
בפעם השלישית הצליח - הבעלים של אל על קנה עוד 5%, גם מהמדינה
הצעת הרכש באל על אל על 1.24% הושלמה: מדינת ישראל וחברת כנפיים של משפחת בורוביץ' מכרו 5% ממניות החברה לקני רוזנברג, לאחר ששתי ההצעות הראשוניות לא היו מספיק אטרקטיביות מבחינת המשקיעים כדי להסכים למכור לו את המניה (להרחבה). על ההצעה השלישית עמדה על 4.2 שקל למניה. לאחר השלמת הרכישה, רוזנברג מחזיק כעת ב-49.95% ממניות החברה.
בסך הכל, רוזנברג רכש 9,519,788 מניות אל על ושילם עבורן כמעט 40 מיליון שקל. בסך הכל, במשך שנתיים וחצי, הוא השקיע כ-840 מיליון שקל בחברה, לרבות מניות ואופציות וגם כהלוואת בעלים.
כזכור, ההצעה הראשונה של רוזנברג עמדה על 3.8 שקל למניה ולאחר שלא הצליח להשיג מוכרים הוא נאלץ להעלות אותה ל-4 ומשם ל-4.2 שקל. זוהי פרמיה של 10% ביחס למחיר השוק הבוקר - 3.82 שקל.
בסך הכל, המדינה מכרה 1.7% ממניות אל על. היא מכרה קיבלה 13 מיליון שקל ונותרה עם 10.13% מהמניות. כנפיים של בורוביץ' מכרה 0.95% ממניות החברה וקיבלה כ-8 מיליון שקל. כעת בידיה 5.24% והיא עדיין בעלת עניין.
- לחות'ים נגמרו הטילים? מניית אל על נופלת ב-7%
- מנכ"לית אל על מכרה מניות ב-8 מיליון שקל; ומה היה השכר שלה ב-2024?
ומה באשר למצב החברה? היא נמצאת במגמת שיפור. בשעה טובה כמובן. אל על צופה לצמוח ב-15% בשנה במשך חמש השנים הבאות. אבל - הביצועים החשבונאיים של אל על ב-2022, טובים מאלו של 2019. אבל, אלמלא רווח חד פעמי גדול, התוצאות היו פושרות.
התוצאות השנתיות: הכנסות החברה בשנת 2022 הסתכמו בכ-2 מיליארד דולר; הרווח התפעולי הסתכם בכ-113 מיליון דולר; הרווח הנקי ב-2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר (בתוספת הכנסת מס חד פעמית של כ-112 מיליון דולר). במילים אחרות, הרווח בשורה התחתונה היה סביב האפס, אולי כמה עשרות בודדות של מיליוני דולרים בלי ההכנסה החד פעמית (להרחבה על הדוחות)
- 9.שורץ 22/04/2023 17:38הגב לתגובה זואסור לטוס בחברה שהטייסים מתיחסים לנוסעים כלקוח שבוי שאפשר להתעלל בו פעם ב להאריך טיסות כדי לשפר תנאי סחר ופעם ב להעביר מסרים פוליטיים רק כי בא להם
- 8.יוס 21/04/2023 13:46הגב לתגובה זוחברה חצופה שקיבלה מאות מליונים ממדינת ישראל בתקופת הקורונה וכשנה אחר כך חילקה דיבידנד. למה לא נדרשה להחזיר לקות המדינה את כספי הציבור שניתנו לה? אבל האישו המרכזי שחברת אל על מעסיקה אנרכיסטים ועד שלא יפוטר הטייס שהשתן עלה לו למוח, אני לא אווב שם יותר. מקווה שהימין יצביע בכנפיים ויקצץ לאל על את הכנפיים עד שהחברה תמצה את הדין ותפטר את האנכיסט.
- לא טסים בחברה שסותמת פיות לעובדיה (ל"ת)לא 21/04/2023 18:06הגב לתגובה זו
- 7.אזרח 21/04/2023 07:18הגב לתגובה זומי שמפיל את החברה זה טייסים פרווילגים עם אף למעלה ממליץ לבעלים לפטר את כל הטייסים הישראלים ולהעסיק טייסים זרים טייסים זרים לפחות לא יבגדו בנו רק יעשו את העבודה שלהם
- 6.חברות תעופה זה השקעת העתיד. עוד מעט ייכנסו לתחום 20/04/2023 16:44הגב לתגובה זוחברות תעופה זה השקעת העתיד. עוד מעט ייכנסו לתחום רחפנים חשמליים לנסיעות בינעירוניות. בארה״ב. זה כבר ההווה. חברות התעופה ישתלטו על כל מה שהיום הרכבות והאוטובוסים מרוויחים. מה עוד שזה בלי דלק שזאת ההוצאה הכי גדולה.
- 5.אלכס 20/04/2023 11:29הגב לתגובה זואנחנו משתדלים תמיד לטוס אל על הטייסים מיומנים + מטוסים מפנקים ובטוחים ומתוחזקים היטב בשונה מחברות אחרות
- שרה 20/04/2023 12:39הגב לתגובה זומטוסים מלוכלכים, חלק מהמסכים לא עובדים והרבה כסאות די שבורים....טסה איתם לפעמים לארה"ב, לא יודעת על איזה פינוקים מדובר, אולי במחלקה ראשונה......
- 4.מבין2 20/04/2023 00:11הגב לתגובה זוצריך לקחת בעלות או לברוח
- 3.אחד 19/04/2023 19:10הגב לתגובה זואל על לא מסוגלת לשלם החובות . כל השקעה באל על כמו לשים הכסף על קרן הצבי.
- 2.חברה פח אשפה לא טס איתם בחיים (ל"ת)אבי רון 19/04/2023 16:40הגב לתגובה זו
- 1.שרה 19/04/2023 12:48הגב לתגובה זונהדר בשבילו אבל, מה יהיה איתנו, נצטרך לטוס עם טייס שמאלן הזוי שישמיע לנו בדרך את המנטרה שלו??????ביחוד בטיסות לארה"ב, למה אנחנו אשמים??????
- אין לך ברירה לטוס אל עלך זו החברה היחידה שכשרה. (ל"ת)שי 19/04/2023 15:53הגב לתגובה זו
- שרה 19/04/2023 17:20אין לי בעיית כשרות, לצערי הם החברה היחידה שטסה ללא עצירה למיאמי......היתה גם אמריקן איירלנס אבל, היא הפסיקה לטוס ישירות למיאמי......
- כ.ד 19/04/2023 16:36לא בטוח שטסה לחו"ל