מניית כרמית מתרסקת - שטראוס חוזרת לשוק

כרמית מתגלה שוב כדוד אל מול גולית הענק, אך שלא כמו בסיפור התנ"כי, היא לא תצליח לנצח אותה ולהיות אטרקטיבית יותר עבור המשקיעים
 | 
telegram

מניית יצרנית הממתקים כרמית 0% כרמית 1,165 0% כרמית בסיס:1,165 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נפלה ב-35% בחודש האחרון. החברה, שנהנתה מהמשבר של המתחרה שטראוס 0% שטראוס 6,447 0% שטראוס בסיס:6,447 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בעקבות גילויי הסלמונלה בייצור, חוזרת כעת ל"מקומה" הטבעי בבורסה. למעשה, היא נפלה מתחת למחיר שהיתה בו רגע לפני המשבר בשטראוס. אז, לפני כחצי שנה זינקה מניית כרמית מ-16 שקל למניה ל-22 שקל למניה וכעת היא באזור ה-10 שקלים, מחיר שמבטא שווי של 56 מיליון שקל. המחיר כיום מבטא את הכישלון של כרמית לתפוס נתח שוק משטראוס ולנצל את ההזדמנות שהענקית בתחום לא יכולה לייצר ולמכור.

כרמית בדוחות המחצית של 2022 הראתה אומנם גידול במכירות, אבל ירידה ברווח וברווחיות. במחצית השנייה כבר היו חודשים רבים שבהן שטראוס לא היתה והציפייה היא לגידול נוסף בהכנסות, אבל החזרה של שטראוס כעת לשוק, כנראה תחזיר את כרמית לגודלה הטבעי - כך מאמינים בבורסה.

חברת שטראוס הודיעה לאחרונה כי משבר הסלמונלה מאחוריה ושהיא חוזרת לייצר במלוא המרץ כפי שעשתה קודם לכן. ביום חמישי האחרון אף הודיעה על עליית מחירים בשיעור ממוצע של 2.9%. החזרה לפעילות בשילוב הביטחון כי החברה לא תוחרם בעקבות ההתייקרות הביאו את מניית החברה לסיים את יום המסחר (בחמישי) עם זינוק של 6%. מניית כרמית, מנגד, ראתה נפילה של מעל 20% בשבועיים האחרונים בלבד (מאז חזרה שטראוס לייצר ממתקים) כשכאמור מדובר על ירידה של 35% בחודש האחרון.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לצערה של כרמית, הירידה במניית החברה מיד אחרי הזינוק (כתוצאה מהנפילה של שטראוס), וכן הדוחות הכספיים אומרים כי גם אם שטראוס לא בתמונה, הצרכנים מעדיפים לחכות לה וכנראה לא מתלהבים ממרכולה של היצרנית הקטנה. שטראוס ייצרה מותגים שכובשים את השוק כבר שנים רבות ומוכרים בכל בית.

כרמית רשמה במחצית הראשונה של השנה הכנסות של 108.2 מיליון שקל ורווח גולמי של 22 מיליון שקל (כ-20.3% מההכנסות). הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-4.1 מיליון שקל (כ-3.8% מההכנסות) בעוד הרווח הנקי הסתכם ל-1.4 מיליון שקל בלבד. המכירות במגזר השוקולד של החברה הסתכמו לכדי 64.8 מיליון שקל, במגזר הסוכריות ל-24.2 מיליון שקל, במגזר המאפה ל-14 מיליון שקל ובמגזר הגרנולה ל-5 מיליון שקל. מלבד למגזר המאפה בו נרשמה ירידה בהכנסות, רשמה החברה עלייה בשאר המגזרים.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות