"שיפרנו דרמטית את הרווח הגולמי, אני יכול להגדיל אותו ב-20%"
חברת המשביר לצרכן המשביר 365 +2.66% המשביר 365 112.1 +2.66% בסיס:109.2 פתיחה:112.9 גבוה:113 נמוך:109.4 תמורה:29,303 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה דוחות טובים לרבעון הרביעי של 2022 לפיהם הרוויחה 6.9 מיליון שקל על הכנסות של 246 מיליון שקל. מדובר בעלייה ברווחים למרות ירידה קלה בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
ב-2022 כולה הרוויחה החברה 38.4 מיליון שקל על הכנסות של 845.2 מיליון שקל ב-2021 - זינוק של יותר מ-50% ברווח. במקביל, חל גידול חד בתזרים המוזמנים של המשביר, שנבעו מפעילות שוטפת, שהסתכם בשנה החולפת ב-105.1 מיליון שקלים, לעומת תזרים מזומנים של 61.5 מיליון שקלים ב-2021. כמו כן, דירקטוריון החברה אשרר את מדיניות הדיבידנד שהינה 30% מהרווח הנקי.
מניית החברה מזנקת כעת במסחר למחיר של 92 אג' המבטא שווי שוק של 161.5 מיליון שקל.
רמי שביט, מנכ"ל החברה, אומר בראיון לביזפורטל כי "אנחנו נמצאים בים סוער - בין אם זה מה שקורה כרגע בארץ, הקורונה שהשפיע עמוקות, בעיות באספקה, ריביות וכו'. הקורונה הייתה אירוע לא פשוט של מציאות כלכלית כמעט לא הגיונית כשיש סחורות עונתיות על המדפים, יש ספקים, עובדים ותזרים מזומנים. אם 2022 הייתה טובה, שנת 2023 התחילה לא טוב - הקניונים ריקים. אנחנו בעולם של ביקוש והיצע מאוד קיצוני, יש מי שיגיד שזה בגלל כמות הנוסעים הגדולה לחו"ל לאחר הקורונה, המשבר החוקתי מוריד את הפעילות וגם העלייה ברמת החיים מקטינה את הכסף הפנוי של אנשים. להיות רשת ריטייל בעולם כזה שמשתנה זה לא פשוט.
"המשביר עשה שינוי משמעותי של התייעלות תפעולית שחסכה לנו הרבה מאוד כסף בהוצאות כדי שניכנס למשבר הבא בתנאים הרבה יותר טובים. למשל, בקורונה החזרנו 10% מהשטחים של המשביר וזה אתגר לא פשוט לארגן את הסניף מחדש. הוצאות שכר הדירה שלנו הן הטובות ביותר מבין כל חברות הריטייל שקיימות. בנוסף, בתחום העובדים שזו ההוצאה השנייה הכי גדולה, הצלחנו להוריד 500 עובדים - כ-23% מכוח האדם. עשינו שינוי מיתוגי של שם הרשת לאנגלית ונכנסו לפרסומים ברשתות החברתיות. לקחנו משפיענים ממגזרים שונים - רוסים, ערבים, חרדים והמגזר הכללי - שמספרים את הסיפור של המשביר דרך המותגים שלו. אנחנו, להבדיל מהמתחרים, מאגדים הרבה מאוד מותגים.
"למשביר יש פוטנציאל גדול מאוד לגידול ברווח הגולמי. המתחרים שלנו עם שיעור רווח גולמי של כ-60% ואילו אנחנו היינו על 40% ובדוח הנוכחי עלינו ל-47% רווח גולמי. זו דרמה. אנחנו מאמינים שעל ידי שינוי מיתוגי ועל ידי עבודה גדולה ברשתות החברתיות נביא קהלים חדשים".
מה אתם עושים על מנת להתמודד עם הקושי בחנויות והיעדר הלקוחות?
"למרות התוצאות הטובות בדוחות הרבעון הרביעי של 2022, ציפינו לסיים את השנה בתוצאות אפילו יותר טובות. אנחנו צריכים לייצר מצב של שיפור בפרמטרים העסקיים בהם גם הרווח הגולמי כפי שציינתי. אני אופטימי כי אני מסתכל על הפער שלי מהמתחרים, אני יכול להגדיל את שיעור הרווח הגולמי בכ-20%. כדי להגיע לכך אני צריך לעשות הליך הדרגתי של החלת הספקים שלי, עם חלק הפסקתי לעבוד, עם חלק עשיתי שינוי בהסכמים, ולאט לאט אני מכניס מותגים חדשים ועושה את השינוי. אני אופטימי כי השינויים הללו נכונים. את הליך הקטנת ההוצאות כבר ביצעתי, אני לא יכול להקטין מעבר לכך, ולכן כרגע אני ממורד בהגדלת הרווח הגולמי. אם נגיד העלתי את שיעור הרווח הגולמי ב-5%, מדובר ב-40-50 מיליון שקל - זו הדרמה.
"דבר משמעותי נוסף שעשינו הוא שסיימתי את החוב שלנו. תמיד אמרו שאני עוד רגע פושט רגל כי אני צריך לשלם סדרות אג"ח. פרענו את החוב ויותר מזה שאני גאה שהוא שולם, אני גאה בזה שהסיפור הזה נגמר - אני לא מתכוון לקחת אג"חים יותר. זה לכאורה נשמע טוב, יש לך כסף בקופה והכל בסדר אבל כשהריבית עולה עדיף לא להיות חייב כסף. גם הצלחנו לחזור לחלק דיבידנד לאחר שנים רבות שנמנענו מכך".
אם כבר ריביות, כיצד אתם מושפעים מהעלאות הריבית במשק ומהשינויים במט"ח?
"יש לנו עלייה מינורית במדדים שפוגעת בעלות שכר הדירה. זו הבעיה היחידה, לא רק שלנו אלא של כולם. גם לנושא הדולר יש השפעה מינורית מכיוון שאין לנו חשיפות דולריות בצורה משמעותית ורוב הסחורה שלנו מגיעה מספקים ישראליים. ברגע שפתרנו את בעיית האג"חים, אין לנו חוב ולכן אנחנו כמעט ולא מושפעים. יש לנו אשראי בנקאי כזה או אחר שהוא שולי לגמרי".
מה עומד על הפרק? מתכננים רכישות?
"לפני 10 שנים הייתי עם 17 חברות כמו אופיס דיפו, ניו-פארם, קשרי תעופה ועוד מלא. הייתי קונה חברות סידרתי ומינפתי את עצמי בצורה לא נורמלית. אחד הדברים שהבטחתי לבעלי המניות ולדירקטוריון שזה נגמר. אנחנו מתמקדים ב'בייס', בעסק שלנו. זה אומר להביא מותגים בלעדיים שלנו (יש לנו היום 6-7 מותגים בלעדיים) ולהשביח את מועדון הלקוחות/כרטיסי האשראי שזה עסק מדהים שאמור להכניס לנו 300 מיליון שקל ב-10 השנים הבאות. לכן הכי טוב לי כרגע זה להתמקד בעסק שלי ולפתח את המותגים הפנימיים".
איך נראית האסטרטגיה של החברה?
"כמו שאמרתי ההתמקדות היא בעסק שלנו ולא נרכוש חברו נוספות למרות שלדעתי תהיינה הזדמנויות בשנה הקרובה. נמשיך את היעילות התפעולית שהיא אירוע מאוד משמעותי בעבור החברה. חברות עושות טעויות כשטוב וכשיש כסף בקופה. אנחנו מעדיפים להתמקד בשורה התחתונה ושבעלי המניות ירוויחו. המניה שלנו צללה ב-10 השנים האחרונות ואני מאמין שמעכשיו היא תעלה לאור תוצאות טובות שנמשיך להביא בהמשך לצד חלוקת דיבידנדים. בעוד שנתיים נהיה במקום אחר לגמרי. אני בטוח".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.הם גם יקרים רצח וגם מרוויחים גולמית פחות מאחרים, משהו דפוק שהגולש 29/03/2023 14:50הגב לתגובה זו2 0שיעבור למחירים סבירים , ימכרו יותר יאוחו יותרסגור
-
1.בהצלחה רמי ! (ל"ת)רון 29/03/2023 14:28הגב לתגובה זו1 0סגור