מנכ"ל גלאסבוקס: "צמצמנו גיוסים אבל לא נפטר עובדים"
״מבחינתי, ההילייט של הדוח הוא הצמיחה בהכנסות של החציון, שם צמחנו ב-40%, במקביל לעלייה ברווח הגולמי, בתיאום עם ירידה בקצב שריפת המזומנים מחציון לחציון של 3%. אני מרוצה מהמגמה: אנחנו צומחים בהכנסות במקביל לשיפור במדדי הרווחיות. בנוסף, ההזדמנויות העסקיות שגלאסבוקס ייצרה בחציון הראשון של שנת 2022, היו יותר מכל ההזדמנויות העסקיות שיצרה בשנת 2021 כולה. אנחנו נמצאים בעמדה חזקה מאוד לחציון השני של השנה" כך אומר ירון מורגנשטרן, מנכ"ל גלאסבוקס בראיון לביזפורטל אחרי פרסום הדוחות לרבעון השני.
גלאסבוקס {גלאסבוקס} רשמה הכנסות ברבעון השני של השנה בסך של כ-10.3 מיליון דולר, צמיחה של 17% מהרבעון המקביל שם רשמה הכנסות של 8.7 מיליון דולר, סך ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) הסתכמו ל-46 מיליון דולר, גידול של 24% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בדומה להכנסות, גם הרווח הגולמי גדל ב-8% לעומת הרבעון המקביל ל-6.2 מיליון דולר.
ההוצאות התפעוליות המשיכו לתפוח ועמדו ברבעון השני על 16.2 מיליון דולר, זינוק של 28% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מונעות בעיקר מהוצאות המכירה והשיווק, שהגיעו ל-8.5 מיליון דולר. בעקבות ההוצאות, ההפסד התפעולי גדל ל-10 מיליון דולר, לעומת הפסד של 6.9 מיליון דולר אשתקד.
בשורה התחתונה עמד ההפסד הנקי על 11.3 מיליון דולר, זינוק של 55% ביחס לרבעון המקביל, כאשר שם עמד ההפסד הנקי על 7.2 מיליון דולר. במחצית הראשונה של השנה גלאסבוקס רשמה הפסד נקי של 19.2 מיליון דולר, גידול של 51% בהפסד החציוני. על רקע הנתון, קצב שריפת המזומנים של החברה ברבעון השני עמד על 6.7 מיליון דולר, בעוד שברבעון המקביל שרפה החברה 4.9 מיליון דולר, אך בהסתכלות חציונית קצב שריפת המזומנים ירדה מעט כשבחציון הראשון שרפה גלאסבוקס 7 מיליון דולר, ירידה של 3% מחציון לחציון.
החברה שומרת על שיעור שימור לקוחות בקרב לקוחות גדולים העומד על 99%, גבוה מהממוצע בתעשייה, ומוסיפה כי כחלק מהעונתיות המסורתית בחברה, היא רואה שיפור בחציון השני של השנה.
ירון, איך אפשר לדבר על שיפור במדדי הרוווחיות בזמן שההפסד התפעולי גדל ב-28% ?
מורגנשטרן: "המטרה שלנו היא קודם כל להפוך ל״Cash flow positive", ומשם להפוך את ההפסד התפעולי לרווחיות. יש לנו השקעה מאוד גדולה בהוצאות המכירות והשיווק, שתרמה מאוד ליצירת ההזדמנויות העסקיות, והייתה חלק מהסיבות לכך שייצרנו יותר כאלה בחציון, בעקבות ההשקעה בהוצאות המכירה ושיווק, אנחנו מצליחים להיכנס לגאוגרפיות חדשות ו-ורטיקלים חדשים, זאת השקעה שמניבה פירות.
״אנחנו משגיחים בצורה מאוד קפדנית על ההוצאות שלנו. לא הגענו לפיטורי עובדים, אנחנו לא מאמינים בזה, כן צמצמנו משמעותית את הגיוסים. גם הוצאות הענן הצטמצמו וגרמו לעליה בשולי הרווח בסגמנט זה״.
האם גלאסבוקס מתמקדת יותר בצמיחת ההכנסות והזדמנויות ופיתוח החברה בסגמנטים הללו, מאשר, להתמקד בהפיכה לרווחיות?
מורגנשטרן: ״לא חושב שהיום במצבנו אנחנו יכולים לוותר על אחד משני הדברים. התחום נמצא עדיין בחיתולים ויש פוטנציאל גדול לשוק שאנחנו פועלים בו, גלאסבוקס חייבת לאזן בין הצורך להמשיך לגדול ולנצל את ההזדמנות שיש בשוק, לבין הציפיות של המשקיעים ורצונם שנעבור לרווחיות. כבר מחר גלאסבוקס יכולה להיות רווחית, אך לדעתי לא נכון לעשות את זה כיוון שצריך לנצל את פוטנציאל השוק. אנחנו חייבים לאזן בין הרצון להמשיך לצמוח בשוק אטרקטיבי, לבין הרצון והתוכנית שבידינו לעבור לרווחיות, אנחנו עושים זאת בצורה יפה מאוד״.
לדברי מורגנשטרן, שבעה מעשרת הבנקים הגדולים בעולם הם לקוחות של החברה, וכך גם רשת חברת המלונות הגדולה בעולם, רשת הקונסומר-פרודקט הגדולה בעולם ועוד. האם השפעות האינפלציה והריבית מגיעות ופוגעות בכם?
מורגנשטרן: ״בעקבות חוזקות הלקוחות שלנו כחברות גדולות, בתקופה כזאת הן דווקא נהנות ומכניסות יותר. לדוגמה - הבנקים. לכן, ההשפעה לא מגיעה אלינו. בנוסף, אותם לקוחות מבינים כי המעבר לדיגיטלי קריטי בשביל המשך ההצלחה שלהם, המערכת שלנו הופכת להיות 'Must have' מ - 'Nice to have', בלעדיה, החברות האלה לא יכולות לעבוד״.
גלאסבוקס פיתחה פלטפורמה המנתחת נתוני גלישה לשם מקסום חוויית המשתמש, ייעול ושיפור השירות בערוץ הדיגיטלי. בין היתר מדובר בניטור ביצועי אפליקציות, ניטור פעילות לקוחות וניהול חווית הלקוח. לחברה לקוחות הפועלים מולה, בהם תאגידים גדולים בתחומי הבנקאות, ביטוח, טלקום, קמעונאות, טכנולוגיה ועוד, מ-20 מדינות,
אם הכל לכאורה טוב, למה ביצועי המניה גרועים?
מורגנשטרן כמובן לא יתייחס לכך אבל אנחנו נתייחס לנושא - מתחילת השנה התרסקה מניית גלאסבוקס ב-63%. רק החודש היא נפלה ב-10%. המניה נסחרת במחיר של 29.5 שקלים למניה ושווי שוק של 346 מיליון שקל. אחרי האופוריה של 2021, של גל ההנפקות, של חברות עם שוויים מנופחים ומנותקים לחלוטין מהשווי הכלכלי שלהם, עם חברות הפסדיות שלא ברור מתי ואם אי פעם יגיעו לרווחיות, כאשר החברות מקבלות שוויים רק לפי צמיחה ולא לפי רווחים (ובשורה התחתונה - כדי להצדיק קיום של חברה היא צריכה בסופו של דבר לייצר רווח), אז אחרי השנה ההיא, הגיעו הנפילות של 2022, שהחזירו את המשקיעים אל הקרקע. פתאום לא מוכנים לתת למניות שוויים גבוהים, פתאום צריך להצדיק את המחירים.
הנה גרף המניה:
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.כבר עדיף לשים אדום בקזינוברונו השקעות 17/08/2022 12:59הגב לתגובה זו1 0כל החברות מוכוונות צמיחה בנויות עקום לגמרי עם מחלקות שיווק מפוצצות בכל מיני מוכרי קמח לאסקימוסים שסוגרים לך עסקאות ברווח אפס כדי להראות צמיחה ולוקחים לך עמלות שמחריבות את המאזן.סגור