למה העיתונות "פרסמה" המלצת מכירה לשוק המקומי; מה באמת חושבים בג'יי פי מורגן וגם - תכירו את המניפולטור החדש: תום ליבנה

 | 

1. הדוח של ג'יי פי מורגן. הכלכלנים של בנק ג'יי. פי מורגן  מתייחסים בדוח מאתמול לרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה החדשה. הרפורמה מעלה חששות בקשר לכוח של מוסדות המשפט וכן חששות לגבי אקלים-אווירת ההשקעות בישראל. אין הורדת המלצה, אין שינוי בקשר לנתוני המקרו. יש התייחסות למקומות אחרים בעולם שעברו רפורמה בעיקר פולין (מבלי להתייחס לשאלה המשפטית איך תשפיע הרפורמה פה לעומת שם).

החששות של הכלכלנים כמובן מוצדקים. אבל, לא מהסיבה שנראית לרובכם. הכלכלנים חוששים מ"האווירה". הרפורמה במערכת המשפטית עלולה להשפיע בשני אופנים - הראשון  בגלל פגיעה במוסדות המשפטיים והשני בשל שינוי באקלים ההשקעות המקומי. אפשר להתווכח האם ואיך הרפורמה משפיעה באופן ישיר על הכלכלה, אבל האמת שזה לא משנה - ברגע שיש ויכוח, ברגע שיש ספק על חוזקת הכלכלה, אז אין ספק – נוצרת "אווירה" שלילית/ סנטימנט שלילי. איזה משקיע זר ישקיע במקום שבו יש סנטימנט שלילי מבית. זו נבואה שמגשימה את עצמה. כלכלה, כמו בורסה, זה משחק שמתבסס על תחזיות. כלכלה זה תת תחום של פסיכולוגיה. הרגשות, המחשבות, הציפיות הם לב העניין ב"מדע" הכלכלה.

אז אנחנו עסוקים עכשיו בלשכנע אחד את השני שהרפורמה המשפטית תשפיע או לא תשפיע על הכלכלה. מאות כלכלנים, מנכ"לי חברות, אנשים מכובדים טוענים שזה ישפיע. במקביל זה מחלחל בעזרת התקשורת לבנקים להשקעות, לבורסה והציבור נכנס ללחץ, אפילו היסטריה -  גם מהרפורמה, אבל הרבה יותר- מהכסף שלו.   

כותרת ראשית

- כל הכותרות

2. הדוח של התקשורת. אתם קוראים בעיתונים כלכליים מכובדים שהדוח של ג'י פי מורגן הוא הדוח הרשמי. הם מספרים לכם ששבוע שעבר הדוח שפרסם בנק ההשקעות היה של "סוחר". זה לא נכון. או שזו בורות או שזו מניפולציה. הדוחות של הברוקראז' (וזה תמיד של מחלקת המחקר בגוף הברוקראז' שאחראי על המסחר ולא של "סוחר") מופנים לכל לקוחות הבנק ביניהם גופים מוסדיים גדולים. הם מאוד חשובים. גם הדוח הנוכחי נראה של הברוקראז' (מחלקת המחקר של אירופה). זה בערך מאותו בית היוצר (ג'יי פי מורגן זה גוף גדול עם הרבה סניפים-מחלקות-חפיפות ועוד). לא נראה שיש "עדיפות" לדוח מסוים על דוח אחר.

זה רק עיוות אחד בדיווח של התקשורת. התקשורת, זה לא חדש, לקחה צד במאבק הפוליטי ועכשיו במאבק נגד הרפורמה המשפטית. זה ממניעים טהורים, רוב העיתונאים כנראה באמת מאמינים שהם עוסקים בהצלת הדמוקרטיה (אחרים בהצלת הג'וב שלהם) רק שבשביל זה הם מסוגלים לעוות, לשקר, להחביא, להעניק סיקור לא מאוזן.

ובסוף כולנו בני אדם. אם עיתונאי-בן אדם סבור שהבורסה תיפגע מהרפורמה, הוא יעשה הכל כדי להצדיק את האג'נדה הזו. כשעיתונות עיוורת ועיתונאים שנחשבים בכירים, כותבים שהירידות שהיו ביום ראשון האחרון הם עובדה לכך שהרפורמה המשפטית פוגעת בכלכלה ואז כשיש ביום שני ושלישי ורביעי וחמישי עליות, הם אומרים – "כן, זה גם עובדה שהרפורמה המשפטית פוגעת בכלכלה", כל מילה מיותרת.

כשעיתונאים כותבים שבעקבות הדוח של ג'יי פי מורגן הדולר התחזק והשקל נחלש ומקבעים את התודעה שהכל בגלל "הרפורמה המשפטית", הם שוכחים או לא יודעים שהדולר נחלש בימים האחרונים בכמה אחוזים טובים וכנראה לא יודעים שהפתיחה היום בוול סטריט שלילית והדולר-שקל מתנהג הפוך מוול סטריט כי יש גידורים.

העיתונים הכלכליים פרסמו המלצת מכירה על הבורסה המקומית ועל השקל והם רוצים להצדיק ולחזק את המלצתם, ולעזאזל האמת. הם מטעים (במקרה הטוב) או משקרים (במקרה הרע) לציבור המודאג.    

וככל שהוא יותר מודאג, התקשורת ממשיכה להכות חזק יותר. רק צד אחד מקבל מקום בתקשורת המיינסטרים, הצד שהוא נגד הרפורמה, הצד שמעריך שהרפורמה תפגע בכלכלה ובבורסה. אולי הם צודקים, אולי הם מגזימים, אולי הם טועים, הם לא מאוזנים, והכי חשוב - לכלכלה ולבורסה לא משנה מה נכון ומי צודק. לכלכלן בג'י. פי מורגן שמכין את הדוח זה ממש חשוב. הוא שומע את הקולות, קורא את הכותרות ומפיק דוח. הוא מתבסס על "האווירה". אם תרצו - הדוח של ג'יי פי מורגן הוא דוח על האווירה בארץ כפי שהיא מתבטאת בתקשורת המיינסטרים.

3 הדוח של תום ליבנה. ליבנה הוא אזרח מודאג. הייטקיסט שהקים חברה בשם ורביט. ליבנה כמו עינת גז, גם אזרחית מודאגת, הייטקיסטית שהקימה חברה בשם פאפאיה, סיפרו לנו השבוע שהם מתכוונים לעזוב - להעביר את הכספים מכאן, לעזוב מהמקום שנהפוך להיות. גז סיפרה בטוויטר, ליבנה עשה זאת מול עמליה דואק.   

גז וליבנה לא מודאגים יותר מחלק גדול מהציבור. רוב הציבור מודאג. זה לא קשור לימין ושמאל, כולם (או כמעט כולם) רוצים לחיות בדמוקרטיה, רק שלא כולם חושבים שהרפורמה היא סיכון דמוקרטי.

גז וליבנה חייבים לישראל את ההצלחה שלהם. החברות שלהם הוקמו כאן, העובדים שלהם מכאן, ההטבות שהם קיבלו מכאן. שניהם רוצים לקחת את הכסף של החברה שלהם מכאן ולעזוב את ישראל. זה מקומם. הסיפור של תום ליבנה מקומם במיוחד (הרחבה ביום ראשון), זה בגדר "חצי הונאה". ליבנה מכר לגופים מוסדיים מניות של הסטארטאפ שלו במחירי שיא ונפגש עם כסף גדול. אחרי שהאכיל את הציבור בלוקשים ויצר להם הפסדים מטורפים, הוא מדבר על לצאת מכאן כי הוא אזרח מודאג. מה עם כל האזרחים המודאגים שהפנסיה וקרן ההשתלמות שלהם התכווצה כי השקיעו בורביט? ככה בורחים, לא יפה.

וזה לא הכל. ליבנה מדבר על עשרות ומאות מיליוני דולרים שהוא והחברה (ורביט) שילמו לקופת המדינה. הלו? אתה שומע את עצמך? על מה אתה מדבר? הדוח של ורביט לא מפורסם לציבור, אבל סיכוי גדול מאוד שהיא צברה הפסדים גדולים מאז הקמתה. על הפסדים לא משלמים מס בארץ (אולי במקום החדש שליבנה יגיע אליו השיטה אחרת). אז על מה בדיוק היא משלמת מס? 

ומדוח של החברה לדוח האישי. הבחור נפגש כאמור עם כסף אחרי שהשחיל את הפנסיה וקופות הגמל שלכם. הוא שילם על זה מס, כנראה שכמה מיליוני דולרים. מכאן ועד מאות מיליונים הדרך ארוכה. יש בגרסה שלו הרבה "חורים". נקווה שעמליה תיקח אותו לסיבוב שני.

תגובות לכתבה(140):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 111.
    בעברית ביבי משקר
    דרור 06/02/2023 15:21
    הגב לתגובה זו
    3 7
    באנגלית מוכר לוקשים
    סגור
  • 110.
    לגזור ולשמור
    נחמן 06/02/2023 14:12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כתיבה מעניינת ביותר,חד ומושחז, כל הכבוד על הניתוח ,שאפו.
    סגור
  • גזרתי וזרקתי (ל"ת)
    האלו 06/02/2023 16:32
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 109.
    כשאתה צודק והשוק טועה ,אתה בבעיה-והבעיה שכולנו בבעיות (ל"ת)
    אלי 06/02/2023 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 108.
    נקודה למחשבה
    לפי התגובות פה אנשים איבדו אתזה הכותב הביא דעה על 06/02/2023 12:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לפי התגובות פה אנשים איבדו אתזה הכותב הביא דעה על השפעת התקשורת לא דעה אישית
    סגור
  • טען עוד
  • 107.
    נקודה למחשבה
    לפי התגובות פה אנשים איבדו אתזה הכותב הביא דעה על 06/02/2023 12:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי התגובות פה אנשים איבדו אתזה הכותב הביא דעה על השפעת התקשורת לא דעה אישית
    סגור
  • 106.
    ד"ר אברטון ברקלי ל"מומחה" עובדיה
    . 06/02/2023 10:48
    הגב לתגובה זו
    7 6
    אתה קשקשן קטן עם ידע דל ונטיות פוליטיות אגרסיביות ומוטעות.
    סגור
  • עכשיו אני רק רואה שאתה משתמש כלפי עמיתיך
    אברטון לעובדיה 06/02/2023 13:58
    הגב לתגובה זו
    5 2
    וזאת ממש לא פעם ראשונה בזלזול ושחצנות...: הם מסוגלים לעוות..לשקר..להחביא..להעניק סיקור לא מאוזן...----------יתכן שכן ויתכן שלא ויתכן בחלקו... אני לא יועץ ולא מנהל כספי אחרים כך שלמזלך איני בקבוצה זאת שציינת....-------והנ איתך ? אתה מושלם בכל הנ"ל? היית יכול להיות כזה אבל אתה עושה מאמצים ומצליח לא להיות שכזה...הצנע לכת..
    סגור
  • אברי לעובדיה
    ===== 06/02/2023 16:48
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מצטער על הסגנון בשניים למעלה...פשוט יש אצלנו(קבוצת 100+אני הנספח האמריקאי שלהם שעומד לעשות עלייה)לא מקובלת התוקפנות וההתנשאות...וירידה על כל העולם ואשתו...יתכן ואתה איש טוב וחכם...אבל...הצנע לכת...האא???
    סגור
  • 105.
    זרקת אבנים לכל עבר (קל) אבל ברחת מלהגיד את דעתך על ...
    ברבור שחור 06/02/2023 09:07
    הגב לתגובה זו
    3 4
    המהפכה/ רפורמה איך שתבחר. פחדנות זו תכונה שלא הייתי רוצה שתהיה לעיתונאים במדינת ישראל. !!
    סגור
  • 104.
    ניכרים דברי אמת! (ל"ת)
    zhu 06/02/2023 08:59
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 103.
    שאפו לכותב מוכשר ונבון
    משקיע 05/02/2023 18:30
    הגב לתגובה זו
    12 1
    מן הסתם תחטוף מצד אלה שהאלוהות המצייתת לכללים שקבע אהרון ברק, נגעה בהם, אבל אל תחת
    סגור
  • 102.
    הדג מסריח מהראש
    דרור 05/02/2023 16:47
    הגב לתגובה זו
    3 4
    למה הוא ממשיך לשקר ולשקר ? לא כולם בארץ ובעולם מטומטמים . נמאס .
    סגור
  • 101.
    100000 אזרחים כל שבוע מוחים ברחובות . זה שקט ופסטוראלי?
    אלי חתוכה 05/02/2023 16:13
    הגב לתגובה זו
    4 9
    יש מאבק על הדמוקרטיה לא צריך להחביא את זה ..זה לא יפתור את המחלוקת הקשה ניסיון בליץ חקיקתי חד צדדי שמשנה את פני המשטר הוא מהלך מדאיג לא רק את הבנקים בעולם אלא גם את האזרח ברחוב אז לא משנה מה כתוב בעיתון ...משנה מה האזרח מרגיש ברחוב
    סגור
  • 150 אלף הצביעו למרץ, אז 100 אלף מפגינים, ומליונים בבית. (ל"ת)
    זיו 06/02/2023 08:54
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 100.
    שמעתם שנבואות מתגשמות ????? אז ללכת עם הזרם (ל"ת)
    אלי הנביא 05/02/2023 15:37
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 99.
    אתם מקנאים בגלובס? מחפשים עבודה בערוץ 14?
    GIO 05/02/2023 15:24
    הגב לתגובה זו
    1 7
    אתה וסטלה מחפשים ג'וב חדש
    סגור
  • 98.
    שקר ענק. ורבים לא גייסה מהפנסיות שלנו אלא הון סיכון זר
    יריב 05/02/2023 13:22
    הגב לתגובה זו
    2 5
    אבישי, אתה לא אומר אמת! הקרנות ושרביט גייסה מהן הן יותר מ90% כסף זר ולא מפנסיות ישראליות. ושרביט הביאה הרבה כסף לארץ בצורת השקעות ומשכורות ולא לקחה כמעט כלום. ולגבי צד אחד וצד שניים שכאילו לא מקבל ביטוי, כמעט כל מומחה בעולם תומך בצד שמזהיר מפני ההפיכה המשפטית, אז איך רצית שיראו אותם שווים? ולגבי ״התקשורת״ רובה ימית בכלל: ישראל היום, ערוץ 14, מקור ראשון, ערוץ 7, אפילו ערוץ 13 עם איילה חסון, שרון גל ואחרים נשלט על ידי מקורבו של ביבי כמו גם גלובס ו ביזפורטל שהפכו לשופטי הימין. על מה אתה מדבר?
    סגור
  • רק חברה שמרוויחה משלמת מיסים והוצאות מכיסה. עד אז אתה,
    יוסי. 05/02/2023 16:07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אני, גופים גדולים, חברות השקעה מכאן ומכול העולם שילמו גם ללבנה וגם כל ההוצאות של חברתו. ---------------- תבדוק בעולם הגדול מי ממנה את שופטיו. אגלה לך סוד- ציבור דרך נבחריו בדר"כ בצורה זו או אחרת. יועצים בעולם מיעצים וכאן הם לקחו את המילה האחרונה.
    סגור
  • 97.
    כסף
    קסנטיפה 05/02/2023 10:10
    הגב לתגובה זו
    4 9
    למערכת ביזפורטל כמובן אין אג'נדה ואין הטיות פוליטיות.......
    סגור
  • 96.
    רק ורק שחקני מעוף יקבעו את המגמה כל השאר רק רעשים (ל"ת)
    אזרח ישר 05/02/2023 09:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 95.
    כמה כסף אתה מושקע בלונג? נראה לי שאתה בפניקה וגם אתה לק
    ד"ר בוזגלו 05/02/2023 08:56
    הגב לתגובה זו
    1 13
    לקחת צד!
    סגור
  • 94.
    דד35
    שלי 05/02/2023 08:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עלה עכשיו למטה
    סגור
  • 93.
    לפי דבריו אני ממליץ לכותב "הגיבור" ללכת לונג על ת"א. (ל"ת)
    י 05/02/2023 08:33
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 92.
    זו לא רפורמה -זו למילוט מואשמים בשוחד מהכלא
    לילי 05/02/2023 08:31
    הגב לתגובה זו
    3 32
    הקשר ברור מדינה מושחתת אינה ראויה להשקעה . אם ראש הממשלה יכפיף את מערכת המשפט למושחתים נאשמים ומורשעים בשוחד , המדינה תהפוך למדינת עולם שלישית . כמו מיצריים , לבנן ואפגניסטן . אז הכיוון ברור כדי לשמר שילטון ישלמו לדתיים ( ללא עבודה ) עם הרבה ילדים , ולערבים , ולמתנחלים . על סקטור שעובד יטילו מס .
    סגור
  • 91.
    תודה לאבישי ,כל כך נכון .
    אנונימי 05/02/2023 08:17
    הגב לתגובה זו
    16 2
    אנשים פה ההמקבלים שופר במדיה (עסקים,תשקורת)פשוט מחבלים במדינה.במקום להמתין לראות לקרוא על הרפרמה כמו צבא של זומבים הולכים להפגין לסכסך להשתממש במילים של נאחוז בנשק
    סגור
  • 90.
    כל הנגידים הקודמים טועים, ואתה צודק?
    פרנקל וירון טועים? 05/02/2023 07:44
    הגב לתגובה זו
    5 11
    חברות דירוג האשראי וכמעט כל הכלכלנים בארץ ובחו"ל, האם כולם טועים?אני ורבים כמוני לא חושבים כמוך. יש יסוד סביר מאד לדאגה. מדובר באדם שנמצא בהליך משפטי שעלול להכניסו לכלא לשנים רבות, והוא יעשה ה-כ-ל להוריד מעליו את החרב המתהפכת. אין אצלו אורות אדומים. הכל כשר לצאת מהמשפט שהוא נתון בו. ולכן כנעט כולם מודאגים חוץ ממך.לאיש יש רקורד ארות של שחיתות, מקורב למושחתים, וזה מסוכן.
    סגור
  • 89.
    שורה תחתונה מהפכה משפטית להציל תתחת של ביבי
    עוד זורע חול בעיני ה 05/02/2023 05:50
    הגב לתגובה זו
    3 10
    למה הכתבות האלו טובות חוץ מליצור בילבול ולהביא את ביבי עוד צעד קרוב יותר להריסת הדמוקרטיה והצלת התחת הפרטי שלו שאפו לכתב שהוא עוד לקקן השורת הלקקנים של ביבי
    סגור
  • 88.
    ביזפורטל, שאפו
    שי 05/02/2023 00:17
    הגב לתגובה זו
    10 3
    אתם ממצבים את עצמכם כגוף מאוזן. מדהים ונדיר.
    סגור
  • 87.
    כל הכבוד אבישי
    צביקה 04/02/2023 22:06
    הגב לתגובה זו
    11 2
    כתבה שאומרת במילה אחד, אפקט העדר... התוכניות לא תפגע בכלכלה
    סגור
  • 86.
    מאמר נהדר האתר האובייקטיבי היחיד (ל"ת)
    ארי 04/02/2023 21:39
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • 85.
    ככה מתנגדי הרפורמה רוצים להמשיך למנות שופטים
    תראו את חימי 04/02/2023 20:25
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הם רוצים להמשיך ולהנציח את השחיתות הנוכחית במינויי השופטים
    סגור
  • 84.
    המתנגדים לרפורמה אינם מצביעי ימין (ל"ת)
    כל הכבוד לאבישי 04/02/2023 20:18
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סגור
  • 83.
    נתניהו המושחת חייב להיכנס לכלא
    יותם 04/02/2023 19:45
    הגב לתגובה זו
    15 16
    אחרת יהרוס הכל
    סגור
  • מה אם חוק החפות? אז כל אחד שלא בא לך יפה בעין - לקלבוש.
    יוסי. 05/02/2023 14:39
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איזה בית משפט אמר/קבע שהוא מושחת?
    סגור
  • 82.
    כל הכבוד על המאמר הצלול.
    יובל 04/02/2023 19:28
    הגב לתגובה זו
    21 7
    וככלל, ביזפורטל- אתם ממצבים את עצמכם כעיתונות עצמאית באמת, שאינה חלק מהעדר העיוור. הייתי ממליץ לכם להכניס יותר אקטואליה כי המון אנשים צמאים לעיתונות מהסוג שלכם.
    סגור
  • 81.
    עצם השימשו שלך במושגמ"רפורמה" להפיכה משטרית
    יורם 04/02/2023 19:28
    הגב לתגובה זו
    12 11
    הוא כן דוגמא מכולה לאג'נדה. הפיכה מסוכנת מבית היוצר של מנהיג מושחת ומנוגד עניינים ויתר חבריו, רבים מהם הם עבריינים בהווה או לעתיד )דרעי, בן גביר, ביתן ועוד(.
    סגור
  • רק שמה שעשה אהרון ברק אפילו רפורמה לא קראו לזה
    חחח 06/02/2023 08:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    וזה היה הפיכה שיפוטית ומרד ממשי בשלטון נבחר במדינה אחרת הוא היה בכלא על נסיון הפיכה
    סגור
  • 80.
    תיקשורת מרוויחה משלילי
    לא חדש 04/02/2023 19:11
    הגב לתגובה זו
    2 5
    ומגבירה את האפקט כדי להפחיד
    סגור
  • 79.
    כל הכבוד.נהנה לקרוא רק כאן את האמת (ל"ת)
    כ.ד 04/02/2023 18:53
    הגב לתגובה זו
    14 8
    סגור
  • 78.
    סיכום יפה של המצב (ל"ת)
    הקורא 04/02/2023 18:25
    הגב לתגובה זו
    14 8
    סגור
  • 77.
    ביבי כתב את זה ?
    שרון רוזן 04/02/2023 17:43
    הגב לתגובה זו
    13 19
    קשה היום למצוא כלכלן בארץ או בעולם שחושב שהרפורמה תטיב עם האזרחים או עם הכלכלה
    סגור
  • 76.
    לפי סקר חלק ניכר מהפגינים מעמד גבוה עם 50000 ש"ח בחודש (ל"ת)
    יותם 04/02/2023 17:36
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • בטח הסקר של סמוטריץ
    מילי 05/02/2023 08:11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הלוואי עליי 20000 ואני הייתי בכל ההפגנות בחודש האחרון.
    סגור
  • בדיחה טובה. מאןת אלפי מפגינים
    אבנר 04/02/2023 19:29
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מרוויחים עלקמ50 אלף שקל לחודש ומעלה.
    סגור
  • 75.
    כאשר המחבר כותב שהחברה הפסדית ולכן לא
    אורח 04/02/2023 17:17
    הגב לתגובה זו
    7 5
    שילמה מס הכנסה כפי שאמר הבעלים,האם הוא "שכח"שהעסקת עובדים מחוייבת במס,והעובדים משלמים מס הכנסה מהשכר שמשלמת החברה שגייסה כסף ממשקיעים,והשכירות שמשלמת החברה מחייבת את המשכיר לשלם מיסים והציוד והעסקת רואי חשבון וכו'.החברה שילמה הרבה מהכסף שגייסה כמס למדינת ישראל בצורה עקיפה ולא ישירות כמס על הרווחים שעדיין אין לה פייק נימוקים בכוונה?
    סגור
  • מאיזה כסף שולם אם חברה מפסידה?
    יוסי. 05/02/2023 14:49
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מכסף שלקחו ממך ומימני(גופים גדולים/פנסיה/וכו'/). אתה ואני מופסדים והבחור לקח מיליונים. כאשר/אם פנסיה שלך ושלי יראו רווחים, רק אז לבנה ודומיו יכולים לבוא ולהגיד ששילם מיסים. עד כה אתה ואני שילמו בשבילם.
    סגור
  • 74.
    אבישי
    שולם 04/02/2023 15:38
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אז אתה פסקת שמדובר בעבודות אשר לשתיהן משקל זהה ואנחנו צריכים לקבל זאת כעובדה?! למיטב הבנתי הצנועה יש הבדל בין המלצות המסחר של סחור בדסק הנגזרים לבין העבודה שיצאה מהמחלקה הכלכלית אשר כנראה גם הבנק נדרש אליה רק בגלל השטויות של ביביסטים שהפכו נייר עבודה זניח לתו תקן לרפורמה המשפטית.
    סגור
  • אבישי צודק
    שמעון 05/02/2023 13:51
    הגב לתגובה זו
    2 1
    קראתי את העבודה...אן שם כלום, זה של מחהברוקראז
    סגור
  • 73.
    קשקשנים
    מאיר 04/02/2023 15:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יושב איש עסקים לפני כל עם ישראל מודיע הנה הדולר עלה באחוז.פאק כ הבורסה באמריקה עלתה אותו יום,ומחר הדולר ירד כי היום הבורסה נפלה ככה זה בכלכלה,ותזכרו טוב הדולר היה פעם 5 שקל.
    סגור
  • 72.
    קול דפוי כלכלי נטו
    דן יעקובסון 04/02/2023 15:09
    הגב לתגובה זו
    7 5
    כל הכבוד לכותב שנותן זווית נוספת להיסתכל על הדברים ... עיתון כלכלי עצמאי שלא קשור למשפחת מוזס או שוקן...
    סגור
  • 71.
    מכונת התעמולה הגיע גם לפה?
    UdiRok New CZ 04/02/2023 12:34
    הגב לתגובה זו
    23 12
    מדינה שבה השופטים מתמנים עי פוליטיקאים תהפך בהגדרה למושחתת יותר ממה שהיא כבר. ובמידה שההון שלה הוא אנושי ומרביתו דמוקרטי ליברלי ההון הזה ינוע למקומות אחרים. לנקוט בעמדה של אנחנו מצפצפים עליכם נהרוס את הדמוקרטיה אבל אתם חייבים להשאר כי זו חובת פטריוט ציוני היא מהות השחיתות. פטריוטיות היא מפלטו של הנבל. העולם לא מטומטם. יודעים היטב מי הנבל ומי השקרן הפתולוגי. אני אישית וחברים רבים ביום שחלילה יצלח האסון הזה לא יהיה דולר או שקל אחד מכספי בביביסטאן. זו המציאות. כל האומר אחרת שקרן. יוותרו מקבלי הקצבאות.
    סגור
  • המצב נעשה מסוכן באמת. זה כבר לא בדיחה.
    צודק ביותר 05/02/2023 12:16
    הגב לתגובה זו
    2 4
    האיש המושחת מנסה וינסה בכל כוחו, להיטר מההליך המשפטי, ומבחינתו שהמדינה תישרף, כפי שציינה זאת אשתו בפירוש. לפי הדיקטטורה שהוא מוביל אותה, הוא יכול לאסור עליך להוציא כספים לחו"ל, או לאסור המרת שקלים לדולרים. ואז תוכל לדבר אל הלמפה. ובכלל המניות בארה"ב הרבה יותר טובות וחזקות מאשר המניות כאן, אז מה יש לחפש בבורסה התל-אביבית הצולעת והמסוכנת. קונים מיקרוסופט, אפל, גוגל, והולכים לישון. גם אם בטווח הקצר יירדו, הם יעלו אחר כך כפל כפליים. אני כבר הוצאתי חלק ניכר מהשקעותי בבורסה הישראלית , ועברת ל-S&P האמריקני. כל החברות הטובות בעולם נמצאות שם. מה אני צריך את מניות בנק הפועלים או לאומי?הם יכולות להיחתך ב-50% בשניה.
    סגור
  • תגובה כזאת ארוכה.ממומנת! (ל"ת)
    כ.ד 04/02/2023 18:54
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • כמה כסף קיבלתי על השטות הזאת בושה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 04/02/2023 18:40
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • מדינה שבה השופטים מתמנים עי פוליטיקאים
    8 04/02/2023 15:43
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כמו ארצות הברית, בריטניה, מדינות מערב אירופה, וכו' וכו'. נשארה רק הודו. מי רץ להשקיע בהודו? הדמוקרטיה היחידה בעולם...
    סגור
  • 70.
    מתנגדי הרפורמה תקראו את דה מרקר יותר מתאים השקרים שלהם מתאימים לאג'נדה שלכם (ל"ת)
    אנונימי 04/02/2023 11:53
    הגב לתגובה זו
    8 9
    סגור
  • 69.
    לא מקצועי
    מושיק 04/02/2023 11:44
    הגב לתגובה זו
    11 9
    להגיד שהתקשורת מגויסת נגד הרפורמה זה לא מקצועי. זו טענה מבית היוצר של נתניהו. אם כבר, עובדיה שכח שיש גופי תקשורת כמו ישראל היום, ערוץ 14, ערוץ 7, או כתבים שמזוהים עם הימין. העיקר לזרוק ססמאות
    סגור
  • על מה אתה מדבר 11 12 13 ידיעות הארץ מעריב נגד 14 חחחחח (ל"ת)
    משה ראשל"צ 04/02/2023 18:41
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 68.
    כולם יודעים
    TAK 04/02/2023 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לךא יודע,ואם כולם יודעים אז כולם מוכרים
    סגור
  • 67.
    דף המסרים עובד שעות נוספות, עצוב ומטעה
    רוני 04/02/2023 10:37
    הגב לתגובה זו
    14 6
    מאות חוקרים מהשורה הראשונה זוכי הפרסים הכי יורתיים שיש, לט יודעים ולא למדו את מה שביזפורטל "יודע", אבדתם לגמרי את הכיוון
    סגור
  • 66.
    כנראה שהמחבר אינו יודע אנגלית. כל העולם שונא את הרפטרמה. הורדת דירוג קרובה
    נתניהו עושים מיתון בטוח 04/02/2023 10:35
    הגב לתגובה זו
    9 7
    נתניהו, עושים מיתון בטוח
    סגור
  • 65.
    תארוז ולך - לילד המפונק - אכל ושבע בארץ - (ל"ת)
    יותם 04/02/2023 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 64.
    כל מי שכותב נגד ביבי נהיה אויב העם תתביישו!
    זיוה 04/02/2023 10:30
    הגב לתגובה זו
    12 6
    מתי תפקחו את העיניים ותבינו שהכל הכל הכל זה בשביל להצילו מהכלא אתם משעממים אותו
    סגור
  • 63.
    כולם יודעים ש יש תיקון טכני חזק למעלה הנפילה תהיה חזק
    YL 04/02/2023 10:13
    הגב לתגובה זו
    5 6
    שאלתם את עצמכם מי הזרים לשוק דולרים ב כמות כו גדולה?? זה ברור הוראה מ למעלה לעצור את הסחף סביר ש בקרוב מאוד הדולר ישוב להתחזק***כמו ב אירן**
    סגור
  • 62.
    כתבה לא מקצועית אלא מגמתית (ל"ת)
    אנונימי 04/02/2023 09:58
    הגב לתגובה זו
    17 14
    סגור
  • כיוון שלא מתאים לאנג'דה הפוליטי שלך?
    שמאל מחלת נפש 04/02/2023 13:39
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הכותב מביא עובדות ומסתמך על מקורות..
    סגור
  • 61.
    דו"ח רווח והסבר
    עופר כהן 04/02/2023 09:56
    הגב לתגובה זו
    14 9
    יישר כח...קצת קשה למצוא כתבה מאוזנת וישרה בימים אלה..תודה
    סגור
  • 60.
    כמו כל ההמלצות שלהם לקנות ולמכור מניות
    שוקי 04/02/2023 09:50
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מישהו פעם בדק כמה פעמים הם הצליחו בניבוי ההמלצות שלהם למניות. רואים בבירור כי יש כאן יד זדונית שמתערבת בפוליטיקה בארץ מישהו פעם ראה דיווח אובייקטיבי על מה שקורה הארץ- כאשר מחבל רוצח יהודי ומחוסל בתקשורת העולמית מדווח כי ערבי חוסל ע״י כוחות צבא ובסוף מזכירים במקרה שנפגע גם יהודי
    סגור
  • 59.
    יש להוציא את המלך הנאשם לנבצרות אתמול! (ל"ת)
    נכהצ 04/02/2023 09:23
    הגב לתגובה זו
    16 8
    סגור
  • נכון להיום הרעים הם קגב 433 ופרקליטות מושחתת עד היבוד (ל"ת)
    משה ראשל"צ 04/02/2023 18:44
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 58.
    אי אפשר לסתום את הפה לכל העולם.
    ש ג 04/02/2023 09:05
    הגב לתגובה זו
    11 8
    זה לא בגלל המדיניות המופקרת של נתניהו, החזירות של המתנחלים והחרדים, השחיתות על מלא, המינויים הזויים של בכירים, וההפיכה המשפטית, שתהפוך חוק יסוד המגן על הקנין, חרויות האדם והאזרח לחוק עזר, החלשת מערכת המשפט ועצמאותה, לא,אילו רק העיתונאים שיגרמו למפולת.
    סגור
  • 57.
    כל הכבוד שאתה לא פוחד להגיד את האמת
    אנונימי 04/02/2023 08:29
    הגב לתגובה זו
    13 13
    כל הכבוד שאתה לא פוחד להגיד את האמת ,עכשיו הצד שכנגד הרפורמה ינסה לירט אותך.
    סגור
  • 56.
    מביך
    ז 04/02/2023 07:48
    הגב לתגובה זו
    10 9
    כמה שילמו לכם להפוך לביביתון? מביך...
    סגור
  • הדם שלך מאפיין את מהותך חחח (ל"ת)
    משה ראשל"צ 04/02/2023 18:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 55.
    אדם עם
    לרון 04/02/2023 07:32
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כריזמה יוצאת דופן היווה תמיד היסטורית וגם כעת סיכון יוצא דופן למערכות עליהן הופקד בבחירתו או שלא
    סגור
  • 54.
    רמיסת מערכת המשפט ומינוי עבריינים זה מעודד משקיעים ?
    מה ? מה לא ברור 04/02/2023 06:58
    הגב לתגובה זו
    10 10
    ממשלה שפועלת בחיפזון היסטרי לשליטה מוחלטת במערכת המשפט בארבע מישורים : 1.מינוי השופטים. 2. פסילת פסקי דין (התגברות), 3. ביטול סעיף הסבירות. 4. מינוי יועץ משפטי שהוא חבר של השר הממנה. האם אלו צעדים טובים לכלכלה ? האם אלו צעדים שמעודדים משקיעים. תוסיפו לזה חוקים פרסונלים למינוי עבריינים לממשלה ותקבלו משקיעים עם רגליים קרות שבורחים
    סגור
  • באיזה דמוקרטיה שופט מבטל חוק רק בדיקטטורות זה קיים (ל"ת)
    משה ראשל"צ 04/02/2023 18:46
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 53.
    יישר כח!
    יוני 04/02/2023 05:32
    הגב לתגובה זו
    12 8
    תודה רבה על תקשורת הגונה ואמיתית
    סגור
  • 52.
    כתבה מעניינת ומלמדת! תודה (ל"ת)
    יוסי 04/02/2023 01:21
    הגב לתגובה זו
    12 7
    סגור
  • 51.
    גם הנסדק יורד בגלל בריפורמה
    מתי 03/02/2023 23:49
    הגב לתגובה זו
    4 4
    בישראל
    סגור
  • 50.
    תודה
    כול הכבודרק רציתי להגיד תודה על הכתבה מאירת עינים 03/02/2023 23:47
    הגב לתגובה זו
    6 6
    כול הכבודרק רציתי להגיד תודה על הכתבה מאירת עינים
    סגור
  • 49.
    תודה
    כול הכבודרק רציתי להגיד תודה על הכתבה מאירת עינים 03/02/2023 23:47
    הגב לתגובה זו
    4 4
    כול הכבודרק רציתי להגיד תודה על הכתבה מאירת עינים
    סגור
  • 48.
    מוציאים אוויר לחץ
    מגה 03/02/2023 23:45
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בכלכלות יש דינמיות וצריך לשחרר גזים ,קיטור . . ומחפשים את הזמן המתאים לשחרר את האוויר . בטענה שזה בגלל הפוליטיקה או משהו רקוב אחר .
    סגור
  • 47.
    תקשורת שלוקחת צד בויכוח
    יעיש 03/02/2023 23:28
    הגב לתגובה זו
    7 2
    כתבה זו היא עדות ודוגמה לתקשורת שלוקחת צד בויכוח!!!
    סגור
  • 46.
    בלי אנשי ההייטק הכלכלה בארץ גמורה. הביביסטים יכולים עד
    ציון 03/02/2023 23:21
    הגב לתגובה זו
    8 5
    מחר להסיט נגדם אבל זה לא יעזור אם הם עוזבים הם מסודרים אבל המדינה כאן תקרוס כלכלית.
    סגור
  • מי הביא את היי טק ההסתדרות ומפלגת העגודה רק ביבי (ל"ת)
    משה ראשל"צ 04/02/2023 18:48
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 45.
    לפולין החזירו אחרי שנתיים את דירוג האשראי שהורידו
    תשקורת 03/02/2023 23:10
    הגב לתגובה זו
    2 3
    את זה אמרה היום בערוץ 13 עורכת גלובס נעמה סיקולר סיקולר
    סגור
  • 44.
    אבישי עובדיה
    הבלתי משוחדים 03/02/2023 23:10
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אבישי עובדיה, מה הפוזיציה שלך? את מי אתה מייצג?
    סגור
  • 43.
    סע
    חי 03/02/2023 22:14
    הגב לתגובה זו
    4 4
    תעזוב כמה שיותר מהר
    סגור
  • 42.
    כתבת הבל הבלים
    גם ברקליס הצטרף להמלצהגם מקרוןזה לא היסטריה חבר 03/02/2023 22:12
    הגב לתגובה זו
    25 13
    גם ברקליס הצטרף להמלצהגם מקרוןזה לא היסטריה חבר
    סגור
  • 41.
    תודה רבה
    יוסי 03/02/2023 22:11
    הגב לתגובה זו
    8 11
    כיף לשמוע את האמת
    סגור
  • 40.
    אנשי ההיטק אנשים טובים אבל קל להחדיר להם וירוסים (ל"ת)
    יותם 03/02/2023 21:34
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • 39.
    אני קורא לממשלה לתת כרטיס חינם לאלו שרוצים לעזוב (ל"ת)
    יותם 03/02/2023 21:33
    הגב לתגובה זו
    13 9
    סגור
  • 38.
    הבל הבלים אמר קוהלת
    קוהלת 03/02/2023 21:31
    הגב לתגובה זו
    5 6
    הבל הבלים
    סגור
  • 37.
    כתבה טובה!!! (ל"ת)
    ערן 03/02/2023 20:54
    הגב לתגובה זו
    11 10
    סגור
  • 36.
    גז וליבנה לא חייבים לאף אחד כלום
    בטח לא לך ובטח לא למדינת ישראל. מניפולטור 03/02/2023 20:30
    הגב לתגובה זו
    19 16
    בטח לא לך ובטח לא למדינת ישראל. מניפולטור
    סגור
  • תעזבו
    חי 03/02/2023 22:16
    הגב לתגובה זו
    14 9
    אם אתה גבר או שרק מדבר תעזוב כבר
    סגור
  • 35.
    סוף סוף מישהו שכותב לעניין
    רמי 03/02/2023 20:29
    הגב לתגובה זו
    26 13
    שאפו
    סגור
  • 34.
    סוף סוף
    זיו 03/02/2023 20:23
    הגב לתגובה זו
    15 10
    מזל שיש את האתר כאן. סוף סוף משהו שמבין בבורסה רושם מה שמי שמבין יודע. הישראלים הם אלו שמייצרים אווירה כלכלית רעה כדי לפגוע בממשלה. הם לא חברות בורסאיות לא אכפת להם מקריסה כלכלית העיקר שהם יצליחו להפיל את הממשלה. זאת הבעיה שלנו.
    סגור
  • 33.
    צודק! (ל"ת)
    יורי 03/02/2023 20:22
    הגב לתגובה זו
    11 8
    סגור
  • 32.
    כתבה מגמתית ולא עמוקה
    אבי 03/02/2023 20:21
    הגב לתגובה זו
    23 11
    במדינה שבה אין ביקורת שיפוטית על החלטות ממשלה שיכולות להיות פגיעה במשקיעים וסבכויות קניין הביצועים יהיו גרועים יותר. כמו רוסיה קובה ונצואלה וכיוב.... אתה משקיע בדיקטטורות? לא מכיוון שאלו מדינות לא יציבות. אתה משקיע במדינות שאם הסתבכת בית משפט מקומי יכול לעזור לך. זה הכל. זה לא שאלה משפטית. זו שאלה כלכלית גרידא.
    סגור
  • 31.
    תלמד היסטוריה
    עמל יא דואק 03/02/2023 20:07
    הגב לתגובה זו
    21 10
    מה נראה לך שכולללם מטומטמים? ישראל הופכת למדינת עולם שלישי כמו באפריקה או דרום אמריקה. אתה חושב שתמשיך להיות סטרט אפ ניישן? מי שיוכל יברח מכאן למקומות יותר נורמליים.
    סגור
  • 30.
    תודה רבה על הכתבה
    כיף לקרוא את האמת 03/02/2023 19:53
    הגב לתגובה זו
    6 12
    כיף לקרוא את האמת
    סגור
  • 29.
    פעם הייתם אתר כלכלה...ביי ביי (ל"ת)
    איתן 03/02/2023 19:28
    הגב לתגובה זו
    12 8
    סגור
  • 28.
    לפעמים גדמה שהובט לאנשים בכיכר 70 בתולות (ל"ת)
    יותם 03/02/2023 19:25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 27.
    אבישי עובדיה, אתה מטעה או משקר
    אור 03/02/2023 19:25
    הגב לתגובה זו
    20 16
    מציע לך לקרוא את התכנית של לוין ונתניהו, לא מדובר ברפורמה אלא בהפיכה. דמוקרטיה לא תשאר אחריה, רק המעטפת. ביבי שהיה לפני 20 שנה לא קיים יותר, היום ביבי נוהג כך מאינטרסים אישיים. לא ברור כלל למה אתה ממשיך לתמוך בו.
    סגור
  • 26.
    כל הנביאים הצעקניים והמפחידים בסופו של דבר הכסף שלהם יל
    נאוטיליס 03/02/2023 19:22
    הגב לתגובה זו
    6 7
    ילך לפח האשפה
    סגור
  • 25.
    התבכיינות
    גלעד 03/02/2023 19:21
    הגב לתגובה זו
    8 5
    שמאלני שקורא בטעות עיתון שלא מתאים לאג'נדה ואומר את האמת בפנים ישר יש את התגובה הידועה לא ידעתי שהעיתון ימני
    סגור
  • 24.
    השמאל עבר הנדסת תודעה למרות שהן אנשים חושבים (ל"ת)
    יותם 03/02/2023 19:18
    הגב לתגובה זו
    19 14
    סגור
  • 23.
    סוף סוף כתבה לא פופוליסטית
    יונתן 03/02/2023 19:17
    הגב לתגובה זו
    22 14
    כל מילה בסלע
    סגור
  • 22.
    וקובי השותף שלא התחמק משרות צבאי
    אלון הכפר 03/02/2023 19:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כי פשוט לא התאים לו.מתאים לשני הנאדים האלה לעבוד ביחד!
    סגור
  • בן דביר לא שירת גם
    חיגז 04/02/2023 09:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שר לבטחון פנים לא שרת גם הוא בצבע.אבל הוא טוען שהוא מומחה לבטחון
    סגור
  • לא רצו לגייס אותו. !!!! (ל"ת)
    טוטי 04/02/2023 20:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    חבל שרק אתם מתייחסים
    כל מעלה בסלע חבל שהתקשורת לא מתייחסת לכל ההשקעה בק 03/02/2023 19:08
    הגב לתגובה זו
    11 5
    כל מעלה בסלע חבל שהתקשורת לא מתייחסת לכל ההשקעה בקופות הגמל שלנו
    סגור
  • 20.
    גל מילה חקוקה בסלע (ל"ת)
    שגב 03/02/2023 18:48
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • 19.
    ברור שתגרום להוצאת כספים
    המהפכה 03/02/2023 18:46
    הגב לתגובה זו
    16 5
    כולנו יודעים שהמטרה היא הרס בתי המשפט כדי להציל את ביבי מהכלא. לא רוצים מדינה כזאת. לא רוצים התערבות של אירגון קוהלת שמשלם כספים לכמה הזויים חובשי כיפות ותרבושים לשלוט על חיינו ולהפוך אותנו לעבדים שמשרתים בצבא ומשלמים מיסים לרווחתם. למה לתרום לפוליטיקאים שרק גורמים לנו נזקים הספיק לנו שישנסקי על הגז וכיל מטעם הממשלה ולפיד הפופוליסט ומס בורסה שהרסו את הבורסה הגיע הזמן להגיד עד פה . אני לא אשקיע פה יותר שקל
    סגור
  • 18.
    המהפכה החפוזה מעידה על הכוונות. לוין פלט את סיבותיו.
    מה לא ברור ? 03/02/2023 18:44
    הגב לתגובה זו
    13 6
    נוצרה אי ודאות.מהפכה משפטחת חינוכית ומשיחית זה סימן רע מאד. ברור שהכוח עובר כולו לשליטה מוחלטת של ממשל עברייני שרומס כל חלקה טובה אז בתור משקיע למה להשקיע כאן ? יש מקומות חופשיים דמוקרטים וזולים יותר בעולם ולשם הולכים משקיעים נבונים.
    סגור
  • 17.
    יישר כוח
    ישראלי 03/02/2023 18:44
    הגב לתגובה זו
    6 5
    צודק לגבי המיסים
    סגור
  • 16.
    כל זה לא משנה, לעשות שנויים כאלה מרחיקי לכת בצורה אגרסיבת בלי הדברות במעמד צד אחד זו הפיכה שלטונית
    אמנון 03/02/2023 18:33
    הגב לתגובה זו
    19 13
    זאת הפיכה שתלטנית.עוד רגע נהייה דמוקרטיה כמו טרקיה.
    סגור
  • 15.
    אני מודאג
    שי 03/02/2023 18:28
    הגב לתגובה זו
    19 11
    בנושאי ביטחון הדעות שלי קרובות לימין. מה שמדאיג אותי (ואפילו חסר תקווה) זה החרדים והחרד"לים. לא מייצרים כלום בביתר עילית, נתוני הסטטיסטיקה לא משקפים. אם יש 20 מקוואות זה מגדיל את כמות המועסקים - אז מה? אתה עובר ליד יוקנעם רואה תעשיה, בביתר עילית בתי כנסת וישיבות. סמוטריץ' התגייס בגיל מבוגר לשירות מקוצר בקריה, חנן פורת ז"ל נלחם על שחרור ירושלים ונפצע קשה ביום כיפור, זה שינוי לא יאמן בציבור הדתי לאומי. רבע מהילדים היהודים בחינוך החרדי, חלקם עם השכלה הנופלת מהשכלת ילד בכפר בקונגו.
    סגור
  • 14.
    כל מילה -בסלע !
    אנונימי 03/02/2023 18:27
    הגב לתגובה זו
    21 10
    כלי התקשורת והכתבים מטעםמפחידים את הצבור. השבוע האחרון בבורסה תיסכל אותם מאד. שאפו ! אבישי
    סגור
  • 13.
    שלמה מעוז המסריח
    Jesus 03/02/2023 18:20
    הגב לתגובה זו
    15 16
    תפסיקו כבר ביביסטים , אתם גורמים נזק לכלכלה ...אנשים פרטים מעבירים את הכסף לחול, לכן לעזאזל עם ממצשלת העבריינים שלכם
    סגור
  • תשובה
    שרה 03/02/2023 19:14
    הגב לתגובה זו
    8 4
    איך אתה לא מתבייש לכתוב תגובה כזאת, אתה אדם גס רוח. לא מתאים לך תעביר את עצמך לחו"ל ואת הכסף שלך לסינגפור כמו שאמר לפיד המבין הגדול בכלכלה......
    סגור
  • 12.
    עד שלא קראתי את סטלה ליבר ואבישי לא ידעתי שביזפורטל אתר ימני. (ל"ת)
    רף 03/02/2023 18:15
    הגב לתגובה זו
    18 11
    סגור
  • תשובה
    שרה 03/02/2023 19:16
    הגב לתגובה זו
    6 10
    למה אתה חושב שהם ימין? בגלל שהם כותבים לעניין ולא שקרים של השמאל. באם אתה לא מאמין תעביר את הכסף שלך באם יש לך לסינגפור כמו שמציע חברך לפיד.....
    סגור
  • תגובות כמו שלך מלמדות שהם ימין. (ל"ת)
    ללא 03/02/2023 22:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    כל אלה שרוצים לעזוב זכותם - אנו מוכנים לבוא לארוז להם - (ל"ת)
    יותם 03/02/2023 18:14
    הגב לתגובה זו
    11 11
    סגור
  • 10.
    סוף סוף כתבה נורמלית ואמיתית
    מחכה לעוד כתבות כאילו, שלא עושות דרמה, ומעוותות את 03/02/2023 18:04
    הגב לתגובה זו
    17 13
    מחכה לעוד כתבות כאילו, שלא עושות דרמה, ומעוותות את המציאות
    סגור
  • 9.
    ביבי זה אסון
    ביבי זה אסון 03/02/2023 17:48
    הגב לתגובה זו
    18 9
    הכתב שכתב את הכתבה הזו הוא במקרה הטוב קשקשן וגם לא יודע כלום בהיסטוריה . מי שהקים את תעשיית ההי טק בישראל אלו אותם אנשים ,שמשלמים משכורות למאות אלפי אנשים שמשלמים המון מיסים ,חוץ מהמיסים שחברות הי טק משלמות. בזכות תעשיית ההי טק יש כאן כסף להרבה מאוד ענפים שגם הם משלמים מיסים למדינה ,אני מציע שהכתב הזה ילך לבקש מגפני ודרעי שילשחו את הנכדים שלהם לצבא ,מבטיחים לעשות להם הלוויות צבאיות לפי התקן כולל אל מלא רחמים .
    סגור
  • 8.
    כתבה מעולה. תודה רבה!
    באשר 03/02/2023 17:47
    הגב לתגובה זו
    14 9
    אני בדרך כלל לא מגיב (יותר נכון אף פעם לא מגיב) אבל הכתבה כל כך טובה ומאירה שהייתי חייב לפרגן.תודה רבה רבה על הכתבה שהביאה גם את הצד השני ולא הלכה אחרי העדר.
    סגור
  • 7.
    חן חן קול התבונה והיושר (ל"ת)
    אנונימי 03/02/2023 17:43
    הגב לתגובה זו
    14 7
    סגור
  • 6.
    חחחחחח
    עיתון פוליטי אתה נאיבים 03/02/2023 17:43
    הגב לתגובה זו
    3 8
    עיתון פוליטי אתה נאיבים
    סגור
  • 5.
    "רק שלא כולם חושבים שהרפורמה היא סיכון דמוקרטי"
    פועלת 03/02/2023 17:39
    הגב לתגובה זו
    10 7
    מה דעתו של כותב המאמר ? מודאג ? ספר לנו.
    סגור
  • 4.
    להאשים קל, להפריך קשה.. כל בר דעת יודע. (ל"ת)
    דני 03/02/2023 17:35
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    כותב המאמר הינו בור ועם הארץ
    אנונימי 03/02/2023 17:34
    הגב לתגובה זו
    13 16
    על מס חברות שמעת? פופוליסט בשקל
    סגור
  • על רווחים יא גולם! (ל"ת)
    אא 03/02/2023 19:17
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 2.
    ביזפורטל הפך עיתון ביביסטי פוליטי ולא עיתון כלכלי. חבל (ל"ת)
    שוש 03/02/2023 17:27
    הגב לתגובה זו
    21 15
    סגור
  • 1.
    תודה
    ירון 03/02/2023 17:23
    הגב לתגובה זו
    22 14
    בימים כאלה, כשאני מרגיש שמישהו מעז לכתוב את המחשבות שלי, אני מרגיש צורך לרשום לו תודה.
    סגור
  • למה העיתונות "פרסמה" המלצת מכירה לשוק המקומי; מה באמת ח
    אזרח 04/02/2023 08:44
    הגב לתגובה זו
    5 2
    גם אם מה שנכתב במאמר זה היה נכון, יש לכך גם הסבר.אף אחד לא מאמין לממשלה הזו.אי אפשר להאמין לפושעים שמדברים אם לא יורשו לנו לצאת מהדלת, נזחל דרך החלון אם לא יורשה לנו להיכנס דרך הגג.אי אפשר להאמין לממשלה שמקבילה לחוק זה עושה חוק להגבלת המחאה והשביתה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות