דוח טוב לעל בד: עוברת לרווח של 1.4 מיליון שקל

ההכנסות של החברה עלו ברבעון הראשון ב-16.5% ל-413 מיליון שקל; הרווח התפעולי עלה ב-11.6% ל-17 מיליון שקל
 | 
telegram
(2)

חברת על בד על בד +4.93% על בד 1,999 +4.93% על בד בסיס:1,905 פתיחה:1,895 גבוה:2,000 נמוך:1,885 תמורה:1,192,970 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בייצור ושיווק מטליות לחות, ובדים לא ארוגים, פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-413.3 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 354.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 16.5%.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-77.8 מיליון שקל (כ-18.8% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 67.8 מיליון שקל (כ-19.1% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-16.9 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 15.2 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 11.6%.

על בד רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 1.4 מיליון שקל בהשוואה להפסד נקי של 2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA מפעילות נמשכת הסתכם ברבעון הראשון של 2023 ב-.38.3 מיליון שקל, בהשוואה ל-36.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה אומרים כי השיפור ב-EBITDA הושפע, בין היתר, מירידה בעלויות מחירי חומרי הגלם והלוגיסטיקה, מגידול בתפוקות הייצור ומעליית מחירי המכירה בעיקר בתחום ההיגיינה הנשית.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של 2023 הסתכם ב-34 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת ברבעון המקביל של 27 מיליון שקל. השיפור בתזרים נבע בעיקרו משיפור ברווח ומימוש מלאי בארה"ב. הון עצמי נכון לסוף הרבעון הראשון של 2023 מסתכם ב-366.6 מיליון שקל, ומהווה כ-22% מסך המאזן.

מניית על בד צנחה ב-63% בשנה האחרונה למחיר של 7.2 שקל ושווי שוק של 134.3 מיליון שקל.

המנכ"ל יעקב חן: "בחודשים האחרונים התחלנו ביישום אסטרטגיית הצמיחה החדשה של עלבד, המתבססת על מיקוד עסקי וחתירה מהירה לרווחיות. אני שמח שתוצאות הרבעון הראשון של 2023 משקפות זאת עם החזרת החברה לפסי צמיחה ולרווח נקי. השיפור בתוצאות הפיננסיות הוא פרי מאמץ משותף של הנהלת החברה והעובדים ונסמך גם על מגמה חיובית בתנאי הסחר. בשני מגזרי הפעילות, הן בתחום המגבונים הלחים באירופה והן בתחום מוצרי ההיגיינה הנשית בארה"ב, החברה נהנית מביקושים ערים ומצליחה למכור בהיקפים גבוהים יותר מאשר בתוכניות העבודה הפנימיות.

"עלבד חוזרת ומתבססת על צמיחה אורגנית ומצליחה למנף את קשריה העסקיים עם לקוחות ואת מיצובה העסקי והתחרותי הגבוה לטובת ניהול טוב יותר של מחירי המכירה. לצד זאת, עלבד משנעת למעלה מ-1,000 מכולות בשנה, והירידה המתמשכת בעלויות הלוגיסטיקה וההובלה הימית תאפשר שיפור נוסף ברווחיות.

"אנו צופים כי מגמות אלו יסייעו לנו בשנת 2023 ובהתאמה גם השיפור ברווחיות הקבוצה. על רקע התוצאות הכספיות המשופרות אנו פועלים לחיזוק מאזן החברה כך שיבטיח הגדלת מסגרות האשראי בעיקר לטובת מיחזור החובות מצד התאגידים הבנקאיים והמשך ההשקעה בדימונה.

"בהסתכלות קדימה, עלבד ביססה את מעמדה המוביל בתחום מוצרי ההיגיינה הנשית בשוק הרשתות בארה"ב ומצליחה למנף את מערכי הייצור המקומי באירופה ואת הסינרגיות בפעילותה לטובת המשך חיזוק מעמדה בשוק המגבונים הלחים. אנו פועלים, במקביל, להאצת כניסתנו לתחום מוצרים ידידותיים לסביבה, כחלק מהשינויים הרגולטוריים באירופה בתחום הבדים הירוקים, ומצפים כי כבר ברבעון הרביעי השנה נשלים את הקמת קו הייצור החדש בדימונה, בו יושקעו כ-200 מיליון שקל".

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סיבה נוספת: הקטנת גודל המגבונים הלחים ״האגיס״ לתינוקות.
    לא קונים 18/05/2023 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בכל חבילה, חלק מהמגבונים קטנים מהגודל הרגיל. בשביל לחסוך על חשבון הצרכנים.
    סגור
  • אם לא קונים - נגב באצבע… (ל"ת)
    אחד 22/05/2023 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות