רשות שוק ההון העניקה רישיון ייעוץ פנסיוני ל-ONE ZERO
הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל, ששינה את שמו לאחרונה ל-ONE ZERO, ששירותיו טרם נפתחו לציבור הרחב ופועל כעת בשלב פיילוט אליו מצטרפים בהדרגה לקוחות חדשים, כאשר על פי הדיווח מונה מעל ל-80 אלף איש. מודל הבנק הדיגיטלי בשונה משאר הבנקים כולל שורה של שירותים בנקאיים עליהם משלמים היום הלקוחות דמי שירות נפרדים, כאשר בבנק הדיגיטלי כל אלו יוכללו תחת דמי מנוי אחד. דמי המנוי, יכללו את עלויות ניהול העו"ש, עמלות כרטיסי האשראי, עלויות המרה, משיכת מט"ח מכרטיס האשראי ומחשבון הבנק, העברות בנקאיות, הוצאת ערבות בנקאית ושירותים נוספים, ומהיום גם שירות ייעוץ פנסיוני.
כעת הבנק מקבל רישיון ייעוץ פנסיוני מרשות שוק ההון, ויעניק ייעוץ פנסיוני לקהל לקוחותיו כחלק מחבילת שירותי הבנקאות הפרטית שהוא מעניק (דמי מנוי), שצפויה לכלול בהדרגה שורה של ייעוצים וליווי פיננסי מקיף. הבנק יעניק את שירותי הייעוץ הפנסיוני במודל אובייקטיבי, כלומר מבוססים על קבלת עמלת הפצה זהה מכלל גופי הפנסיה בישראל, באופן שמונע הטיה לגוף כזה או אחר.
העמלה הנהוגה עומדת על 0.25% ובמקרים של קרן פנסיה, שדמי הניהול שלה נמוכים לעיתים מעמלת ההפצה הופכת את הייעוץ בתחום הפנסיה באופן כללי לבלתי כדאי. במסגרת ההתקשרות של ONE ZERO עם הגופים המוסדיים הונהג מודל הפצה הכולל לצד עמלה קבועה של 0.25% גם תקרת עמלה. מודל מסוג זה עשוי לתמרץ את ONE ZERO להעניק ייעוץ פנסיוני גם על קרנות פנסיה וגם ללקוחות שאין להם סכומי כסף גבוהים מאד.
גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "קבלת הרישיון היא אבן דרך חשובה במסגרת השלמת בניית חבילת שירותי הבנקאות הפרטית, שיאפשרו למנהלי הכספים שלנו לנהל בהדרגה את כלל החיים הפיננסים של הלקוחות שלנו."
אריק צ'יקוטאי, סמנכ"ל התפעול והבנקאות שהוביל יחד עם הצוות שלו את תהליך קבלת הרישיון מול רשות שוק ההון: "כלל הציבור הישראלי יהנה מנגישות לייעוץ פנסיוני אובייקטיבי מתמשך ומותאם אישית. שירות הייעוץ צפוי להיות מושק בחודשים הקרובים"
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.איך הופכים ללקוח?!,כתבתי להם,לא עונים אפילו.חחחחח (ל"ת)לא מובן?! 14/08/2022 16:00הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.מה הקשר בין ביטוח לבנק?טל 13/07/2022 20:40הגב לתגובה זו1 0עוד דרך להרוויח על חשבון הלקוחסגור