אלקטרה צריכה: הכנסות של 1.68 מיליארד שקל ורה-ארגון של פעילות המזון

בעקבות הוצאות הסבת סניפי רשת יינות ביתן לרשת קרפור, רשמה אלקטרה צריכה הפסד של 21 מיליון שקל אך בנטרול פעילות המזון מדובר ברווח של 52 מיליון שקל
 | 
telegram
(1)

חברת אלקטרה מוצרי צריכה אלקטרה צריכה +1.69% אלקטרה צריכה 7,999 +1.69% אלקטרה צריכה בסיס:7,866 פתיחה:7,740 גבוה:8,014 נמוך:7,740 תמורה:1,080,267 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בייבוא, יצור ושיווק מוצרי צריכה חשמליים ומפעילה את רשתות מחסני חשמל, יינות ביתן ועוד, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי בהם היא רושמת הכנסות של 1.68 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 1.55 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 8.3%.

הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-481 מיליון שקל (כ-28.5% מההכנסות), לעומת רווח גולמי של 445.2 מיליון שקל (כ-28.6% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-63.4 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 75.2 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 15.7%.

אלקטרה צריכה רשמה ברבעון השלישי הפסד נקי של 20.7 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 61.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול פעילות המזון של החברה - רה-ארגון בסניפי יינות ביתן והסבתם ל-Carrefour - מדובר ברווח נקי של 52 מיליון שקל. ה-EBITDA הסתכם ב-135.8 מיליון שקל לעומת EBITDA של 147.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 7.9%.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בשבוע שעבר הודיעה החברה כי היא מאריכה את ההסכם מול "לקוח אסטרטגי" שלה. על פי ההסכם היא תספק מערכות חימום בהיקף של כ-250 מיליון שקל בשנה, למשך 4 שנים, כלומר סה"כ היא תכיר בהכנסות של מיליארד שקל, עד שנת 2026. לביזפורטל נודע כי מדובר על ויסמן (s.a.r.l wiseman) הצרפתית. החברות חתמו על שת"פ לראשונה בשנת 2020 לאספקת מערכות חימום בהיקף של 300 מיליון שקל, וכעת מדובר על הרחבה משמעותית של ההסכם, כאמור למיליארד שקל ב-4 שנים. במסגרת ההסכם המעודכן, החברה הבת "תקים, תפתח ותייצר קו מוצרים נוספים ותגדיל משמעותית את כמות הייצור של המוצרים".

מניית אלקטרה צריכה ירדה מתחילת השנה ב-27% למחיר של 128.5 שקל המבטא שווי שוק של 2.78 מיליארד שקל.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2022 פעלנו להרחבה וייעול החברה בכל מגזרי פעילותה תוך הצבת מנועי צמיחה חזקים לשנים הבאות וביסוס מעמדה של החברה כמובילה בישראל בתחום מוצרי הצריכה. בתחום המזון הודענו לאחרונה על תכנית רה-ארגון, התייעלות והאצת ההסבה של סניפי יינות ביתן לסניפי Carrefour. עד כה ביצענו שיפוץ והסבה ל-12 סניפים, עדיין תחת המותג הזמני SUPER, ואנו עדים בסניפים אלה לשיפור משמעותי בתוצאות, וזאת עוד טרם השקתם רשמית כסניפי Carrefour. בהתאם לכך, אנחנו אופטימיים מאוד ופועלים באינטנסיביות להאצת הסבת הסניפים. בנוסף, מימוש התוכנית יאפשר להשיק בצורה אפקטיבית את מועדון כרטיסי האשראי, שיחזק את הקשר שלנו עם הלקוחות במגזרי הפעילות השונים של החברה ויתרום לרווחיה. אנו רואים בפעילות המזון השקעה שתניב לאלקטרה פירות משמעותיים ביותר בטווח הארוך, על אף השפעתה השלילית על תוצאות החברה בטווח הקצר. במקביל, אנו צפויים להשיק כבר השנה חנות ראשונה של רשת Eleven -7, לקראת הרחבה מואצת של פעילות חנויות הנוחות תחת מותג זה בשנים הבאות בישראל. צמיחה נוספת בהכנסות הודות לגידול במכירות המזגנים בישראל ובמכירות מערכות החימום לייצוא. אנו נהנים מביקושים גבוהים באירופה לאור תנאי השוק המשתנים, וממשיכים להיערך להרחבת קווי הייצור למערכות החימום במפעל אותו אנו מקימים כיום באשקלון בשותפות עם קונצרן hBosc. בהקשר זה, דיווחנו בשבוע שעבר על הגדלה משמעותית של פי 3.5 של הזמנה מלקוח אסטרטגי למערכות חימום יעילות אנרגטית, בהיקף של מיליארד שקל. במגזר קמעונאות החשמל אנו מציגים ברבעון צמיחה חזקה והמשך הגדלת נתח השוק, תוך חיזוק המותג אלקטרה ובתמיכת מכירות חזקות בחנות החברה בדיוטי פרי. נמשיך בביסוס מנועי הצמיחה של החברה ובמיקסום הסינרגיות בין מגזרי הפעילות השונים של החברה לטובת השאת ערך לבעלי המניות".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ותשחת הארץ לפני האלהים ותמלא הארץ חמס (ל"ת)
    ותשחת הארץ לפני האל 27/11/2022 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות