
קליל בדוח חלש: ההכנסות ירדו ל-111 מיליון שקל והרווח צנח ב-61%
חברת קליל קליל 0.1% העוסקת בייצור פרופילים ומוצרי אלומיניום לענף הבנייה, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-111 מיליון שקל לעומת הכנסות של 130 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 14.5%. בחברה אומרים כי הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מכך שרבעון מקביל אשתקד היה חריג לטובה עם כמויות מכירה גבוהות ביחס לתקופות מקבילות, לצד שינויים שחלו בתמהיל המכירות.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-19.6 מיליון שקל (כ-17.7% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 36.6 מיליון שקל (כ-28.1% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-7.9 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 21.7 מיליון שקל - קריסה של 63.5%.
קליל רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 6 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 15.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - צניחה של 61%.
לחברה יתרת מזומנים והשקעות בניירות ערך סחירים בהיקף כולל של 98 מיליון שקל. לחברה אין התחייבויות פיננסיות. הונה העצמי של קליל עלה ל-367 מיליון שקל ומהווה 77% מסך המאזן. היקף המלאי של החברה לסוף רבעון ראשון 2023 ירד לכ-89 מיליון שקל, בהשוואה לכ-110 מיליון שקל בסוף שנת 2022 – קיטון המיוחס, בין היתר, להצטיידות במלאי במחירים נמוכים ביחס לשנת 2022 כתוצאה מהירידה במחירי האלומיניום.
לקריאה נוספת: >>> מי זו חברת קליל, מה הקשר לתחום הנדל"ן ומדוע היא מעניינת דווקא עכשיו? מה קורה למניות 'משלימות' כשהתחום עצמו יורד, מה עוד הוביל לירידות במניית קליל, מדוע התוצאות צפויות להשתפר והאם התמחור כעת אטרקטיבי?
- רב בריח עברה להפסד של 52 מיליון שקל; תשים את השנה הקשה מאחוריה?
- צמח המרמן: ההכנסות ברבעון גדלו בכ-89% והסתכמו ב-121.5 מיליון שקל
מניית קליל נפלה היום ב-6% ומשלימה נפילה של 27% בשנה האחרונה למחיר של 181.5 שקל ושווי שוק של 410.3 מיליון שקל.
צורי דבוש, יו"ר קליל: "למרות ההאטה בשוק הבנייה ואי הודאות של מהלכי הממשלה, הנהלת קליל נחושה להמשיך ולהשקיע לטובת העתיד, בין היתר, באמצעות המשך פיתוח מערכת חלונות חדשה, השקעה בקווי הייצור והמשך השקעה בערכי המותג באמצעות קמפיין חדש שעלה לאחרונה בערוצי הטלוויזיה והאינטרנט. האתגר שלנו יהיה לבדל את המוצרים שלנו שתוכננו ונבנו כמוצר שלם ושנבדקו לעמוד במצבי קיצון בשונה ממוצרים אחרים. במהלך השנה, אנו נערכים לפתיחת אולם תצוגה חדש בראשון לציון. בנוסף, נבחרנו באמצעות מחקר בלתי תלוי, כאחת מ-150 החברות האמינות בישראל. אנו מאמינים שהמותג החזק של קליל, השקעה בעובדים, הקפדה על שירות מיטבי ללקוחותינו, והמשך פיתוח של מערכות אלומיניום מתקדמות- יאפשרו לנו להמשיך ולצמוח בטווח הארוך".
פרדי אבוקרט, מנכ"ל קליל: "ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-111 מיליון שקל – צמיחה של 15% ביחס לרבעון קודם, וזאת למרות הירידה במחיר המכירה הממוצע כתוצאה מירידות במחירי ה-LME. מכירות סדרת הפרמיום באוהאוס, גדלו ב-13% בהשוואה לרבעון ממוצע של שנה שעברה והן מערכת 'המולטי בוקס' ממשיכה להראות גידולים במכירות, כך שתוך שנה אחת הגדלנו את היקף המכירות של מערכות המולטי בוקס בכ-190%. אנו חווים ירידה ברווחים, בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, כתוצאה ממחירי האלומיניום והצטיידות במלאים במחירי עלות גבוהים ביחס להיום, לצד התחזקות הדולר מול השקל ובשילוב הוזלת מחירי המכירה. במהלך הרבעון, הורדנו את כמות המלאי בהיקף של 20 מיליון, ואנו ממשיכים להציג איתנות ונזילות פיננסית גבוהה, כמתבטא עם קופת מזומנים בהיקף של 98 מיליון שקל ללא כל חוב פיננסי, דבר שמאפשר לנו לבחון ולנצל הזדמנויות עסקיות התואמות את האסטרטגיה העסקית שלנו ובכך להמשיך ולחזק את המותג של החברה כמוביל שוק".
- 2.פרסומת גרועה מה הקשר ריקוד לעיצוב? (ל"ת)22/05/2023 09:18הגב לתגובה זו
- 1.דנן 22/05/2023 08:38הגב לתגובה זומוצרים יקרים בלי הצדקה, הלקוחות מעדיפים להזמין אצל משה -איש אלומיניום אחרי סיום רכישת עצמית אחרונה כמות מניות רדומות מעל 18%- משהו מכיר חברה דומה? לעומת זה ה דיבידנדים עלובים.