האינפלציה והתחרות הקשה בענף המזון: גם תוצאות רמי לוי ממשיכות להיפגע
אחרי דוחות שופרסל וגם ויקטורי, כעת תורו של רמי לוי לדווח על פגיעה בתוצאות גם ברבעון הרביעי של 2022. התחרות בענף חזקה, הרווחיות התפעולית נמוכה ועומדת על 2.7% אצל שופרסל, 3.1% אצל רמי לוי הוא יצא הפעם דווקא גבוה יותר (אבל גם נמוך) עם 4.7%. את הסיבה ליוקר המחיה - חפשו במקומות אחרים, לא סתם חברות בינלאומיות לא נכנסות לישראל - אין כאן מרווחים. החברה שמפעילה 56 סניפים נסחרת כעת לפי שווי של 2.9 מיליארד שקל, מכפיל רווח 15.
רשת רמי לוי -0.22% רמי לוי 22,850 -0.22% בסיס:22,900 פתיחה:22,900 גבוה:23,030 נמוך:22,580 תמורה:1,984,686 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת אמנם על עליה של 4% בהכנסות ל-1.7 מיליארד שקל לעומת 1.64 מיליארד שקל ברבעון המקביל, אבל זה לא הגיע לרווחיות הגולמית שנשחקה ל-24.1% לעומת 24.7% ברבעון המקביל. הסיבה היא כמובן המשך המבצעים של רמי לוי. התחרות לא פשוטה אבל רמי לוי רוצה שלא רק תחשבו שהוא זול ביחס לאחרים, אלא גם שהוא יהיה כזה, והוא משקיע בכך לא מעט - אבל מה לעשות, זה גם פוגע בתוצאות.
שורת הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הסתכמה ב-80 מיליון שקל, ירידה של 14% לעומת 93 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי ברבעון בענף ממשיך להיות נמוך ואצל רמי לוי הוא עומד על 4.7%, ירידה לעומת 5.7% ברבעון המקביל, כאשר ברמי לוי מסבירים שהירידה נובעת בעיקר מהעלאות שכר לעובדים, הוצאות דמי שכירות והוצאות אחזקה - כלומר אינפלציה.
בשורה התחתונה, רשת רמי לוי רשמה רווח נקי רבעוני של 50 מיליון שקל, ירידה של 18% לעומת 61 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד לכ-152 מיליון שקל (כ-9% מההכנסות), לעומת כ-159 מיליון שקל (כ-9.7% מההכנסות) ברבעון המקביל.
לחברה קופת מזומנים, מזומנים משועבדים והשקעות לזמן קצר של כ-912 מיליון שקל, עם חוב קטן של 15 מיליון שקל. החברה תחלק דיבידנד של 45 מיליון שקל (לאחר 191 מיליון מתחילת השנה).
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה אומר בעקבות הדוחות: "השנה החולפת הייתה שנה שבה התמודדו הצרכנים עם סביבה מורכבת של שערי ריבית עולים ולחצים של יצרנים להעלאות מחירים. אל מול זאת, המשכנו ביתר שאת לבוא לקראת הלקוחות עם העמקת המבצעים והורדת מחירים. זאת כחלק מהאסטרטגיה ארוכת השנים שלנו של הרשת להטיב עם הלקוחות ולהציע את סל המוצרים הזול במדינה, תוך הקפדה על איכות ושירות ברמה הגבוהה ביותר. צעדים אלה הביאו ב-2022 לירידה מסוימת בשיעור הרווח הגולמי, אך אסטרטגיה זו מוכיחה את עצמה היום יותר מתמיד, כאשר אנו מציגים צמיחה בהכנסות לשיא של למעלה מ-7 מיליארד שקל, ובתוך כך גידול במכירות בחנויות זהות הכולל גם את הגידול בכמות הלקוחות בחנויות הרשת, כאשר אנו בטוחים כי הלקוחות החדשים יישארו איתנו לאורך זמן וכך נגדיל את בסיס הלקוחות הנאמן של הרשת.
"אני קורא ללקוחות להמשיך לקנות חכם ולהשוות חלופות שונות של מוצרים. לכל מוצר יש תחליף זול יותר, ולרוב גם לא פחות איכותי, וצריכה נבונה עשויה לחסוך לצרכנים עשרות אחוזים בכל קנייה".
תוצאות שנת 2022: הכנסות של 7 מיליארד שקל, רווח של 192 מיליון שקל. הרווחיות התפעולית נשחקה ל-4.6%
ההכנסות בשנת 2022 צמחו בכ-9%, חצו לראשונה את רף ה-7 מיליארד שקל, והסתכמו בכ-7.04 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-6.48 מיליארד שקל בשנת 2021. בחברה מסבירים כי הסיבות לגידול הן פתיחת סניפים חדשים, עלייה בפדיון חנויות זהות, גידול בהכנסות ממכירת בדיקות אנטיגן באמצעות חברת הבת גוד-פארם, וגידול בהיקפי הפעילות של החברות הבנות – קופיקס, גוד פארם, מועדון הלקוחות ופעילות הסלולר.
הרווח התפעולי בשנת 2022 הסתכם ב-320 מיליון שקל, יציבות לעומת 321 מיליון שקל בשנת 2021. שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-4.6% לעומת כ-5% בשנת 2021. ה-EBITDA בשנת 2022 עלה בכ-4% לכ-559 מיליון שקל (כ-8.5% מההכנסות), לעומת כ-576 מיליון שקל (כ-8.9% מההכנסות) בשנת 2021.
החברה רשמה רווח הנקי של 192 מיליון שקל, ירידה של 10% לעומת 212 מיליון שקל בשנת 2021. הסיבה נובעת לדברי החברה מהפסד בתיק ניירת ערך וכן גידול בהוצאות המימון ל-67 מיליון שקל, לעומת 45 מיליון שקל בשנת 2021.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.כאן בצפון רמי לוי יקר ב 15/20%מאחריםאזרח 29/03/2023 09:20הגב לתגובה זו0 0אצל רמי הרבה פרסומת, סחורה לא איכותית שירות לא טוב,חתולים ועכברים בחינםסגור