האם מניית דלתא אטרקטיבית למרות התרסקות של 15% ביומיים?
מניית דלתא גליל מתרסקת על רקע הדוחות, אבל האם הדוחות כל כך חלשים? הדוחות פושרים מינוס, יש ירידה חדה במכירות בגרמניה, יש ירידה במותגים, שחיקה ברווחיות, אבל דלתא מצליחה גם ברבעון כזה לייצר רווח מייצג של 36 מיליון דולר ואם נתרגם לרווח מייצג שנתי - לפחות 480 מיליון שקל. האם זה מוצק, האם זה בטוח? בטח שלא. יש האטה, יש חולשה גדולה באירופה. אבל דלתא מפוזרת באירופה, בארה"ב ובארץ והשקעות בוחנים לטווח ארוך - דלתא יכולה להיפגע מהמיתון-האטה, אבל זו חברה שבהגדרה צומחת אורגנית ודרך רכישות וזו חברה שנחשבת לאחת המובילות בתחומה - ייצור ושיווק בגדי הלבשה תחתונה (לחברה גם רשת מותגים בארץ ופעילויות נוספות בתחום הביגוד).
כאשר מבינים את הסיכונים אבל גם את הפוטנציאל לעתיד ונאחזים ברווח המייצג - 480 מיליון שקל, מקבלים שהחברה נסחרת במכיל רווח של 8. על פניו נמוך. זה יכול לעלות בגלל ירידה ברווחים, אבל אל המספר הזה צריך להתיישר - אחרי הכל, אף אחד לא יודע מה יהיה בהמשך, וגם - הרבעון הרביעי אמור להיות טוב יותר מהשלישי (עונתית).
ונעבור לדוחות- דלתא גליל דלתא גליל +0.86% דלתא גליל 17,600 +0.86% בסיס:17,450 פתיחה:17,450 גבוה:17,660 נמוך:17,410 תמורה:2,818,847 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בייצור ושיווק הלבשה תחתונה, חולצות ובדים, ושולטת ב דלתא מותגים -0.85% דלתא מותגים 6,993 -0.85% בסיס:7,053 פתיחה:7,053 גבוה:7,107 נמוך:6,912 תמורה:598,884 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , דיווחה על עלייה צנועה בהכנסות - 512 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 501 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-196.6 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי מהרבעון המקביל בו רשמה רווח גולמי של 198.5 מיליון דולר. הרווח התפעולי הסתכם ב-55.1 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 53 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 4% בלבד. בנטרול הכנסות אחרות החברה רושמת רווח תפעולי של 50.8 מיליון דולר, פחות מהרבעון המקביל ב-4.2%.
דלתא גליל רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 36.1 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 32.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 11.1%. קצב הרווחים של החברה עומד כאמור על סדר גדול של כ-480 מיליון שקל בשנה אשר מעניק לדלתא מכפיל רווח של 8-9. מדובר במכפיל רווח נמוך יותר משמעותית משל המחתרות פוקס -0.04% פוקס 28,070 -0.04% בסיס:28,080 פתיחה:28,080 גבוה:28,080 נמוך:27,500 תמורה:3,415,412 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו קסטרו +0.61% קסטרו 9,348 +0.61% בסיס:9,291 פתיחה:9,291 גבוה:9,430 נמוך:9,291 תמורה:203,587 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .
דלתא רושמת ירידה בפעילות שלה בגרמניה שם המכירות ירדו ב-13% אך במקביל נרשם גידול של 15% במכירות בארה"ב בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנוסף, מכירות האון-ליין באתרי החברה ירדו ב-16% מתחילת השנה ל-157.4 מיליון דולר, לעומת 186.4 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.
בנוסף רשה החברה קיטון בתחום פעילות המותגים שלדבריה נבע בעיקר מקיטון במכירות באירופה עקב היחלשות בשער האירו לעומת הדולר בכ-14% לעומת השער ברבעון מקביל אשתקד וכן עקב קיטון במכירות מוצרי הלבשת שינה ובית "Stay at home categories" בארה"ב עקב חולשה יחסית בביקושים לאור הלחצים האינפלציוניים ולאור מלאים שנצברו בקטגוריות אלו אצל מרבית לקוחות החברה. קיטון זה במכירות, קוזז בחלקו על ידי גידול במכירות תחת הסכמי זכיינות חדשים.
אתמול פרסמה חברת הבת דלתא מותגים את דוחותיה שהיו חלשים למדי וכתוצאה מכך התרסקה ב-14% וגררה עימה את חברת האם דלתא גליל ב-9%. הכניסה כ-216.8 מיליון שקל לעומת הכנסות של 210.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 2.8%. אבל עד כאן החדשות הטובות בדוחות - ההמשך מעיד על שחיקה ברווחיות וירידה לרווח מייצג של כ-18 מיליון שקל. לכאורה מכפיל רווח נמוך של כ-20, אבל צריך לקחת בחשבון שהרבעון הרביעי חזק עונתית ואחראי על 35% מהרווח השנתי (לפחות) וכן שברבעון זה יבואו לידי ביטוי הירידות בעלויות השינוע, דבר שעשוי להביא לשיפור במרווחים.
אייזק דבח, מנכ"ל דלתא גליל: "אנו שמחים לדווח על רבעון נוסף של שיא במכירות וברווח התפעולי, במיוחד בהתחשב בסביבה הכלכלית המאתגרת. זו הוכחה לעוצמה המתמשכת של המודל העסקי המגוון שלנו. התוצאות שלנו נבעו מגידול במכירות במטבע מקור בתחומי הפעילות: מותגים פרטיים, 7 For All Mankind ודלתא ישראל. זאת, בעוד שהמכירות בתחום הפעילות מותגים הושפעו לרעה באופן משמעותי משינויים בשערי מטבע, ומכירות אחרים (הכוללים בעיקר את Bare (Necessities, הושפעו לרעה לאור שינוי במגמה הצרכנית ומעבר לקניות בחנויות פיזיות בארה"ב. במהלך הרבעון התחלנו לשלב את מותג הלבשה התחתונה בר-הקיימא שנרכש לאחרונה, Organic Basics ואנו מתכוונים להצמיח את המותג בשנה הבאה ברחבי העולם תוך כניסה לקטגוריות חדשות. אנו ממשיכים לחזק את המומחיות הדיגיטלית שלנו, על מנת למקם אותנו בעמדה הטובה ביותר לפיתוח מוצרים חדשניים ואיכותיים עבור לקוחותינו. בעת שתעשיית הקמעונאות ממשיכה להתמודד עם סביבה כלכלית מאתגרת, אנו מאמינים שהערך המוסף החזק של דלתא ללקוחותיה, המודל העסקי המגוון והמוניטין של דלתא כחברה עתירת חדשנות, יאפשרו לנו לנווט ביעילות בתנאי שוק מאתגרים הצפויים בתקופה הקרובה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה