מניה קטנה - פוטנציאל גדול; האם רדקום תצליח להמריא?

אייל הררי, מנכ"ל רדקום: "הראינו לשוק שאנחנו יודעים לתרגם צמיחה של הכנסות, לשורה תחתונה משמעותית"; רדקום בדוחות טובים - נסחרת ב-150 מיליון דולר, 78 מילין דולר בקופה, ומרוויחה בקצב העולה על 8 מיליון; צופה צמיחה של 12.5% בהכנסות

 | 
telegram

רדקום היא אחת מהחברות הוותיקות מבין הישראליות בוול סטריט. היא הגיעה לשם עוד בשנות ה-90' וידעה מאז טלטלות למעלה ולמטה. בשנתיים האחרונות היא במסלול צמיחה מעניין כשהמוצר שלה - תוכנה לבדיקת מערכות תקשורת מייצר כבר מסה קריטית של מכירות שתחת הפלטפורמה הנוכחית של הוצאות, מחלחל כבר לרווח נאה.  

היופי במכירת תוכנה הוא שעל אותו מבנה הוצאות אפשר למכור הרבה יותר וכך להגדיל דרמטית את הרווח, גידול של 10% במכירות יתבטא בגידול של פי כמה בשורה התחתונה. קוראים לזה מכפיל תפעולי והמכפיל של רדקום גבוה. זה אומר שאם היא אכן תצליח להמשיך בקצב הצמיחה שלה, היא תהיה מאוד רווחית. האם זה יקרה? אייל הררי, מנכ"ל החברה סבור שכן, אבל לא מוכן להתחייב על צמיחה בשנים הבאות בקצב הנוכחי (12.5%).

רגע לפני השאלות על מה שיהיה, נחזור למה שהיה.  החברה הציגה אתמול דוחות טובים . ההכנסות הרבעוניות הגיעו ל-12.4 מיליון דולר, נתון שיא של החברה. כאשר הרווח ברבעון השני עמד על 2.1 מיליון דולר, 13 סנט למניה, מעל ציפיות האנליסטים. החברה השאירה את התחזית השנתית על הכנסות של 50-53 מיליון דולר (ממוצע הטווח - 51.5 מיליון דולר) גבוה מעט מצפי האנליסטים להכנסות של  51.15 מיליון דולר

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אייל הררי מנכ"ל רדקום מסביר בראיון לביזפורטל כי מה שהוביל להצלחה היא החלטה אסטרטגית שקיבלה רדקום לפני שנים. "החברה החליטה החלטה אסטרטגית לפני לא מעט שנים, להתמקד בתחום הווירטואליזציה של הרשתות. אנחנו עובדים עם חברות הסלולר, הטלקום, כאשר בעבר החברה התעסקה בחומרה. היום אנחנו 100% תוכנה. אחת ההחלטות שלי הייתה להעביר את רדקום לתוכנה בהתמחות בטכנולוגית ענן. זו הייתה החלטה אסטרטגית נכונה ולאורך שנים רואים שהשוק הולך לשם, זו המגמה".

הררי מציין גם כי "היינו הראשונים בשוק שלנו להשקיע באזורים האלה וזה יצר לנו יתרון טכנולוגי משמעותי". 

רדקום מתנהלת כיום ללא בעל שליטה, זוהר זיספאל ז"ל היה בעל השליטה בחברה, ודולל לאחר מספר הנפקות שנעשו. יו"ר דירקטוריון החברה משנת 2015 היא חלי בן נון שהייתה בת זוגו. 

מה הטכנולוגיה שלכם כיום עושה לרשתות?
"אנחנו נמצאים בתחום של נטוורק אנליטקיס, תוכנה שמנתחת את המצב של הרשת, את הביצועים שלה ומבינה מה קורה בכל רגע נתון. זה מוצר לאנשי הניהול והפיקוח של הרשת שרוצים לוודא שהכל עובד ושחווית המשתמש איכותית. אלו מערכות קריטיות לחברות תקשורת. 

"זו תוכנה שעוזרת להם להבין אם הרשת עובדת כמו שצריך אם אני כמשתמש מקבל חוויית שימוש מספקת. אם חווית השימוש שלי טובה. זה קריטי כדי לשמר לקוחות.

הטכנולוגיה של קונטיניואל שרכשתם עוזרת לכם?
"היא הייתה חברה קטנה, אבל עם כמה לקוחות שאחד מהם זה וודפון שהיה לקוח משמעותי שלה, שלא עבדנו איתו וזה מגדיל לנו חדירה ל-TIER1. מעבר לכך, הם גם עשו אנליטיקס באזור מסוים - איך תזוזה ממקום למקום משנה את חווית הלקוח, אם יש ניתוקים ועוד. זו יכולת שמשלימה את היכולות שלנו".  

קונטיניואל מכרה בקצב של 1.5 מיליון דולר וצפוי שתחת רדקום עם הסינרגיות במכירה זה יהיה משמעותית יותר מכך - "הם עובדים עם חברות ומתחרים של רדקום לקבל ידע על הרשת, אנחנו יודעים המון על הרשת. היכולת המשותפת הזו יחד עם ההשקעות שלנו, יעזרו לנו לייצר אנליטקיס דרך בינה מלאכותית AI בכדי לעזור למפעילים לנהל את הרשת בצורה חכמה ומתקדמת יותר.  התהליך יהיה אוטומטי. זו הטכנולוגיה שהם עשו, וזה מאפשר לנו לבוא ללקוחות הקיימים שלנו ולמכור גם את זה. זו יכולת ייחודית שאין למתחרות שלנו". 

אייל הררי צילום דוברות
אייל הררי, מנכ"ל רדקום. צילום דוברות​


הרכישה שלהם מניבה לכם תרומה להכנסות של 10 אחוז או יותר?
"זה יכול להיות בין 10 ל-20 אחוזים עם מפעיל שאנחנו עובדים איתו זה פתרון נישתי. אבל הרבה פעמים מדובר בדובדבן שבקצפת, שזה ההבדל בין לזכות או להפסיד במכרז. זה נותן אפשרות להרחיב לקוחות קיימים, מספיק שנזכה בעוד לקוח אחד בזכות היכולת הזו".

אתה יכול להעריך שזה נותן לכם זינוק של עוד 10 אחוז למכירות 
"קשה להעריך את זה". 

בכמה הסתכמו המכירות שלה?
"הם עשו בשנתיים שלוש האחרונות מכירות של מיליון וחצי דולר. יש הרבה ציפיות התגובות של השוק מאוד טובות, הסינרגיה טובה ונהיה יותר חכמים כשנתקדם".

המוצר שלהם מוטמע במערכות שלכם באופן מוחלט?
"הוא מוטמע באופן חלקי, עשינו אינטגרציות ראשונות, אנחנו רק חודשיים לאחר רכישה, יש לנו יכולת לעבוד עם המוצר, אבל זה שני קווי מוצרים ואנחנו רוצים לשמור אותם עצמאיים. היתרון בדבר הוא שזה מאפשר לנו להציע רק את המוצר הזה שהוא זול יותר משלנו והוא בעצם מהווה לנו מוצר חדירה, רגל בדלת, ומאפשר לנו לעבוד עם מפעילים בצורה יותר קלה".

כמה עובדים קלטתם לאחר הרכישה?
"בערך 20 עובדים. היום עובדים ברדקום 300 עובדים והיינו לפני הרכישה 280 עובדים".

תוצאות התחזית הכוללת לא השתנתה, בעוד שהתוצאות ברבעון היו טובות מהתחזית, למה לא העליתם את התחזית השנתית?
"ההכנסות היו טובות במעט מהתחזית בשוק. ההפתעה הגדולה היתה ברווח. אנחנו לא נותנים תחזית רווח, זה יותר מודלים של האנליסטים אני מניח שהם יעלו את התחזיות.

"אנחנו נותנים רק תחזית הכנסות שנתית צופים שהשנה צפויה להיות באזור 12 אחוז. כאשר צמיחה דו ספרתית בעולם הטלקום זה חריג ומרשים. 

"אחד הדברים שרואים זה הפירות של ההשקעה, זו שנה רביעית שאנחנו צומחים. הגענו למאסה קריטית, אנחנו נעבור בהכנסות את ה-50 מיליון דולר השנה ומתחילים לייצר רווחיות יותר משמעותית. בשנה שעברה היה רווח קטן, לפני שנתיים היינו הפסדיים, הראינו לשוק שאנחנו יודעים לתרגם צמיחה של הכנסות, לשורה תחתונה משמעותית זה הדבר הכי משמעותי שמתאים למודל שלנו. אנחנו מצפים להמשיך לצמוח, להאיץ צמיחה עם אימוץ טכנולוגיה דור 5 אנחנו תלויים בקצב השוק, והיום המצב מאתגר".

אם לא הייתה סביבה מאתגרת כיום, הייתם מעלים את התחזית בעקבות הרכישה? 
"יכול להיות, אבל השנה סיימנו את הרכישה באמצע השנה, יותר חשוב לנו להמשיך לצמוח בשנים הבאות, ואנחנו כמובן תלויים גם בסביבה החיצונית, יכול להיות שהינו מעלים יותר. המסע שאנחנו עושים נמשך והולך לכיוון הנכון. זה הכי חשוב לנו, לא מה יקרה ברבעון מסוים". 

יש לכם קופת מזומנים של 78 מיליון דולר. למה אתם מייעדים אותה, מה התכנון?
"הסיבה שחשוב לנו שתהיה לנו קופת מזומנים משמעותית היא כי אנחנו עובדים עם חברות הטלקום הגדולות בעולם, חברות עם פוטנציאל של עסקאות של עשרות מיליוני דולרים, והם רוצים לראות חברות גדולות וחזקות ואנחנו מראים שאנחנו חזקים".

אתה יכול לעשות את זה גם עם עשר מיליון דולר בקופה
"אני לא יכול עם עשר מיליון דולר בקופה, אבל זה נכון שאני לא חייב 80 מיליון דולר בקופה בשביל זה". 

אתם תקנו חברות נוספות?
"כמו שקנינו את קונטיניואל, וקנינו אותה במזומן. בסביבה של היום יש הרבה הגיון לראות איך לגדול גם בצורה לא אורגנית, אנחנו חברה ציבורית שמייצרת מזומנים, כאשר זה חלק מהדברים שאנחנו מסתכלים עליהם. הרכישה הזו הייתה הראשונה שלנו וזה בהחלט חלק מהאסטרטגיה של החברה, לראות איך אנחנו מוסיפים דברים סינרגטיים לדברים שאנחנו עושים שיכולים להאיץ את הצמיחה שלנו בדור 5, גם להגיע לעוד לקוחות גם לחזק את הטכנולוגיה וזה חלק ממה שמאפשר לנו את זה שאנחנו עם קופת מזומנים חזקה".

אתם חברה עם שווי של כמעט 150 מיליון דולר עם 80 מיליון בקופה עם שווי תפעולי של 70 ומרוויחים בקצב של יותר מ-8 מיליון דולר
"בגדול זה הקצב בחצי השנה האחרונה, המסר שאני מקבל הוא שהרבה משקיעים עדיין לא מבינים את הפוטנציאל שלנו, במושגי נאסד"ק אנחנו עדיין חברה קטנה. הגדילה שלנו והמעבר לרווחיות ולגודל מסוים טומן בחובו פוטנציאל שהחברה יכולה להעלות משמעותית את שווי השוק שלה. חברה תוכנה שצומחת רבעון 16 ברציפות ומייצרת מזומנים ורווחיות זה פוטנציאל לעליית שווי משמעותית". 

הצמיחה של 12.5% תתחזק או תישאר כמו שהיא?
"זו שאלה שקשה לענות עליה. אם נעשה את הדברים כמו שצריך יש פוטנציאל לגדול ביותר מזה כי השוק של דור 5 עדיין בהתחלה שלו, ומצטרפים שחקנים נוספים. יש פוטנציאל להמשיך להאיץ צמיחה ולהעלות ל-30-20% אבל  זה דורש המשך שמירה על מובילות טכנולוגית. אנחנו עובדים מול חברות גדולות בעולם, כל זכייה זה במיליוני דולרים, אם נעשה דברים נכון יש לנו פוטנציאל להגדיל את הצמיחה".

מה היקף הפייפליין?
"יש לנו פייפליין מאוד חזק ואנחנו צומחים בו. השוק עצמו הפוטנציאל שלו זה מיליארד דולר לפי האנליסטים, ואנחנו 6-5% ממנו ובהחלט יש פוטנציאל להמשך צמיחה בו".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות