אלקטרה צריכה: הסבת יינות ביתן לקרפור העבירה את החברה להפסד
חברת אלקטרה צריכה אלקטרה צריכה +0.3% אלקטרה צריכה 8,032 +0.3% בסיס:8,008 פתיחה:8,008 גבוה:8,032 נמוך:8,000 תמורה:80,288 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בהנהלת צביקה שווימר רושמת לכאורה רבעון חלש. התוצאה בשורה התחתונה היא מעבר להפסד נקי לבעלי המניות של 10.5 מיליון שקל לעומת רווח של 46.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. הסיבה היא זינוק בהוצאות המימון ל-52 מיליון שקל.
אבל האם זה רע? לא בטוח. הסיבה לנפילה בתוצאות נובעת בעיקר מההשקעה בפתיחת סניפי קרפור, והחלפת הסניפים של יינות ביתן ומגה. באלקטרה צריכה כמובן לא מכוונים לרבעון שהסתיים אלא לייעל את יינות ביתן באמצעות המותג החדש קרפור ולנסות למשוך מתחרים. מדובר בחלק ממהלך גדול יותר של אלקטה צריכה שכבר חיסלה את המותג מגה.
כלומר, השינוי הארגוני המשמעותי שעוברות החברות שתחת אלקטרה צריכה עשוי לבוא לידי ביטוי בהמשך, ולשם מכוונת החברה. אז אפשר להסתכל על ההפסד הנוכחי אבל אם מסתכלים על התמונה הרחבה יותר, לא בטוח בכלל שהתוצאות בשורה התחתונה כעת משקפות.
ובחזרה לשורה העליונה - אלקטרה צריכה, שהשיקה לאחרונה בארץ את קרפור, סבן אילבן, ומטפלת גם במותגים כמו אלקו, מזגני אלקטרה, קולומביה, אדידס, טושיבה ועוד, רשמה הכנסות של 1.5 מיליארד שקל, עליה של 4% לעומת 1.45 מיליארד ברבעון המקביל בשנה שעברה. מעניין לציין שהמכירות בסך הכל עלו למרות ביצוע מתיחת הפנים בסניפי הקמעונאות של החברה (מגה ויינות ביתן). איך זה קרה? התוצאות בחנויות אמנם ירדו אבל פחות מהצפוי - אלקטרה צריכה חיסלה את המותגים הקודמים אבל לא סגרה אותם במהלך החודשים שבהם הסבה אותם לקרפור. היא השתמשה בשם הגנרי 'סופר' באופן זמני כדי שמצד אחד אנשים לא יזהו את החנויות מוקדם מדי כ'קרפור' אבל גם כדי לא להישאר עם המותגים הישנים, כך שהחנויות המשיכו לפעול - תחת שם זמני.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.5 מיליון שקל, לעומת 54.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול ענף המזון (כלומר ההוצאות הגדולות על ההסבה לקרפור) הרווח התפעולי היה עולה ב-3.7% ל-54.4 מיליון שקל, לעומת 52.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ה-EBITDA עמד על 90 מיליון שקל, לעומת 123 מיליון שקל, ברבעון המקביל בשנה שעברה, בעיקר בגלל הסבת הסניפים. בנטרול מגזר קמעונאות המזון, ה-EBITDA עמד על 84 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל אשתקד.
עוד פגעו בתוצאות הפעם שיערוכי הנדל"ן ברבעון המקביל בשנה שעברה. ברבעון ההוא החברה הכירה ברווחי שיערוך נדל"ן של 31 מיליון שקל. הרווח הנקי בנטרול מגזר המזון, היה מגיע ל-25.8 מיליון שקל, לעומת 49.9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. החברה ייצרה תזרים מזומנים של 72 מיליון שקל, לעומת 83 מיליון שקל ברבעון המקביל.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה אומר על רקע הדוחות: "בנוסף להשקת קרפור, הרחבנו את הסכם הזכיינות עם אדידס בישראל שיכלול הפעלת 46 חנויות אדידס. קיבלנו לאחרונה גם את אישור הממונה על התחרות להקמת מועדון לקוחות מבוסס כרטיס אשראי חוץ בנקאי, בשיתוף כאל, בנק הפועלים ו-bit, אשר יהווה מועדון "תחת גג אחד" לכל הפעילויות שלנו - בתחומי המזון, החשמל, המיזוג והאופנה.
"ברבעון זה, הושפעו התוצאות לשלילה מסגירת חנויות יינות ביתן לצורך שיפוץ, הסבה והשקה של 50 הסניפים הראשונים של Carrefour אך יתרת ההסבות הצפויות יבוצעו ללא סגירה משמעותית של החנויות."
בחלוקה למגזרי פעילות:
במגזר מוצרי צריכה חשמליים צמחו ההכנסות ברבעון הראשון של 2023 ב-6.8% ל-346.6 מיליון שקל, לעומת 324.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים כי העלייה בהכנסות נבעה בעיקר כתוצאה מגידול במכירות בתחום מערכות החימום לייצוא. הרווח המגזרי, בנטרול הכנסות אחרות, נטו הסתכם ברבעון בסך של כ-36.7 מיליון שקל, לעומת סך של כ-38.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווח נבע בעיקר מהפסד פעילות הסולאר בסך של כ-2 מיליון שקל.
במגזר קמעונאות חשמל במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל, שקם אלקטריק ואת שקם דיוטי פרי, טיפסו ההכנסות ברבעון הראשון של 2023, בכ-15.1% לסך של כ-484.4 מיליון שקל, לעומת סך של כ-420.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות במגזר אשר פעלו באופן מלא בתקופת הדוח, גדלו ביחס לתקופה מקבילה אשתקד בשיעור של כ-10.8%. העלייה במכירות נובעת בעיקרה בעיתוי חג הפסח ובגידול במכירות חנות הדיוטי פרי. הרווח המגזרי בנטרול הכנסות אחרות, נטו גדל לסך של כ-18 מיליון שקל, המהווה כ- 3.8% מהמחזור, לעומת סך של כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, המהווה כ- 3.8% מהמחזור.
במגזר קמעונאות מזון, ברבעון הראשון של 2023 הסתכמו ההכנסות בסך של כ-644.7 מיליון שקל, לעומת סך של כ-688.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע בעיקר מסגירת סניפים והפעלה חלקית של סניפים, לטובת שיפוץ והסבה ל- Carrefour אשר הושקה עם פתיחתם של 50 סניפים ביום 9 במאי, 2023. המכירות בחנויות זהות במגזר זה אשר פעלו באופן מלא בתקופת הדוח גדלו בשיעור של כ-4.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (חנויות שנסגרו לטובת שיפוץ והסבה – Carrefour לא נכללו בחישוב). ההפסד המגזרי בנטרול הכנסות אחרות, נטו הסתכם ברבעון הראשון של 2023 לסך של כ-49 מיליון שקל, לעומת רווח בנטרול הכנסות אחרות, נטו בסך של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ונבע בעיקר מהירידה במחזור ההכנסות, מהאצת פחת ומגידול בעלויות שכר המטה בעיקר כתוצאה מתוכנית הרה ארגון שיושמה בשנת 2022 והאצת השקת Carrefour.
מגזר ספורט ופנאי, הכנסות המגזר ברבעון הסתכמו בסך של כ-72 מיליון שקל, לעומת סך של כ-56 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022. הגידול במחזור ההכנסות נבע מגידול בהכנסות סער, בין היתר בשל פתיחת סניפים חדשים וגידול בפעילות הסיטונאית, וכתוצאה מרכישת פעילות Adidas שהכנסותיה החלו להיכלל בתוצאות המגזר ברבעון הרביעי של שנת 2022. הרווח המגזרי בנטרול הכנסות אחרות, נטו הסתכם ברבעון הראשון של 2023 לסך של כ-6 מיליון שקל, לעומת רווח בנטרול הכנסות אחרות, נטו בסך של כ-9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווח המגזרי נבע בעיקר מירידה במכירות בחנויות הזהות בשל פעילות חורף נמוכה יותר השנה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.יקר (ל"ת)רועי 29/05/2023 16:13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.ברור וההפסד רק יחמיריעל 29/05/2023 13:21הגב לתגובה זו1 0אם כול הכבוד ,לנהל משמרת בפוקס לא מביא אותך להבין בקמעונאות מזון, ולהביא מנכל מתוסכל משופרסל, שכול עניינו המלחמה מול שופרסל ולא הצרכן, לכן הנפסד רק יעמיקסגור
-
גדוליוסי 29/05/2023 16:38הגב לתגובה זו0 0חחחחחסגור