אומרים לכם לברוח מהשוק - אתם עלולים להפסיד הרבה כסף

"מר שוק" יודע הרבה יותר מכל החזאים מנבאי השחורות והוא דווקא משקף מכפיל רווח זול; מכפיל הרווח בבורסה המקומית - 10.8 בלבד
 | 

"ברבעון הראשון מדדי המניות יירדו ב-20%", כותבים כלכלני מורגן סטנלי, וניתוח דומה מפרסמים בבנק אוף אמריקה. "בחודשיים הבאים המניות יירדו. מוטב להיכנס בעוד חודשיים", מספרת לנו מיכל אלשיך מנהלת המחקר של הברוקראז' בדיסקונט בראיון לדהמרקר. זאת רק "דוגמית", אוסף מרשים וגדול של כלכלנים ואנליסטים פסימיים מאוד לגבי שנת 2023. הם מדברים על מיתון, על האינפלציה שתתקשה לרדת, על ירידה בצמיחה ובצריכה. הם מדברים על מחירי מניות עדיין גבוהים, ולי יש רק שאלה אחת – אתם חושבים שהשוק מטומטם ולא מגלם את זה? "מר שוק" אמור לדעת יותר טוב מכולם והוא מגלם את הציפיות.

בורסה היא המקום שבו נפגשות ההערכות של האופטימיים והפסימיים לסוג של שיווי משקל. שיווי משקל שמרכז את כל המידע שיש בשוק לגבי ההווה והעבר, ובעיקר לגבי העתיד. מחירים של מניות לא נגזרים מדוחות העבר. הרווחים ההיסטוריים הם פשוט היסטוריה. השוק מתמחר חברות על פי הציפיות בעתיד. כלומר, כמה מיליוני אנשים לוחצים כל יום על פקודות מכירה וקנייה וקובעים את השערים בבורסות בהינתן מה שיהיה בהמשך. הם מגלמים בלחיצת הכפתור הזו את מה שהם חושבים על האינפלציה, הריבית, ההאטה הכלכלית והמיתון. הם מצביעים בכסף שלהם. עם כל הכבוד לאנליסטים ולכלכלנים של מורגן סטנלי, בנק אוף אמריקה ודיסקונט, הם לא ירגישו בכיס את הטעות אם תהיה טעות ואם השווקים לא יקרסו. אז הם נתנו הערכה. אולי היא תתממש ואולי לא.

אף אחד לא חושב שהכלכלה הריאלית במצב טוב. הבנקים המרכזיים בעולם שרויים בדילמה גדולה עם השלכות הרסניות. הם נלחמים באינפלציה באמצעות העלאות ריבית. זה עוזר, אבל כולם יודעים ומבינים שלהוריד את האינפלציה מ-9% ל-7% זה קל יותר מאשר להוריד אותה באותו שיעור מ-7% ל-5%. במילים אחרות, הדרך עוד ארוכה. הדרך תהיה עם העלאות ריבית נוספות, העלאות שיכבידו על שוקי המניות כי כשהריבית עולה, האג"ח הופכות לאטרקטיביות יותר וכספים עוברים משוק המניות לשוק האג"ח.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אז כן, הפסימיות של אותם כלכלנים ואנליסטים ברורה – יש הרבה אי ודאות, יש סיכון בשוק המניות, אבל כל עוד הדברים ידועים וצפויים, זה אמור להיות מגולם במחירים. זה כן ישפיע על השערים אם המצב יהיה קשה יותר מהציפיות. כלומר, אם הבנק המרכזי בארה"ב ימשיך להעלות את הריבית ובכל זאת האינפלציה לא תרד, זו תהיה הפתעה לרעה. אם אפל תיפול ברווחים דרמטית לעומת הצפי, כל השוק כנראה ייפול אחריה. אם רוסיה תסלים את הלחימה באוקראינה וכמה טילים יגלשו לפולין, זה יפיל את השווקים. אם סין תפלוש לטייוואן זה יפיל את השווקים. הכל זה ב"כנראה", "מר שוק" לא מתרגש מתחזיות והערכות, יש לו עמוד שדרה ונוכחות, והוא לא מתחשב בהערכות.

"מר שוק" זינק במהלך הקורונה לשיאים חדשים למרות שהכלכלה היתה בהאטה חריפה והמגפה שברה שיאים. הוא העריך שהכלכלה תתאושש לאחר מכן ושם פס על ההווה. אף אחד לא חזה מראש את התיקון המדהים והמהיר בשוקי המניות שקרסו 30%-40% ותיקנו בתוך חודשים ספורים לשיאים חדשים. כל אותם אלו שמדברים כעת על נפילות בפתח, לא התריעו בתחילת השנה ולקראת סוף 21 על השנה הקשה שצפויה לבוא. ההיפך, הם היו אופטימיים. אז בוקר טוב לכלכלנים ולאנליסטים רואי השחורות, רק שאלה אחת – אני מסתכל בנתונים של החברות, אני קורא דוחות כספיים, אני מנסה לגזור מה יהיה בהמשך גם מדברי הנהלת החברות. אני יודע שמנהלים אופטימיים מלידה, אז אני מנמיך את ההערכות שלהם ולוקח עוד הגנות, ורואה הרבה מאוד מניות שנסחרות בזול.

המניות הן האטומים של המדדים. מניות שנסחרות בזול הן מדדים שנסחרים בזול. אני יודע שזול זה עניין  יחסי וכמובן לא מוחלט. מה זה זול? הכלי הבסיסי ביותר והנפוץ והמקובל ביותר לבחינת תמחור של מניות הוא מכפיל רווח עתידי שמבטא בעקיפין מה התשואה האפקטיבית הצפויה על ההשקעה. אבל בעולם של ריבית עולה, מכפילי הרווח הנדרשים בשוקי המניות יורדים והתשואה הנדרשת על ידי משקיעים עולה. כשמקבלים בשוק הסולידי 4% בשנה, מכפיל רווח של 15 שמבטא תשואה של 6.6% זה לא ביג דיל, אז משקיעים ירצו, לדוגמה, חברות במכפיל רווח של 12 שזה כבר תשואה גלומה של 8.33%. למניות יש ערך מעבר למכפיל ולתשואה בנקודת זמן מסוימת. הן אמורות לצמוח ומכפיל הרווח אמור עם הזמן לרדת (שווי שוק חלקי רווחים שגדלים), אבל מטעמי שמרנות, נוותר על הצמיחה.

מכפיל הרווח המשוקלל ההיסטורי של כל המניות בבורסה הוא 10.8. כל השווי של החברות בבורסה חלקי כל הרווחים מספק את המכפיל הזה, שמבטא תשואה של 9.3%. זו תשואה מצוינת, אבל יש בה רווחים חריגים של הבנקים. מצד שני, יש בה רווחים נמוכים של חברות הטכנולוגיה והדואליות כי בהגדרה אנחנו מתייחסים לרווח חשבונאי, בעוד שבוול סטריט מסתכלים על הרווח הכלכלי-הרווח המתואם. רק עדכון הרווח של נייס וטבע עולה על התיקון למטה של רווחי הבנקים. וגם – חברות הביטוח בשנה גרועה בגלל ההפסדים בשוק ההון, הרווח המייצג שלהן גבוה משמעותית מהמצב הנוכחי.

חוץ מזה, המכפיל הזה אינו לוקח בחשבון את המזומנים בקופה שיש לחברות רבות וגם לא את ההתחייבויות הפיננסיות. זה מכפיל רווח "טיפש" והיסטורי. אבל הטיפש הזה הוא ברמה נמוכה היסטורית.

זו אינדיקציה ראשונה לתמחור, מה שיותר חשוב זה העתיד. אין לי יומרות בקשר לניבוי העתיד. אבל כשמסתכלים על רווחי הבנקים השנה וגם על הרווחים לפני שנתיים ושלוש וארבע ומנסים להגדיר מה הרווח המייצג, אז הוא כנראה סביב 25%-30% מתחת לרווח בשנה הזו. אולי ב-2023 הוא יהיה מתחת לזה כי זו תהיה שנה של הפרשות גדולות. אולי. אבל אם מנסים להסתכל מעבר לאופק כמו "מר שוק" שהסתכל בשיא מגפת הקורונה מה יהיה בהמשך, ניתן להעריך בשמרנות שהבנקים ירוויחו 30% פחות מקצב הרווחים הנוכחי. מנגד, חברות הביטוח יחזרו לרווח מייצג כשכעת הן מפסידות, כשהגדולות ירוויחו 300-400 מיליון שקל, בהערכה מאוד שמרנית.

בהערכה גסה, ומבלי להיות גס רוח, האנליסטים והכלכלנים מבלבלים את המוח. מכפיל הרווח המייצג של הבורסה המקומית הוא 10-11. אולי לא ב-2023, אבל מי מסתכל על 2023? זאת בורסה, זה לא קזינו. מניות הן השקעה לטווח בינוני וארוך, לא לחצי שנה ושנה.

ומה המצב בעולם? גם מפתיע. חברות ה-S&P במכפיל של כ-16.6 על רווחי שנה הבאה, ובמכפיל רווח של 15 על רווחי 2024. זה מכפיל נמוך לכאורה בראייה היסטורית, אבל בעוד שבעבר השוו את המכפיל הזה והתשואה הגלומה בו – כ-6%  (7% בהינתן רווחי 2024) - לריבית אפסית, היום האלטרנטיבה היא ריבית של 4%. אז קשה להגיד שהמדדים זולים. ממש לא. גם לא בטוח שהנתון הזה מבטא רווחים מייצגים, אם כי הוא לוקח בחשבון קונצנזוס של הרבה אנליסטים. אבל הוא בטח לא שמרני. אז כאן יש אולי יותר ספקות, יותר סימני שאלה. אבל דווקא אם תשאלו את האנליסטים של המניות הם יגידו -  "קנייה", בעוד כלכלני המאקרו אמרו לנו – "מכירה".

וכל זה כרוך באי ודאות גדולה בקשר לריבית – ההשוואה בין מניות לאיגרות חוב בנקודת הזמן הזו מייצרת ככל הנראה מוטיבציה להעברת כספים לשוק האג"ח. אבל לפחות על פי הצהרות הנגיד האמריקאי, ג'רום פאוול וגם הקולגות שלו בעולם, בעוד 4-5 חודשים הריבית תגיע לשיא ומשם הדרך למטה. בדרך למטה, היוצרות מתחלפות – שוק האג"ח הופך לפחות אטרקטיבי ושוק המניות נהיה יותר אטרקטיבי. לא יודע מה יקרה עוד 3 או עוד 4 חודשים, אבל יודע שכבר במחירים של היום יש אנשים שמבטאים את ההערכות שלהם למה שיהיה. מיליוני אנשים לוחצים עכשיו על כפתור וקובעים שזה המחיר שמבטא את כל הסיכונים וגם את כל הסיכויים. אז אתם יכולים להיות אופטימיים או פסימיים, השאלה היא איך אתם ביחס להערכות של מר שוק. אני אופטימי.

תגובות לכתבה(59):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 44.
    צדקת (ל"ת)
    איציק 23/01/2023 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    צודק באופטימיותו
    לרון 30/12/2022 11:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    גם אחרי אטום יהיה שיקום ,חוץ מלנפגעים
    סגור
  • 42.
    לטווח הארוך זה תמיד נכון אבל למה להשקיע בשוק יורד כשאול
    מנשה - תקצוב ציבורי 29/12/2022 08:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אולי המגמה תתהפך במחצית השניה של 2023, אולי קודם אם יתחילו להוריד ריביות הנדלן למגורים הוא מנוע צמיחה ונמצא עכשיו בבעיה . והנדלן המסחרי עוד יותר . ממליץ לא להכניס כסף חדש לשוק ואולי לחשוב על איזה סקטור שבטוח יהיה טוב
    סגור
  • אולי,זו מילת המפתח
    לרון 30/12/2022 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש אינו יודע,כולל כולם,לכן משקיעים ל 10 שנים סכום שאינך זקוק לו
    סגור
  • 41.
    בורסה
    מודאג 27/12/2022 08:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ניתוח מעולה
    סגור
  • טען עוד
  • 40.
    מעריך את אבישי שמוכן לכתוב גם נגד המגמה
    אמיר 26/12/2022 12:57
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מכפיל 10 הוא באמת מכפיל שמרני מאוד.
    סגור
  • 39.
    תתנחמו בזה שאם הפסדתם 50% עד עכשיו, עוד 50%- זה = 25%- (ל"ת)
    יש מבין? ): 26/12/2022 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    מישהו בדק כמה זמן לקח לשוק לתקן בשנת 2000
    ברוך עם הבלורית 25/12/2022 17:59
    הגב לתגובה זו
    7 0
    למדד הנסדק לקח 13 שנים לחזור לשיא של שנת 2000, מוזמנים לבדוק. אף אחד לא יודע מה יהיה
    סגור
  • מישהו בדק כמה זמן לקח לשוק לתקן את מפולת הקורונה? (ל"ת)
    Sassi6 26/12/2022 01:25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 37.
    בדיוק!
    אהוד 25/12/2022 17:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כולם נעשו רוביני
    סגור
  • אכן כי כן, אכן צדקו כלכלני מורגן סטנלי, אכן צדקו כלכ...
    Sassi6 26/12/2022 01:58
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אכן צדקו כלכלני מורגן סטנלי, אכן צדקו כלכלני בנק אוף אמריקה, אכן צדקה מיכל אלשיך, ובכל זאת, אל תהיה צודק - תהיה חכם, זאת יען כי זה כמו קבוצת כדורגל, תערוק לקבוצה המנצחת - ותרגיש אחלה, תערוק מאנליסטים פסימיים לאנליסטים אופטימיים - ותרגיש אחלה, אממה ולמה זורקים כסף למפעל הפיס? כי באופק יש את הפרס הגדול, אממה ולמה שוחים הדגים ברשת? כי באופק יש את מבול העליות הגדול
    סגור
  • 36.
    ביבי הקוסם מקפיץ את השוק לשיאים חדשים
    ביבי הקוסם חזר 25/12/2022 17:13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    והפעם גם החרדים והתפילות שלהם איתו
    סגור
  • 35.
    הכול נכון אבל ...
    גדליה 25/12/2022 17:04
    הגב לתגובה זו
    5 9
    אצלנו בארץ הכול הולך להישרף על ידי בן גביר , סמרטוטיהו, גולדפלוצ אז שום ניתוח לא רלוונטי חוץ מלברוח מהשוק !!
    סגור
  • 34.
    קונים חברות טובות וזהו
    לאנס 25/12/2022 15:59
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שוק עולה שוק יורד העיקר לעשות ניתוח נכון ולקנות חברות טובות וחזקות.. כל השאר הבל הבלים
    סגור
  • עם הממשלה ההזויה עדיף לקנות קרנות סל מחקות מדדים בארה"ב (ל"ת)
    ד"ר מאני 25/12/2022 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • לכשיורד הגשם - כולם נרטבים - גם חברות טובות (ל"ת)
    Sassi6 26/12/2022 01:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 33.
    אם הכל היה חישוב פונדמנטלי
    אחד העם55 25/12/2022 14:53
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כל הפרופסורים לכלכלה היו מיליארדרים והם לא . בורסה זה ענין של מניפולציות אין סופיות. הריצו פה בועה בין הגדולות בהיסטוריה . כל מה שעולה גם יורד בהצלחה לכל הלונגיסטים המחפשים תחתית
    סגור
  • אז אתה גם יודע שסביר שרוב הפרופסורים מאוד עשירים
    שחר 25/12/2022 17:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במאומה אין מאה אחוז, אבל זו המגמה
    סגור
  • 32.
    אבישי כתב לפני שנה שיקר וצדק (ל"ת)
    דני 25/12/2022 14:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 31.
    מקצוען, כרגיל (ל"ת)
    קובי 25/12/2022 14:29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 30.
    הבחור גאון
    בני 25/12/2022 13:07
    הגב לתגובה זו
    7 2
    מסכימ איתו לגמרי
    סגור
  • גם אתה גאון
    אידיוט 25/12/2022 14:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם אתה גאון
    סגור
  • 29.
    שימו עין הבנקים בusaעדין לא הגיבו לצלילות.BAC שווה 32$
    י 25/12/2022 12:33
    הגב לתגובה זו
    1 4
    ב2008 BAC היתה 2$ זאת דוגמה קלאסית לסיבה שהירידות רק התחילו הבעיה שגם ככה כבר אחרי ירידות של 90% לא נשאר כסף לברוח . זה עומד להיות הריסוק הגדול בהיסטוריה .הדקו חגורות
    סגור
  • 28.
    השוק עומד להתגזרן חזק
    במיה 25/12/2022 12:27
    הגב לתגובה זו
    4 9
    מפולת מתגלגלת
    סגור
  • 27.
    Doesn’t look good
    Boris 25/12/2022 12:23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    Shuk is going bad
    סגור
  • 26.
    בורסה נדנדה
    אידיוט 25/12/2022 12:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל התחזיות הן לטווח שבוחרים להתייחס אליו.
    סגור
  • 25.
    הבורסה בירידה בגלל שמעלים הריבית
    אידיוט 25/12/2022 11:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כשהריבית עולה בארץ וגם בארה"ב החברות מרוויחות פחות, לכן המניות יורדות.
    סגור
  • 24.
    אתם חושבים שאני פראייר?נא בעין ברחתי עם התחתון ביד.רק
    צרנוחה 25/12/2022 11:44
    הגב לתגובה זו
    2 5
    לעוף מהבורסה.מדד 35 יגיע ל 1000עד סוף 2023.
    סגור
  • 23.
    דלק רכב מכפיל 5
    מרדכי 25/12/2022 11:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מדד הונג קונג מכפיל 7 אני בנתונים כאלה משקיע
    סגור
  • 22.
    תודה רבה (ל"ת)
    אנונימי 25/12/2022 11:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 21.
    ביידן פשוט כלום..... (ל"ת)
    פעם היה כאן ראש חכם 25/12/2022 11:15
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • תגיד תודה נתן לכולם הזדמנות לצאת מהשוק בכבוד
    האחד 25/12/2022 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנים גובנים אותכם ען שווי הזוי של חברות וניפוח בועה של נדלן , עכשיו אומרים לכם שחור על גבי לבן שהתקופה לא פשוטה ואתם בוכים שהשוק כל הזמן יורד . למי את באים בטענות רק לעצמכם .
    סגור
  • 20.
    נכון מאוד. אין אחד שיודע מה יהיה (ל"ת)
    ליאון 25/12/2022 10:47
    הגב לתגובה זו
    18 0
    סגור
  • 19.
    בורסה נדנדה למטה
    תמים 25/12/2022 10:36
    הגב לתגובה זו
    0 8
    מי שיוצא מהבורסה מפסיד, מי שנשאר בבורסה יפסיד
    סגור
  • 18.
    כתבה מקצועית ביותר
    שועל ערבות 25/12/2022 10:32
    הגב לתגובה זו
    19 3
    מסכים לגמרי.כל הניחושים של אנליסט זה או אחר לא משנה מאיזה בנק הוא ניחוש בלבד
    סגור
  • 17.
    זה בדיוק מה שהפד פוחד ממנו
    אנונימי 25/12/2022 10:29
    הגב לתגובה זו
    2 4
    ככל שהמצב יותר טוב והחברות מרוויחות יותר, כך יש סיכוי גבוהה יותר לאינפלציה ועליית ריבית. מיתון הוא בלתי נמנע.
    סגור
  • 16.
    ליצן, השוק מתמחר ריבית של 2% בעוד שנתיים ומתעלם
    עידו 25/12/2022 10:19
    הגב לתגובה זו
    12 7
    מהמצב הזמני שכרגע יש ריבית גבוהה. להיפך, אתה זה שמסתכל לתווך קצר. עוד שנתיים, כשהריבית תחזור לריבית נורמלית של 2%, כולם פתאום יתפכחו ויגידו "וואי! המכפילים נמוכים, בואו נקנה מניות" ועד אז המניות כבר יזנזקו. מי שרוצה רווחים של 50% עוד שנתיים אוסף מניות עם שופל כבר היום!!
    סגור
  • זה מה שהוא אומר, יש לך בעיה בהבנת הנקרא (ל"ת)
    עידו 25/12/2022 10:49
    הגב לתגובה זו
    25 1
    סגור
  • וגם
    דב 25/12/2022 14:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בידיעת עברית
    סגור
  • 15.
    זהירות נדרשת. תמיד.
    אני הילד 25/12/2022 10:12
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בניגוד לאבישי אני לא יודע אם השוק ירד או יעלה. אבל ההנחה שעשויה להפיל את השווקים היא ההנחה ש"בעוד 4-5 חודשים הריבית תגיע לשיא ומשם הדרך למטה". אם היא תתברר כשגויה. הדרך למטה עוד ארוכה. והערה קטנה.. להפסיד כסף זה לא להפסיד מול רווח אפשרי למרות מה שלומדים בכלכלה. המזומן מפסיד אבל רק משחיקת אינפלציה. אגח ממשלתי קצר מועד יחפה גם על זה. כל אחד לפי רמת הסיכון שלו.
    סגור
  • 14.
    כל התחזיות רווח הן לפי ריבית של 0.1% שהיה לפני שנה
    רועי 25/12/2022 10:02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    היום שהריבית כבר 4 % ועולה לכיוון ה5% .. זה כבר סיפור אחר, אנשים לא לוקחים הלוואות ,לא מחזירים כספים,חברות מגייסות פחות,קונים פחות, ועוד מעט יתחילו פיטורים.. אז הכל בהערכות וזה אחלה אבל תחזית צריכה ותשתנה לפי הנתונים.
    סגור
  • 13.
    לא נשאר כסף מירידות90%-70%.לאן לברוח?עם מה לברוח?
    ח 25/12/2022 09:48
    הגב לתגובה זו
    28 6
    הצחקתם אותי . מה זה הכותרת הזו . תחליפו את המילה לברוח בלהתפלל חברים .זאת התקווה היחידה שלנו . המפולת עדין לא הגיע עד עכשיו ראינו את הפרומו . גם ככה כבר לא נשאר עם מה לברוח . ריסקו אותנו .
    סגור
  • 12.
    מכפיל רווח לא מייצג סיכון של פשיטת רגל
    8 25/12/2022 09:43
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אבל בסך הכל הניתוח שלך הגיוני. מי שמשקיע לטווח ארוך, עדיף לו פשוט לא לעשות כעת כלום.
    סגור
  • 11.
    ראייה מאוזנת של המצב. מסכים. (ל"ת)
    גבי 25/12/2022 09:37
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 10.
    האם הציבור יופתע ממהלך עליות ?
    גפ 25/12/2022 09:34
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בקשר למכפילים הם יכולים להשתנות לרעה ברגע שהמיתון יגבר או לטובה אם לא יהיה מיתון .עוצמת המיתון היא מה שתקבע .
    סגור
  • 9.
    מה קורה עם הבנקים ?
    007 25/12/2022 09:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא ברור מהכתבה, מה הצפי למחירי מניות הבנקים ב 2023. האם המחיר היום אטרקטיבי לקנייה או לא ?
    סגור
  • אני מזכיר לך בנק אוף אמריקה ב2008 היה שווה 2$ זהירות
    יואל 25/12/2022 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום ביחס למצב המחיר גבוה מאוד. .כמו כן ביחס שווהב2008 צללו גם הבנקים הנ"ל - gs ms c wf wfc jpm
    סגור
  • 8.
    בדיוק הפוך
    אחד שמבין 25/12/2022 09:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    האינטרס שלהם הוא שתשאר בשוק והם ירוויחו מהתיווך כרגיל... העניין שהם תמיד יצטרפו לתחזיות פסימיות באיחור רק בשביל להגיד "גם אנחנו ידענו" בנוסף כמו שראינו בשיאים אין בהכרח קשר בין מכפיל להגיון ...כאשר יש עודף כסף וחוסר איזון בזה מתפתחת בועה כאשר יש פאסימיות ופחד אף אחד לא קונה כי המכפיל מעניין
    סגור
  • 7.
    לא להתקרב לבורסה הישראלית בכלל
    מנתח דוחות 25/12/2022 09:22
    הגב לתגובה זו
    12 4
    יש חברות טובות אני לא חושב שהכותב טועה..אבל יש להם מחזורי מסחר של קיוסקים...ורק מתי שירצו לעלות יעלו אותם..לגבי הסחירות..שם בכלל הכסף הגדול והאלגו ייקחו לכם את הכסף..ועוד לחשוב שהפנסיות של כולנו בבורסה
    סגור
  • 6.
    אני גם אופטימי
    מיקי רוזנברג 25/12/2022 09:19
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אבישי אני אוהב לקרוא את הכתבות שלך! ישר כח ! אני אופטימי ביחס לעוד שנה מהיום , יתכן ותהיה זליגה נוספת ואף כואבת לתחתיות חדשות , ואז יהיה שווה לבחון כניסה ללונג
    סגור
  • 5.
    גם בסין ברוסיה ובטורקיה המכפילים קורצים
    א 25/12/2022 09:14
    הגב לתגובה זו
    7 8
    לא משקיעים שקל, בשוק שאין בו דמוקרטיה יציבה וחזקה, ישראל מתקרבת בצעדי ענק ללבנון ולאירן, לא בדיוק מקום לשים בו כסף
    סגור
  • 4.
    1)הכותרת הראשית מעלה היא טועה ומטעה ברמות על...------
    פרופ' לכלכלה לאבישי 25/12/2022 09:12
    הגב לתגובה זו
    12 8
    2)חוק בסיסי: אי רווח ממש אינו הפסד... 3)היזהר עם הערכותיך...השווקים עומדים לרדת עשרות רבות של אחוזים וגם אז ספק אם יהיה כדאי לקנות...
    סגור
  • בשלל תאריו
    לרון 30/12/2022 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איצ הפך עתה פרופ' לכלכלה,מה ההמשך? פרופ' למדעי חלל?
    סגור
  • פרופסור
    אנונימי 25/12/2022 11:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אדוני הפרופסור, התואר שלך לא מחסן אותך מטעויות. גם פרופסורים לרפואה טועים טעויות יקרות מאד. שמור על בריאותך וכספך.
    סגור
  • 3.
    לכאורה היה אפשר לומר אותו דבר
    רוניקו 25/12/2022 09:03
    הגב לתגובה זו
    8 3
    בכל שלב של הירידות שרק המשיכו יש האומרים דווקא,שמסוכן לתפוס סכין חד בנפילתו….
    סגור
  • 2.
    סופסוף אני מסכים עם מה שכתוב בכתבה (ל"ת)
    יעקב 25/12/2022 08:58
    הגב לתגובה זו
    15 5
    סגור
  • 1.
    תקנה אבישי-יש מספיק-אף אחד לא מחזיק אותך (ל"ת)
    דוד 25/12/2022 08:55
    הגב לתגובה זו
    10 10
    סגור
  • לטווח בינוני הוא צודק (ל"ת)
    עדי 25/12/2022 09:27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • אכן כי כן, אכן אמרו לנו לברוח מהשוק - מי שבהכרח הובר...
    Sassi6 26/12/2022 01:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שבהכרח הוברח - כספו זרח ופרח, מי שישן ונשאר - כספו נמרח וסרח - אכן סירחון בנידון, אז חכו והמתינו עד לכשיתקבל המינימום בתחתית, שם תאספו מניות מהרצפה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות