תגביר את התחרות? ענקית הקמעונאות SPAR בדרך לישראל. שופרסל תחזיק ב-20%

שופרסל ועמית זאב חתמו על הסכם להשקת רשת SPAR ההולנדית, שפועלת ב-48 מדינות. השקת הרשת בישראל תוקם תחת חברה משותפת לשופרסל, עמית זאב ושותפים נוספים. האם מותגי החברה שיימכרו גם בשופרסל יוסיפו לתחרות?
 | 
telegram
(6)

שופרסל שופרסל -0.72% שופרסל 3,424 -0.72% שופרסל בסיס:3,449 פתיחה:3,397 גבוה:3,435 נמוך:3,397 תמורה:1,869,884 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ועמית זאב חתמו על הסכם להשקת רשת SPAR בישראל. מדובר ברשת קמעונאות הולנדית בינלאומית, שפועלת בעוד 48 מדינות ברחבי העולם. השקת הרשת בישראל תוקם תחת חברה משותפת לשופרסל, עמית זאב ושותפים נוספים שעתידים להצטרף. הסכם הזיכיון יאפשר לחברה המשותפת לפתוח סניפים בארץ, לייבא אלפי מוצרים מרחבי העולם של המותג הפרטי שלה ולשווקם גם בשופרסל.

על פי ההסכם, תוקם חברה משותפת שתוחזק על ידי שופרסל בשיעור של 19.9% ועמית זאב בשיעור של 80.1%. לחברה יוענק זיכיון להפעלת חנויות תחת המותג SPAR, וכן לייבוא ושיווק בלעדיים של מוצרי SPAR בישראל. החברה הזאת תפעל לפתיחת חנויות המותג בישראל ותספק לשופרסל מוצרים שלה.

במסגרת ההסכם, לחברה המשותפת עם עמית זאב, שישמש כמנכ"ל החברה, יוענק זיכיון להפעלת חנויות תחת המותג, לייבא ולשווק למעלה מ-10,000 מוצרים. הרשת פועלת במודל של שותפים מקומיים, ב-13,623 חנויות ברחבי העולם המשרתות 14.5 מיליון לקוחות מדי יום, עם מחזור מכירות שנתי ב-2021 שעמד על כ- 41.2 מיליארד אירו.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

במסגרת ההסכם, לשופרסל תהיה הזכות לרכוש מהחברה המשותפת את המוצרים הנושאים את המותג כאשר החברה המשותפת תהיה רשאית לרכוש מהחברה מוצרים וכן שירותים לוגיסטיים.

ההסכם מסדיר את יחסי הצדדים בחברה המשותפת, אשר יוכלו להתחרות זו בזו. שופרסל תעמיד לחברה המשותפת, במספר אבני דרך, סך של 28 מיליון שקל אשר חלקו כהשקעה וחלקו כהלוואת בעלים. ההסכם כפוף לאישור רשות התחרות.


איציק אברכהן, אורי וטרמן, עמית זאב ורועי פרייבך במעמד החתימה

עמית זאב מסר: "החתימה על ההסכם היא אבן דרך משמעותית בהגעתה של רשת SPAR לישראל, אשר תביא עימה סטנדרטים בינלאומיים, רעננות, חדשנות ושפע של מוצרים במגוון רחב של סגמנטים, אשר יאפשרו תחרות על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי".

אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל: "ההסכם שחתמנו מהווה נדבך נוסף בפעילותה של שופרסל להוזלת יוקר המחייה בישראל, על ידי הכנסת מגוון רחב של מוצרים בסטנדרטים בינלאומיים ובמחירים הוגנים, בכדי להגביר את התחרות בשוק המזון ומוצרי הצריכה". 

קצב הצמיחה השנתי של SPAR  עומד בממוצע של כ-5.1% ועל פי התחזיות של החברה העולמית, הרשת צפויה להגיע למחזור מכירות של 50 מיליארד אירו בשנת 2025.

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מה אתם רוצים מהממונה?
    אמיר 05/03/2023 10:03
    הגב לתגובה זו
    1 4
    שופרסל מביאים רשת מחו״ל שתהיה שחקן נוסף בשוק הישראלי. במקרה הכי הכי רע, זה לא יוסיף תחרות ורק יוסיף מגוון. אלו משחקים בין הגדולות על נתח שוק. לא מזה הצרכן הישראלי מפסיד. להפך.
    סגור
  • 4.
    אני אכנס לרשת בשני תנאים
    אופיר 05/03/2023 09:26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    1. מחירים זולים 2. מוצרים ללא כשרות
    סגור
  • 3.
    ממש יופי של תחרות
    דודו 05/03/2023 09:20
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הרשת הכי חזקה והכי כוחנית משיקה עוד רשת שכמובן תהיה גם כן יקרה אולי אפילו מאוד ואני רק שואל איפה הממונה על ההגבלים העסקיים איפה הרגולטור שיעשה סדר אם רוצים תחרות והורדת יוקר המחיה
    סגור
  • 2.
    איפה הממונה על ההגבלים העסקיים?
    מבין2 05/03/2023 08:57
    הגב לתגובה זו
    7 3
    ברור שופרסל לא יתנו להם למכור זול מידי כדי שלא יברחו להם לקוחות, או לפתוח סניפים קרובים לסניפים שלהם. ככה מסורסת תחרות.
    סגור
  • הבסיס לכלכה צומחת סדר וארגון
    לילי 05/03/2023 09:38
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איפה הממונה על ההגבלים העסקיים? -מקבל הוראות מהרודן . כל המדינה זה מונופולים , קרטלים , כיתות , שכונות , כל בעל כוח בתורו .
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    שופרסל תעלה את המחירים של מותג הבית... זה מה שיקרה (ל"ת)
    לורן 05/03/2023 08:52
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות