"התחום שלנו פחות רגיש לאינפלציה, יודעים להסתדר בתקופות מאתגרות"
"למרות שאנחנו מתמודדים עם תנאי מאקרו מאתגרים גם בסביבת הריבית והאינפלציה, אנחנו מראים צמיחה מאוד גבוהה ביחס לשוק, מול רבעון שהיה שיא כל הזמנים בשנה הקודמת כאשר כל התנאים היו נוחים מאוד, גם הלוגיסטיקה וגם האינפלציה, הכל היה רגוע, ועדיין אנחנו בתוצאות גבוהות יותר מאותו רבעון". כך אומר אסף אלפרוביץ, סמנכ"ל הכספים של חברת ההלבשה התחתונה דלתא. לדבריו "תחזית ההכנסות ירדה בגלל שינויי מטבע, שחיקת המטבע גרמה לאובדן ההכנסות".
דלתא רשמה רבעון שיא נוסף בהכנסות, כאשר מנגד הרווחים ירדו בגלל העתקת מפעל מסין לוויטנאם, שעלתה לחברה באופן חד פעמי 5.5 מיליון דולר. אסף, איך אתה רואה את הדוחות שלכם?
אלפרוביץ: "אנחנו פועלים בתחום שהוא הרבה פחות רגיש לתנודות מאקרו כלכליים בשל החיוניות שלו, אנחנו מוכרים מוצרי בסיס, הלבשה תחתונה, אנחנו יודעים להסתדר בתקופות מאתגרות, נכנסו למשבר חזקים, אנחנו מאוד חזקים בתוך המשבר, ואנחנו נצא עוד יותר חזקים כשהמשבר יגמר.
"אבל כן צריך לומר- אנחנו לא חסינים, וולמארט הייתה פעם לקוח עיקרי, כבר הרבה שנים היא לא כזאת (ליתר דיוק - מאז 2019, ובכל מקרה - אזהרת הרווח של וולמארט הפילה באותו יום את מניית דלתא ב-9%. נ"א). למרות זאת, ההכנסות שלנו בשיתוף וולמארט צמחו בשיעור דו ספרתי, וזה צפוי להמשיך כך בהמשך".
לאן אתם רוצים להתרחב מבחינת אזורי פעילות בעולם?
אלפרוביץ: "ארצות הברית היא החוזקה המרכזית שלנו (51% מכלל מכירות החברה. נ"א), לאחר מכן יש לנו פעילות ענפה בגרמניה" (אירופה מהווה 28% מהמכירות, כאשר גרמניה מובילה עם 13%, ואחריה צ'כיה, צרפת ובולגריה. נ"א).
"אנחנו נכנסים עד סוף השנה לשוק הסיני באמצעות אדידס, בשיתוף פעולה עם חברת ״די-מול״, שנקראת גם 'האמזון של סין'. בפלטפורמה שלה, קיבלנו זיכיון בלעדי לפעילות האינטרנטית באתר של אדידס אינטמנטס. זה מינוף שאנחנו עושים בעזרת מותג על כמו אדידס כדי לחדור לשווקים. גם לאמריקה הלטינית אנחנו מתכננים לחדור עד סוף השנה, זה שוק שהפעילות שלנו הייתה דלה בו, ואנחנו גם שם עושים זאת באמצעות שיתוף פעולה עם מותגי ענק כמו פולו וראלף לורן". כיום יש לחברה פעילות יחסית קטנה בדרום אמריקה - בברזיל.
מה יאפשר לכם לצמוח הלאה?
"בחזון שלנו אנחנו חברה מובילה בהלבשה תחתונה. רוצים לחזק זאת תוך התמקדות במנועי הצמיחה שהם הספורט, האונליין והדיגיטל והתמקדות במוצרי קיימות. זה ה-DNA שלנו".
רציתם להנפיק בנאסד"ק. מתי זה יקרה?
אלפרוביץ: "החלון של ההנפקות בנאסד"ק חלש כעת ובזמן כזה אנחנו לא צריכים להנפיק. אנחנו חברה צומחת, רווחית ועם כסף בקופה. לכן, אנחנו ננפיק רק אם זה יביא ערך לבעלי המניות שלנו. כרגע זה לא על הפרק".
בדוחות שפרסמה השבוע דלתא, החברה רשמה הכנסות של 491 מיליון דולר - עלייה של 7% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, אז רשמה הכנסות של 456 מיליון דולר. הרווח תפעולי ירד ל-38 מיליון דולר, לעומת 42.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי לתקופה עמד על 22.6 מיליון דולר, ירידה של 16% מהרבעון המקביל. הסיבה היא הוצאות חד פעמיות של 5.5 מיליון דולר עקב החלטתה של דלתא להעתיק את המפעל של חברת הבת Bogart בשנזן, סין, למדינת ווייטנאם. בנטרול ההוצאה החד פעמית מדובר על עליה של 3% ורווח נקי של 28.1 מיליון דולר.
ומה לגבי תוצאות השנה כולה?
דלתא ממשיכה לדבוק במספרים שסיפקה בחצי השנה האחרונה. היא צופה שתסיים את שנת 2022 עם הכנסות בטווח של 2.08-2.13 מיליארד דולר ב"טווח האמצעי-תחתון של התחזית".
החברה תחלק דיבידנד של 6 מיליון דולר, כ-23.5 סנט למניה, שיחולק ב-6 בספטמבר 2022. המועד הקובע יהיה 22 באוגוסט 2022.
מתחילת השנה ירדה מניית דלתא ב-10%, והיא נסחרת כעת במחיר של 190 שקלף ושווי שוק של 4.9 מיליארד שקל. הירידה במניה למעשה הייתה חדה יותר אלא שבעקבות הדוחות השבוע המניה זינקה אתמול ב-10% והיום היא המשיכה לעלות בעוד 2%. בשנה שעברה זינקה המניה ב-166%.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.השקרן מאליום מדבר מי מאמין לומי יכול להאמין לפקיד הזה שקרן פתולוגי 17/08/2022 09:53הגב לתגובה זו0 0מי יכול להאמין לפקיד הזה שקרן פתולוגיסגור