
עמיר שיווק סופגת הפסדים בגלל BOL שהפסידה 31 מיליון דולר ב-2022
חברת עמיר שיווק עמיר שיווק 1.04% עוסקת בתחומים שונים בסקטור החקלאות. החברה גם מחזיקה ב-26.6% (בדילול מלא) ממניות חברת הקאנביס BOL ומשכך מפרסמת את נתוניה בדוחותיה הכספייים.
מדוחות עמיר שיווק ניתן ללמוד כי הכנסות חברת BOL ב-2022 הסתכמו ב-32.7 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 43.7 מיליון דולר ב-2021 - ירידה של 25%. בחברה מסבירים כי הירידה במכירות נובעת מעודף היצע בשוק הנובע הן מסחורה מייצור מקומי והן מייבוא. השוק רווי במותגי יבוא והפך לשוק המתאפיין בשינוי טעמים והיעדר נאמנות למותג מסויים. כמו כן, ל-BOL אין נכון למועד הדוחות פלטפורמה שיווקית משלה (בתי מרקחת), כאשר למתחריה העיקריים קיימת החזקה בבתי מרקחת, הנותנים עדיפות לתוצרת שמיוצרת או מיובאת על ידם.
ההפסד הגולמי של BOL (כולל התאמות לשווי הוגן של מלאי ונכסים ביולוגיים) הסתכם ב-2022 ב-1.4 מיליון דולר, לעומת רווח גולמי של 19.8 מיליון דולר ב-2021. הירידה ברווח הגולמי נובעת מהירידה המהותית במכירות כאמור לעיל, ומשינויים בשווי המלאי עקב השינויים בשוק והפחתות ערך מהותיות.
ההפסד של BOL ב-2022 הסתכם לסך של 31.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3 מיליון דולר בשנה הקודמת. ההפסד נובע מהפסדים שוטפים ומהפחתות וירידת ערך נכסים, עקב צמצום לרמה מינימלית של גידול קנאביס רפואי בחוות הגידול, והפחתה של השקעות ונכסים נוספים.
- הכנסות BOL צונחות - ככה נעלמה אחת מחברות הקנאביס הגדולות שהיו כאן
- הכנסות BOL צנחו ל-5 מיליון דולר, הפסידה 5.4 מיליון דולר
מניית עמיר שיווק ירדה ב-2.6% מתחילת השנה למחיר של 24 שקל המבטא שווי שוק של 300 מיליון שקל. החברה נסחרת במכפיל רווח של 11.