"חשבנו גם להנפיק בחו"ל, ואנחנו נעשה את זה"
חברת לודן 0% לודן 1,861 0% בסיס:1,861 פתיחה:1,861 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת במתן שירותי הנדסה, ניהול פרויקטים ובתחום התוכנה, פרסמה את תוצאות פעילותה למחצית הראשונה של 2022 והרבעון השני של השנה. ההכנסות ברבעון השני רשמו עלייה של כ-10.1% והסתכמו בכ-140.6 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-127.7 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. ללודן שני מגזרי פעילות, האחד הוא תכנון הנדסי וניהול פרויקטים לחברות התעשייה התהליכית (מזון, פטרוכימיים, פלסטיק, תרופות ועוד) מוליכים למחצה ויישום טכנולוגיות ופתרונות בתחום איכות סביבה ואנרגיה. השני הוא אספקה ותחזוקה של מערכות מחשוב לתחבורה הציבורית וביטחונית, מערכות ביטחון, בקרת כניסה, בקרת מיבנה והתייעלות אנרגטית.
במגזר הפעילות השני של החברה, ללודן יש את חברת הבת "שימקוטק", שנמצאת בבעלותה המלאה ומתמחה באספקת מערכות כרטוס חכם ותחזוקתן, וכן בפיתוח מוצרי תוכנה הנלווים למערכות הכרטוס, את חברת הבת כיוונה לודן להנפיק בשנה האחרונה, אך המהלך לא יצא לפועל "תנאי השוק הורידו את ערך ההנפקה לה יש פוטנציאל גדול". בראיון לבזפורטל, מנכ"ל החברה, ארנון אהרון, מספר על מיקוד פעילות החברה כיום, הפוטנציאל בפעילות החברה בשוק התחבורה ואיפה לודן תהיה בעוד שלוש שנים מהיום.
מה המיקוד שלכם כיום? יש לכם מספר פעילויות, איפה המנוע הגדול?
"ראשית, פורמלית יש לנו שני מגזרים, מחד ההנדסה, מאידך תוכנה ובקרה. יחד עם זאת צריך לזכור שבצמוד לפעילות יש לנו את הביזור הגאוגרפי, כלומר אנחנו פעילים בישראל ובאירופה. אנחנו צריכים לזרוק שאנחנו אחרי תקופת קורונה, יש לזה השפעה על מערב אירופה ובפעילות שלנו שם, הפעילות שם חזרה באיחור לעומת ישראל"
"כדאי להזכיר לכולם הפעילות שלנו במערב אירופה היוותה בעבר הלא רחוק כמחצית מהיקף הפעילות של קבוצת לודן, בקורונה חווינו ירידה חזקה בהולנד ובלגיה, וכעת הפעילות חוזרת באזורים האלה, ואנחנו חוזרים חזרה לכיוון ויעדים שהיו לנו טרום הקורונה, אנחנו בדרך לשם. הבעיה העיקרית אצלנו כעת היא לא חוסר בפרויקטים אלא חוסר בכח אדם שאנחנו חווים בכל מקום בעולם, אך הפעילות באירופה תחזור לכפי שהיית בעבר."
"אנחנו רואים את הפעילות בתחום התחבורה הציבורית כמנוע פיתוח, אנחנו מדברים בעיקר על תוכנות שמפותחות ע"י הצוות שלנו, ואנחנו שוקדים בעבודה על המוצרים הבאים ובהחלט נמשיך להתפתח"
יש לכם את הפעילות בשוק התחבורה, רציתם להנפיק את חברת הבת "שימקוטק", איפה זה עומד?
"שימקוטק שהתכוונו להנפיק בינתיים זה לא הסתייע. נעשה זאת בהמשך, חל בחברה שינוי מאוד גדול מעצם ההצטרפות של חברת 'דן' כשותף אסטרטגי ופעיל. לא ירדנו מההנפקה באופן מלא, אלא רק לבינתיים. השוק לא מתאים. לא רצו להנפיק בתנאי השוק קיימים, ולא בכל מחיר בגלל הפוטנציאל של החברה וההשפעה של הכניסה של חברת 'דן'."
"חשבנו גם להנפיק בחו"ל, ואנחנו נעשה את זה. אבל אין לנו שום סיבה היום להנפיק או לגייס כסף בערכי חברה נמוכים, כאשר אנחנו רואים את הפוטנציאל. אם יסתייע והשוק יתיישר בעוד חצי שנה או שנה שנתיים, נבחן את ההנפקה שוב, התשתית קיימת לא נימנע מחזרה לתכנית הזאת. כרגע זה לא מפריע לתכנית העבודה הקיימת שלנו."
מה צבר ההזמנות שלכם כרגע, איפה אתם עומדים ולאן אתם מכוונים?
"כעיקרון אנחנו מפרסמים צבר פעם בשנה, עם הדו"חות השנתיים ואף פעם לא פרסמנו רבעוני. אבל הייתי אומר שצבר ההזמנות לא קטן מצבר ההזמנות משנה שעברה, אנחנו לא רואים ירידה. אנחנו סובלים בארץ גם מגיוס כח אדם כמו גם במערב אירופה שיתן מענה להיקף הפרויקטים שלנו, עם זאת כל המקומות בהם אנחנו פועלים מציגים התקדמות פרט למזרח אירופה ברומניה. אין לנו ירידה בהיקף צבר ההזמנות אפשר להיות אופטימיים."
מה דעתך על התחרות בשוק במגזרי הפעילות שלכם?
"ראשית תחרות ישנה בפעילות הקבוצה שלנו. אך לאור השינויים שחלים במשק, תשתיות ותעשייה יש מעט ניגודים שונים. לודן יותר ממוקדת בתחומי התעשייה התהליכית ופחות בתשתיות, כאשר בתשתיות אנחנו עוסקים בתחום התחבורה הציבורית. לא רק שאנחנו מובילים בדירוגים בשנים האחרונות, בפרוייקטים גדולים ללודן יש את היכולת לבצע, מבחינת כח האדם המצוי בחברה וגם בגלל הניסיון שלנו, ושימור אנשי המפתח שלנו."
"יש תחרות תמיד היית, אנחנו לא רואים בזה בעיה, זה נכון גם בתחומי התחבורה הציבורית, יש את המוניטין שלנו גם בפרוייקטים וגם בתחום הטק."
איפה תהיו עוד 3 שנים?
"אנחנו רואים את מנועי הצמיחה שלנו, בעיקר בתחום התחבורה הציבורית עם פוטנציאל גדול לא רק לשנים הקרובות, אלא מעבר לזה. המטרה שלנו להיות ולהופיע בשווקים התחרותיים, כשיש לנו יתרונות יחסיים על פני שאר החברות, הידע שיש אצלנו בחברה הוא יתרון יחסי, שיחזיק אותנו לא רק לפני החברות הישראליות, המטרה שיקדם אותנו גם בחו"ל, אנחנו חושבים על רכישה בתחום טכנולוגיה וסביבה שתיתנן לנו יתרון גם בתחום הזה."
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה