סייברוואן דיווחה על שת"פ וזינקה ב-22% בוול סטריט: אבל כמה משאיות בכלל יצויידו?

לדברי החברה, שהתרסקה השנה ב-92%, המערכת שלה תותקן ב"כל צי המשאיות" של חטיבת המלוחים של שטראוס - אבל מה זה אומר בכלל? וגם, אם הפיילוט הצליח אז למה רק בחטיבת המלוחים ולא בכל המשאיות של שטראוס?
 | 
telegram
(2)

לפעמים חברות מוציאות הודעות שנשמעות יפה על הנייר, אבל את הפרטים החשובים באמת החברה לא מספקת. חברת סייברוואן +2% סייברוואן 5.1 +2% סייברוואן בסיס:5 פתיחה:5 גבוה:5.2 נמוך:4.8 תמורה:64,920 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  שמפתחת מערכות למניעת היסח הדעת בנהיגה כתוצאה משימוש בטלפון סלולארי, דיווחה למשקיעים בוול סטריט על כך ש"כל צי המשאיות" של שטראוס פריטו-ליי, חטיבת המלוחים של שטראוס -1.86% שטראוס 6,225 -1.86% שטראוס בסיס:6,343 פתיחה:6,290 גבוה:6,321 נמוך:6,208 תמורה:8,446,116 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . כתוצאה מהדיווח, מניית החברה שהתרסקה מתחילת השנה ב-92% זינקה אתמול בוול סטריט ב-22%. נציין שזו לא חכמה: אחרי התרסקות כה גדולה וכאשר החברה כבר שווה גרושים כל תנודה קלה במניה משמעותה זינוק גדול באחוזים. המשקיעים עדיין מופסדים עליה ב-90%.

ובחזרה לדיווח - סייברוואן לא טרחה לספר על כמה משאיות מדובר, זה פשוט לא מופיע בדיווח. למה להסתיר את המידע הזה מהמשקיעים?

מעבר לכך, אם מדובר על "פריצת דרך עבור סייברוואן, עם יצרנית מזון גלובלית גדולה, ומייצגת פוטנציאל צמיחה משמעותית לטווח ארוך" שמגיעה "לאחר תקופת ניסיון מוצלחת לאורך מספר חודשים"  - כפי שכתבה החברה בהודעה - אז למה לא להטמיע את המערכת בכל קבוצת שטראוס, למה להסתפק רק בחטיבת המלוחים?

כותרת ראשית

- כל הכותרות

רק בעקבות פניית ביזפורטל החברה מעדכנת כי המערכת תותקן ב-60 משאיות של החברה. אגב, בהחלט מספר יפה בשביל סייברוואן, שההכנסות שלה עד כה הן קטנות מאוד. לגבי השאלה מה קורה עם שטראוס מסבירים בחברה כי נכון לעכשיו החברה אכן נמצאת בפיילוט עם קבוצת שטראוס שלאחריו יוחלט אם להתקין את המערכות בחטיבות נוספות. מדובר בדיווח חיובי, אבל אם כך - למה בעצם לא להגיד את זה למשקיעים ולהשאיר אותם באוויר?

בכל מקרה, בעקבות השת"פ עם חטיבת המלוחים אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן מסר "אני שמח ששטראוס התרשמה מהאפקטיביות של המערכת של סייברוון והבינה את חשיבותה למניעת הסח דעת סלולרי בנהיגה, שהוא אחד הגורמים המובילים לתאונות דרכים ואני מקווה שחברות נוספות ילכו בעקבותיה".

כזכור, חברת סייברוואן הונפקה בתל אביב בחודש יוני 2020, לפי שווי 113 מיליון שקל. בהייפ הגדול של שנת 2021 היא זינקה לשווי של 220 מיליון שקל ומאז, המניה בהתרסקות - הבוקר לפני פתיחת המסחר עמד שווי החברה על 33 מיליון שקל בלבד. 

החברה ששורפת מזומנים בקצב גבוה הצליחה להיכנס לוול סטריט בדיסקאונט של 90% - תכננה לגייס לפי שווי העולה על 100 מיליון דולר, בפועל גייסה לפי שווי של כ-6 מיליון דולר בלבד, כשבדרך החברה גם נאלצה לדחות פעמיים את הכניסה ולהוריד את התמחור.

במחצית הראשונה של 2022 שרפה סייברוואן 12 מיליון שקל, זאת לאחר ששרפה את כל הכסף שגייסה בישראל וכעת נסחרת על פי השווי האמריקאי, 11 מיליון דולר והיא מחזיקה ב-41 מיליון שקל במזומן. 

רק נציין שלמניה 'כבר אין לאן ליפול' - המשקיעים בוול סטריט קיבלו אותה בהנחה גדולה, למעשה במתנה. כך שאם החברה תצליח הם ירוויחו. אבל המשקיעים הישראלים היו אלה שבדרך שילמו את המחיר.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    משחילנים
    משקיע 21/09/2022 10:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    משלמים להם בביגלה
    סגור
  • 1.
    שאלה חשובה לא שאלת
    לירון 21/09/2022 10:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה הם לא מפרטים סכומים? עוד לא ראיתי הסכם אחד או פיילוט עם הכנסה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות