אלקטרה צריכה: ההסבה לסניפי קרפור מניבה הפסדים, אך צופה מכירות של 3.9 מיליארד ב-2024

הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות עלה ברבעון הרביעי של 2022 בכ-7.1% לכ-61.4 מיליון שקל, הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-10.8 מיליון שקל לעומת 13.1 מיליון שקל, אך בנטרול מגזר המזון נרשמה עליה. החברה צופה הכנסות של 3.9 מיליארד שקל ב-2024
 | 
telegram

ההכנסות של אלקטרה מוצרי צריכה אלקטרה צריכה -0.69% אלקטרה צריכה 8,249 -0.69% אלקטרה צריכה בסיס:8,306 פתיחה:8,273 גבוה:8,352 נמוך:8,123 תמורה:3,488,584 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ברבעון הרביעי של 2022 עלו בכ-5.8% לכ-1.58 מיליארד שקל (לעומת סך של כ-1.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל). הסיבה המרכזית היא גידול במכירות מערכות חימום לייצוא. בשנה כולה, הן עלו ב-34.3% ועומדות על 6.24 מיליארד שקל. עיקר העלייה נבעה מאיחוד תוצאותיהן של החברות שנרכשו במהלך שנת 2021 אשר לא נכללו במלואן בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר יינות ביתן.

הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון הרביעי, בנטרול פעילות המזון, עלה ב-18.9% לכ-29.4 מיליון שקל. ללא נטרול פעילות המזון, רשמה החברה בתקופה רווח נקי לבעלי מניות הרוב של כ-103 מיליון שקל. מגזר המזון עבר תהליך מאסיבי של שיפוצים והאצה של הסבת סניפים למותג קרפור. הרווח ללא נטרול המגזר הזה עמד על 155 מיליון שקל בשנה החולפת.

הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות עלה ברבעון הרביעי של 2022 בכ-7.1% לכ-61.4 מיליון שקל, לעומת כ-57.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע בעיקר מקיטון במגזר קמעונאות חשמל, שקוזז בחלקו מול עלייה בשאר המגזרים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-10.8 מיליון שקל לעומת 13.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. בנטרול מגזר המזון, עלה הרווח הנקי בכ-10.5% לכ-36.1 מיליון שקל, לעומת כ-32.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. למה זה קורה? כי אלקטרה נערכת להשקה של כ-50 סניפי קרפור בפריסה ארצית במהלך המחצית הראשונה של 2023 וצופה כי בשנת 2024 תגיע פעילות זו להכנסות של כ-3.9 מיליארד שקל ול-EBITDA של כ- 175 מיליון שקל. כלומר, היא מסבירה את הירידה ברווח הנקי בהשקעה בתחום המזון, אך צופה צמיחה בשנה הבאה.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון הרביעי בכ-15.8 מיליון שקל לעומת כ-15.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  ה-EBITDA של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2022 עלתה בכ-15.5% לכ-147.9 מיליון שקל, לעומת כ-128 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2022 עלה בכ-14.4% לכ-494 מיליון שקל (כ-31.2% מההכנסות), לעומת כ-432 מיליון שקל (כ-28.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

העלייה במחזור המכירות של הרבעון הרביעי נבעה בעיקר מגידול במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, מגידול במגזר קמעונאות חשמל בשל גידול במכירות חנויות הדיוטי פרי, ומגידול במגזר ספורט ופנאי בעיקר בשל איחוד לראשונה ברבעון של אדידס ומפתיחת סניפים חדשים.

תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת עלה  ברבעון הרביעי של 2022 לכ-157 מיליון שקל, לעומת מזומנים נטו ששימשו לפעילות שוטפת בסך של כ-12.6 מיליון שקל.

ההון העצמי של החברה הוא 1.22 מיליארד שקל. 

הרווח הגולמי בשנת 2022 עלה בכ-42% לכ-1.85 מיליארד שקל (כ-29.6% מההכנסות), לעומת כ-1.3 מיליארד שקל ב-2021 (כ-28% מההכנסות) ב-2021. העלייה ברווח הגולמי ובשיעורו נבעה בעיקר משיפור הרווח הגולמי במגזר מוצרי צריכה חשמליים, וזאת על אף שחיקת שער האירו והשפעתה לרעה על מחירי הייצוא, וכן משיפור במגזר קמעונאות חשמל ומאיחוד תוצאותיהן של החברות שנרכשו.

הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות, נטו שנבעו בעיקר משערוך נדל"ן להשקעה, ולפני הוצאות רה-ארגון, עלה בשנת 2022 בכ-4.7% לכ-234.5 מיליון שקל, לעומת כ-224 מיליון שקל ב-2021. 

הרווח התפעולי החשבונאי הסתכם בסך של כ-198.3 מיליון שקל, לעומת סך של כ-265.6 מיליון שקל בשנת 2021.

הרווח הנקי של החברה, בנטרול מגזר המזון, הסתכם בשנת 2022 בכ-170 מיליון שקל, לעומת כ-180 מיליון שקל בשנת 2021, כאשר הירידה ברווח נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות המימון בגין הפרשי שער.  הרווח הנקי, ללא הנטרול האמור, הסתכם בשנת 2022 בכ-43.6 מיליון שקל לעומת כ-171.9 מיליון שקל אשתקד.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, הסתכם בשנת 2022 בכ-102.9 מיליון שקל, לעומת 164.1 מיליון שקל ב-2021. השינוי ברווח הנקי של החברה וברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בשנת 2022, נובע בעיקר מהפרשה בגין תוכנית רה-ארגון, שהקטינה את תוצאות מגזר קמעונאות המזון בסכום של כ-52 מיליון שקל ב-2022.

ה-EBITDA בשנת 2022 עלתה בכ-26.8% לסך של כ-530.2 מיליון שקל, לעומת סך של כ-418.1 מיליון שקל ב-2021. עיקר הגידול ב-EBITDA של החברה בתקופת הדוח נבע משיפור בתוצאות מגזר מוצרי צריכה חשמליים ומאיחוד מלא של מגזר מזון ומגזר ספורט ופנאי.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2022 עלה בשיעור חד והסתכם בכ-329 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים שלילי בסך  כ-11.7 מיליון שקל בשנת 2021.

בחברה ציינו כי יינות ביתן החלה כבר ברבעון השני של שנת 2022 בשיפוץ סניפים והכנתם להשקת Carrefour תחת מותג זמני ("SUPER"), כאשר עד לתום שנת 2022 ביצעה שיפוץ והסבה לכ-15 סניפים ועד למועד פרסום הדוח ביצעה שיפוץ והסבה לכ-20 סניפים. השיפוצים וההסבות שבוצעו עד כה, כאמור, תרמו לשיפור משמעותי בתוצאות הסניפים האמורים, וזאת טרם השקתם כסניפי Carrefour. תוצאות הסבת הסניפים תומכות בתוכניותיה של יינות ביתן להאיץ את תהליך השקת רשת Carrefour כבר בשנת 2023.

החברה צופה, כי יישום תכנית ההתייעלות והרה ארגון הכוללת את האצת הסבת סניפי הרשת ל- Carrefour, ישפר את יכולות החברה לפעול להשגת היעדים והאסטרטגיה העסקית במגזר המזון.

בנוסף, החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של 35 מיליון שקל, המשקפת 1.62 שקל למניה. הדיבידנד ישולם ב-16 באפריל.

כמו כן, החודש נחתם בין אלקטרה סולאר (המוחזקת בעקיפין על ידי החברה), לבין בריח גולן, המוחזקת בעקיפין על ידי רב בריח, הסכם לשיתוף פעולה מסחרי ומיזוג פעילויות והסכם מייסדים להקמת חברה משותפת אשר תוחזק על ידי בריח גולן (75%) ועל ידי אלקטרה סולאר (25%) ואשר תפעל בתחום ההפצה ו/או שיווק ו/או מכירה של רכיבי מערכות סולאריות (PV) לחברות ו/או יחידים העוסקים בתחום האנרגיה המתחדשת. במקביל, חתמה חברה בת בבעלות מלאה של החברה על הסכם המותנה בהשלמת המיזוג עם בריח גולן, עם השותף הנוכחי באלקטרה סולאר לרכישת אחזקתו (כ-49.9%) בתמורה לסך של כ-2 מיליון שקל באופן שיעביר את מלוא ההחזקות באלקטרה סולאר לחברה הבת של החברה.

אלקטרה מוצרי צריכה פועלת כיום ב-5 תחומים: ייבוא, יצוא, ייצור, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים; הפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי צריכה חשמליים; פעילות קבוצת הקמעונאות יינות ביתן ורשת 7-Eleven וCarrefour שבהקמה; הפעלת רשתות שיווק, ייבוא, ייצור, שיווק והפצה של ציוד ומוצרי הלבשה והנעלה למטיילים, מחנאות, סקי וסנובורד, ספורט שטח ופנאי, וכן, הפעלת רשת חנויות בזיכיון של המותג Adidas; החמישי – פיתוח והקמה של נדל"ן להשקעה.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "אנחנו מסכמים היום את תוצאות 2022, ומציגים גידולים בתחום מיזוג האויר בשוק המקומי ויצרנו פריצת דרך משמעותית עם הזמנות של למעלה ממיליארד וחצי שקל בתחום מערכות החימום לאירופה. בתחומים קמעונאות חשמל וספורט ופנאי המשכנו להראות גידול במכירות ובנתחי השוק שלנו. במהלך השנה התחלנו לבצע פעולות להחדרת שני מותגי על בתחום המזון -Carrefour  ו-7Eleven , כאשר את פירות ההשקעה נזכה לראות בשנת 2023. במקביל אנו עובדים בכדי לייצר סינרגיה והגדלת נאמנות לקוחות באמצעות מועדון כרטיסי אשראי בשיתוף על כאל ובנק הפועלים (ביט) שיושק בצמידות להשקת רשתCarrefour . ניהול אחראי של ההון החוזר של הפעילויות השונות ובכלל זה הורדה משמעותית של יתרות מלאי בעיקר במגזר מוצרי צריכה חשמליים סייעה לנו להציג תוצאת שיא של תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של כ-329 מיליון שקל, דבר אשר מחזק עוד יותר את איתנותה הפיננסית של החברה".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות