שיכון ובינוי תמכור את הכביש בטקסס? החברה צופה רווח של 900 מיליון עד 1 מיליארד שקל

שיכון ובינוי שמחזיקה ב-21.6% מהפרויקט, קיבלה הצעה למכור את חללה בכביש, והיא צריכה להשיב עד ה-20 באוקטובר. עלות הקמת הכביש בעת הזכיה בפרויקט ב-2015 הוערך ב-800 מיליון עד 1 מיליארד דולר. כעת השווי כמעט כפול - 1.95 מיליארד דולר
 | 
telegram

חברת הנדל"ן שיכון ובינוי שיכון ובינוי 0% שיכון ובינוי 1,055 0% שיכון ובינוי בסיס:1,055 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  שמחזיקה ב-50% משותפות שמחזיקה בפרויקט כבישי האגרה בטקסס, קיבלה הצעה לרכוש מחברת הבת שלה את הזכויות בפועל, שהן 21.6% בפרויקט כביש האגרה,  לפי שווי של כולל (100%) כ-1.95 מיליארד דולר. בפועל מדובר על רווח צפוי לשיכון ובינוי של כ-900 מיליון עד 1 מיליארד שקל. בהתחלה דיווחה החברה רק שהיא צופה "לרשום רווח מהותי בדוחות החברה" אך לאחר מכן הוציאה דיווח נוסף ובו נקבה במספרים הללו. לדברי החברה, תזרים המזומנים צפוי להיות בטווח של 1.15 מיליארד ועד 1.25 מיליארד שקל.

שיכון ובינוי צריכה להשיב להצעה עד ל-20.10.2022 כאשר אם תאשר את העסקה, היא תמכור את הכביש עד לינואר 2023. 

מדובר על כביש ,SH288, כביש מהיר קיים באורך של כ-60 מייל שמחבר את מרכז העיר יוסטון לעיר פריפורט שבטקסס. יוסטון היא העיר הרביעית בגודלה בארה"ב והמטרופולין מונה 7.15 מיליון איש.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שיכון ובינוי זכתה ב-40% מהפרויקט במרץ 2015, אז העריכו כי עלות הקמתו תסתכם ב-0.8 ל-1 מיליארד דולר. השותפות אמורה להחזיק ולתפעל הכביש (לרבות נתיבי האגרה המהירים) לתקופה של 52 שנים (כולל תקופת הקמה), תמורת גביית אגרה ממשתמשי הנתיבים המהירים. 

שיכון ובינוי מחזיקה נכון להיום בפרויקט בשותפות עם ACS הספרדית. שאר ה-50% הנוספים בכביש מוחזקים על ידי Acciona הספרדית ו-ASN הקנדית.

בדוחות האחרונים רשמה החברה עליה של 9% בהכנסות ל-1.73 מיליארד שקל, לעומת 1.59 מיליארד ברבעון המקביל. הרווח התפעולי עמד על 288.6 מיליון שקל, לעומת 110.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה עברה לרווח נקי של 120.5 מיליון שקל לעומת הפסד של 10.9 מיליון ברבעון המקביל. צבר ההזמנות מסתכם בכ-20.2 מיליארד שקל, מתוכן  כ-13.3 מיליארד שקל בישראל וכ-6.9 מיליארד שקל בחו"ל. 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות