תעבורה יוצאת מהשותפות עם דליה במאגר אשכול - טיפסה על עץ גבוה מדי?
לפי הודעת משק אנרגיה, שמחזיקה בדליה - הזוכה במכרז על רכישת תחנת הכוח אשכול, תעבורה, שמחזיקה ב-25% - עשויה לצאת מהמירוץ
אחרי זכייתה במכרז, דליה אנרגיה תנסה לגייס את ההון העצמי, מעל 4 מיליארד שקל, לרכישת תחנת אשכול. ההצעה שלה במכרז עמדה כל כ-12.37 מיליארד שקל, לעומת עידן עופר ואו פי סי או פי סי אנרגיה -0.85% או פי סי אנ 3,135 -0.85% בסיס:3,162 פתיחה:3,068 גבוה:3,139 נמוך:3,060 תמורה:8,524,711 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שהציעו כ-7 מיליארד. זה הפרש גדול מאוד. על פי הודעה מהבוקר, ניתן ללמוד כי חברת תעבורה החליטה לא להישאר כשותפה של דליה ברכישה והחליטה לצאת ממנה, בהתאם להסכם. אפשר להבין למה - הסכום שהוצע במכרז היה גבוה מאוד, בערך כפול מההערכה הראשונית של חברת החשמל לגבי שווי התחנה. כך או כך, נראה שבדליה מופתעים מאוד מההצעה של או.פי.סי. מי היה מאמין שההפרש יהיה גדול כל כך? בדליה היו בטוחים שההצעה תהיה עם ספרה אחת יותר - כלומר מעל 10 מיליארד שקל. האם היא טעתה בגדול בתחשיב ותשלם בגדול?
<דליה נמצאת בשליטת משק אנרגיה משק אנרגיה +1.25% משק אנרגיה 209.8 +1.25% בסיס:207.2 פתיחה:204 גבוה:211.1 נמוך:204 תמורה:354,019 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ותעבורה נשלטת בין היתר על ידי הפניקס, בנק לאומי ומשפחת לבנת. כעת האחרונה רוצה לצאת מחלקה בעסקה - 25% (דליה מחזיקה בשאר - 75%). יחד עם זאת, העסקה כפופה לכך שדליה תשיג את המימון הדרוש ועדיין לא בטוח שהיא עצמה תלך על העסקה, בטח אחרי המחיר הגבוה שהציעה.
דליה הפסידה כאן 5 מיליארד שקל והכריזה על ניצחון - השאלה היא מי באמת יפסיד מזה. כנראה שהקיבוצים. ההפסד הזה כבר "גילח" מיליארד משוויה של משק. המנהלים מתעקשים שזו עסקה טובה, אולי עדיף לקיבוצניקים לשלם קנס של 100 מיליון ולברוח מהעסקה. כידוע, בעלי המניות של דליה הם משקי הקיבוצים (50%), ג'ורג' חורש מחזיק ב-25%, ואיתו גם קרן תשי יחד עם צבי ברק בעל חברת הביטוח ווישור, איש העסקים ממכסיקו דניאל חוסידמן, וקרן המורים והגננות שמחזיקות ב-25%. משפחת לבנת וגם חורש נחשבים לזהירים יחסית ולכן יש ספק רב לגבי ההמשך. גם צבי ברק מבין שזו עסקה במחיר גבוה מדי ולכן נתן "ברקס" לתעבורה.
"יובהר כי למועד פרסום דוח זה, לא התקבלה החלטה סופית של דליה ביחס לביצוע העסקה וכן לא התקבלה החלטה סופית של דליה או של החברה (בכובעה כבעלת מניות בדליה) ביחס לאופן מימון העסקה אם וככל ותבוצע", נכתב בהודעה של משק אנרגיה הבוקר. "יצוין כי למועד הדוח אין וודאות מלאה ביחס ליכולתן של דליה והחברה לגייס מימון ממקורות שונים לשם ביצוע העסקה וכן ביחס ליכולתה של דליה להגיע לסגירה פיננסית שתאפשר את תשלום התמורה".
היא מוסיפה ומזכירה את התוספת להסכם עם תעבורה, לפיה הצדדים ייכנסו למשא ומתן על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהם, בין בדרך של השקעה הונית של תעבורה בדליה ובין בדרך אחרת שתוסכם ביניהם. בנוסף, היא מזכירה כי לפי ההסכם אם הצדדים לא יגיעו להסכמות תהא לתעבורה זכות מוגבלת בזמן, להודיע על מכירת חלקה לדליה או לדלל את חלקה. בימים הקרובים התמונה תתבהר יותר. תעבורה תצא ממנה ודליה תלוי בהון העצמי שתשיג וכמובן, בבעלי השליטה שלה שחלקם בטח עוד ישקול לרדת מהעץ.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה