קליל בעוד רבעון מאכזב: הרווח נחתך ב-45% ל-4.7 מיליון שקל, מכפיל 18, נפלה ב-6%

החברה אמנם ניסתה לגלגל את האינפלציה הלאה אבל לא הצליחה. ההכנסות עלו ב-31% אבל עליית מחירי האלומיניום ב-9% גם פגעה. גם עליות השיווק זינקו ב-34%
 | 
telegram
(3)

חברת קליל +0.24% קליל 20,540 +0.24% קליל בסיס:20,490 פתיחה:20,490 גבוה:20,540 נמוך:20,540 תמורה:822 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בייצור פרופילים ומוצרי אלומיניום לענף הבנייה ברבעון לא טוב. עליית מחירי האלומיניום ב-9% ברבעון פגעו קשות בחברה. היא אמנם רשמה עליה בהכנסות ל-107.7 מיליון שקל, לעומת 82.3 מיליון ברבעון המקביל, עליה של 31%, אבל נשאר מזה כלום לרווח הגולמי שאפילו ירד ל-18.3 מיליון לעומת 19.4 מיליון אשתקד.

ואם זה לא מספיק, החברה נאלצה גם להוציא יותר על שיווק וההוצאות קפצו ל-9.1 מיליון לעומת 6.8 מיליון ברבעון המקביל. הרווח התפעולי נחתך ל-5.6 מיליון שקל לעומת 9.2 מיליון אשתקד, נפילה של 39%, וגם הרווח הנקי נחתך ב-45% ל-4.7 לעומת 8.5 ברבעון המקביל בשנה שעברה.

לחברה מזומנים של 64.8 מיליון שקל ואין לה התחייבויות פיננסיות. ההון העצמי של קליל עומד על 360.3 מיליון שקל ומהווה 75.5% מסך המאזן, וזאת לאחר חלוקת דיבידנד ורכישה עצמית של מניות החברה בסכום כולל של 12 מיליון שקל מתחילת השנה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מניית קליל ירדה השנה ב-14% והיא נסחרת כעת במחיר של 265 שקל, ושווי שוק של 600 מיליון שקל.

צורי דבוש, יו"ר קליל: "קליל מסכמת רבעון של צמיחה דו-ספרתית בהכנסות בכל תחומי הפעילות. כמו כן, מוצר "המולטי בוקס" ארגז תריס חדשני, המאפשר הזמנה ייחודית לכל חלון בפרויקט. המוצר כולל תריס, מנוע ומכסה, כאשר קצב המכירות גדל מדי רבעון בבניה הרוויה. בנוסף, פארק ״אגם הפרפרים״ שלנו, זכה בפרס למען הקהילה על שם ״פולה מוזס״, כאשר במסגרת ההשקעה המתמשכת במותג "קליל", זכינו השנה  במקום הראשון בקטגוריית מוצרי חשמל ומוצרים לבית במסגרת תחרות האפ"י - תחרות שבוחנת  את אפקטיביות המהלך הפרסומי, תחת פרמטרים של ביצועים והגדלת המכירות".

פרדי אבוקרט, מנכ"ל קליל: "אנו מסכמים את שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2022, עם צמיחה של כ-23% בהכנסות למעל ל-357 מיליון שקל. הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם ב-5.6 מיליון שקל, לעומת 9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת על רקע התנודתיות במחירי האלומיניום, הירידה בביקושים בסגמנט השיפוצים ושינוי שער החליפין.

"ברבעון הבא נמשיך בפיתוח סדרת ה-"באוהאוס", שמכירות מוצריה גדלו בכ-74% אל מול התקופה אשתקד. מדובר במותג פרמיום ומוצר דגל של החברה, ואנו ממשיכים להרחיב את פורטפוליו המוצרים מתוך מטרה להעמיד לרשות כל לקוח את הפתרון הייחודי המתאים לצרכיו. כמו כן,  כחלק מהתוכנית האסטרטגית, אנו צפויים לפתוח במהלך החודש הקרוב את המצבעה המתקדמת שהקמנו בכרמיאל, ושתוכננה על פי הסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר והיא כוללת מנגנון אפס פלטות.  מדובר במהלך שצפוי לשפר משמעותית את מכלול מערך השירות בחברה".

תוצאות תשעת החודשים הראשונים של שנת 2022:
ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 צמחו ב-22.9% ל-357.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-290.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מעדכון מחירי המכירה, משינויים בתמהיל המכירות, ובקיזוז חלקי עם הירידה בכמויות המכירה.

הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 עלה ב-8.2% ל-82.9 מיליון שקל, בהשוואה ל-76.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בתקופה עמד על 23.2% מההכנסות לעומת 26.3% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מעלייה חדה במחירי האלומיניום, מהיחלשות השקל מול הדולר ומהתייקרות פרמיית ספקי אלומיניום מתחילת השנה.

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 עלה ב-2.7% ל-42.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-41.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי בתקופה עמד על 11.9% מההכנסות לעומת 14.2% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי בשיעור הרווח התפעולי נבע מהירידה האמורה בשיעור הרווח הגולמי, בקיזוז חלקי עם הקיטון בשיעור הוצאות מכירה ושיווק והנהלה וכלליות ל-11.2% לעומת 12.1% ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המימון, נטו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 הסתכמו ב-3.5 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות מימון, נטו בסך של 5.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. המעבר להוצאות מימון, נטו נבע כאמור בעיקר מהשינויים בשווי תיק ניירות הערך הסחירים כתוצאה מהירידות בשוקי ההון, וכן מהפרשי שער חליפין ומהפחתות חשבונאיות בגין התאמת אופציות רכש ומכר המיוחסת לרכישת פעילות "פתח חלון ודלת" בחודש דצמבר האחרון.

הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 הסתכם ב-29.1 מיליון שקל, לעומת 36.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי, למרות הגידול האמור ברווח התפעולי, נבעה מעיקר מהשינוי האמור בהוצאות המימון, נטו בעיקר בגין השינויים בשווי תיק ניירות ערך בעקבות הירידות בשוקי ההון.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שיגעון גדלות. כנסו לקרוא.
    אחת שעבדה שם ומכירה 07/01/2023 20:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנכל וסמנכל שרשרת אספקה עם שיגעון גדלות. אף אחד מלבדם לא מבין ולא יודע, רק הם. מבזבזים כמו מים את כספי החברה. לא מבינים דבר וחצי דבר בשוק האלומיניום ובהתנהלות הכי בסיסית שיש בעסקים. הרסו את החברה וממשיכים להרוס. מחברה שהייתה מעצמה בהנהלתו של ריצ'י, לחברה כושלת שלא עומדת בהבטחותיה ומזלזלת בלקוחותיה ובעובדיה. מביך איך בכזו קלות הורסים חברה. העיקר שקובי תופר משרות לחברים שלו. חבל.
    סגור
  • 2.
    ניהול כושל
    nissim@kolprofil.com 29/11/2022 11:21
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לאחרונה סגרו יצרנים ומחסנים בינוניים. שרשרת אספקה גרועה. צמצמו זמני אספקה מחודשיים לחודש וחצי ומתגאים בזאת. מוצרים מתומחרים בשמיים למרות שהחומר הגולמי חזר למחירים שלפני הקורונה. מתן שרות גרוע ומסורבל. אין תיאום בין האגפים השונים לקבל שרות או מענה לבעלי מקצוע ולאדריכלים. התנהלות לקויה זו "הרימה" מפעלים יצרניים אחרים שנוגסים בשוק שהיה בלעדי של קליל, קשות. זמן להתעורר אחרת יהיה מאוחר. נ.י
    סגור
  • 1.
    מחיר לא מוצדק
    עממי 28/11/2022 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש תחליפים במחירים אטרקטיביים. המשך ירידות בהמשך
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות