סלייס קופות גמל נקנסה ב-2 מיליון שקל כי לא השיבה לפניות של לקוחות

רשות שוק ההון הטילה את הקנס על החברה של משפחת גולדברג. בחברה טענו בתגובה שמדובר ב"ליקויים טכניים וחוסר ידע לגבי הוראות הרשות". תשובה סבירה? החברה גם נאלצה להחזיר ללקוחות 2.1 מיליון שקל לפני מספר חודשים, על גבייה חריגה של הוצאות ישירות מהלקוחות
 | 
telegram
(6)

חברת ניהול קופות הגמל הדיגיטלית סלייס (Slice) של משפחת גולדברג נקנסה ע"י רשות שוק ההון בסכום של 2.05 מיליון שקל, בעקבות חוסר מענה ל-34 פניות לקוחות. מדור בהפרה של הרואות הרשות, כאשר במקביל הרשות מאשימה כי החברה "לא פעלה כנדרש מול הלקוחות שנפגעו". ברשות גם מצאו ליקויים נוספים, סיווג לא נכון של פניות שמשפיעים על דירוגי החברה במדד השירות, וכן עיכובים "משמעותיים" במענה לפניות אחרות.

סלייס (לשעבר קל-גמל) מנהלת קופות גמל בניהול אישי (IRA) בהיקף של כ-3.5 מיליארד שקל. מדובר בחברה קטנה יחסית בשוק אבל משמעותית יותר בשוק הניהול האישי, שכן רוב הציבור מנהל את הכספים שלו במסלולים 'הרגילים' ולא במסלולי IRA. מעבר לכך, היא פעילה בתחום מעט לא שיגרתי - היא מאפשרת להשקיע בקרנות גידור גם למשקיעים שיש להם מעט כסף יחסית. מי שרוצה להשקיע בקרנות גידור באופן ישיר צריך בדרך כלל מאות אלפי שקלים. אבל זה מגיע עם תג מחיר גבוה: דמי ניהול גבוהים יחסית של 1% (לעומת 0.6-0.8% בתעשייה).

מנגד, טענו בסלייס שההפרות הן בגלל "ליקויים טכניים, חוסר ידע לגבי הוראות הרשות בנוגע לטיפול בפניות הציבור". בכל מקרה, ברשות החליטו להפחית חלקית את הקנס מכיוון שב-3 השנים שלפני הפרה החברה לא ביצעה את אותה הפרה ו"מתוך התחשבות באופן השפעת הטלת העיצום הכספי על המשך פעילות החברה".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

נזכיר כי לפני חודשיים סלייס נאלצה להחזיר ללקוחות כ-2.1 מיליון שקל, אחרי שגבתה מהם יותר מדי הוצאות ישירות. 

מהרשות נמסר: רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, כגוף המפקח על הגופים המוסדיים, מחויבת לוודא כי השירות שניתן לציבור המבוטחים והחוסכים בישראל הוא מקצועי, יעיל ומכבד והיא מטפלת בכ-15,000 פניות ציבור בשנה המוגשות כנגד גופים מוסדיים וסוכני ביטוח. בירור תלונות הציבור נועד לסייע לפונים, ככל שניתן, במיצוי זכויותיהם מול הגופים המפוקחים, להגביר את האכיפה על גופים אלו, לסייע בגיבוש מדיניות הפיקוח בנוגע ליחסים שבין הגופים המפוקחים לבין הצרכנים ולאתר ליקויים מערכתיים בשוקי הביטוח, הפנסיה והגמל."

תגובת סלייס: 
רשות שוק ההון הורידה 70% מהעיצום הכספי המקורי בעקבות ההסברים שהחברה נתנה לפיהם סלייס סיפקה שירות מלא ונאות לאותם עמיתים והעיצום הכספי משקף כשל טכני בדיווח לרשות שוק ההון על הטיפול בפניות הציבור. סלייס בוחנת את החלטת הרשות ותשיב עליה בהמשך".

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פניתי לרשות עד כה לא טופל העניין
    נפגע גמל ופנסיה 22/05/2023 12:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תשובה לקונית ותו לא. ברשות עצמה אין שירותראוי והולם. כיצד יאכפו שירות בגופים מסחריים? הרשות התעלמה מפניותי. אין יכולת לשוחח עם בעלי תפקידים ברשות. ממש מגדל שן
    סגור
  • בלייס
    טלי חכמון 30/05/2024 19:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גיליתי במקרה והסוכן שהעביר טותי בחר להעלם לי..למי לפנות?סה על כספי הפנסיה דלי..בבקשה תרשמו לי אם יש תביעה ייצוגית או מה עליי לעשות??
    סגור
  • גם לא יטפלו
    בני גור 22/05/2023 23:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מעבירים את הפניה אוטומטית לחברה, שמנפנפת אותך, ושוב התגובה שלך לחברה, מעגל סגור, לא עושים כלום.
    סגור
  • 2.
    חחחחחחח,כ"כ נכון,הם אכן לא עונים,וגם כשעונים,זה מתנשא. (ל"ת)
    ירון 22/05/2023 12:50
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 1.
    לוקחים סלייס מלקוחות, חברה פיננסית ללא שירות, רק בישראל (ל"ת)
    הגיע הזמן 22/05/2023 12:34
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • טען עוד
  • גם אני מבנפגעים
    hmje 22/05/2023 13:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פניתי בבקשה למבטחים כדי למשוך כספי פנסיה או לפחות את הפיצויים וכנראה שהכסף כבר לא שלי אלא שלהם הם מחליטים מה כמה ובכלל למה לשלם הרי המדינה נתנה למבטחים את הכסף וכנראה עוד יתבעו אותי כי סיפרתי
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות