איתן יוחננוף: "ישראל במצב טוב יחסית לעולם, הקרדיט לצרכן ולתקשורת"

עם נתוני האינפלציה הגבוהים בישראל, אחד הגורמים המשמעותיים ביותר שמכבידים על הכיס של הצרכן הישראלי הוא מוצרי המזון; יוחננוף, אחת מרשתות המזון הגדולות במדינה חווה את העליות על בשרה ולמרות זאת, סבור המנכ"ל כי מצבנו בארץ הוא יחסית טוב
 | 
telegram
(5)

איתן יוחננוף, מנכ"ל חברת הקמעונאות  יוחננוף -0.41% יוחננוף 24,320 -0.41% יוחננוף בסיס:24,420 פתיחה:24,420 גבוה:24,540 נמוך:24,100 תמורה:470,177 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , משבח את הצרכנים והתקשורת בנוגע למאמץ שלהם לבלום עליית מחירים שאינה הכרחית, ובראיון לביזפורטל הוא מדבר גם על ההשפעה של ההשקעה בחברת A2Z והטכנולוגיה שלה, על הדוחות ועל העתיד של יוחננוף.

-האם אתם מרוצים מההשקעה ב-A2Z על אף תוצאות הרווח הנקי?
"אנחנו מרוצים מאוד מהחברה. אנחנו כבר עם מאה עגלות ברשת. יש להם מוצר מדהים שמתאים מאוד לתקופה הנוכחית, כשהלקוחות מאוד אוהבים ומחפשים את חווית הקנייה. הנושא של התייעלות ומענה לשירות לקוחות, בעיקר בנוגע לכוח אדם, הכניסה של העגלות החכמות רק תורמת לזה. אנחנו רואים שהצרכנים נהנים מחוויית הצריכה עם העגלות בעיקר מהעניין של האוטונומיה, זה שהם מסוגלים לשלוט על הצריכה, הקנייה, ובעיקר על הזמן שלהם- אנחנו רואים שכשהצרכנים מחליטים שהם רוצים ללכת הביתה, אלו שמשתמשים בעגלה החכמה מאושרים מהאפשרות ללכת מתי שהם רוצים. העניין של העגלות החכמות זו האסטרטגיה שלנו בהשקעה ב-A2Z, פחות עניין אותנו הרווח ההוני או המנייה, שאמנם ירדה בגלל כל המצב העולמי, אבל זה לא משהו שמרגש אותנו כי האינטרס שלנו בחברה הוא השימוש בעגלות. אנחנו הראשונים בעולם לממש את האסטרטגיה הזו דה-פקטו."

-יש כבר נתונים בשטח שהעגלות אכן מעלות את ההכנסות?
"בשביל לראות מדדים גדולים צריך מסה קריטית כדי שנראה אותה ביחס למכירות הגלובליות, כך נוכל לראות אם סך הקניה הכוללת בעגלות חכמות אכן גדלות ואנחנו עדיין לא נמצאים בנקודה הזו. בהסתכלות על הנתונים היבשים אנחנו יודעים להגיד שככל שנגרום לצרכן להסתובב יותר בחנות הוא ירכוש יותר. אם ניקח את הזמן שלוקח לצרכן לחכות בתור בקופה ולהעביר את כל המוצרים- שיכול להגיע לשלושים דקות ומעלה, ונחזיר חצי מהזמן הזה לצרכן, הוא ימשיך להסתובב בחנות ולצרוך יותר, יש לנו נתון יבש שתומך בגידול במכירות."

כותרת ראשית

- כל הכותרות

-עם כל נתוני המאקרו שאנחנו רואים לאחרונה- העלאות ריבית ואינפלציה גבוהה, מה הנתון שאתם הכי מרגישים בתור חברה?
"אנחנו חיים בתקופה מאוד סוערת, יוצאים ממגפה עולמית לאינפלציה בכל העולם שמתגלגלת לכל מקום. בנוסף, אנחנו רואים את הנגיד בארצות הברית מעלה את הריבית כדי להרגיע את השוק ולצמצם את הרכישות כדי להחליש את האינפלציה. העניין הזה מכה בנו פעמיים, מצד אחד האינפלציה ממשיכה לעלות ומצד שני הריבית עולה ומקשה עלינו בכיס, זה עולה לנו בכל מקום וברור שבסופו של דבר זה יתגלגל לעולמות של ענף המזון. אנחנו משלמים על המצב בכל מקום אבל אנחנו עושים כמה שיותר בשביל הצרכן שלנו. אם תכנס היום לחנות של יוחננוף תוכל לראות מגוון ענק של מוצרים ב-50% הנחה. אנחנו עושים את המירב מבחינת חנויות הדיסקאונט, מה שמתאים בדיוק לתקופה בה הציבור צריך לקנות בזול. אם אנחנו מסתכלים על התוצאות שלנו הן מביאות את זה- אנחנו לא רואים קפיצה משמעותית ברווח הגולמי, שמעיד ישירות על עליית מחירים."

-איך אם כן אתם מצליחים לשמור על רווחיות?
"אנחנו מאוד משקיעים בתפעול, מתחזקים אותו ומשקיעים בו הרבה כסף ומשפרים את הניהול ככל שניתן, דוגמא למעשה זה ההשקעה באלגוריטייל- חברה לניהול מלאי חכם, שחוסכת לנו הרבה שעות עבודה. אנחנו מחזיקים כ-15% בחברה עם צפי ל-20%, וזו קוצרת לנו הישגים אדירים. כל אלו מביאים אותנו להיות מאוד יעילים ולבלוט בכך בשוק המזון בארץ. אנחנו מסתפקים במועט, ולכן תפעול אל מול רווח גולמי נכון לחנות הדיסקאונט, מביא חברה שיש לה יכולות מדהימות גם לטפח את עניין העגלות והצריכה שמאוד מתקדם ומתפתח, וגם לספק חווית קנייה נכונה תוך כדי שאנחנו מוכרים בזול."

-האם לדעתך חלק מהעלאות המחירים שאנחנו רואים כעת נובעות דווקא משימוש של החברות באינפלציה כתירוץ להעלאת מחירים?
"ממש לא, אני חושב שהרעש וההתערבות הצרכנית סביב יוקר המחייה מאוד עוזרים למתן מניפולציות כאלו. בהתחשב בכך שישראל היא מדינה שמסתמכת על צריכה בייבוא, ותוך כדי הסתכלות על הרווח התפעולי שלנו, אני יכול לומר שמצבנו יותר טוב ממדינות אחרות. עכשיו חזרתי מטורקיה, מדינה עם 70% אינפלציה, ורואים את זה בחנויות. אפשר לראות שישראל במצב טוב יחסית לעולם ואני בהחלט אתן פה קרדיט לצרכנים ולהתערבות של התקשורת, ההתערבות הזו באמת תורמת לצמצום עליות המחירים כמה שניתן ואכן יש הצלחות על אף המצב המטורף בו אנחנו נמצאים".

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מי שמבקר בסופרים שלו יודע שהוא ממש ממש לא זול
    בולשיט 24/08/2022 08:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כדי להבריח את הלקוחות מהר יש שירים לועזיים בווליום
    סגור
  • 3.
    מי זה האיש המוזר הזה ? (ל"ת)
    בן 23/08/2022 20:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    כל העשירים האלה מתראיינים ואומרים מה שאומרים כי הם לא ח
    מבין עניין 23/08/2022 16:20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הם חיים טוב גם אם תהיה אינפלציה. מחירי הדירות יעלו גם 50 אחוז. ובכלל כל יוקר המחייה יעלה גם 30 אחוז הם ימשיכו לחיות שם למעלה ויבלבלו לנו האנשים הרגילים את המוח בדעות שלהם. מי בכלל רוצה לשמוע אותם
    סגור
  • 1.
    האיש מהמכולת נותן עצות (ל"ת)
    ב.ב 23/08/2022 15:50
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • האיש מנהל אימפריה משקיע בטכנולוגיה
    אתה מתנשא 23/08/2022 21:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צרות עין קנאה והתנשאות הן מחלה ממארת.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות