
סיפיה וויז'ן מזנקת ב-35% והכפילה את השווי מתחילת החודש - צפו לדילול
חברת האוטוטק הקטנה סיפיה וויז'ן סיפיה וויז'ן 0% שיש לה הערת עסק חי (כלומר היא בסיכון לכך שלא תצליח לשרוד שנה) מזנקת היום ב-35% ומשלימה עליה של 100% מתחילת החודש. מה קרה? החברה שעוסקת בפיתוח וייצור מוצרים לניטור פנים כלי רכב ב-3 ביולי החברה עדכנה על זכייתה במכרז של יצרנית רכבים אירופאית (OEM), להטמעת מערכת ה-Sense Driver של החברה בדגם רכב חדש על גבי שבב (SOC) של Omnivision. המניה זינקה בעקבות אותו דיווח ב-70% ביומיים והיום היא מעדכנת כי מדובר לא רק על דגם אחד אלא על 8 דגמים וקופצת כאמור בעוד 35% למחיר של 50.6 אגורות למניה ושווי שוק של 70 מיליון שקל.
לדברי החברה, סיפיה תטמיע את מערכת ה-Driver Sense לניטור נהג (DMS), ב-8 דגמי רכב אשר יימכרו ברחבי אירופה. לגבי אחד מהדגמים נמסר לחברה כי תחילת הייצור הסדרתי צפויה כבר במהלך שנת 2024. ביחס לשאר הדגמים טרם נמסר לחברה מידע אודות תחילת הייצור.
בחברה בונים על העתיד - החל מחודש יולי 2026 כל הרכבים החדשים באיחוד האירופי יידרשו להצטייד במערכות לניטור עייפות והסחות דעת נהג בתוך הרכב. תקנות אלו מובילות את יצרניות הרכב האירופאיות להיערך להטמעת מערכות כאלו בדגמים החדשים שלהן.
הטכנולוגיה של סיפיה מתבססת על ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית במטרה להעריך את התנהגות הנהג בזמן אמת, באמצעות מעקב אחר תווי הפנים ומצב הנהג על בסיס זיהוי סממנים חזותיים, כגון מיקום הראש, כיוון מבט, מנח הנהג והתנהגותו, בכדי לזהות אם הנהג ממוקד בדרך, מוסח או עייף, אוחז בטלפון תוך כדי נהיגה ועוד.
- הבנצ'מארק של ה-AI: האתר שמודד את ביצועי הצ'טבוטים והסערה סביב מטא
- "תעצרו גיוסים ותשתמשו ב-AI": מי אמר, ולמה זה צריך להדאיג את כולם
בחודש שעבר סיפיה שיתפה כי יצרנית OEM גלובלית מובילה החלה בייצור של שלושה דגמי רכבים המשלבים את מערכת Driver sense לניטור נהג של החברה. שלושת דגמי הרכב מיוצרים עבור השוק הגלובלי, כולל ארצות הברית. עם זכייה זו, לסיפיה זכיות במכרזים להטעמת מערכת ה- Driver Sense ב-40 דגמי רכב (Design Wins) עם 8 יצרניות רכב שונות (OEMs).
הזינוק במניה בחודש האחרון הוא בדיוק מה שהחברה הייתה צריכה כדי לנסות לנצל את המצב כדי לגייס כסף. היא צריכה אותו כמו אוויר לנשימה. השאלה כעת היא מתי היא תצא לגיוס-דילול משקיעים ומי יבחרו להשתתף בו.
בעלי החברה מחזיקים ב-50% מהמניות ומגדל ביטוח מחזיקה ב-10%.