קסטרו: עלייה של 26% בהכנסות אך העמקת ההפסד ל-32 מיליון שקל
חברת האופנה קסטרו קסטרו -2.28% קסטרו 8,996 -2.28% בסיס:9,206 פתיחה:9,206 גבוה:9,390 נמוך:8,715 תמורה:6,155,071 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הכנסה ברבעון הראשון 380.2 מיליון שקל לעומת הכנסות של 301.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עליה של 26%. הכנסות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון הראשון לשנת 2023 הסתכמו בכ-278.3 מיליון שקל, גידול של כ-27% לעומת כ-218.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תחום האביזרים תרם הכנסות של כ-89.3 מיליון שקל, צמיחה של כ-19% לעומת כ-75.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-52% לכ-11.6 מיליון שקל לעומת כ-7.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתחום פעילות אופנת הלבשה נרשם הפסד תפעולי של כ-30.9 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של כ-27.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-183 מיליון שקל (כ-48.1% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 160.3 מיליון שקל (כ-53.1% מההכנסות) ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-33.1 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 26.9 מיליון שקל.
קסטרו סיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 31.9 מיליון שקל בהשוואה להפסד נקי של 26.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA הסתכם בכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-21.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בחודש ינואר 2023 יצאה החברה במבצע במסגרתו נמכרו מרבית יתרות המלאי שהצטברו בחברה באמצעות מכירות מלאי מעונות חורף 22 ועונות קודמות בסך של כ-57 מיליון שקל במונחי עלות מלאי, לעומת מכירות של כ-16 מיליון שקל בינואר 2022. צעד זה הקטין את רמות המלאי בחברה בכ-65 מיליון שקל, וצפוי, להערכת החברה, להקטין את הוצאות האחסון בשנת 2023 בכ-5-10 מיליון שקל.
ההון העצמי נכון ליום ה-31.3.2023 הסתכם בכ-523.3 מיליון שקל לעומת כ-611 מיליון שקל ביום 31.3.2022. תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת ברבעון הראשון לשנת 2023 הסתכם בכ-14.8 מיליון שקל לעומת תזרים מזומנים נטו ששמש לפעילות שוטפת בסך של כ-(36.1) מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מניית קסטרו ירדה ב-25% מתחילת השנה למחיר של 34.6 שקל ושווי שוק של 285.7 מיליון שקל.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס: "קבוצת קסטרו-הודיס מסכמת את הרבעון הראשון לשנת 2023 עם גידול חד בהכנסות שלושת מגזרי הפעילות של הקבוצה. הצמיחה החדה הושגה בעיקר בעקבות המבצע שערכנו בחודש ינואר בחנויות קסטרו שזכה להצלחה מסחררת. לצד הגידול בהכנסות, הקטנו משמעותית בפרק זמן קצר את יתרות המלאי, שיפרנו את תזרים המזומנים וצמצמנו את עלויות האחסון והלוגיסטיקה ואנו מצפים לשיפור בשיעורי הרווחיות כתוצאה ממכירת מלאים אלה בשנת 2023. המהלך הבטיח השקת קולקציית קיץ מיטבית ואכן בתום המבצע, הושקה הקולקציה החדשה בחנויות קסטרו באופן מלא ומוצלח.
"הקבוצה ממשיכה בפיתוח כלל המותגים בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה שלה. במהלך הרבעון הראשון הושקו שתי חנויות חדשות לקסטרו וחנות נוספת תפתח בחודש הבא. רשת קרולינה למקה ממשיכה בפריסה של חנויות והגדלת החדירה בתחום משקפי הראייה תוך שיפור הרווחיות, אורבניקה ממשיכה לפרוס את אורבניקה סטיישן. הודיס השיקה את החנות הגדולה ביותר שלה בישראל של למעלה מ-200 מ"ר בקניון הקריון. כמו כן, נמשכת פריסת חנויות קיקו מילאנו, מותג הקוסמטיקה האיטלקי וטופ טן בקונספט חדש ואנו נערכים להמשך גידול בפעילות קסטרו הום. במקביל, נמשכת פריסת קונספט החנויות החדש של איב רושה שמוכיח את עצמו והקבוצה צופה פתיחה של מיקומים נוספים השנה. הקבוצה בעלת יתרות נזילות גבוהות המאפשרות לה להמשיך בפיתוח עסקי וקידום מותגיה לצד שמירה על איתנות פיננסית חזקה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.יום ראשון המניה תטוס למעלהשלמה 24/05/2023 23:12הגב לתגובה זו0 2היה שווה לחכותסגור
-
1.עשתה את זהנועה 24/05/2023 18:07הגב לתגובה זו1 2יותר מהר מרותםסגור