למנהלי ההשקעות המקומיים. הבעיה שההתנהלות הזו הסבה בשנה האחרונה הפסדים שהפילו את התשואות לתחתית. 

הסיניות פוגעות בתשואה של אלטשולר
אלטשולר חשוף למניות יותר מאחרים בחצי השנה-שנה האחרונה, זה עלה לו ביוקר, אבל האמת שלטווח ארוך זה מבורך - מניות מספקות תשואה עודפת על פני השקעות אחרות. הוא גם היה חשוף למניות סיניות. לא הרבה, אבל לא צריך הרבה כדי להפסיד תשואה מול הגופים המתחרים - מספיק שמדובר בכמה אחוזים מההשקעה הכוללת לצד הפסד של עשרות אחוזים רבים במניות האלו, כדי לאבד תשואה של 3%-2% מול המתחרים וזה הרבה.  

באלטשולר האמינו שהמניות הסיניות מתומחרות בחסר ביחס למקבילות האמריקאיות. אבל אז הגיע הממשל הסיני ואמר לענקיות הטק שלו - "הגזמתן. שכחתן שאני בעל הבית". הוא הראה להן מי הבוס והמשקיעים לא אהבו את זה – הסיניות קרסו. התערבות של הממשל שינתה את הכללים ואפשר להבין את ההחלטה של אלטשולר להיפטר מהמניות הסיניות, אבל מאז הסיניות סיפקו תשואה עודפת על פני המדדים בחו"ל.

מה רע בגז?
ואז גם הגיעה החלטה אומללה נוספת - קבוצת אלטשולר החליטה שהיא לא משקיעה בנפט וגז כי זה מזהם. כן, כולנו רוצים עולם נקי, כולנו מעדיפים אנרגיה מתחדשת, אבל למנהל השקעות אין את האופציה להיות "חברתי", "סוציאלי", "טהור", אלא אם זה מתבטא בתשואה. נכון, אומרים לנו שמניות של חברות מזהמות, לא חברתיות וכו', יספקו תשואה נמוכה יותר, אבל השאלה מתי ואיך? בינתיים אנחנו צורכים גז ונפט, בינתיים הגז הוא משאב יחסית נקי בהינתן האלטרנטיבות. ברגע שאלטשולר יצא מהנפט והגז הוא הימר על חשבון העמיתים שלו. כשזה קרה, הוא הפסיד את כל הזינוק בתחום, אם הוא היה מחזיק 3%-5% בתחום בדומה לקולגות, הוא היה מייצר עוד 2%-3% לפחות.

זה פספוס של תשואה שלא היה צריך לקרות. טעויות קורות, אבל הטעות כאן היא לא טעות בניהול השקעות, היא לא טעות במרחב קבלת ההחלטות של מנהל ההשקעות. מנהל השקעות הוא מנהל השקעות, הוא לא אמור להתיימר לנהל את העולם או להפוך את העולם למקום טוב יותר. באלטשולר יגידו שהם סבורים שההשקעות האלו יספקו תשואת חסר בטווח הארוך. אבל, הם היו צריכים לשקלל את הסיכונים של התחום ולהגדיר את התמחור שנוח להם. זה לא שחור ולבן, זה לא אפס ואחד. זה לא הכל או כלום. חושבים שתחום הנפט והגז מסוכן בשל בעיות הזיהום ואיכות הסביבה, תקטינו פוזיציה, תתמחרו את הסיכונים. מחיקת התחום הזה בתיק ההשקעות, בשעה שהאחרים בפנים (ובגדול) היא סיכון גדול לתשואות היחסיות. 

ניהול השקעות אמיתי
הבחירות של אלטשולר, חייבים לומר, הן אמיצות.
גוף שמוביל בתשואה במשך עשרות שנים יכול לבחור להיות בתמהיל דומה לזה של המתחרות ולהמשיך קדימה. לא להסתכן מדי,  להמשיך להוביל. אולי לא ראשון, אבל בצמרת. לא היה צריך הרבה מאמץ כדי להיות שם. באלטשולר יכלו להידבק לבנצ'מרק, יכלו להמשיך להשקיע בגז ונפט (למרות שזו לא גישתם), להשקיע פחות בחו"ל ויותר בארץ (למרות שלא קל כי הם גדולים) ולהיות חזקים בדירוג. 

דווקא האומץ להיות שונה מהשוק כאשר אתה מוביל, מוכיח שמדובר בניהול אמיתי. ניהול שבשנה וחצי האחרונות נכשל לחלוטין, אבל המניעים של גילעד אלטשולר אמיתיים, הוא כאן כדי לייצר תשואה ופיו וליבו שווים -  הוא ואלטשולר עצמה, מאמינים בגישה של השקעות בחו"ל במשקל גבוה, בחשיפה גבוהה למניות, בלא להיות בשוק הגז והנפט.  

כל הצרות האלו שהתקבצו יחדיו, ובעיקר ההחלטה להיות חשוף לחו"ל במשקל גבוה, יצרו מצב נדיר – 10 שנים של הצלחות נמחקו בשל כישלון בשנה אחת (שנה וחצי ליתר דיוק). אלטשולר היה מצוין ובראש הטבלה שנים ארוכות ונכשל בשנה אחת, זה קורה, אבל העוצמה של הנפילה כל כך קשה והתשואות השליליות כל כך מזעזעות שאלטשולר הפך לשחקן תחתית בטבלאות התשואות של עד 10 שנים. מהצמרת לתחתית תוך שנה. 

נקודת האור היא שאם בוחנים ל-12 שנה ומעלה, אלטשולר כבר מדורג בחצי הראשון של הטבלה וככל שמרחיבים את טווח הבדיקה כך גם אלטשולר עולה בדירוג. בדירוגים ל-14 שנה ומעלה הוא חזק בצמרת. 

אז העבר הרחוק טוב מאוד, העבר הקרוב - גרוע, ההווה בינתיים חלש. ומה לגבי העתיד?
האם זה אומר משהו על ההמשך? אתם זוכרים שאף אחד כמובן לא יודע מה יהיה, ועדיין, אפשר להעריך (קחו את זה עם ההסתייגות המתבקשת). היינו הראשונים לזהות שאלטשולר הולך לאבד גובה בתשואות ולרדת בדירוגים. אבל הערכנו שזה יהיה קצר. זה כבר מעל שנה. אני מאמין (אבל, גם לפני כחצי שנה אמרתי כך - ונפלתי) שאלטשולר הוא שחקן צמרת, שליש ראשון של הטבלה. הערכתי שדווקא מה שגרם לנפילה אז (המניות הסיניות) יהיה מה שיחזיר אותו למעלה, בינתיים הוא מכר את הסיניות, אבל גם הישארות איתם לא היתה עוזרת. הפער בין האחרים גדול מדי.

אלטשולר יחזור לתשואות סבירות, הבעיה שבטווח הקרוב, לא משנה מה יהיו התשואות (אלא אם יקרה נס) כמעט בכל מבחן של תשואות לתקופות המקובלות - 3,5,10 שנים, אלטשולר יהיה במקרה הטוב באמצע הטבלה. צריך יותר משנה מצוינת כדי להתגבר על זה (בהיינתן שלא יהיה נס), ובינתיים הבית מדמם עם פדיונות מצרפיים של עשרות מיליארדים.

לא קל לנהל כספים כשיש פדיונות, זה מחייב אותך להיות במוד של מכירות, גם אם אתה מאמין בשוק. פדיונות ותשואות שליליות פוגעות בהיקף הכספים המנוהל, זה משבר גדול ומתמשך. אבל כמו שבגאות של אלטשולר, תרחיש שלילי, נראה דמיוני, כך גם כעת תרחיש חיובי נראה חלום, אבל בהחלט עשוי להתרחש - בסוף הדרך התשואות ידברו. אני כבר לא מהמר שזה יקרה מהר, אבל זה יקרה. 

השאלה הנוספת כאן היא שאלה של אחריות - אלטשולר אחזור לפתיח של הטור, הוא מנהל השקעות ותיק, מוערך וכזה שיודע לייצר תשואה על פני זמן. אבל אחרי שנה וחצי של כישלונות שהורידו את הדירוגים של כל המכשירים של הבית לתחתית הרשימה, הוא צריך ללכת הביתה. הוא צריך לתת דוגמה אישית לחברה שהוא שולט בה ולפנות את הכיסא. ככה זה בכל מקום - לא הצלחת, תודה, להתראות.

האם זה יקרה? לא. לגילעד אלטשולר יש את הפריבילגייה, כבעל שליטה, להחליט בעצמו אם להישאר או לעזוב. מבחינתו, החברה היא הבית שלו, הוא לא יעזוב את הבית שלו. אבל דמיינו שמנהל השקעות ראשי היה מייצר בשנה וחצי האחרונות את התשואות האלו? האם הוא היה נשאר בחברה? לא. אלטשולר מנהל ההשקעות פוגע באלטשולר בעל השליטה-בעל המניות. ואגב, רואים את זה במניה. למרות הרכישה בזיל הזול של פסגות גמל והרווחיות הפנומנלית והרווחים בקצב של 250 מיליון שקל, המניה נפלה 60% מהשיא לשווי של כ-1.9 מיליארד שקל.

תגובות לכתבה(136):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 93.
    גלעד והטעויות (ל"ת)
    Bigs 10/09/2022 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 92.
    מנהל טוב - נבחן בשוק מדשדש. כשהוא עולה כולם נהנים .... (ל"ת)
    מוטי 20/07/2022 08:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 91.
    גלעד אחד המנהלים הכי מוכשרים בשוק, ונעבור גם את זה.
    דדי 19/07/2022 14:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כשעשרים שנה הוא מכה בתשואות את כולם משום מה אין כתבות על זה.
    סגור
  • 90.
    אומץ וטיפשות
    פיטגורס 18/07/2022 11:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פילוסוף יווני קדום טען ואמר כי המרחק בין אומץ לטיפשות ממש קטן לפעמים .
    סגור
  • 89.
    הגיל עושה את שלו
    שאול 18/07/2022 11:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ממליץ לאלטשולר לקנות חקה ולצאת לנוח .
    סגור
  • טען עוד
  • קרן מחקה? (ל"ת)
    זובין 03/09/2022 04:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מה זה ספורט תחרותי הגיל עושה את שלו (ל"ת)
    אנונימי 18/07/2022 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 88.
    בורסה קזינו
    תמים 17/07/2022 22:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלטשולר שחם השקיע הכספים של הלקוחות כמו הכספים שלו. ישר לחלוטין.
    סגור
  • 87.
    לעובדי גלעד יש זמן פנוי לתגובות!?
    משה 12/07/2022 22:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טפלו בלקוחות במקום להגיב שטויות
    סגור
  • 86.
    יש עליהום עיתונאי על אלטשולר
    פיל אוקלי 12/07/2022 10:50
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ובלונג ראן הוא יכה את כל בתי ההשקעות שוק על ירך בדיוק כמו שהוא עשה עד היום. תנו לשיירה לעבור.
    סגור
  • 85.
    אלטשולר קנון
    לרון 12/07/2022 08:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק הזקן מוסיף לו 20 שנה ונותן לו תדמית סנילית,שיגלחו בחולם
    סגור
  • 84.
    אלטשולר אשף בהשקעות
    דגן 11/07/2022 21:39
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ומכל הכתבות האלה עליו שצצות כמו פטריות נודף ריח חזק של אינטרסים.
    סגור
  • 83.
    חברה פח אשפה
    גדי 11/07/2022 16:38
    הגב לתגובה זו
    5 7
    מקבלת פסגות בחינם אין כסף . הופכת לחברה אפורה ללא מעוף טחון ומרחיקה אלפים רבים של לקוחות.מתעללים לא אחת בחוסר כבוד ללקוחותיה.לברח ממנה כמו מאש זה צו השעה
    סגור
  • אלוף עולם
    רון 11/07/2022 19:46
    הגב לתגובה זו
    8 3
    חברה מהממת!
    סגור
  • 82.
    גלעד אלטשולר השקיע בתבונה רבה לאורך השנים
    ד'ר איציק בלילה 11/07/2022 16:05
    הגב לתגובה זו
    7 4
    תנתחו את ההשקעות שבחר גלעד אלטשולר ובטווח הבינוני הוא צדק , כי ניתח במדוייק את עליית הטכנולוגיה העילית בנאסד"ק , את העיתוי הנכון לדווקי המזרח ומתי יש לצאת....בקיצור אלטדולר הוא רץ למרחקים ארוכים ומשקיע בתבונה רבנ. תרופה זאת היא הזדמנות להכנס לנאסד"ק שבתוך כשנה בסבירות גבוהה שיחסוכ להיות ריווחי מאד, זה דיון אחר שמצריך התייחסות רחבה. ד"ר איציק בלילה
    סגור
  • 81.
    חשבתי שאני מעל כולם
    לילך הסמנכלית 11/07/2022 13:56
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ככה זה כשיש מנהלי סניף שחשבו שהם מנהלים את העולם ועכשיו סוכנים מנצלים את ההזדמנות לנקמה ועושים פדיונות
    סגור
  • 80.
    גלעד הוא מגלומן שחצן שבטוח שהשמש זורחת ..
    משקיע 11/07/2022 13:35
    הגב לתגובה זו
    4 10
    והוא מוקף בחבורת לקקנים אפסים שמפחדים להגיד לו שהוא ליצן שהתבלבל וערבב בין תפיסת עולם ( קלין טק) להשקעות בכסף של אנשים ילך הביתה המניה תטוס והביצועים ישתפרו
    סגור
  • 79.
    נכון להיום
    לרון 11/07/2022 11:34
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סין שוב בסגרים התפרצות אומיקרון נוספת,אם גרינברג טען שהוירוס מסין מקורו,אז ניתן כבר לאמר שהם ירו לעצמם ברגל.....ובגדול
    סגור
  • 78.
    ג.א. לא בליגה שמתאימה לו
    ישראלי פראייר 11/07/2022 11:24
    הגב לתגובה זו
    5 1
    גלעד אלטשולר ניהל מעולה קרן קטנה, ככל שהקרן גדלה ככה המשימה נהייתה גדולה עליו, כמו שחקן ישראלי שהולך לחו"ל ונכשל. חברה פח שתתרומם אולי רק אחרי שהיא תלך
    סגור
  • 77.
    עכשיו הכל זול תקנו??
    עידו המשקיעה 11/07/2022 11:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הבורסות מצליחות טווח ארוך, יכול להיות שהקרן מחזיקה מניות טובות לטווח ארוך, בכל זאת buy when there's blood in the streets
    סגור
  • 76.
    זה עונש על שדפק את משקיעי מניות הגז
    שלא השקיע בהם אפילו על מה שצריך לפי משקלם במדד ואו 11/07/2022 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 4
    שלא השקיע בהם אפילו על מה שצריך לפי משקלם במדד ואולי גם עשה עלהם שורט.זה קארמה
    סגור
  • 75.
    אני מאמין לאנשולר (ל"ת)
    יצחקי יצחק 11/07/2022 10:30
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 74.
    למכור הכל ולברוח,זה ירד עוד 10 אחוז לפחות עד סוף השנה. (ל"ת)
    מומו 11/07/2022 10:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 73.
    פתגם של אמי ע"ה
    שלמה מנדל 11/07/2022 10:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בעבור מה שעשית טוב למדינה , מגיעה לך מדליה . בעבור הנזק שעשית מגיע לך עמוד תלייה
    סגור
  • 72.
    אבל גם ילין הוותיקה מאכזבת קשות בזמן האחרון.
    אלטשולר מאכזבת אבל 11/07/2022 09:57
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חברות מור וכלל הם כנראה הדבר הבא. אני מתפלא על ילין שלא מצליחה, למרות שלא השקיעה בסין. אולי התעייפו שם. ילין ואלטשולר במקומות האחרונים בקופות הגמל וההשתלמות. כדאי לחשוב להעביר חלק מההשקעות לכלל או למור. אולם יש סיכוי טוב שילין ואלטשולר יתעשתו וישתפרו. נקוה.
    סגור
  • מור בינוניים מינוס. בלי תרגילים בתחילת הדרך על כסף כיס
    ארבל 11/07/2022 19:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא היית מכיר אותם בכלל. לא ישרים.
    סגור
  • 71.
    גמרו לי תכסף כל חודש מפחד לפתוח (ל"ת)
    ששון 11/07/2022 09:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 70.
    איזה קשקוש מארץ הקשקושים
    מני מור 11/07/2022 08:55
    הגב לתגובה זו
    12 7
    בור קטן באמצע הדרך . גלעד אחד המנהלים הכי מוכשרים בשוק , אם לא המוכשר מכולם . בשוק האמריקאי היא אפשר להגן על התשואות שלך כמו בארץ. קנאה וריקוד על הדם זה חלק בלתי נפרד מהביצה באחד העם.
    סגור
  • ברור מוכשר כמו מנהל ההשקעות הראשי של פריזמה (ל"ת)
    קיקי 11/07/2022 19:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • חותם על כל מילה.
    דגן 11/07/2022 10:49
    הגב לתגובה זו
    5 2
    .
    סגור
  • 69.
    סיכום יפה של המצב (ל"ת)
    הקורא 11/07/2022 08:52
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 68.
    הצלחה או אי הצלחה ביצירת תיק לאורך זמן
    זה פשוט ענין של מזל.מה שתמיד מצליח זה לז… את הלקוח 11/07/2022 08:45
    הגב לתגובה זו
    1 3
    זה פשוט ענין של מזל.מה שתמיד מצליח זה לז… את הלקוחות
    סגור
  • 67.
    היו אחרים
    לרון 11/07/2022 08:44
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ולא אציין שמם שבנקודות מסוימות הפסידו למשקיעיהם,הגיבו "אופס טעינו" והמשיכו הלאה,והיום כלל לא מוזכרים כמעט
    סגור
  • חד משמעית. ועל אלטשולר מפרסמים כל שבוע כתבה.
    דגן 11/07/2022 10:53
    הגב לתגובה זו
    4 1
    .
    סגור
  • מה לעשות שהוא מנהל שליש מהכסף של הישראלים
    גידל דגן בגן 11/07/2022 19:49
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ופישל בתשואות כמו שלא קרה מעולם לאף שחקן אחר בשוק? זה לא מצדיק כתבה כל שבוע?
    סגור
  • לא, זה לא מצדיק כתבה כל שבוע. (ל"ת)
    דגן 11/07/2022 21:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 66.
    יש רק דרך אחת
    לרון 11/07/2022 08:37
    הגב לתגובה זו
    3 1
    להתמודד עם התקשורת החטטנית "להוריד פרופיל" ולחכות עד יעבור זעם,ראו מקרה שטראוס לדוגמא שהיה הרבה יותר גדול תיקשורתית
    סגור
  • 65.
    שחם הוא
    לרון 11/07/2022 08:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החלק הסולידי במשוואה,יושב באותו בית השקעות ואיש לא בא אליו בטענות.....
    סגור
  • הוא לא מנהל השקעות, לכן לא באים אליו בטענות
    פלי 11/07/2022 19:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמנם מנכל משותף אבל אל תצפה ממנו לפטר את השותף שלו מתפקיד מנהל השקעות ראשי כי הוא לא באמת יכול
    סגור
  • 64.
    גלעד אלטשולר
    לרון 11/07/2022 08:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יפרוש רק מהכרח כלשהו, ב 2008 במפולת חשב לחזור "להיות חקלאי" ובכן היה כבר ב"צמתי החלטה"בעברו ולא פרש לבסוף,לא שאני מדבר בשמו או יודע משהו הקשור אליו,סתם "תיזכורת"
    סגור
  • 63.
    הבעיה איננה אלטשולר
    לרון 11/07/2022 08:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה היא "כסף",ברגע שזה נוגע לכיס כאן הבעיה,ואם התקשורת נכנסה לעסקיך זה מובן כי עניין הכסף הוא "חרב פיפיות" הכנסת אותם ליצירת "באז" וכשנכשלת "הלך עליך"
    סגור
  • 62.
    לפחות תכתבו כתבה ממומנת (ל"ת)
    אלון 11/07/2022 08:03
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 61.
    ככה זה בחיים
    עצת חינם 11/07/2022 07:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מגיעים לגיל ( גיל היכטה ) שצריך לדעת לפרוש . שים מנהל הכי תותח שאפשר ( לשלם אתה יכול ) ועלה על היכטה לסיבוב בעולם . יש מה לראות .
    סגור
  • 60.
    הפסד של עשרות אחוזים
    רב בריח מהשקעה של 80 מיל נשאר כחצי!!! 11/07/2022 07:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רב בריח מהשקעה של 80 מיל נשאר כחצי!!!
    סגור
  • 59.
    צריך ללכת דחוף !הפך לחובבן כל מה ששם את היד בשנתיים לא
    האמיתי 11/07/2022 00:56
    הגב לתגובה זו
    5 5
    לא הצליח בשום מהלך כבר שנתיים עזבנו אותו בגלל אין סוף כשלונות!
    סגור
  • שרה היא
    לרון 12/07/2022 08:14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    צריכה לנהל את אלטשולר,הבוקר קראתי שברשותה מתנת צמיד בשווי $46000,לא מידע אישי ראיתי באינטרנט
    סגור
  • אל תהיה כמו ביבי
    דרור 11/07/2022 07:43
    הגב לתגובה זו
    1 4
    שחרר . שים מנכ"ל .
    סגור
  • 58.
    מניית אלטשולר שחם פיננסים אטרקטיבית ירדה 60% מהשיא
    הגיון כלכלי 11/07/2022 00:05
    הגב לתגובה זו
    3 10
    מניית חברת אלטשולר שחם פיננסים איבדה 52% ב־12 החודשים הראשונים ומחירה אטרקטיבי מאוד כעת . למרות זאת אלטשולר שחם סיכם את הרבעון הראשון של 2022 עם רווח כולל של 68.2 מיליון שקל - קפיצה של 40% לעומת הרבעון המקביל ב־2021. בשורה העליונה, הכנסות החברה מפעילות הגמל והפנסיה ברבעון הראשון של השנה צמחו ב־29% ל־370 מיליון שקל לעומת 287 מיליון שקל ברבעון המקביל. לנוכח התוצאות החזקות ולמרות המשבר המתמשך, החברה החליטה לחלק דיבידנד של 200 מיליון שקל ביוני 2022.
    סגור
  • 57.
    שרות הלקוחות שלהם מעולה
    צבי 10/07/2022 23:59
    הגב לתגובה זו
    7 6
    תנסו ותשוו לאחרים. לא מודאג מהתשואה. בסוף זה יתאזן.
    סגור
  • מזל שאין תשואות ויש שירות
    פלי 11/07/2022 19:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה הכי חשוב ללקוח. שיקחו לך דמי ניהול הכי גבוהים בשוק יעשו תשואות הכי גרועות בשוק אבל יענו לך מהר לטלפון
    סגור
  • אבל לא הפעם. ה-mean reversal לא יעבוד הפעם
    אחד העם 11/07/2022 09:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הוא כל כך שינה פוזיציות שלא נתן צ׳טנס לדינמיקת השוק לפעול לטובתו. לכן כדאי לנטוש אותםצולחפש הזדמנות במקום אחר
    סגור
  • 56.
    בקיצור רחאת אל פלוס (ל"ת)
    הלך הכסף 10/07/2022 23:57
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 55.
    רק לא מיטב דש
    דוד בראון 10/07/2022 23:10
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ממליץ לא להתקרב למיטב דש שרות לקוחות מזעזע של מיטב דש. תזהרו מההבטחות שלהם
    סגור
  • 54.
    המייקל ג'ורדון של ההשקעות
    שש 10/07/2022 23:05
    הגב לתגובה זו
    1 5
    תמיד אבחר במייקל ג'ורדון על ממוצע
    סגור
  • 53.
    חטא היוהרה, השאיפה לאינסוף
    היסטוריה 10/07/2022 22:59
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לאורך ההיסטוריה אימפריות נפלו מהסיבות הנ"ל כולל מנהיגים מגלומנים ששכחו לפרוש בזמן .
    סגור
  • 52.
    לא כזה מיוחד
    קובי 10/07/2022 22:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיחזיר את מה שהפסיד לאנשים ואז ילך... דמי ניהול בשמיים ..מה היתרון שלעח המתחרים הכל נמחק..בדיחה..
    סגור
  • 51.
    אלטשולר שחם
    משה 10/07/2022 21:44
    הגב לתגובה זו
    9 9
    האם גם שמגדל,מנורה ,הראל ,מיטב ושאר החברות דשדשו במקומות האחרונים כ 10שנים רצוף , גם ביקשתם לפטר את סטפק או המבורגר בהראל??? פשוט לא מבינים דבר ובתבה ממומנת על ידי המתחרים. האם דיווחתם על חופשות לחו"ל של כלל, מנורה, מגדל ושאר החברות??? שטוב לא מתלוננים, פשוט כולם צרי עיניים ואינטרסנטים בלבד. תשאלו את הסוכנים שחוגגים על חשבונכם ומניידים אתכם לטובת האינטרס שלהם בלבד. פרייארים לא מתים, רק מתחלפים. ימים יגידו
    סגור
  • מה שקרה באלטשולר לא קרה מאז פריזמה
    יוסי 10/07/2022 23:02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אף אחד מרשימת הגופים שהזכרת לא פיגר בתקופה קצרה כל כך בפער עצום כל כך אחרי האחרים. כן לכולם יש תקופות פחות טובות בתשואות מעת לעת, אבל להיות כל כך רחוק מהבנצ'מרק זה כבר הרבה יותר חמור. והסוכנים בנו את אלטשולר אז לא הייתי ממהר לזלזל בהם כל כך.
    סגור
  • 50.
    אני העברתי הכל לפני שנה וחצי לאנליסט
    בן 10/07/2022 21:23
    הגב לתגובה זו
    13 2
    לא שהם בשנה טובים יותר. גרועים כמו רובם אבל אדון אלטשולר ואדון שחם נכשלו בעיקר בשירות הגרוע ללקוח וביהירות ויטקר דמי הניהול. עזבתי למקום נעים יותר בדמי ניהול מופחתים. לצערי גם שם דואגים לרושש אותי בניהול השקעות לא טוב. בסוף שנה אבחן שוב את התשואות ואחליט למי להעביר אם בכלל.
    סגור
  • 49.
    גלעד אלטשולר
    אפי 10/07/2022 21:11
    הגב לתגובה זו
    16 5
    לפני חצי שנה, אחרי תשואות איומות של אלטשולר לעומת המתחרים ואחרי שנתתי צ'אנס חודש אחרי חודש- שמעתי את גלעד בראיון מאוד מתנשא, הרגיש לי שהבן אדם איבד כיוון, הוא נשמע לי מאוד מפוזר וחושב שהוא יודע הכל יותר טוב מכולם. התאכזבתי קשות מגלעד. באותו רגע החלטתי לעבור מאלטשולר ואני כל כך שמח על ההחלטה. לא יודע מה יהיו התשואות בהמשך... הרגיש לי שאצל אלטשולר אני לא רוצה את הכסף שלי. בהצלחה לכולם.
    סגור
  • 48.
    פיספס בסין בגדול.נבהל.ופיספס את העליות (ל"ת)
    פז 10/07/2022 20:49
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 47.
    פשוט בושה
    שרה 10/07/2022 20:03
    הגב לתגובה זו
    19 1
    אני אישית מאד כעסתי שקראתי שהוא לוקח את העובדים לצרפת. קרן ההשתלמות וגם קופות הגמל שלי מנוהלים אצלו לדעתי יש לו חוצפה גדולה. במקום לקחת את העובדים לחו"ל האם לא היה יותר הוגן להחזיר לנו חלק מהכספים שהפסדנו אצלו בגלל חשיבה וניהול שגוי מצידו??????
    סגור
  • מגלומן
    דרור 10/07/2022 23:05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צוחק מי שצוחק אחרון . נורא .
    סגור
  • 46.
    הבעיה העיקרית היא הנטיה להימורים מסוכנים וניהול הסיכוני
    גידי 10/07/2022 20:02
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כשהוא מהמר ביקצוניות כל פעם על משהו אחר - אגרת חוב של ממשלה ב-30% מהקופה, סין, ביטקוין, טכנולוגיה ומפסיד למתחרים ואז מבחינתו הפתרון: להגדיל את הסיכון ולעלות עם מרכיב המניות דרמטית מעל המקובל בתחום כאן שורש הטעות שלו. זה כשלון בניהול סיכונים לא פחות משזה כשלון בניהול השקעות.
    סגור
  • 45.
    יש אנשים שמנהלים 200 מיליארד שקל
    יש ויש 10/07/2022 19:46
    הגב לתגובה זו
    7 14
    עבודה קשה . ויש אנשים שכותבים באתר של עצמם .
    סגור
  • היו 200 מיליארד, עשרות מיליארדים התאדו
    מנש 10/07/2022 21:12
    הגב לתגובה זו
    7 3
    השתן עלה התשואות ירדו והפראיירים בורחים בהמוניהם
    סגור
  • 44.
    גלעד צריך לנהל קרן גידור לא קרנות פנסיה וגמל .
    מבין 10/07/2022 19:30
    הגב לתגובה זו
    17 4
    הוא נועז הוא מוכשר אבל כאן זה 200 מיליארד פנסיות של אנשים
    סגור
  • מי שלא רוצה שהוא ינהל את הפנסיה שלו יכול לעשות זאת.
    לא מבין 10/07/2022 20:32
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אתה יכול לבחור בית השקעות אחר. נכון שחבל שלא נותנים את אותן הטבות המס גם למי שמנהל את הפנסיה של בעצמו. אבל זו כבר שאלה אחרת.
    סגור
  • 43.
    כמה שה"עיתונות" אוהב עריפת ראשים.
    אור 10/07/2022 19:24
    הגב לתגובה זו
    11 17
    הבנאדם מבריק, הבנאדם טעה. אז מה? אתם לא טעיתם אף פעם? כמי שמשקיע בשוק אתם צריכים לדעת שתשואות בודקים לטווח ארוך. בדקתם אחורה, חכו רגע שיגיע הקדימה. דווקא עכשיו, עם תיק קטן יותר, הוא יוכל לבצע מהלכים זריזים ומתוחכמים יותר. כמה שהתקשורת אוהבת להמליך, כך היא מעדיפה להפיל. "עיתונאי קטן שלי" במקסימום.
    סגור
  • ביקורת
    אנונימי 11/07/2022 08:13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מותר וטוב לבקר .שכול אחד יקבל את ההחלטות בעצמו.אבל זכותנו לקבל מידע ולהחליט עצמאית.
    סגור
  • לא מותק. זו לא ביקורת.
    דגן 11/07/2022 21:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה מסע צלב על האיש.
    סגור
  • כזה רצף טעויות מסוכן לא היה מאז פריזמה... (ל"ת)
    בוא 10/07/2022 20:09
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
  • 42.
    אלטשולר שחם הוא עולה שקר הוא יורד...
    הבנתם מה כתבתי? 10/07/2022 19:24
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סבתא שלי אומרת אלטושלר. השקיעה אצלו את כל הכסף שלה וברווחים קנתה דירות לנכדים. עכשיו כולם מסודרים. חוץ מאחד שהתחתן עם מרוקאית.
    סגור
  • 41.
    איזו טעות , ישנתי בעמידה ! (ל"ת)
    ברחתי מאוחר מדי 10/07/2022 19:15
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 40.
    כתבה מטופשת בהחלט
    יוחלף וורן באפט 10/07/2022 19:08
    הגב לתגובה זו
    10 17
    גם וורן באפט במינוס 30 מתחילת שנה.זה שאלטשולר לא קנו מניות של תשובה שמממן את האתר המעפן הזה לא אומר שהם לא עובדים נכון. ברגע שהתנודתיות תתהפך הם יעברו למקום הראשון כל הגרידים יחזרו לקופה והעיתונאים בשכר מינימום ימשיכו להתבכיין במקלדת
    סגור
  • אתה הבנת מה כתבת?
    קשקשן בשקל 10/07/2022 20:29
    הגב לתגובה זו
    11 0
    מה הקשר לוורן באפט? הוא מנהל פנסיות?מה זה אומר ברגע שהתנודתיות תתהפך?
    סגור
  • להעביר פואנטה. באפט מופסד 9% השנה, לא 30%.
    לא צריך לשקר בשביל 10/07/2022 20:12
    הגב לתגובה זו
    10 0
    והוא ממש לא האדם הנכון להשוואה. מבלי לפגוע באלטשולר. כשאתה הופך למהמר להבדיל ממשקיע גם אם יחזור ל-5 דקות למקום ראשון זה במחיר סיכון גבוה מדי.
    סגור
  • 39.
    ההשוואה לתשואות 12 שנים כבר לא רלוונטיות
    ניתוח מקצועי אבל… 10/07/2022 18:48
    הגב לתגובה זו
    14 5
    לפני 12 שנה אלטשולר ניהל פחות מעשירית ממה שניהל בשנה וחצי האחרונים. זה אומר שמעט מאוד נהנו מהתשואות הטובות ועשרות מיליארדים סבלו מהתשואות הרעות. זו הנקודה המרכזית שפוספסה בכתבה. גם העובדה כי השיטות שעבדו לפני עשר שנים לא מתאימות למצב התחרות היום (המתחרים השתפרו מאוד) ולהיקף הכסף המנוהל היום באלטשולר.
    סגור
  • איזה שטויות
    דנאת 10/07/2022 21:16
    הגב לתגובה זו
    4 2
    עד 2020 אלטשולר הוביל בתשואות2017 מקום ראשון2019 מקום ראשון2020 מקום רביעירוב הציבור נהנה מהתשואות של אלטשולר במשך 3 עשורים
    סגור
  • 38.
    אין מילים המתארות את האכזבה של משק הבית שלנו מאלטשולר
    מיקו 10/07/2022 18:43
    הגב לתגובה זו
    14 3
    א. דמי ניהול חזיריים - עדיין ב. תשואות איומות ג. דוקא עכשיו שאנו מופסדים במאות אלפי שקלים אצלו הוא נוסע לחו"ל עם כל עובדי החברה ד. ניכר שהוא יורה מהמותן ומדסביר בדיעבד. לא יודע מתי לצאת. עשית מכה . תצא. ה. בית השקעות לא אחראי ולא נמליץ על הפקדת כספים אצלו. עובדים מבפנים מחפשים בחוץ וזה הסימן החזק ביותר. ו. אנו בדרך החוצה.
    סגור
  • קח את הזמן מיצי אל תמכור בהסטריה חכה להפסד של עוד 10% (ל"ת)
    בילבי בת גרב 03/09/2022 05:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    מניית אלטשולר שחם פיננסים אטרקטיבית ירדה 60% מהשיא
    הגיון כלכלי 10/07/2022 18:42
    הגב לתגובה זו
    6 7
    מניית חברת אלטשולר שחם פיננסים איבדה 52% ב־12 החודשים הראשונים ומחירה אטרקטיבי מאוד כעת . למרות זאת אלטשולר שחם סיכם את הרבעון הראשון של 2022 עם רווח כולל של 68.2 מיליון שקל - קפיצה של 40% לעומת הרבעון המקביל ב־2021. בשורה העליונה, הכנסות החברה מפעילות הגמל והפנסיה ברבעון הראשון של השנה צמחו ב־29% ל־370 מיליון שקל לעומת 287 מיליון שקל ברבעון המקביל. לנוכח התוצאות החזקות ולמרות המשבר המתמשך, החברה החליטה לחלק דיבידנד של 200 מיליון שקל ביוני 2022.
    סגור
  • תגיד בכל כתבה אתה מריץ את המניה שלהם? (ל"ת)
    מצחיק 10/07/2022 20:13
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 36.
    גילעד סיים את כהונותו ההיסטורית לא מצפה שיחזור לצמרת
    YOS 10/07/2022 18:38
    הגב לתגובה זו
    5 5
    שמנית אלטשולר הגיעה למחירי שיא לפני זמן לא ארוך אמרתי לחברים למישפחה וכו' לברוח כמו משד כולם תקפו אותי ואמרו שאני משוגע אמרו שזה מניה לפנסיה וראו היום איפה הגיעה אז שלא יעבדו עליכם אלוהים עושה חשבון טוב
    סגור
  • 35.
    אני מעדיף לנהל את הכסף בעצמי
    אני הילד 10/07/2022 18:30
    הגב לתגובה זו
    15 5
    אבל לצלוב בן אדם שהביא 3% פחות בשנה מסוימת זה מוגזם. מסכים עם כל הניתוח של עובדיה אבל לא עם הסיפא. לא ידעתי שביזפורטל הפכו ליציע העתונות.
    סגור
  • 34.
    העיתונות תמשיך להספיד
    כגן 10/07/2022 18:29
    הגב לתגובה זו
    7 8
    והם ימשיכו להוביל. זה ברור לי - אני 11 שנה אצלם. הגלגל מסתובב, חברים.
    סגור
  • תנחומיי! (ל"ת)
    חבל 10/07/2022 20:23
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • גם אני אגיד לך עוד שנה וחצי תנחומיי כשהקרן שיצאת ממנה
    כגן 11/07/2022 11:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תדשדש מהסוף. כל שבוע יוצאת על גלעד כתבה חדשה באתר אחר - תבין לבד מאיפה זה מגיע ולמה.
    סגור
  • אני מבין מעולה. זה מגיע מזה שגלעד מהמר על כספי משקיעים
    פחחח 11/07/2022 19:54
    הגב לתגובה זו
    0 3
    כמו שעשו בפריזמה ובשנתיים מחק תשואות בסיטונות
    סגור
  • עצם ההשוואה לפריזמה מראה שאתה
    דגן 11/07/2022 21:45
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא בכיוון. אבל ממש.
    סגור
  • 33.
    ככול שהתוצאות גרועות הכתבות מתארכות (ל"ת)
    פוג 10/07/2022 18:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • וריח האינטרסים עולה אל האוויר. (ל"ת)
    כגן 12/07/2022 11:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 32.
    נתנו לו מספיק זמן לתקן והוא הוכיח שאיננו יכול.
    משה 10/07/2022 18:10
    הגב לתגובה זו
    11 4
    תעזבו אותו כל עוד אתם יכולים
    סגור
  • זרקו הכל! (ל"ת)
    זה בא! 03/09/2022 05:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    הוא הימר ולא גידר את ההימור ,שיילך לטאטא רחובות (ל"ת)
    דודו 10/07/2022 18:08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 30.
    גם לבאפט אמרו ללכת
    הלוואי שכל מנהלי ההשקעות האפורים האלה שעובדים שנים 10/07/2022 18:08
    הגב לתגובה זו
    2 7
    הלוואי שכל מנהלי ההשקעות האפורים האלה שעובדים שנים על האמצע ילכו הבייתה גם על באפט ב2000 אמרו שאיבד את זה
    סגור
  • 29.
    טעות למדוד לטווחים קצרים
    אברהם 10/07/2022 18:08
    הגב לתגובה זו
    4 4
    גלעד יחזור ויפתיע לטובה
    סגור
  • 28.
    אלטשולר
    שלי 10/07/2022 18:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היה טובעכשיו רע הביתה
    סגור
  • טבע
    יוסי פדלון 10/07/2022 21:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עם יש סבלנות לקנות טבע משהו טוב קורא בחברה
    סגור
  • 27.
    לכותב הכתבה הזו
    גיל 10/07/2022 18:07
    הגב לתגובה זו
    10 4
    אני נימצא אצלו ומאחר ואין לי עיניים גדולות אז גם התשואה השנתית שלו מספיקה העיקר שהוא יותר מנוסה מאחרים בהשקעות בשוק האמריקאי והוא מתרחק מהשוק פה כי לדעתי אנחנו באיזור הכי מסוכן שיש בעולם ועלולים להידרדר לתהום אם אחד או יותר של המטורפים שעוטפים אותנו ישתגע כמו פוטין היום ואז כולם יברחו והלך הכסף לא אשכח איך הייתי נאיבי כמו כל הצעירים בעבר הרחוק והאמנתי בשוק המקומי ובריסוק מניות הבנקים שעשתה לנו הממשלה בשנת 1983 והשאירה לי חלון מדירה ומאז החלטתי מוטב תפוח אחד ביד במקום שני תפוחים על העץ
    סגור
  • זה לא שהוא מתרחק מהשקעות בארץ.
    דגן 11/07/2022 11:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וזה מידיעה מתוך המון ראיונות שקראתי ושמעתי עם האיש. הארץ פשוט קטנה עבורו, איך שלא נסתכל על זה. התעוזה שהיתה לו להגדיל חשיפה על סין היתה בעוכריו, אבל אין לזה קשר לתוצאות ולתשואות שלו חמש ועשר שנים מהיום. כל מי שמספיד אותו מדבר מפוזיציה.
    סגור
  • 26.
    סתם מהמר. לא פחות ולא יותר. (ל"ת)
    גולש 10/07/2022 18:02
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 25.
    אין ספק שיש פה שפל
    לא תחתית שפל 10/07/2022 18:01
    הגב לתגובה זו
    4 7
    של עיתונאי שלא מבין דבר וחצי דבר בהשקעות...
    סגור
  • 24.
    עכשיו
    רפול 10/07/2022 18:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה כסף שלנו.לא חייבים לו כלום .הוא כאן בשביל להרוויח .נכשל לאורך זמן ולא נקודתי.חסר צניעות וראוותן.המלצתי ,לברוח עכשיו. זמנו עבר.
    סגור
  • 23.
    עזבתי בגלל השירות המעליב שיפול (ל"ת)
    איתן 10/07/2022 17:58
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 22.
    ברור סףשהוא צריך ללכת. כל מנהל
    בוריס 10/07/2022 17:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכיר היה מודח ממזמן על קטסטרופה כזו. אם הוא לא ילך, העמיתים ילכו
    סגור
  • 21.
    עזבתי אותם לפני שנה למזלי (ל"ת)
    אנונימי 10/07/2022 17:40
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • אתה בר מזל (ל"ת)
    משה 10/07/2022 18:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    אכן אלטשולר לוקח סיכונים גדולים יחסית (ל"ת)
    מאמר אמיץ 10/07/2022 17:40
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 19.
    מהמר שהצליח בעבר ונכשל בהווה
    משקיע 10/07/2022 17:31
    הגב לתגובה זו
    11 7
    צריך לומר את האמת , גלעד מנהל השקעות מוכשר אבל.. הוא מהמר בהשקעות - בעבר החזיק אגח ארוכים ופחות מ10 מניות בארץ והלך לו וכולם שיבחו אותו !! עכשיו הימר על חול , על סין , על המון מניות , בלי קונצרני ונפל בגדול !! ככה לא מנהלים מעל 200 מילארד ! כולם מטומטמים ורק גלעד גאון ?? איפה כל המנהלים והבעלים האחרים באלטשולר ?? למה לו מפקחים , מעירים אומרים משהו !? לדעתי הוא צפוי לפדיונות של עוד עשרות מילארדים , המותג גמור ! רק אם יהיו עליות של 20% בחול בשנה הקרובה אז אולי בעוד שנה יתייצב . מי שלוקח סיכונים גדולים זה טבעם שלפעמים מתממשים ...
    סגור
  • 18.
    קרנות מחקות עושות את העבודה יותר טוב מכל אלטשולר (ל"ת)
    אין חדש תחת השמש 10/07/2022 17:23
    הגב לתגובה זו
    23 2
    סגור
  • 17.
    גלעד אלטשולר
    חיים 10/07/2022 17:20
    הגב לתגובה זו
    11 11
    איש מבריק וישר,כשהצליח כולם פירגנו,לדעתי עדיין יש לו מה לתת,אלה שברחו אולי יתחרטו.
    סגור
  • ככה זה בישראל.
    כגן 10/07/2022 18:56
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כשהפרה למטה כולם רצים להביא את הסכין. לי ברור שמי שיצא ממנו עומד להפסיד תשואות בלונג ראן.
    סגור
  • 16.
    שירות
    משקיע 10/07/2022 17:19
    הגב לתגובה זו
    9 4
    שירות גרוע. העדפת משקיעים, זלזול והשקעות גרועות גרמו לכל זה. ככה זה כשהשתן עולה לראש.
    סגור
  • 15.
    זילזול במשקיעים
    אבי 10/07/2022 17:14
    הגב לתגובה זו
    15 4
    בתקופה שבה התשואות שאתה מוציא הם על הפנים (בלשון המעטה) צריך חוצפה לא קטנה לקחת 1150 עובדים למופע של קולדפליי בפריז. ואם יש בקופה כסף מיותר, יואיל מר גלעד להחזיר חלק מהעמלות שהוא לוקח. כנראה שדוגמא אישית לא נראה
    סגור
  • 14.
    יוני קטסטרופלי לאלטשולר.
    אבי 10/07/2022 17:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    המסלולים הסולידים ירדו 4 אחוז
    סגור
  • מי שמסתכל על השתלמויות בטווחים של חודש לא מבין בהשקעות.
    דגן 11/07/2022 11:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    .
    סגור
  • 13.
    יוני קטסטרופה גם במסלולים הסולידיים שך אטשולר. 4 אחוז למטה! (ל"ת)
    אבי 10/07/2022 17:10
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 12.
    אבישי צודק לגמרי, השתן עלה לו לראש בעיקר הסיפור עם הגז (ל"ת)
    ירון 10/07/2022 17:10
    הגב לתגובה זו
    13 3
    סגור
  • 11.
    חייבים לאפשר כניסה של גופי השקעות מחו"ל !
    אלון מאסק 10/07/2022 17:07
    הגב לתגובה זו
    11 2
    אין מספיק תחרות ארץ.
    סגור
  • 10.
    תברחו משחצנים
    אריק 10/07/2022 17:05
    הגב לתגובה זו
    5 3
    תברחו מנהלים כושלים
    סגור
  • 9.
    אני במסלול סולידי ביותר. מעל 60 ועדיין התשואות ליוני קטסטרופה
    יונתן 10/07/2022 17:02
    הגב לתגובה זו
    8 3
    4 אחוז.. מה קורה פה? במה הוא משקיע? אולי בקריפטו ובמניה הכושלת שלו. לא ייתכן שככה משחקים בפנסיה של הציבור!
    סגור
  • 8.
    ניתוח טוב מסקנה שגויה לגמרי
    nirher@gmail.com 10/07/2022 17:00
    הגב לתגובה זו
    9 4
    הדבר היחיד שרלבנטי בהסתכלות קדימה זה האם התשואות של אלטשולר יהיו בצמרת ללא קשר לתשואה המצטברת. אם בשנתיים הקרובות אלטשולר יתן תשואת יתר של 2 אחוז לדוגמא על המתחרים אז מה זה רלבנטי לתשואות המצטברות ל 3-10 שנים? במקום מנהל שמכוון לבנצמרק אפשר לקנות תעודות סל ב IRA . מי שמחפש מנהל אמיתי שהולך עם האמת שלו שישאר באלטשולר.
    סגור
  • מה שחשוב זה העתיד; אבל משווקים קופות וקרנות לפי מבחנים
    בני 10/07/2022 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מבחנים של תשואה של 5-10 שנים ושם הוא חלש
    סגור
  • הגרפים והמציאות לא מסכימים איתך. (ל"ת)
    דגן 11/07/2022 11:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 7.
    האיש הזה חושב שהשמש זורחת לו מהתחת
    אלי 10/07/2022 17:00
    הגב לתגובה זו
    11 7
    תמיד הנפילה באה לאנשים שהשתן עולה להם לראש
    סגור
  • 6.
    הכיצד
    משקיע 10/07/2022 16:52
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חברות פנסיה אחרות לא קונות מניות בשער כזה נמוך והופכות לבעלי עניין כי הם עשו השקעות מצוינות ברביעון הזה
    סגור
  • 5.
    תתבישו , אחד מאנשי שוק ההון המבריקים , הוא עוד יפתיע את כולכם
    דני יגל 10/07/2022 16:38
    הגב לתגובה זו
    13 27
    איזה חוצפה לפרסם כתבה כזאת צריך לפנות לרשות, הפיזיות שלנו יגיבו בהתאם אני חושב שהאיש תותח
    סגור
  • תרגיע
    רפול 10/07/2022 18:06
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אם היה לוקח את הלקוחות להופעה של קלוד פליי הייתי מבין.תישאר ותשתוק.
    סגור
  • לא נראה לי שאתה מבין איך עובדת חברה
    דגן 11/07/2022 21:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואיך מתגמלים עובדים. וזה קולדפליי. אין אמן בשם קלוד פליי.
    סגור
  • 4.
    תנו לעבוד בשקט
    שמוליק 10/07/2022 16:37
    הגב לתגובה זו
    9 9
    כל שני וחמישי כתבות על אלטשולר ,בכלל נראה שלכלכליסט יש משהו נגד אלטשולר .
    סגור
  • מה רוצים מאלטשולר
    גילי 10/07/2022 17:47
    הגב לתגובה זו
    9 3
    בסך הכל מחזיק ברוב כספי החוסכים בישראל ומייצר תשואות נוראיות כמעט בכל מדד של פרקי זמן. צודק, סתם נטפלים אליו, היה צריך לללקק לו ולספר כמה העמיתים שלו הרוויחו
    סגור
  • 3.
    תיק הביטוחי והפנסיוני מושקע אצלו,מה אגיד לכם כולם נכשלו אחרי הקורונה אם יצליח עכשיו כולם ישכחו ויהיו מבסוטים. (ל"ת)
    יוסף 10/07/2022 16:31
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 2.
    לא חושש להביע דעתו הראויה, להבדיל מאחרים שמפחדים לכתוב
    כל הכבוד לאבישי 10/07/2022 16:31
    הגב לתגובה זו
    20 1
    ואגב, מימון הטיול לחו"ל של כל העובדים דווקא לאור התוצאות-צורם, ובלתי מתקבל על הדעת שבעלי המניות יממנו את זה
    סגור
  • 1.
    הגזמתם לגמרי אבל ממש!! פופוליזם זול.
    אורן 10/07/2022 16:27
    הגב לתגובה זו
    10 17
    איזה ביקורת עקומה, הבן אדם עשה עבודה מדהימה במשך שנים, סיבה עיקרית לנפילה של אלטשולר כרגע זה ההשקעה בחול, שזה בעיקר בגלל הגודל שלו, השוק הישראלי קטן מדי. לעומת שחקנים אחרים בעולם הוא עדיין מעולה.
    סגור
  • אם הבעיה שלו היא הגודל זו כלשכעצו סיבה לא להיות לקוח של
    גידי 10/07/2022 20:04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה אתה בעצם אומר? שבגלל שהוא גדול מדי הוא נאלץ להגזים עם השקעות חו"ל ולהקטין את ישראל גם אם הוא לא חושב שזה הדבר הנכון לעשות? ואיזה ערך יש למנהל השקעות ישראלי בחו"ל? תקנה מסלול עוקב SP500 וגמרנו.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות