חברת GoTo מתרחבת בגרמניה ובמקביל חתמה על הסכם לפיתוח טכנולוגי
עסקה זאת, מצטרפת לרכישת חברת Emmy הגרמנית שביצעה החברה בסוף 2021 ועשויה להגדיל את מספר המנויים הרשומים של GoTo בגרמניה ליותר מ-600 אלף משתמשים
חברת GoTo גוטו -0.39% גוטו 435.8 -0.39% בסיס:437.5 פתיחה:437.5 גבוה:454 נמוך:435.8 תמורה:5,689 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , לשעבר Car2Go, חתמה על הסכם לרכישת 100% ממניות חברה לקטנועים שיתופיים בגרמניה בדרך של רכישת חוב בגובה של 2.6 מיליון יורו וכן חתמה על הסכם מחייב עם ענקית התחבורה הספרדית ASTARA להסכם פיתוח טכנולוגי של פתרון "רכב כשירות" אשר תמורתו תשלם ASTARA לגוטו סכום של 4 מיליון יורו. גוטו מעריכה כי ההסכמים שנחתמו יאפשרו להאיץ את צמיחת החברה, וצופה כי השפעת שתי העסקאות תבוא לידי ביטוי כבר בתוצאות המחצית הראשונה של 2023.
תיקח על עצמה את חוב החברה הנרכשת כלפי חברת ליסינג בגרמניה, ותצרף לשורותיה 1,500 קטנועים חשמליים שיתופים בערים ברלין והמבורג וקרוב ל-200 אלף מנויים, כך שמספר המנויים הרשומים של גוטו בגרמניה יגדל למעל ל-600 אלף משתמשים. במקביל, גוטו פועלת בימים אלה לשיפור תנאי העסקה מול הוגרם המממן, אשר חתימה על הסכם מחודש עמה מהווה תנאי מתלה לקיום העסקה כולה. החברה הגרמנית הנרכשת פעילה בערים המבורג וברלין, בהן פועלת גם גוטו מאז השלימה את רכישת חברת Emmy בסוף 2021, והחברה צופה כי תוכל לייצר כעת אופטימיזציה ברכש ובתפעול של רכבי החברה, וכן להפיק סינרגיות ולקדם תהליכי התייעלות שיתמכו בשיפור הרווחיות.
כמו כן, גוטו תפתח עבור ענקית התחבורה הגלובלית ASTARA פלטפורמה טכנולוגית לרכבים שיתופיים תמורת 4 מיליון יורו, מהם 1 מיליון יורו יתקבלו בתשלום מידי, כאשר במקביל גוטו תקבל זכות שימוש בפיתוח במסגרת פעילותה בספרד, גרמניה וישראל בצד אפשרות להרחבת שיתוף הפעולה העסקי.
גוטו מדווח כי מספר הנסיעות באמצעות האפליקצייה שלה גדל בהתמדה וצמח במחצית הראשונה של 2022 בגרמניה ב-59% ובספרד פי יותר מ-6.
הכנסות גוטו בחציון הראשון של 2022 הסתכמו ל-38.6 מיליון שקל, גידול של 62% ביחס להכנסות של 24.1 מיליון שקל בחציון המקביל לשנת 2021. עם זאת, החברה החליטה לפעול לצמצום מהיר של ההפסד והצהירה על קידום תוכנית למיקוד עסקי בפעילויות אשר מניבות רווח או עתידות להניב רווח בהקדם לחברה. חברת גוטו תמשיך להתמקד בהגדלת מגוון השירותים שהיא מציעה ללקוחות על ידי שיתוף פעולה עם שחקנים שונים, בשווקים הגלובאליים, ובהגדלת הצעת ההערך ללקוחות.
גיל לייזר, מנכ"ל GoTo Global: "אנו שמחים לפתוח את שנת 2023 עם שתי עסקאות אסטרטגיות שירחיבו את פעילותנו. העסקאות משקפות את המשך מימוש התוכנית שלנו למיקוד עסקי ויצירת ערך המתבססת על צמיחה בהיקף הפעילות בשני שווקי היעד המרכזיים שלנו בספרד וגרמניה, לצד המשך הגדלת השירותים שאנו מספקים ללקוחות באמצעות שיתופי פעולה עם חברות גלובאליות. ההסכם עם ASTARA ושיתוף הפעולה הטכנולוגי שנחתם יחזק את מצבה הפיננסי של החברה ויתרום לביסוס היתרון הטכנולוגי שלנו. ההסכם מאפשר לנו להיכנס למודל של 'רכב כשירות' ללא השקעת הון נוספת מצדנו ובאמצעות מודל אותו נוכל לשכפל בעתיד גם ללקוחות חדשים ובטריטוריות נוספות. הרכישה בגרמניה תקדם את מטרותיה של GoTo להפוך לשחקן בשוק הרכבים השיתופיים בגרמניה ואירופיה, תוך יכולת לייצר אופטימיזציה של רכבים, סינרגיות בין אזורי פעילות והמשך ביצוע תהליכי התייעלות והפחתת הוצאות. אנו מאמינים כי העסקאות החדשות, לצד גיוסי ההון שהשלמנו מתחילת השנה והאימוץ הגובר של המדיניות שנועדה לצמצם תנועה של רכבים פרטיים במרכזי הערים באיחוד האירופי יאפשרו לנו להבטיח את המשך צמיחת החברה והשיפור ברווחיות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.מספיק לדבר. הגיע זמן להרוויח כסף.דוד 02/01/2023 09:28הגב לתגובה זו0 0עיניים כחולות לא מספיקות. החברה טחנה את המשקיעים שלה והגיעה הזמן שתתחיל להרוויחסגור
-
רווח לא תראה פהמשקיע 02/01/2023 11:11הגב לתגובה זו1 0מדובר בחברת פרנסה שתפקידה לחלק משכורות ולשרוף כספים. הפריחו בלונים על שווי של חצי מיליארד סיפרו אגדות על פעילות אודיו ב30 מיליון דולר. בפועל, מפסידים עשרות מיליוני שקלים כל שנה. בעלי השליטה רק רוצים למכור את השליטה (שווה היום בערך 5-6 מיליון שקלים) גם הפרוייקט לאסטרה הוא בגדר חשוד שכן מדובר בבעלת מניות בחברה (לצערה השקיע לפי שווי של 100 מיליון דולר רק לגוטו - אאוצ) בקיצור נייר למגן מססגור
-
עבודה בעינייםפוטנציאלי 02/01/2023 14:42הגב לתגובה זו0 0מצחיק לראות חברה כל כך כושלת שממשיכה לקחת כסף ממשקיעים תמימים וכל פעילותה מסתכמת ברוח וצלצוליםסגור