"גוטו ממוקדת בהגעה לרווחיות עם הכסף שיש - המנייה תחזור לעצמה"

גיל לייזר, מנכ"ל גוטו, לא מתחייב שהחברה לא תגייס כספים נוספים ואומר בראיון לביזפורטל "החברה צריכה להגיע למצב שאין לה צורך בגיוסים נוספים; אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לייצר כסף וצריך סבלנות"; המניה נסחרת בחצי משווי המזומנים בקופה אחרי שקרסה ב-90%
 | 
telegram
(5)

חברת גוטו  גוטו -0.39% גוטו 435.8 -0.39% גוטו בסיס:437.5 פתיחה:437.5 גבוה:454 נמוך:435.8 תמורה:5,689 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (GoTo) העוסקת בהפעלת שירות שיתוף כלי רכב, דיווחה בתחילת השבוע על על הסכם לרכישת 100% ממניות חברה לקטנועים שיתופיים בגרמניה בדרך של רכישת חוב בגובה של 2.6 מיליון יורו. גוטו תיקח על עצמה את חוב החברה הנרכשת כלפי חברת ליסינג בגרמניה, ותצרף לשורותיה 1,500 קטנועים חשמליים שיתופים בערים ברלין והמבורג וקרוב ל-200 אלף מנויים, כך שמספר המנויים הרשומים של גוטו בגרמניה יגדל למעל ל-600 אלף משתמשים. החברה הגרמנית הנרכשת פעילה בערים המבורג וברלין, בהן פועלת גם גוטו מאז השלימה את רכישת חברת Emmy בסוף 2021.

בנוסף, גוטו תפתח עבור ענקית התחבורה הגלובלית ASTARA פלטפורמה טכנולוגית לרכבים שיתופיים תמורת 4 מיליון יורו. גוטו מדווחת כי מספר הנסיעות באמצעות האפליקצייה שלה גדל בהתמדה וצמח במחצית הראשונה של 2022 בגרמניה ב-59% ובספרד פי יותר מ-6.

מניית גוטו קרסה בשנת 2022 ב-90% למחיר של 11 אגורות המבטא שווי של 30.5 מיליון שקל. לחברה יש מזומנים של למעלה מ-70 מיליון שקל כך שהשוק מתמחר אותה בחסר. לגוטו יש גב כלכלי יציב באמצעות חברת שגריר +2.14% שגריר 1,097 +2.14% שגריר בסיס:1,074 פתיחה:1,074 גבוה:1,100 נמוך:1,059 תמורה:50,207 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שמחזיקה בה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בראיון לביזפורטל אומר מנכ"ל החברה, גיל לייזר כי "מטרת עסקה בגרמניה היא לחזק את בסיס הלקוחות שלנו שם והמהלך הזה יביא אותנו להיות הכי גדולים בגרמניה. שיתוף הפעולה עם ASTARA נועד להרחיב את סל המוצרים שלנו מפני שהיום אנחנו משכירים רכבים לפי דקה/שעה/יום, ועכשיו נוכל להציע ליסינג גמיש ודיגיטלי על בסיס חודשי. אנחנו רוצים להביא את הטכנולוגייה שלנו לעולם שהוא נחשב לעולם קצת יותר מיושן בו חברות הליסינג והשכרות הרכבים עובדים עדיין עם חוזים פיזיים. היתרון של ההסכם הזה הוא גם טכנולוגי ותזרימי אבל הוא גם אסטרטגי כי ASTARA פעילה בלא מעט מדינות ונוכל בעצם להתשמש בטכנולוגייה הזו ולאפשר לנו לתרום לפעילות שלהם בעוד כמה מדינות".

מה בעצם קניתם? ומה הרווחיות הצפויה?
"אנחנו קונים את החברה בגובה החוב שלה לחברת המימון, אנחנו פחות מסתכלים על מה שעשתה כי אנחנו הולכים לאגד את הכל תחת המותג שלנו. בעיקר מה שקנינו זה שלושה נכסים עיקריים כאשר הראשון הוא 1,500 קטנועים, השני האו קרוב ל-200 אלף לקוחות והשלישי הוא עצם זה שהורדנו מתחרה. אנחנו מאמינים שזה ייתן בוסט גדול לחברה שלנו".

החברה שורפת הרבה מזומנים נכון לדוח המחצית, לכמה זמן הם יספיקו?
"החברה ממוקדת בלהביא את עצמה לרווחיות עם הכסף שיש לנו. כל המהלכים שעשינו עם חיזוק העסקים בגרמניה, העסקה בספרד ושינויים בפעילות הקיימת נועדו כדי להצמיח את החברה קדימה. אנחנו לא רואים רגע צורך לגיוס כספים ואנחנו צריכים להשתמש באמצעים שיש לנו היום להביא את גוטו להיות חברה רווחית".

מהי נקודת האיזון שלכם?
"נקודת האיזון שלנו היא שכל עסק צריך להיות תזרימי. כל פעילות שלנו צריכה לייצר כסף בסופו של דבר, גם אם לא רווחיות, ולשם אנחנו שואפים".

בוודאות לא תגייסו כספים?
"אין שום וודאות. אנחנו חיים בשווקים דינאמיים. אני חושב שהחברה, עם הפעילות הקיימת שלה, צריכה להגיע למצב שאין לה צורך קיומי בעוד גיוסים. יכול להיות שאם תהיינה עוד הזדמנויות אז יכול להיות שבעלי המניות יחליטו על עוד גיוסים. המטרה שלי כמנכ"ל כרגע היא להביא את החברה לרווחיות".

המניה התרסקה בשנת 2022, מה יש לך לומר למשקיעים?
"שוק המניות בכלל ושוק הטכנולוגייה בפרט סובל כרגע מהסערה בשווקי ההון. אנחנו חברה בת 14 עם רצון להיות פה לחיי נצח ואנחנו ממשיכים לעשות מה שאנחנו יודעים ולשנות את תחום התחבורה בכך שאנחנו מביאים חדשנות טכנולוגית לתחום. אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לעשות מזה כסף וצריך סבלנות. בסוף, כשיראו שהתוצאות השתפרו ושהמוצר שלנו מסוגל לייצר כסף, לצד שיפור המצב בשווקים, אני מאמין שהמנייה תחזור לעצמה ואף יותר. כולנו, כולל אני, לא מרוצים ממצב המניה אבל יש רוחות בשוק שגורמות גם להודעות טובות כמו שהוצאנו לא להשפיע בצורה הכי חזקה. המשקיעים מאמינים בנו ועושים איתנו עוד עסקאות, הם מבינים שמה בגוטו עושה זה הדבר הנכון בשוק הנכון, בזמן הנכון ובמדינות הנכונות".

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מנכ"ל כושל וטועה בתפיסה שלו
    דוד 04/01/2023 09:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה שהמנכל הכושל לא מבין שאולי שלושת המשקיעים הגדולים לא כועסים (איזו ברירה יש להם?) אבל אלפי משקיעים קטנים שקנו מניות - כועסים מאוד !!!!!!
    סגור
  • אופציות
    משקיע 04/01/2023 11:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חכה שתגלה שהם מתכוונים לחלק לעצמם אופציות מפנקות לפי שווי מימוש של מעט פחות מ30 מיליון שקל, היינו אופציות לפי מחצית מהמזומן בקופה ולאחר ירידה של 90%. זה אמאמא של החברות פרנסה ומייצג כל מה שדוחה בבורסה הזאת. בדיחה רעה. הזוי וחזירי
    סגור
  • 3.
    פשש נשמע כמו השקעה
    אנונימי 03/01/2023 18:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישר לפח האשפה.לפי הגרף שלה היא גמורה מזמן.עד שיעבור עוד סיקל והיא תחזור בכלל לתת כיוון של לונג ,כבר עדיף כמעט כל דבר אחר שקיים על כדור הארץ.בקיצור תמשיכו לקנות מניות קקיוניות שהכל זה בלוף ופלופ ואחרי זה תבכו שנמחקתם .
    סגור
  • 2.
    נסחרים על המזומן
    משקיע 03/01/2023 12:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש לי תחושה שבדוח השנתי נראה את האמת. מסביב הרבה סיפורים אך בפועל נראה המשך שריפת כספים. מדהים בעיני איך בדיוק לפני שבוע ובמחירי מינימום קנה היו"ר 2 מיליון מניות וראו איזה פלא שבוע אחר כך 3 הודעות חיוביות מאוד ונייר שעלה 25 אחוז מהקנייה. כמו שרימו את המשקיעים בהתחלה עם מיזוג עאלק בשווי 500 מיליון כך הרמאות נמשכת גם היום.
    סגור
  • 1.
    חיסלו את המשקיעים
    שולתתתת1 03/01/2023 12:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נרהטק הייתה צריכה להיכנס במחיר הנוכחי היום ולא במחיר המופרך שנכנסה. ואיזה מסכנים המשקיעים שמחקו להם את נרהטק חבל!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות