רני צים
צילום: מאיר אדרי

רני צים רוכש את קניון ים המלח ב-152 מיליון שקל ורוצה לייצר NOI של 20 מיליון שקל תוך כמה שנים

שיעור התפוסה נמוך - רק 60% ולכן נותן NOI שנתי של רק 6 מיליון שקל. בחברה מאמינים שהם יביאו את הקניון לתפוסה של 100% "בשנים הקרובות". רני צים: "נכס אסטרטגי. יניב תרומה משמעותית לחברה"; הרכישה תגדיל את ה-NOI השנתי של רני צים ב-7%
נחמן שפירא | (10)

רני צים רוכש את קניון ים המלח. 'רני צים מרכזי קניות' רני צים -0.21% חתמה על הסכם לרכישת קניון ים המלח תמורת 152 מיליון שקל. הקניון ממוקם על קרקע בשטח של כ-6 דונם, וכולל שטחים לשיווק בהיקף של  9,200  מ"ר.

שיעור התפוסה בקניון כיום עומד על כ-60% וה-NOI השנתי מסתכם ב-6 מיליון שקל. רני צים קונה קניון במצב חלש אבל מאמין שהוא יוכל להעלות את שיעור התפוסה ל-100%, באמצעות פרסום, מיתוג והשקעה כך שה-NOI השנתי של הקניון יקפוץ ל-20 מיליון שקל ב"שנים הקרובות".

מדובר ברכישה משמעותית לרני צים, שברבעון האחרון רשם NOI של 19.7 מיליון שקל ו-FFO של 7 מיליון שקל, כשמדובר בגידול של 25% לעומת הרבעון המקביל. בהנחה שקצב ה-NOI השנתי של רני צים הוא כ-78-80 מיליון שקל הקניון החדש צפוי להגדיל את ה-NOI ב-7%.

רני צים יעביר את הכסף תוך 60 יום מזמן חתימת ההסכם והחל מהזמן הזה רני צים יחל לקבל את דמי השכירות. 119 מיליון שקל מתוך סכום הרכישה ישמשו לסילוק המשכנתא של המוכרים ורני צים מתכננת לבקש לצורך כך הלוואה מהבנק שנתן את המשכנתא למוכרים.

מחיר המניה של רני צים כיום עומד על 2.68 שקל, כאשר ב-12 החודשים האחרונים נפלה המניה ב-46%. שווי החברה עומד כיום על 379 מיליון שקל.

רני צים מסר על רקע העסקה: "הקניון בים המלח הינו נכס נוסף התואם לאסטרטגיית הפעילות של החברה, המתמקדת ברכישה והקמה של מרכזי קניות, בעיקר בפריפריה, וביצירת ערך באמצעות שדרוגם והשבחתם. הניסיון העשיר שלנו בניהול מרכזי קניות, לצד היכולת של החברה למקסם את ביצועי המרכזים המסחריים תוך שינוי תמהיל ומיקום של השוכרים, יאפשרו לנו להביא לקפיצת מדרגה בביצועי הקניון ואנו סבורים, כי הוא יניב תרומה משמעותית לרווחי החברה בשנים הקרובות".   אבישי אברהם, מנכ"ל רני צים: "אנו רוכשים נכס המצוי בתפוסה נמוכה ושהסכמי השכירות בו הינם במחירים נמוכים יחסית. אנו רואים בעסקה זו הזדמנות עסקית, וקיבלנו את ההחלטה לרכוש את הקניון במטרה להשביחו ולממש את הפוטנציאל הגלום בו. בין היתר,  נבצע התאמות בתמהיל החנויות והשוכרים בקניון, כך שנדייק אותו לצרכים של קהלי היעד הרלבנטיים במיקום ייחודי זה".

אברהם הוסיף כי "מהלכים אלה, וכן מהלכים נוספים - כדוגמת הקמת מתחם מזון חדשני ואטרקטיבי, והפיכתו למרכז קניון שמייצר חיבור חוויתי לחוף הים ולבתי המלון שבאזור - עשויים להוביל לשיפור ניכר של הפדיונות בנכס, ובמקביל להעלאת דמי השכירות בו. על פי תוכניות העבודה  של משרד התיירות, רמ"י ומועצה אזורית תמר, מסתמן כי מספר חדרי האירוח באזור צפויי להיות מוכפל, כך שבטווח הלא רחוק תגדל משמעותית כמות המבקרים בקניון".  

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    עובד לשעבר 27/06/2023 20:41
    הגב לתגובה זו
    מדינה של בבונים עובדי אליל...
  • 8.
    שילם מחיר כפול נכס קונים לפי NIO בהווה לא בעתיד (ל"ת)
    לילי 27/06/2023 17:21
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    משה רבנו 27/06/2023 14:03
    הגב לתגובה זו
    למה לא לכתוב בעיברית? הכנסות תפעוליות נטו מספיק עם הפלצנות כדי להראות כמה אינטלגנטים אתם תכתבו הכל באנגלית אם זה ככ בוער לכם בטוסיק
  • 6.
    רענן 27/06/2023 13:53
    הגב לתגובה זו
    לא אופטימי מדי? איזה עוד רשתות הוא ישכנע להיכנס לקניון. אמנם זה הקניון היחיד אבל דכילק אנשים לא קונים בגדים בחופשה בים המלח. רוב החנויות בקניון ממוצע זה ביגוד. שילחץ על הממשלה להוריד את המע"מ באיזור ים המלח כמו באילת ויכניס חנויות דיגיטל.
  • 5.
    כל גרוטאה שיש בשוק הוא קונה (ל"ת)
    אלי 27/06/2023 13:09
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דן 27/06/2023 12:20
    הגב לתגובה זו
    התפוסה השנתית במלונות גבוהה מאילת - זאת עובדה .....באילת בחורף התפוסה נמוכה , בים המלח התפוסה מלאה כל השנה !!!
  • 3.
    משה 27/06/2023 12:16
    הגב לתגובה זו
    יפה
  • 2.
    רני צים האפס 27/06/2023 11:56
    הגב לתגובה זו
    מאמין שתפשוט את הרגל השתן מזמן עלה לך לראש ואתה לא באמת מבין בכלכלה כנראה עד 2025 בוודאות תהייה אינפלציה גבוה כלל עולמית ומיתון קשה ותקרוסעם כל "העסקים" שלך
  • זהירות הקנאה הורגת (ל"ת)
    ינאי 27/06/2023 13:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חיים 27/06/2023 11:46
    הגב לתגובה זו
    מעניין מי יצא רווחי, הקונים או המוכרים ?