אחרי שנה וחצי - אל על חושפת את פעילות התיירות הצפויה: שת"פ עם איסתא
אל על הולכת בדרה של ישראייר: שנה וחצי אחרי שאל על אמרה שהיא רוצה להתרחב לפעילות תיירות היא חושפת על מה מדובר. חברת התעופה אל על אל על +1.51% אל על 807.9 +1.51% בסיס:795.9 פתיחה:796 גבוה:813 נמוך:796 תמורה:36,696,174 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: וחברת שיווק החופשות איסתא איסתא +0.22% איסתא 8,695 +0.22% בסיס:8,676 פתיחה:8,676 גבוה:9,180 נמוך:8,600 תמורה:2,833,600 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מקיימות מגעים להקמת מיזם משותף ל"פיתוח, שיווק ומכירה של מוצרים נלווים בתחום התיירות התעופתית" - כלומר, אל על רוצה למכור לא רק טיסות אלא גם חבילות תיירות, מלונאות ונופש מלאים. במסגרת השת"פ, איסתא צפויה להשקיע באל על ולרכוש מניות של החברה, אם כי עוד לא ברור על איזה היקף השקעה מדובר.
מבחינתה של אל על מדובר בהודאה כי היא איננה יכולה להרוויח רק ממכירת כרטיסי טיסה אלא זקוקה למקורות הכנסה נוספים בתחום התיירות - בדוגמת חבילות נופש שמציעה חברת איסתא. חברת ישראייר כבר הבינה את הצורך במכירת חבילות נופש והיא מציעה כאלו כבר במשך מספר שנים. זו אחת הסיבות להצלחה של חברת התעופה הקטנה ולאטקרטיביות של המניה שלה על פני זו של אל על הגדולה ממנה פי כמה. ישראיר מיישמת את זה בעשור האחרון והתוצאות שלה טובות משל אל על ברמת רווח נקי ממוצע לכלי טייס (profit per unit).
גורמים בשוק אומרים לביזפורטל כי "מורגש שינוי מאז כניסתה של דינה לתפקיד המנכ״ל". לדבריהם, "בעולם תחרותי וגלובאלי לא די במוצר התעופתי בכדי לשמור על רווחיות לאורך זמן. להצלחה ולרווחיות שלושה שותפים: אינטגרציה אנכית תיירותית, מוצר תעופתי מבוסס על עלויות ייצור תחרותיות וטכנולוגית ניהול תשואה מבוססת ai (בינה מלאכותית). הבחירה של אל על באיסתא כשותפה למהלך אסטרטגי זה הינה ברורה, שכן איסתא היא מובילת השוק".
ובינתיים, אל על מצליחה להשתפר בשנה האחרונה בצורה משמעותית. החברה הצליחה למחוק את הערת "עסק חי" וגם לעבור לרווח בפועל של 29 מיליון דולר בדוחות לרבעון השלישי של 2022, (רווח רשמי של 67 מיליון דולר). גם ההכנסות של אל על נמצאות במגמת שיפור - כתוצאה מהעלאת מחירי הטיסות. החברה מדווחת אמנם רק על היקף פעילות של 72% מהיכולת שלה (לעומת הרבעון השלישי של 2019) אבל עדיין ההכנסות שלה חוזרות לשם והגיעו ל-626 מיליון דולר. אל על צופה ברבעון הרביעי גידול של 19% בהזמנות לעומת הרבעון הרביעי של 2019 עם 228 מיליון דולר.
מניית איסתא ירדה ב-7% מתחילת השנה (לאחר שעלתה ב-9% בשנת 2022) למחיר של 89.7 שקל למניה ושווי שוק של 1.54 מיליארד שקל. מניית אל על עלתה ב-11% מתחילת השנה (לאחר שקפצה ב-52% ב-2022, כשבדרך היא גם הכפילה את שוויה ואז ירדה בחזרה) למחיר של 3.6 שקל ושווי שוק של 619.7 מיליון שקל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
6.אל על מכונת שחיתות משומנת היטב.תמים 01/02/2023 13:26הגב לתגובה זו0 0אל על מכונת שחיתות משומנת היטב. תחמנים, שקרנים וגנבים כולם.סגור
-
5.השירות באיסתא אחד הטובים שאני מכיר (ל"ת)שאולי 31/01/2023 22:11הגב לתגובה זו2 1סגור
-
מתפרנס מאיסתא ? (ל"ת)מאריק 01/02/2023 16:16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.מעניין להיכןלרון 31/01/2023 19:04הגב לתגובה זו0 0"תפרוץ" התעופה בפרוץ מלחמת העולם השלישית שלמעשה כבר התחילהסגור
-
3.שרות גרוע של איסתאמאריק 31/01/2023 17:55הגב לתגובה זו1 3מזמין טיסה דרך איסתא במטוס אל על שלושה ימים קודם.. יצא שהיה צריך לבטל.. לא הסכימו וגם למרות שמדובר בפנסיונר שזכאי לביטול למרות שאוזכר באיימל רכישת כרטיס טיסה.. הלוך וחזורסגור
- טען עוד
-
2.מתי כבר יגיעו להסכמים עם מי שמביא את הנוסעים??אחד שמבין 31/01/2023 14:47הגב לתגובה זו0 1הדיילים שמביאים את הנוסעים ואתם עדיין לא הגיעו להסכם , כל שאר החברה חזרה לתנאים משופרים, מקבלים קביעויות ורק אצל הדיילים - כלום ושום דבר. בושהסגור
-
כשאין מסעדות בקורונהלרון 31/01/2023 19:06הגב לתגובה זו0 0אין מלצרים,כשאין תעופה במלחמת העולםמאין מקצוע מלצרי אוויר=דייליםסגור
-
1.הצעהעובד לשעבר 31/01/2023 13:40הגב לתגובה זו1 0איך שהעולם משתנה... כשהצעתי לפני יותר מ30 שנה לאל על לקנות בתי מלון בניו יורק ועוד אמרו לי : אנחנו חב' תעופה, לא חברת תיירות.... איך שהעולם השתנה .....המלונות היום היום שוות יותר מאלצעל ( מטוסים). בהצלחה.סגור