קסטרו: עלייה ברבעון של 8.4% ברווח הנקי למרות ירידה של 2.3% בהכנסות

החברה רשמה ברבעון השני רווח של 33.5 מיליון שקל על הכנסות של 459 מיליון שקל
 | 
telegram

חברת קסטרו  קסטרו +0.61% קסטרו 9,348 +0.61% קסטרו בסיס:9,291 פתיחה:9,291 גבוה:9,430 נמוך:9,291 תמורה:203,587 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מדווחת על הכנסות של 459 מיליון שקל לעומת 470 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-2.3%. לדברי החברה הירידה נובעת בעיקר בגלל עיתוי חג הפסח האחרון שחל בין החודשים מרץ ואפריל לעומת חג הפסח הקודם שחל כולו בחודש אפריל. 

> השקת דירוג החברות של ביזפורטל וגם: מי יהיו הענקיות הישראליות הבאות והאם אפשר להשקיע בהן כבר עכשיו? - הירשמו לוועידה הכלכלית של ביזפורטל בה ישתתפו מומחי ההשקעות הגדולים בארץ. 

הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב-277.3 מיליון שקל (כ-60.3% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 280.5 מיליון שקל (כ-59.7% מההכנסות) ברבעון המקביל. לדברי החברה השיפור ברווחיות הגולמית נובע בעיקר משיפור בעלויות ההובלה הימית שקוזזו חלקית מול שחיקת שער החליפין. הרווח התפעולי הסתכם ב-54.1 מיליון שקל ברבעון השני לעומת רווח תפעולי של 47.8 מיליון שקל ברבעון המקביל - עליה של 13.1%. לדברי החברה, העלייה ברווח התפעולי נובעת מהתייעלות בהוצאות התפעוליות, לרבות ירידה בהוצאות השיווק בגין קמפיינים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הרווח הנקי הסתכם ב-33.5 מיליון שקל לעומת 30.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. עליה של 8.4%. החברה מציגה גידול  משמעותי בתזרים מזומנים נטו מפעילות שוטפת במחצית הראשונה של שנת 2023 לכ-120 מיליון שקל לעומת כ-39 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מנית קסטרו ירדה ב-6% מתחילת השנה למחיר של 43.1 שקל ושווי שוק של 355.9 מיליון שקל.

רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס: "מגמת השיפור ברווחיות נמשכת לאור ההתייעלות המתמשכת. המהלכים שיישמנו וסיום המבצע המוצלח בתחילת השנה בחנויות קסטרו, נושאים פרי. הרווח התפעולי ברבעון השני צמח בכ-13% כשהגידול ברווח והשיפור בשיעור הרווחיות נובע ברובו ממגזר אופנת ההלבשה. לאחר מכירת המלאים שנצברו בתחילת השנה וצמצום בעלויות האחסון והלוגיסטיקה, אנו מציגים ירידה משמעותית ביתרות המלאי בחברה שקטנו בכ-67 מיליון ש"ח ברבעון השני לעומת תקופה מקבילה אשתקד וגידול חד בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ומצפים להמשך שיפור בשיעורי הרווחיות בשנת 2023.

"אנו ממשיכים בפיתוח מותגי הקבוצה והרחבת הפעילות של כלל המותגים בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה שלנו. רשת קרולינה למקה ברלין מגדילה נתח שוק בתחום האופטיקה ומשיקה חנות דגל חדשה בקניון איילון. אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה סטיישן ואת חנויות הקונספט החדשות של הודיס, טופ טן וקיקו מילאנו, מותג הקוסמטיקה האיטלקי המונה היום 16 חנויות, כאשר הודיס פותחת לראשונה חנויות הגדולות מ-200 מ״ר בקיריון ובגרנד חיפה בהצלחה גדולה וצפויה להמשיך ולהגדיל את החנויות שלה לאור הביצועים.

במקביל, נמשכת פריסת חנויות של איב רושה שממשיכה בפיתוח המואץ וצפויה לפתוח השנה סה"כ 10 מיקומים חדשים ובכך להכפיל את מספר המיקומים של הרשת בישראל. הקבוצה מציגה יחס הון למאזן של של כ-56% בסוף הרבעון. איתנות זו מאפשרת לנו להמשיך להשקיע ולהוציא לפועל את תוכניותיה האסטרטגיות של הקבוצה".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות