קסטרו: הפסד נקי של 10.9 מיליון שקל, הרווח התפעולי צנח. המניה נופלת 9%
רשת האופנה קסטרו קסטרו +0.68% קסטרו 9,412 +0.68% בסיס:9,348 פתיחה:9,446 גבוה:9,479 נמוך:9,345 תמורה:288,914 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רשמה הפסד נקי של 10.9 מיליון שקל ברבעון הרביעי של שנת 2022, זאת לעומת רווח נקי של 20.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשנה כולה, החברה הפסידה 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 108 מיליון שקל בשנה הקודמת.
גם הרווח התפעולי ירד: ברבעון הרביעי הוא הסתכם בכ-638 אלף שקל בלבד, לעומת 49.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. הקיטון החד נובע מהירידה במכירות החנויות הזהות בתחום פעילות אופנת הלבשה. בשנת 2022 הוא הסתכם בכ-39.7 מיליון שקל לעומת כ-201.8 מיליון שקל בשנת 2021. בנטרול ביטול ירידת ערך נכסים ורווח ממכירת נדל"ן להשקעה, הסתכם הרווח התפעולי אשתקד בכ-191 מיליון שקל. הקיטון ברווח התפעולי נובע מקיטון ברווחיות הגולמית וכן, מהכנסה כתוצאה מעליית ערך נכסים של כ- 9.3 מיליון שקל אשר נרשמה בשנת 2021. בנוסף, בשנת 2021 לא התהוו חלק מההוצאות התפעוליות עקב סגירת חנויות הקבוצה למשך 51 ימים עקב סגרים בשל מגפת הקורונה.
עוד מהדוחות: הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-470.3 מיליון שקל, לעומת כ-474 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשנת 2022 צמחו בכ-4.5% והסתכמו בכ-1.671 מיליארד שקל לעומת כ-1.6 מיליארד שקל בשנת 2021. הגידול נובע מגידול במכירות החנויות הזהות בתחום הפעילות אביזרי אופנה בארץ ותחום פעילות הטיפוח והקוסמטיקה.
הכנסות מגזר אופנת ההלבשה בשנת 2022 הסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל, גידול של כ-1.5% לעומת 1.183 מיליון שקל בשנת 2021. תחום האביזרים בלט עם הכנסה של 429.5 מיליון שקל, צמיחה של כ-13.1% לעומת כ-379.8 מיליון שקל בשנת 2021.
ההכנסות ממגזר אופנת ההלבשה ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכמו בכ-361.8 מיליון ש"ח, לעומת כ-372.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של כ-2.8%.
ביולי האחרון חילקה החברה דיבידנד של 84 מיליון שקל. אגב, במהלך חודש ינואר 2023, לאחר תאריך הדוחות, ערכה החברה מבצע בחנויות קסטרו במסגרתו נמכרו מרבית יתרות המלאי אשר הצטברו בחברה בסך של כ-57 מיליון ש"ח (במונחי עלות מלאי), לעומת מכירות של כ-16 מיליון ש"ח בינואר 2021. צעד זה הניב תזרים מפעילות שוטפת של כ- 36 מיליון שקל, וצפוי, להערכת החברה, להקטין את הוצאות האחסון בשנת 2023 בכ-5-10 מיליון ש"ח ולסגירת מחסן אחסון חיצוני. כמו כן, במהלך המבצע התווספו כ-74,000 חברי מועדון נוספים למועדון של המותג 'קסטרו' המונה כיום כ-1.15 מיליון לקוחות. כיום מונה רשת חנויות הקבוצה 355 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 4 חנויות ודוכנים בחו"ל.
שווי השוק של קסטרו עומד על כ-300 מיליון שקל. מחיר המניה עומד על כ-40 שקלים. בשנה האחרונה ירד מחיר המניה ב-58%. מתחילת השנה ירד ערכה ב-12%.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס אמר היום: "קבוצת קסטרו-הודיס מסכמת את שנת 2022 עם גידול בהכנסות בשלושת מגזרי הפעילות של הקבוצה. הצמיחה הושגה למרות סביבת אינפלציה עולה במשק והחורף החם ששרר בישראל. בתחילת שנת 2023 החברה ערכה מבצע בחנויות קסטרו מתוך מטרה להבטיח השקת קולקציית קיץ מיטבית, תוך הקטנה משמעותית של יתרות מלאי מעונות קודמות וחסכון בעלויות האחסון והלוגיסטיקה. מרבית יתרות המלאי שהצטברו בחברה מעונות חורף 22 ועונות קודמות נמכרו ברבעון הראשון של שנת 2023 ואנו מצפים לשיפור במכירות ובשיעורי הרווחיות כתוצאה ממכירת מלאים אלה בשנה הנוכחית".
עוד הוסיף רוטר כי "לקבוצה איתנות פיננסית חזקה והיא ממשיכה להשקיע במנועי הצמיחה. אנו ניצבים בנקודת זינוק טובה להמשך צמיחה עם מגוון מותגים, פעילות אי-קומרס שצוברת תאוצה, מועדון לקוחות המונה למעלה ממיליון חברים וסינרגיה בין חברות הקבוצה המאפשרת לשפר את היעילות התפעולית. אנו ממשיכים בפיתוח כלל המותגים בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה. רשת קרולינה למקה ברלין ממשיכה להגדיל נתח שוק בקטגוריית האופטיקה תוך שיפור הרווחיות, אנו ממשיכים בפריסת המותג אורבניקה סטיישן וחנויות הקונספט החדשות של הודיס עם צמיחה מואצת בתחום הספורט. כמו כן, נמשכת פריסת חנויות קיקו מילאנו, מותג הקוסמטיקה האיטלקי וטופ טן בקונספט חדש ששם דגש על תכשיטי זהב וכסף ואנו נערכים להמשך גידול בפעילות קסטרו הום. במקביל, נמשכת פריסת חנויות של איב רושה שתשיק עוד שלוש חנויות במחצית הראשונה לשנת 2023".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה