גיל אגמון מנצל רגולטור רדום ועושק את הציבור - לא תאמינו כמה מרוויחים על מכירת מאזדה
דלק רכב דלק רכב -2.22% דלק רכב 2,596 -2.22% בסיס:2,655 פתיחה:2,635 גבוה:2,652 נמוך:2,560 תמורה:955,816 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: של גיל אגמון (43.59%) היא אחת מיצרניות המזומנים הגדולות מבין החברות הנסחרות. זה תמיד היה, אבל אחרי הקורונה זה התחזק. יבואני הרכב ניצלו את המחסור ברכבים כדי להעלות מחירים. המחירים לא ירדו בהמשך וכך נותרה רווחיות מאוד גבוהה, לא הגיונית. מבקר המדינה קרא לרווחים האלה - רווחים עודפים של יבואני הרכב. הוא אמר את זה שהחברות הרוויחו פחות מחצי מהיום. היום זה כבר פשוט גזל.
האמת מאחורי מחירי הרכב היא מאוד פשוטה. מצד אחד מסים ענקיים של אפילו קרוב ל-50% מסך המחיר, כאשר בנוסף יבואן הרכב לוקח מהמחיר את הרווח שלו - לפחות 25%. רק שבוחנים את זה לעומק מבינים שזה יותר גרוע. דלק רכב קונה מאזדה ב-30 אלף שקל מהיבואן ומקבלת מהצרכן 60 אלף שקל אחרי העברה למסים. היא מרוויחה על יבוא רכבים 50%. הוצאות תפעוליות נמוכות, משאירות רווח ענק בשורה התחתונה.
אז הם יגידו לכם, מה פתאום זה 25% של רווחיות, אבל כל עניין המסוי הוא רק סכומים שעוברים דרך החברה - היא מקבלת מס מהרוכשים ומעבירה לרשות המס. היא צינור להעברת כספים למדינה. תנטרלו את הצינור הזה שאין לו חשיבות לעסק ותגלו רווחיות מוגזמת, מנופחת ולא מידתית. תגלו שיש קרטל של יבואני רכב ששומר על עצמו, עם לובי חזק גם בכנסת שמצליח לשמור על רווחים אסטרונומיים ואף להגדיל אותם בגלל רגולטור רדום.
זה על חשבוננו. מחירי הרכב היו יכולים להיות נמוכים והגיוניים יותר אלמלא הניצול של יבואני הרכב, אבל נעבור לזווית השנייה - הזווית של המשקיעים. דלק רכב הוכיחה למשקיעים שלה שהיא השקעה משתלמת כשלמרות ההשקעה בורידיס והנפקה לצד רכישת אינפיניה, היא עדיין מרוויחה סכומי עתק מתחום הרכבים. אז המניה אומנם יורדת לאחרונה יחד עם כל השוק, אבל בסה"כ היא בשנים האחרונות מספקת תשואה מרשימה כששוויה כעת 3.3 מיליארד שקל.
המחסור ברכבים בתקופת הקורונה (ב-2020) הביא כאמור לזינוק חד בביקושים ב-2021, המכירות עלו, הרווחים זינקו וכך גם המזומנים. גם ההתמתנות היחסית ב-2022 הייתה גבוה ב-76% מהמספרים של 2020. אם לא די בכך, המצב התחבורתי בישראל בו פרויקטי תחבורה ציבורית נתקעים במשך שנים ואף עשרות שנים, תורם לא מעט ליבואני הרכב לאור ההבנה של האזרחים כי מוטב להיתקע בפקק עם רכב בפרטי ולא להסתמך על תחבורה ציבורית.
אז לרוכשי המאזדות כואב בכיס, וזה לא רק מאזדות, דלק רכב מייבאת גם פורד ו-BMW. החברה מייצרת עליהם רווחיות חריגה. אבל המשקיעים רואים מול העיניים חברה מגוונת (יבוא רכבים וורידיס) שנסחרת ב-3.2 מיליארד שקל ומרוויחה 720 מיליון שקל בשנה. מכפיל רווח של 4.5.
הנה תזרים המזומנים של החברה, הרווחים וההכנסות לפי מגזרים:
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
14.קפיטליזם חזיריחיים דרוק 24/05/2023 14:24הגב לתגובה זו0 0גיל אגמון ושאר טייקוני קרטל הרכב הם חזירי יבלות. אבל מי שהשם בעיקר זה הציבור המטומטם שחייב להחליף מכונית כל שנתיים . לא יקרה כלום אם נחזיק מכונית חמש/ שש שנים . ברגע שהעסק ירגע פתאום תראו שאפשר להוריד את המחיר משמעותית . לא יקר כלום אם החזירים ירויחו רק עשרת אלפים שקל על רכב ולא שישים אלף .סגור
-
שיעור א מלמד שכלכלן 15/06/2023 10:03הגב לתגובה זו0 0אתה אומר קפיטליזים חזירי. אבל זה דווקא רגולציה שמביאה עלינו את המחירים הנ"ל. דמיין עולם בו אתה יכול ליבא לישראל רכב ללא מיסים , או לחילופין עם מס דומה למיסוי באירופה. או אז יש תחרות ומחיר הרכב ירד- זה ידידי נקרא שוק חופשי או קפיטליזם בשבילך. מה שיש היום זה שוק סגור ורגולטורי פרי מחשבה שמאלית כלכליתסגור
-
13.כמה עוד נצטרך לשמוע שהיבואנים צריכים לשמור על הצרכנים??הקציצה 05/05/2023 14:00הגב לתגובה זו1 0ממתי מי שמשווק מוצר כלשהו צריך לשים לעצמו קו אדום למחיר? מי שצריך לשמור על הצרכנים זה הצרכנים עצמם והממשלה. אבל הצרכן הישראלי רחוק מלהיות שקול ומחושב והממשלה, אוי הממשלה - לא יודעת שובע. גם גובה מיסים שערורייתיים מכל הבא ליד וגם הורגת כל יוזמה ראויה לתחבורה ציבורית יעילה. אז על מי בדיוק הטרוניה?!סגור
-
12.ממשלה מושחתתגק 04/05/2023 10:24הגב לתגובה זו0 0ממשלה והעומד בראשה דואגים לעצמם בלבד זה שלא יכנס לכלא ואלה שהכסא חשוב להםסגור
-
11.עם גב של האוצר ובתי המשפט אפשר להשתולל (ל"ת)ZSSSSSSSSS 05/04/2023 14:10הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
10.פשוט עושק אבל היכן הרגולטור? (ל"ת)עדי 04/04/2023 13:23הגב לתגובה זו1 0סגור
-
יש תחרות חופשית. והרבה רכבים אחרים. מי שדוקא רוצה לקנותקצת מציאות 04/04/2023 15:02הגב לתגובה זו1 1בדלק רכב עושה את חשבונו ומגיע להחלטה. רגולטור צריך להיות על מונופול. דלק רכב יבואן חזק - אך רחוק ממעמד מונופוליסטי!סגור
-
אם זו תחרות חופשיתכלכלן 15/06/2023 10:05הגב לתגובה זו0 0אינך יודע מהי תחרות חפשיתסגור
-
9.בזכותאהרון 04/04/2023 10:31הגב לתגובה זו1 0האבא שהיה מנכל דלק בזכות תשובה שקנה את דלק ובזכות הבנקים שנתנו לו עוד ועוד אשראי גם בזכות האבא שהיה מנכל האוצר כך גיל החמוד הפך למיליארדר ולא מסתפק רוצה עוד ועודסגור
-
8.ערסים וחרדים מצביעים ביבי ומשלמים הכל המחיר כפול (ל"ת)מדינה של מטומטמים 04/04/2023 09:28הגב לתגובה זו2 2סגור
-
7.ניתוח מדויק ומעולה. רווחי יבואני הרכב שערורייתיים.אזרחים עשוקים 04/04/2023 04:31הגב לתגובה זו2 0וכאשר מגישים תביעות ייצוגיות, בית המשפט העליון דוחה אותן וכך הוא "משלם" לטייקונים על תמיכתם בו.סגור
-
6.על קופצניותושום מילה 03/04/2023 15:53הגב לתגובה זו0 0האתר שלכם,פחות הקלקותסגור
-
5.ושום מילה על המדינהנהג 02/04/2023 20:10הגב לתגובה זו2 0זה ששולי הרווח של יבואני הרכב גבוהים זה נכון ולא מוצדקאבל מה עם העובדה שהמדינה לוקחת 60,000 ₪ מס על רכב שעלה ליבואן 30,000 ₪?! זה תקין בעיניך???????סגור
-
4.אז למה המניה יורדת ? (ל"ת)עופר 02/04/2023 15:22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
פחד מטעמי הציבורמיכאל 07/04/2023 00:01הגב לתגובה זו0 0היום אוהבים מאזדה. מחר חותכים את הביקוש בחצי כי איזה רכב אחר יותר מוצא חן בעיני הציבור. זה כבר קרה בשנים עברו למאזדה. זה ענף תנודתי ומסוכן אבל הרווח והדיביבדנד במניה הזו תמיד יפה. יש סיכון משמעותי לירידה בתוצאות בשנים הבאות למרות זאת.סגור
-
3.טמבלים תמיד יקנו רכב חדשמושון 02/04/2023 14:51הגב לתגובה זו5 2יש כל כך הרבה רכבים משומשים מעולים. אם כולם היו כמוני היה מיתון בארץ...סגור
-
2.ממשלת ישראל לדורותיה אשמה.אנונימי 02/04/2023 13:29הגב לתגובה זו10 2פוליטיקאים מושחתים ויבואנים תאבי בצע זה שילוב קטלני. לאף אחד לא אכפת באמת מהאזרחים כסף ליהודים זה כמו דם לכרישים!סגור
-
1.הרכב חשמלי יעשה סדרלדעתי 02/04/2023 12:52הגב לתגובה זו2 8בוודאותסגור
-
מאסק לא נותן להם לעשות סיבוב על חשבונומבין2 11/06/2023 15:09הגב לתגובה זו1 0בגלל זה הפראיירים המיושנים יורדים ומאבק עולה.סגור
-
אתה טועה כי היבואנים ה"מסורתיים" הם גם יבואני הרכבים החאין תחרות 02/04/2023 14:06הגב לתגובה זו7 0אתה טועה כי היבואנים ה"מסורתיים" הם גם יבואני הרכבים החשמלייםסגור