האם yes תצליח להציף ערך לבזק? "החברה לא תיפגע מ-FreeTV"
חברת yes, החברה הבת של בזק בזק +0.58% בזק 518 +0.58% בסיס:515 פתיחה:510 גבוה:518 נמוך:510 תמורה:11,953,310 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: משלמת מוקדם לספקים ומכירה באיחור בהכנסות. יחד עם החוב היא בעצם רושמת שווי פעילות שלילי שנים רבות. אבל היא במגמת שיפור, פירמת רואי החשבון EY, נותנת לה הערכות שווי מדי רבעון וכעת השווי עדיין שלילי, 129 מיליון שקל, אבל זה המשך שיפור לעומת 159 ברבעון הקודם ושווי שלילי של 282 מיליון לפני קצת יותר משנה, כך על פי מודל ה-DCF. בקצב הזה, החברה עוד תחזור לשווי חיובי בתוך שנתיים. על פי מודל NAV החברה במינוס 85 מיליון.
לחברה יש עדיין גירעון בהון החוזר של 193 מיליון שקל ולכאורה כדי להתקיים היא צריכה הזרמת כסף מחברת האם, בזק, אבל בחברה אומרים שבשנים האחרונות היא כבר לא זקוקה לכסף מבזק.
בחברה מסבירים שהשווי השלילי נובע בעיקר מכך שהיא צריכה לשלם הוצאות לספקים ולהכיר בכל ההוצאות באופן מיידי, גם אם מדובר על חוזים למספר שנים, אבל מכירה בהכנסות לאורך זמן ולכן נוצר השווי השלילי. זו כמובן בעיה לא רק ב-yes, ובכל זאת אצלה זה חריף יותר. yes הייתה ה'גברת הזקנה' של השוק, היא לא התקדמה יחד עם השוק עם מוצרים חדשים ונשארה מאחור.
אבל yes עוברת שינוי בשנתיים האחרונות (מן הסתם, לא רק בגלל הפרסומת של נועה קירל שחולמת על פאודה), ההכנסות ממנוי (ARPU) נשמרות יציבות בשנה האחרונה על 185 שקלים בחודש, מספר המנויים הכולל עלה ב-2% כאשר עיקר הצמיחה מגיעה במנוי שירות yes+ ובעיקר: 25 אלף מנויים חדשים בתחום הסיבים האופטיים.
השאלה היא האם המעבר לרווח פרופורמה של 17 מיליון שקל הוא מייצג. אם זה המצב - היא תתחיל להציף ערך גם לבזק עצמה. השיפור בשנה האחרונה ברור: ברבעון המקביל החברה הפסידה מיליון שקל, בזה אחריו היא הפסידה 21 מיליון, ברבעון הרביעי היא הפסידה 9 מיליון, ברבעון הקודם היא כבר הגיעה לאיזון וכעת רושמת כאמור רווח של 17 מיליון, וזאת כאשר ההכנסות עלו במקביל ב-20 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל, כאשר כעת היא רושמת הכנסות של 336 מיליון שקל לעומת 316 מיליון ברבעון המקביל. גם ה-EBITDA המתואם עלה ב-14% ל-72 מיליון שקל לעומת 63 מיליון ברבעון המקביל. בהנחה שהעלייה בהכנסות ימשיכו להשתרשר לשורת הרווח - yes עשויה לשמור על רווחיות מייצגת גם בהמשך ואולי אפילו להמשיך ולהשתפר.
תוצאות yes רבעון שני 2023, מקור: דוחות החברה
"yes מצליחה להתמודד מאוד יפה עם התחרות. גם אם FreeTV תהיה הצלחה תהיה לכך השפעה זניחה על yes ובוודאי על קבוצת בזק, בוודאי בגלל הגודל וההיקף שלנו והחלק שזה מהווה מתוך ה-EBITDA". אומר גיל שרון, מנכ"ל בזק, בראיון לביזפורטל. FreeTV היא המתחרה החדשה שבבעלות משותפת של קשת וחברת RGE. לדברי שרון "החברה מנהלת בהצלחה אסטרטגיה של שני מותגים: פרימיום שמתאים לרוב הלקוחות וגם את ה'דיסקאונט' (מותג רזה עם פחות ערוצים אבל בתשלום זול יותר. נ"א). זה מאפשר ל-yes לשמור על בסיס המנויים וגם על ההכנסה מכל לקוח (ARPU) ובשורה התחתונה yes מציגה רווח נקי.
"בכל מקרה, נכון לעכשיו כשהיא בתחילת הדרך אין לזה השפעה. yes מצליחה לעמוד על הרגליים עם שיפורים בתוצאות ללא אובדן מנויים או שחיקה בהכנסות ממנוי. yes היא הקבוצה החסינה ביותר מבין חברות הטלוויזיה. גם אם FreeTV תצליח - ואני בספק אם היא תצליח - זה יבוא קודם כל על חשבון חברות טלוויזיה פחות חסינות".
אתה מדבר על הוט, ומן הסתם בעיקר על החברות החדשות יחסית בתחום - סלקום ופרנטר. מה הכוונה פחות חסינות?
שרון: "היקף התוכן שלהן פחות רחב, וגם איכות השידור, איכות השלט, הממשק ופרמטרים נוספים. בשרשרת הפגיעות, yes לדעתי תהיה בתחתית. יהיו כאלה שייפגעו יותר. כי הן פחות חזקות".
ממה נובע השיפור ב-yes?
על פי החברה, עיקר השיפור נובע מהשקת חבילות הבנדל (חבילה משולבת של סיבים אופטיים וטלוויזיה) לצד שיתופי הפעולה בתוכן, כאשר yes חתמה על שת"פ עם דיסני, נטפליקס ודיסקברי."הכניסה שלנו לסיבים מצליחה בצורה יפה" מסביר אילן סגל, מנכ"ל yes בראיון לביזפורטל את הצמיחה: "אנחנו מזהים ביקוש של לקוחות לחבילות בנדל שמשלבות טלוויזה ואינטרנט. מדובר על 25 אלף לקוחות חדשים תוך שנה. וגם - השת"פ עם דיסני פלוס, נטפליקס ודיסקברי - חברות הסטרימר העולמיות - מגדיל לנו את ההכנסות כי הלקוחות לוקחים גם חבילת טלוויזיה וגם אחת או יותר מחבילות התוכן.
"מעבר לכך, החברה מפוקסת מאוד בשיפור וצמיחה. ההכנסות צומחות בגלל שלושה וקטורים - מוכרים חבילות, בעיקר פרימיום (yes+) אבל גם לואו-קוסט (STINGTV). yes פלוס הוא מוצר הדגל שלנו והוא מאוד איכותי ויש קהל גדול של לקוחות שרוצה אותו. מדובר כמובן בחבילות יקרות יותר מה'סטינג', שזה דיסקאונט. ההכנסה ממנוי עולה ל-185 שקלים בשוק מאוד תחרותי"
אבל כולם יכולים לעשות את זה, מה הייחודיות שלכם?
"נכון, כל אחד יכול לשלב, אבל אנחנו עושים את שלנו. לא היינו בשוק הזה. יש לנו 580 אלף מנויים אבל עד לפני 7 חודשים לא יכולנו לתת פתרון של טלוויזיה וסיבים יחד. הלקוחות מבקשים את זה, אז ברגע שיש ביקוש לבנדל ההכנסות עולות. נכון שאחרים כבר היו שם אבל שמרנו על מותג פרימיום והכנסו דברים חדשים שלא היו לנו קודם וזה מביא את התוצאה. וכמובן גם המעבר ל-IP וגם המוצר הטכנולוגי שהוא טוב מאוד ומשתפר וגם כניסה לתחומים חדשים שלא היינו לפני שנה.
"זה מתחבר עם ההחלטות האסטרטגיות שקיבלנו לשתף פעולה עם הסטרימרים, וגם להיכנס לסיבים, להשקיע במוצר ה-yes פלוס, להוסיף פיצ'רים, אפליקציה, שלט חדש, כל אלה מביאים בסוף את התוצאה.
וזה משתרשר לרווח הנקי?
"כן, ההכנסות וה-ARPU מביאות את התוצאות וזה משתשר ל-EBITDA ולרווח הנקי".
אז הרווח של 17 מיליון שקל פרופורמה הוא מייצג את המצב של החברה בעתיד הנראה לעין?
"בהחלט"
נתוני הפרופורמה בעצם מייצגים את מצב העסק עצמו בצורה מזוקקת ולכן נכון להשוות בין התקופות את שכוללות את הטיפול בנכסים של החברה, וזאת לעומת נתוני החשבונאות, שהיא 'שמרנית'.
אילן סיגל, מנכ"ל yes. צילום: רמי זרנגר
מספר המנויים של yes, רבעון שני 2023
השינוי בתוצאות של yes לאורך השנים האחרונות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.כרגע פרי טיוי לא פוגעת ביסכי באמת זה קרב הלואוקוסט שיס לא שמה. אבל מה אם יגי 09/08/2023 17:20הגב לתגובה זו0 0כי באמת זה קרב הלואוקוסט שיס לא שמה. אבל מה אם יגיעו לארץ hbo max, פארמונט פלוס ופיקוק? זה לא כזה מופרך ואז ליס לא ישאר תוכן לתת חוץ מישראליסגור