אלקטרה צריכה בדוחות חלשים לא רק בגלל קרפור; הפסד של 21 מיליון שקל ברבעון
חברת אלקטרה צריכה אלקטרה צריכה +1.81% אלקטרה צריכה 8,008 +1.81% בסיס:7,866 פתיחה:7,740 גבוה:8,014 נמוך:7,740 תמורה:1,629,389 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שמנהל צביקה שווימר עברה להפסד של 21.4 מיליון שקל ברבעון השני של השנה (לעומת רווח של 20 מיליון ברבעון המקביל). הסיבה היא הסבת סניפי יינות ביתן לקרפור שגרמו להפסד של 64 מיליון שקל. בנטרול, היא הייתה מרוויחה 7.4 מיליון שקל (לעומת 26.4 מיליון ברבעון המקביל). אלקטרה צריכה גם משלימה את ההשתלטות על קוויק, חברת המשלוחים שהונפקה לפי שווי מנופח של 364 מיליון שקל תמוזג סופית לתוך אלקטרה צריכה תמורת 30 מיליון שקל בלבד.
במקביל מתברר שקרפור בדרך לבורסה: אלקטרה צריכה לא תממש את אופציית הרכישה מיינות ביתן ותעביר את המניות לבעלת השליטה אלקו אלקו +1.51% אלקו 12,120 +1.51% בסיס:11,940 פתיחה:11,940 גבוה:12,190 נמוך:11,780 תמורה:3,001,556 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . באלקטרה צריכה מעריכים שהפעילות של יינות ביתן תהפוך לרווחית תפעולית במחצית השניה של השנה; כאשר קרפור תגייס כסף בהמשך - סביר שנחום ביתן ידולל; קרפור הפסידה 64 מיליון שקל ברבעון ו-138 מיליון בחצי שנה; רק לפני חודש אמר מנכ"ל אלקטרה צריכה שההשקה והביצועים של קרפור "הרבה מעבר לציפיות" וכעת הוא מוותר עליה.
ובחזרה לדוחות אלקטרה צריכה - ההכנסות של אלקטרה צריכה עלו ברבעון ב-2% ל-1.55 מיליארד שקל לעומת 1.52 מיליארד שקל אשתקד - בעיקר בעקבות איחוד לראשונה של תוצאות אדידס. כלומר, הפעילות לא צומחת כרגע. במחצית השנה ההכנסות עלו ל-3.05 מיליארד שקל לעומת 2.97 מיליארד אשתקד.
הרווח הגולמי נפל ב-9% ל-407 מיליון שקל (26.3% מהמכירות), לעומת 445 מיליון שקל (29.2% מהמכירות) אשתקד. לדברי החברה, השינוי הוא בגלל ירידה ברווח הגולמי בקרפור וכן ירידה במכירות וברווח הגולמי במגזר מוצרי צריכה חשמליים (שקם אלקטריק, מחסני חשמל).
החברה רשמה ברבעון הכנסות אחרות של 33.6 מיליון שקל, בגלל רווח של 34.2 מיליון שקל ממימוש תיק אשראי במסגרת תהליך השקת מועדון הלקוחות של קרפור עם כאל ובנק הפועלים. הוצאות המימון, נטו הסתכמו ב-58 מיליון שקל, לעומת 37 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בגלל עליית הריבית במשק.
ה-EBITDA ברבעון הסתכם ב-43 מיליון שקל, לעומת 123 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים שהשינוי ב-EBITDA נבע בעיקר מקיטון במגזר קמעונאות המזון ובמגזר מוצרי צריכה חשמליים. ה-EBITDA בנטרול מגזר קמעונאות המזון הסתכם ברבעון השני בכ-49 מיליון שקל, לעומת כ-69 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
צביקה שווימר, מנכ"ל החברה אמר בעקבות הדוחות: החברה עשתה צעד משמעותי בהשקת כרטיס האשראי " Carrefour קלאב" בשיתוף עם כאל ו-BIT שלשורותיו הצטרפו תוך שבועיים של פעילות כ-10 אלף לקוחות, וכמות זו תגדל לכ-70 אלף לקוחות עד סוף שנת 2023, דבר שיגרום להעמקת נאמנות הלקוחות וכפועל יוצא להגדלת המכירות של רשתות הקבוצה. בנוסף לכך אנו ממשיכים לראות בחודשי הקיץ את פירות הצמיחה שבאים לידי ביטוי בגידול בפעילות בחנויות הזהות בכל רשתות הקבוצה."
מניית החברה נסחרת במחיר של 83.1 שקל למניה ושווי שוק של 1.794 מיליארד שקל. המניה מחקה 42% משוויה במהלך 12 החודשים האחרונים.;
בחלוקה למגזרים ברבעון השני של 2023:
במגזר מוצרי חשמל: הסתכמו ההכנסות ברבעון השני של 2023 בכ-289 מיליון שקל, לעומת כ-362 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע בעיקר כתוצאה מירידה במכירות מזגנים ומערכות אקלים, שנבעה מקיטון במכירות בשוק המקומי, בעקבות ירידה בביקושים והגעה מאוחרת של עונת הקיץ, ומעיכוב בהזמנות במכירות בתחום מערכות החימום לייצוא, מירידה בתחום סחר מותגים ומירידה בתחום פעילות הסולאר כתוצאה מיציאה מאיחוד. ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם הרווח המגזרי לאחר הכנסות והוצאות, נטו בכ-17 מיליון שקל לעומת כ-37 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע בעיקר מהירידה במחזור ההכנסות.על אף הירידה במכירות מזגנים בשוק המקומי ברבעון השני ועיכוב הזמנות מערכות חימום, כאמור, החברה צופה כי מכירות המגזר ושיעור הרווח המגזרי לשנת 2023 יהיו דומים בקירוב למכירות ושיעור הרווח המגזרי בשנת 2022 וצופה כי מחזור המכירות בשנת 2024 יגדל בכ-200 מיליון ש"ח והיא תשמור על שיעור הרווח המגזרי.
במגזר קמעונאות חשמל במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל ,שקם אלקטריק ואת שקם דיוטי פרי, הסתכמו ההכנסות ברבעון בכ-460.2 מיליון שקל, לעומת כ-469 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות במגזר קטנו ביחס לרבעון המקביל אשתקד בכ-3.4%, וזאת בעיקר עקב עיתוי חג הפסח ובקיטון במכירות הסניפים הזהים. הרווח המגזרי לאחר הכנסות והוצאות אחרות, נטו הסתכם בכ‑14 מיליון שקל, לעומת כ-17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע בעיקר כפועל יוצא של הגידול בהוצאות שכר הדירה בחנויות הדיוטי פרי, שנגזר מהגידול בכמות הנוסעים.
החברה צופה כי מחזור המכירות של המגזר בשנת 2023 יעלה על 2 מיליארד שקל, והיא תשמור על רווח מגזרי דומה לאשתקד.
במגזר קמעונאות מזון, ברבעון השני של 2023 עלו ההכנסות בכ-11.3% לכ-792 מיליון שקל, לעומת כ-712 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מהשקת Carrefour בחודש מאי האחרון, שבמסגרתה הושקו 50 סניפים של הרשת. מנגד, נרשמה השפעה של סגירת סניפים והפעלה חלקית של סניפים, לטובת שיפוץ והסבה לקרפור. המכירות בחנויות זהות במגזר זה גדלו ברבעון בשיעור של כ-6.8%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (חנויות שנסגרו לטובת שיפוץ והסבה – Carrefour לא נלקחו בחשבון לצורך החישוב). ההפסד המגזרי לאחר הכנסות והוצאות, נטו הסתכם ברבעון השני בכ-64 מיליון שקל, לעומת כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בסעיף זה נבע ממספר גורמים עיקריים: השקת Carrefour, התאמת מחירי המכירה בסניפי הרשת, פעילות מבצעית מתוגברת לציבור הלקוחות הכללי כחלק מתהליך ההשקה, שיתופי פעולה עם מועדוני לקוחות, האצת פחת, גידול בעלויות שכר המטה בעיקר כתוצאה מתוכנית הרה-ארגון שיושמה בשנת 2022 והאצת השקת Carrefour, ומאיחוד מלא ברבעון השני של שנת 2023 של פעילות קוויק טכנולוגיות והשקעות בע"מ.
החברה ממשיכה בימים אלו בהסבת סניפים נוספים ל-Carrefour (נכון להיום ישנם 65 סניפים) וממשיכה בהקמת רשת Eleven 7-. החברה פועלת להגדלת הרווחיות וביצוע פעולות התייעלות בכלל התחומים. כמו כן פועלת החברה להחזרת כלל פעילות האון ליין לחזקתה וצמצום נרחב של כוח אדם ועלויות בתחום זה.
תחזית החברה במגזר זה, צופה כי מחזור המכירות של חנויות Carrefour ימשיך באותה מגמת גידול, כך שאלו ישקפו מכירות למ"ר בממוצע שנתי של 40,000 שקל למ"ר. יחד עם הגידול במחזור סניפי Carrefour והפעולות להתייעלות שמבצעת החברה במגזר, צופה החברה כי תחזור להציג רווח מגזרי כבר בחציון השני של שנת 2023.
ביום 9 במאי 2023 השיקה הקבוצה 50 סניפים תחת מותגי Carrefour. למועד החתימה על דוחות כספיים אלו הסתיימה הסבה של 15 סניפים נוספים, של החברה הנכדה תחת המותג Carrefour והיא פועלת לביצוע הסבה של 15 סניפים נוספים לכל הפחות עד לתום שנת 2023.
נכון לימים אלה, מתייצב שיעור הגידול במחזור המכירות של הרשת על רמה של כ-60%. כמו כן, מוצרי המותג Carrefour היוו כ-7.2% מסל הקנייה בסניפים שהושקו.
בנוגע לפעילותה בתחום המזון, החברה דיווחה היום, כי בשים לב לתנאים המסחריים של אופציית הרכש, המאפשרת לה לרכוש את אחזקות משפחת ביתן בחברת גלובל ריטייל (באמצעותה מוחזקות מניות יינות ביתן המוסבת בשנה האחרונה למותג קרפור), (49%) היא מעריכה כי הסיכוי למימוש האופציה הינו נמוך. בידי אלקטרה אופציה לרכישת האחזקות לפי שווי חברה של כמיליארד שקל.
כמו כן, דיווחה אלקטרה מוצרי צריכה, כי בהתאם לדיון בדירקטוריון, ולהסכמות הקיימות בין החברה לבין יתר בעלי מניות גלובל ריטייל, יפעלו הצדדים לרישומה של החברה למסחר בבורסה או להנפקת מניותיה. בהתאם לכך, גלובל ריטייל פועלת גם להגשת תשקיף לרשות ניירות ערך. אלקטרה מוצרי צריכה מציינת עוד, כי לאור הוראות החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות, בכפוף להשלמת רישום מניות גלובל ריטייל למסחר, תמכור אלקטרה מוצרי צריכה, ערב הרישום, את מניותיה בגלובל ריטייל לבעלת השליטה, אלקו בע"מ. יצוין, כי גרעין השליטה בגלובל ריטייל מוחזק על ידי אלקטרה מוצרי צריכה (35.01%) וקבוצת הפניקס (15%).
מגזר ספורט ופנאי, הכנסות המגזר ברבעון השני זינקו בכ-47% לכ-47.1 מיליון שקל, לעומת כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מגידול בהכנסות סער, בין היתר בשל פתיחת סניפים חדשים וגידול בפעילות הסיטונאית, וכתוצאה מרכישת פעילות אדידס שנכללה בתוצאות המגזר החל מהרבעון הרביעי של 2022. המכירות בחנויות זהות גדלו ברבעון בכ-6.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות של אדידס, שנכנסו לאיחוד החל מהרבעון הרביעי לשנת 2022, כאמור, גדלו בכ-7.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, במונחי פרופורמה. ההפסד המגזרי לאחר הכנסות אחרות, נטו הסתכם ברבעון השני בכ-6.6 מיליון שקל, לעומת הפסד בנטרול הכנסות אחרות, נטו של כ-2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה צופה כי מכירות המגזר השנה יסתכמו בכ-300 מיליון שקל, והרווח המגזרי לשנת 2023 יהיה דומה בקירוב לרווח התפעולי של החברה בשנת 2022. כמו כן, צופה החברה כי בשנת 2024 מכירות המגזר יסתכמו לסך של כ- 500 מיליון שקל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.לא הבנתימ. כהן 02/09/2023 15:19הגב לתגובה זו0 0איך חברה שמוכרת במעל 6 מיליארד שקל בשנה ( 1.6-1.7 מיליארד דולר ) לא מצליחה ליצור אפילו 1 מיליון שקל בשנה....סגור
-
2.בעלים לא חכמים.גקי 31/08/2023 13:35הגב לתגובה זו0 0פתחו חנויות מהדרג היקר ביותר. מקבילות ל"שופרסל שלי" "בעיר" וכו'. פירות וירקות פי 2 ומעלה מהמחירים ב"יוחננוף" באותו יום שבדקתי לפני כשבוע וחצי. בשביל מה להיכנס לשם ?סגור
-
1.קרפור לא תצליח להתרומם בשנה הקרובה אם בכלליורם 31/08/2023 11:26הגב לתגובה זו0 0לא הצליחה לבדל עצמה מאחרים כולם ציפו למוצרים זולים מצרפת וקיבלו מוצרים ישראלים יקרים אפילו ממתחרים ליד הסניפים שלהם. מזכיר את הנפילה של רמי לוי עם קופיקססגור