בריל בדוח חלש: ירידה בהכנסות וצניחה חדה ברווחים

החברה הרוויחה ברבעון הרביעי כחצי מיליון שקל בלבד על הכנסות של 146 מיליון שקל; מייחסת את הצניחה ברווח להתייקרות עלויות המוצרים ולהתארכות מכירות הקיץ; עם זאת רשמה עלייה קלה בהכנסות השנה כולה
 | 
telegram
(2)

חברת בריל בריל +1.75% בריל 2,035 +1.75% בריל בסיס:2,000 פתיחה:2,077 גבוה:2,077 נמוך:2,031 תמורה:16,526 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת ביבוא ושיווק נעליים, בגדים ואביזרי אופנה, הכניסה ברבעון הרביעי של 2022 כ-145.8 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של 162.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 10.1%. ב-2022 כולה הכנסיה החברה 565.2 מיליון שקל לעומת הכנסות של 548 מיליון שקל ב-2021 - עלייה של 3.1%.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הרביעי הסתכם ב-74 מיליון שקל (כ-50.8% מהמכירות) לעומת רווח גולמי של 90.5 מיליון שקל (כ-55.8% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-3.9 מיליון קל לעומת רווח תפעולי של 21.1 מיליון שקל ברבעון המקביל - קריסה של 81.6%.

בריל רשמה ברבעון הרביעי רווח נקי של 497 אלף שקל בלבד לבהשוואה לרווח נקי של 15.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - צניחה של 96.7%. ב-2022 כולה הרוויחה החברה 30.1 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 48.9 מיליון שקל ב-2021 - ירידה של 38.6%.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בחברה מסבירים כי הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר עקב התייקרות עלויות המוצרים יחד עם העמקת ההנחות והתארכות מכירות הקיץ, עקב מזג האוויר החם ששרר במהלך הרבעון הרביעי של 2022.

מניית בריל ירדה עד כה מתחילת השנה (ורם פתיחת המסחר הבוקר) ב-6% למחיר של 21.1 שקל המבטא שווי שוק של 127.2 מיליון שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 4.2.

יהודה אלבז, מנכ"ל החברה: "החברה מסיימת את שנת 2022 עם צמיחה מתונה בהיקף הפעילות זאת בשים לב כי שנת 2021 אופיינה במכירות מוגברות עקב ביקושים כבושים שהצטברו במהלך תקופת הסגר שחל ברבעון הראשון של אותה השנה. לצד הגידול במחזור המכירות, חלה שחיקה ברווחיות הנובעת מהתייקרויות לכל אורך שרשרת האספקה בשל האינפלציה הגבוהה, עלייה חדה בריבית והתארכות מכירות הקיץ עקב מזג האוויר החם ששרר במהלך הרבעון הרביעי של 2022 וגרר העמקה של הנחות וירידה במכירות.

"בשנתיים האחרונות ביססנו את מעמדה של החברה בענף האופנה תוך ייצוג של עשרות מותגים בינלאומיים מובילים, נוכחות משמעותית במדיה החברתית, השקה של קמפיינים שיווקיים נרחבים ופריסה ארצית במעל לאלף נקודות מכירה פיזיות. בשנת 2023 אנו צפויים להאיץ את המגמה באמצעות, בין היתר, הסבת חנויות רשת סולוג לחנויות לי קופר קידס, הרחבה באופן מהותי לעומת היקף הפעילות כיום של פעילות הסחר האלקטרוני המקוון של החברה והקבוצה והרחבת הפיתוח של קטגוריות נוספות במותגים הקיימים. כמו כן, פנינו לאיתור הזדמנויות עסקיות אשר יתמכו בהרחבת המותגים הקיימים ובחינה של רכישות הזדמנותיות של פעילויות בתחום האופנה בארץ".

שחר תורג'מן, יו"ר הדירקטוריון: "אנחנו גאים בביצועי החברה במהלך 2022 לאור נתוני הסביבה העסקית שהתאפיינה באינפלציה, ריבית ושערי מטבע גבוהים ביחס לשנים קודמות ביחס לכלל המשק וכן גם בהשוואה להשפעות על ענף האופנה בפרט".

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המניה זולה (ל"ת)
    שימי 29/03/2023 09:31
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • מסכים
    ליוורמור 29/03/2023 12:52
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אכן זולה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות