דלתא בתחזית פושרת ל-2023, ועדיין - נסחרת במכפיל רווח אטרקטיבי יחסית של של 8-9

המכירות ב-2023 צפויות להיות 2.04 מיליארד דולר, לעומת 2.03 מיליארד בשנת 2022; ה-EBITDA השנה - 292 מיליון דולר, לעומת 284 מיליון בשנה שעברה
 | 
telegram
(2)

דלתא גליל עקפה את תחזית המכירות וה-EBITDA בשנת 2022 ועמדה בתחזית יתר מדדי הרווחיות. החברה פרסמה תחזית לשנת 2023 המציגה רמת מכירות דומה לשנת  2022 עם שיפור ברווחיות.

המכירות בשנת 2022 גדלו ב-4% (7% במטבע מקור) לשיא של 2.03 מיליארד דולר. הרווח התפעולי, לפני סעיפים חד פעמיים, גדל בשנת 2022 ב-1% לשיא של 190.2 מיליון דולר, כ-9.4% מהמכירות. הרווח הנקי - 121 מיליון דולר. 

מה שיותר חשוב למשקיעים - התחזית ל-2023 אמנם מבטאת קיפאון בשורה העליונה, אבל הרווח בשורה התחתונה צפוי להיות (אמצע הטווח) כ-126 מיליון דולר. זה מבטא מכפיל רווח של כ-8-9 - בהחלט מכפיל רווח סביר. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

דלתא, המייצרת ומשווקת מוצרי הלבשה ממותגת, ומייצרת עבור חברות מובילות מוצרים לגברים, נשים, ילדים, פנאי והלבשת Activewear - מדווחת כי למרות העלייה במכירות וברווחים התפעוליים,  הרווח המדולל למניה ירד ב-2022 ב-3% ל-4.14 דולר.

המכירות ברבעון האחרון של 2022 ירדו ב-6% (2% במונחי מטבע מקור) ל-544.4 מיליון דולר. הרווח התפעולי לפני סעיפים חד פעמיים של -56.9 מיליון דולר או כ-10.5% מהמכירות, ירד ב-12%. ה-EBITDA בנטרול IFRS 16 של -65.6 מיליון דולר ירד בכ-12%. הרווח המדולל למניה ירד ב-16% ל-1.35 דולר.

אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא גליל, אמר על רקע הדוחות: "אנחנו שמחים לציין שהגענו למכירות שיא של מעל 2 מיליארד דולר בשנת 2022. במיוחד לאור סביבה מאקרו כלכלית מאתגרת, עם צמיחה בכל האזורים הגיאוגרפיים ובכל המגזרים במטבע מקור. במהלך הרבעון הרביעי הקטנו את המלאי באופן משמעותי וייצרנו תזרים מזומנים גבוה שמחזק את המאזן ומביא את ההון העצמי לרמת שיא.

"למרות שלהערכתנו תנאי השוק המאתגרים יימשכו במהלך 2023, אנו מאמינים שאנו ממוצבים היטב לצמיחה במכירות ושיפור הרווחיות במחצית השנייה של השנה. במהלך 2023, נמשיך להשקיע ביכולות הדיגיטליות שלנו ונרחיב את היצע המותגים ללקוחותינו, נשיק מותגים חדשים, כגון פולו ראלף לורן ונרחיב בפריסה גלובאלית את המותגים הקיימים. כחלק מהמחויבות שלנו לקיימות, אנו מתכננים להשיק קולקציה חדשה ומלהיבה של Organic Basics ברחבי העולם.

"לבסוף, אנו מתכננים להמשיך ולחזק את שרשרת האספקה ואת פריסת הייצור שלנו באמצעות הרחבת המפעל שלנו בווייטנאם והקמת מפעל חדש במצרים.נמשיך להתמקד בקידום אסטרטגיות הצמיחה שלנו הכוללת רכישות ושיתופי פעולה אסטרטגיים, בשיפור הרווחיות, חיזוק המאזן והשאת תשואה לבעלי המניות. אני גאה בהצלחת הצוות שלנו במהלך שנת 2022 שהייתה מאתגרת ואני נרגש מההזדמנויות ארוכות הטווח שלפנינו".

מכירות און-ליין
מכירות ה-Ecommerce באתרי החברה בשנת 2022 ירדו ב-13% (10% במטבע מקור) והסתכמו ב-220.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-253.6 מיליון דולר בשנת 2021. הקיטון נובע משינוי בהתנהגות הצרכנים וחזרה לרכישה בחנויות קמעונאיות פיזיות לאחר היציאה מהסגרים בשל נגיף הקורונה.

מכירות ה-e-commerce באתרי החברה ברבעון הרביעי של 2022 הסתכמו ב-62.8 מיליון דולר, ירידה של 6% (1% במטבע מקור) לעומת 66.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי ב-2021.

מכירות האונליין, בנטרול Bare Necessities ו-Organic Basics אשר נרכשו באוקטובר 2020 ויולי 2022 בהתאמה, עלו ברבעון הרביעי ובשנת 2022 ב-59% וב-78%, בהתאמה, לעומת תקופות דיווח מקבילות בשנת 2019.

רווח תפעולי
הרווח התפעולי בשנת 2022 ירד ב-2% ל-185.1 מיליון דולר, לעומת 188.1 מיליון דולר בשנת 2021. הרווח התפעולי בנטרול סעיפים חד פעמיים גדל ב-1% ל-190.2 מיליון דולר, לעומת 188.1 מיליון דולר אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2022 ירד ב-12% ל-57.2 מיליון דולר, לעומת 64.7 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הרווח התפעולי בנטרול סעיפים חד פעמיים ברבעון הרביעי של 2022 ירד ב-12% ל-56.9 מיליון דולר, לעומת 64.7 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

רווח נקי
הרווח הנקי בשנת 2022 ירד ב-4% ל-115.4 מיליון דולר, לעומת 120.3 מיליון דולר אשתקד. הרווח הנקי בנטרול סעיפים חד פעמיים נטו ממס בשנת 2022 הסתכם ב-120.6 מיליון דולר, לעומת 124.2 מיליון דולר בשנת 2021. הרווח נקי ברבעון הרביעי ירד ב-17% ל-37.7 מיליון דולר, לעומת 45.5 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הרווח הנקי בנטרול סעיפים חד פעמיים נטו ממס הסתכם ברבעון הרביעי של השנה ב-37.4 מיליון דולר, לעומת 45.5 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

רווח מדולל למניה
הרווח המדולל למניה בשנת 2022 ירד ב-3% ל-4.14 דולר, לעומת 4.29 דולר בשנת 2021. הרווח המדולל למניה לפני סעיפים חד פעמיים, נטו ממס בשנת 2022 הסתכם ב-4.33 דולר, לעומת 4.44 דולר בשנת 2021.

הרווח המדולל למניה ברבעון הרביעי של 2022 הסתכם ב-1.35 דולר למניה, לעומת 1.60 דולר למניה ברבעון מקביל אשתקד. הרווח המדולל למניה לפני סעיפים חד פעמיים, נטו ממס ברבעון הרביעי של 2022 הסתכם ב-1.34 דולר, לעומת 1.60 דולר ברבעון מקביל אשתקד.

תחזית לשנת 2023
התחזית לשנת 2023 הינה, בנטרול השפעת סעיפים חד פעמיים ובהתבסס על שערי המטבע 1.03 דולר ל-1 אירו ו-3.45 שקל ל-1 דולר:

המכירות בשנת 2023 צפויות לנוע בין 2,000 מיליון דולר ל-2,080 מיליון דולר, לעומת 2,031.5 מיליון דולר בשנת 2022.

הרווח התפעולי לשנת 2023 צפוי לנוע בין 192.0 מיליון דולר ל-203.8 מיליון דולר, לעומת 190.2 מיליון דולר בשנת 2022.

ה-EBITDA לשנת 2023 צפוי לנוע בין 285.7 מיליון דולר ל-297.5 מיליון דולר, לעומת 284.2 מיליון דולר בשנת 2022.

הרווח הנקי בשנת 2023 צפוי לנוע בין 120.9 מיליון דולר ל-130.2 מיליון דולר - אמצע טווח ל כ-126 מיליון דולר. לעומת 120.6 מיליון דולר בשנת 2022.

הרווח המדולל למניה בשנת 2023 צפוי לנוע בין 4.27 דולר ל-4.62 דולר, לעומת 4.33 דולר בשנת 2022.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חברה נהדרת (ל"ת)
    נחמן 15/02/2023 12:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אחרי דוח המניה תעלה 17 אחוז (ל"ת)
    חזי 15/02/2023 09:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות