קרסו מוטורס: רווחיות גולמית אמיתית של 50% על חשבון הציבור; צ'רי כובש את השוק
קרסו מוטורס קרסו מוטורס -0.71% קרסו מוטורס 2,250 -0.71% בסיס:2,266 פתיחה:2,266 גבוה:2,266 נמוך:2,241 תמורה:436,045 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מפרסמת את דוחותיה לרבעון הראשון, ההכנסות עמדו על 1.5 מיליארד שקל, לעומת 898 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד לפי החברה הגידול נבע כתוצאה מעלייה במכירות רכבים חדשים. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-89 מיליון שקל, ירידה לעומת 126.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
נתח השוק של החברה זינק ל-7.7%, לעומת 3.1% ברבעון בשנה שעברה, לאחר השקה מוצלחת של מותג הרכב צ'רי שהגיע להיקף מכירות של 5,400 רכבים. ההכנסות ממגזר הרכב לבדו טיפסו לכ-1.04 מיליארד שקל, כשהרווחים מהמגזר עלו ל-114.5 מיליון שקל, לעומת 113.8 מיליון שקל אשתקד. הרווח הגולמי עלה בכ-2.3% ל-260 מיליון שקל. לכאורה זה סביב 25%, אבל בנטרול של מסי הקנייה שהם בעצם פעילות העברה של כספים מהציבור למדינה, הרי שמדובר על רווחיות של 50%. נדגים: אם רכב עולה 150 אלף שקל והרווח הגולמי של קרסו הוא 37.5 אלף שקל - 25%, הרי שבפועל - כ-75 אלף שקל ממחיר המכירה הם מסים שמועברים למדינה כך שההכנסות נטו הנן 75 אלף שקל והרווח 37.5 אלף שקל - משמעי 50%.
יתרת המזומנים ושווי המזומנים של החברה מסתכמת ב-88.8 מיליון שקל, לעומת יתרה של 611 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. מלאי החברה גדל ועומד על 1.2 מיליארד שקל, לעומת 724.5 מיליון שקל בסוף 2022.
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "חברת קרסו מוטורס מסכמת את הרבעון הראשון של השנה עם צמיחה חזקה בהכנסות ובנתח השוק, שעלה בשיעור חד בעיקר בעקבות השקתו המוצלחת בנובמבר האחרון של המותג צ'רי. במקביל, אנו פועלים להרחבת היצע הדגמים החדשים, בין היתר עם דגמים בעלי טכנולוגיה היברדית, חשמלית ו-werPo-e. אנו ממשיכים לנקוט במהלכים עסקיים ושיווקיים שמטרתם להביא להמשך העלייה בנתח השוק של הקבוצה, לרבות חיזוק מותג הגג החדש פריסבי, המרכז את כלל פעילויותיה של קרסו מוטורס".
עוד הוסיף כי "חלק מצעדים אלה מביאים לשחיקה ברווחיות הקבוצה בטווח הקצר, אך אנו משוכנעים שהם ישתלמו בטווח הארוך יותר. במקביל, נפתרת בעיית המחסור העולמי בשבבים, דבר שתומך בהאצת קצב הייצור ושיפור האספקות בשוק הישראלי. בהתאם, אנו מעריכים כי במהלך שנת 2023 יגדל היקף הפעילות בתחום הרכב, וכנגזרת מכך גם היקף הפעילות של הקבוצה. לצד זאת, אנו ערים לשינויים בסביבה המאקרו-כלכלית וסבורים כי איתנותה הפיננסית של החברה והיותה קבוצת רכב מגוונת, תומכים ביכולתה של החברה להתמודד בצורה מיטבית עם מצבי שוק משתנים."
קרסו מוטורס נסחרת כיום לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר, כשברבעון הקודם, החברה הייתה שווה 1.55 מיליארד שקל וייצרה רווחים של 380 מיליון שקל, כלומר מכפיל רווח של 4. תוך כדי שהיא מחלקת דיבידנד משמעותי - באזור ה-8%. אך החשש הגדול של המשקיעים, שעדיין קיים, הוא כי הרגולטור יניח את ידו על הרווחיות העודפת הזו. אם אתם צרכנים-רוכשי רכבים, אתם צריכים להבין מהמספרים האלו שיבואני הרכב עושקים אותנו. מדובר על רווחיות של חברת הייטק. בסה"כ יבוא של מוצרים והרווח בשורה התחתונה 11%, הרווחיות התפעולית והגולמית מוגזמת. זה פער עודף, כסף גדול שהחברות האלו לוקחות מאיתנו. למה? כי הן יכולות. אף אחד לא עוצר אותן.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.את המס על מונופולים האזרח ישלם את המםלילי 31/05/2023 06:57הגב לתגובה זו4 1כאשר ממסים מונופול , המונופול מפיל את המס ללקוח . מיסוי רווח יתר יבריח משקיעים . התוצאה חיזוק המונופולים והכסף ילך לממשלה . לדוגמא רכב . כדי להתחרות צריך להגביל את מספר הסוכנויות הבלעדיות של יבואן . בבנקים צריך פשוט לעודד הקמת בנקים חדשים . בשנים האחרונות סגרו בנקים ומכרו אותם לבנקים גדולים ההפך מתחרות משוכללת . וזו התוצאה .סגור