ליברה: הפרמיות ברוטו צמחו ב-41% והסתכמו ב-139 מיליון שקל
ליברה ליברה +3.18% ליברה 821.6 +3.18% בסיס:796.3 פתיחה:817.8 גבוה:829.9 נמוך:793.5 תמורה:2,622,380 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , חברת הביטוח הדיגיטלית מציגה צמיחה של 41% בפרמיות ברוטו לרבעון השני של 2023 אשר מסתכמות ב-139.4 מיליון שקל לעומת 98.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרבעון השני והמחצית הראשונה לשנת 2023 אופיינו בגידול בהכנסות, הנובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בכל הענפים בהם היא פועלת ומעלייה חדה בפרמיה הממוצעת בענף הרכב.
הפרמיות שהורווחו ברוטו בביטוח הכללי ברבעון השני של שנת 2023 זינקו ב-44% והסתכנו בכ-128.3 מיליון שקל לעומת 89.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מדווחת שאין לה כלל לקוחות שהינם ציי רכב וקולקטיבים וכל הלקוחות הינם לקוחות פרטיים (וזאת למדיניות החברה). לחברה יש כיום למעלה מ-150,000 מבוטחים (ולמעלה מ-300,000 פוליסות) כאשר הרוב המכריע של מבוטחי החברה רוכשים פוליסות רכב חובה ורכב רכוש יחד.
החברה הציגה הפסד כולל לפני מס ברבעון השני לשנת 2023 שהסתכם ב-841 אלף שקל לעומת רווח כולל לאחר מס של 31 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר מרווח להפסד הושפע מגידול בהיקפי הפעילות של החברה וגידול בפרמיה הממוצעת, אשר הוביל לגידול בהכנסות החברה, זאת לצד המשך התייעלות תפעולית בהוצאות החברה וכן כתוצאה מרווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה. מנגד, קיימת ירידה ברווחיות החיתומית בענפי הרכב.
הירידה ברווחיות החיתומית ברכב רכוש מוסברת, בין היתר, בשל גידול בשכיחות ועלות הגניבות בענף זה. הירידה ברווחיות החיתומית ברכב חובה נובעת בעיקר מעליה במדד המחירים לצרכן בתקופת הדוח ומעליה מתונה של הריבית הריאלית חסרת הסיכון לעומת התקופה המקבילה אשתקד אשר הביאה להקטנת ההתחייבויות הביטוחיות. בעקבות מגמות אלה, פעלה החברה להעלאת תעריפים וממשיכה לפעול להעלאת הפרמיה הממוצעת בענפי הרכב. בהתאם לזאת, חל שיפור ב-Loss Ratio בשייר שהסתכם ב-105% ברבעון הראשון לשנת 2023 לעומת 89% ברבעון השני לשנה זו. הרווח מהשקעות ברבעון השני הסתכם ב-2.7 מיליון שקל לעומת הפסד מהשקעות בסך של 953 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש ברבעון השני לשנת 2023 הסתכמו ב-89.6 מיליון שקל לעומת 58.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 52%. הגידול נובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה המלווה בעלייה מתמשכת בפרמיה הממוצעת בנוסף לנאמנות לקוחות גבוהה הבאה לידי ביטוי בשיעור חידושים גבוה. מתחילת שנת 2022 ועד למועד זה, גדלה הפרמיה הממוצעת ב-52%, מתוכה גידול של 22% במהלך שנת 2023.
ההפסד הכולל לפני מס בענף רכב רכוש ברבעון השני הסתכם ב-327 אלף שקל לעומת הפסד כולל לפני מס של 1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון השני נרשמו רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בסך של 1.2 מיליון שקל לעומת הפסדי השקעות בסך של 657 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכב חובה ברבעון השני לשנת 2023 הסתכמו ב-45 מיליון שקל לעומת 37.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 21%. ההפסד הכולל לפני מס ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב-863 אלף שקל לעומת רווח כולל לפני מס של 1.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להפסד נובע בעיקר מעליה מתונה יותר של עקום הריבית בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. העלייה בעקום הריבית חסרת סיכון ברבעון השני הובילה לקיטון בהתחייבויות הביטוחיות בסך של 1.2 מיליון שקל בברוטו ו-265 אלף שקל בשייר לעומת קיטון בהתחייבויות הביטוחיות בסך של 5.8 מיליון שקל בברוטו ו-1.1 מיליון שקל בשייר ברבעון המקביל אשתקד.
הפרמיות ברוטו בביטוח רכוש אחר (ביטוח דירה, ביטוח מקיף לעסק, ביטוח חיות מחמד ונסיעות לחו"ל) ברבעון השני לשנת 2023 הסתכמו ב-4.8 מיליון שקל לעומת 2.6 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 84%. בענף זה נרשם ברבעון השני לשנת 2023 הפסד כולל לפני מס של 748 אלף שקל לעומת הפסד כולל לפני מס של 12 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון השני נרשמו במגזר ביטוח חיים פרמיות שהורווחו ברוטו בסך 435 אלף שקל וסך הרווח הכולל לפני מס הסתכם ב-276 אלף שקל. במחצית הראשונה נרשמו במגזר זה פרמיות שהורווחו ברוטו בסך 579 אלף שקל וסך הרווח הכולל לפני מס הסתכם ב-260 אלף שקל. במחצית הראשונה ועד למועד זה, שיווקה החברה פוליסות ביטוח חיים בפרמיה משונתת בסך של 5.6 מיליון שקל.
ההון של החברה הסתכם בסוף המחצית השנייה הסתכם לסך של 57.4 מיליון שקל בהשוואה לסך של 60.1 מיליון שקל ב-2022. הקיטון בהון העצמי נובע מהפסד כולל לאחר מס בסכום של 2.7 מיליון שקל במהלך הרבעון השני לשנת 2023.
אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, מסרה: "אנו מסכמים רבעון נוסף של צמיחה עם גידול משמעותי בפרמיות בעקבות העלאת תעריפים וגידול במספר המבוטחים, תוך שימור איכות התיק. זאת, על אף האתגרים המשפיעים על ענף ביטוח הרכב בשנתיים האחרונות, ובפרט המשך הגידול בעלויות הגניבות בענף רכב רכוש. הגידול החד שהצגנו בפרמיות ובכמות המבוטחים ונאמנות הלקוחות הגבוהה, הבאה לידי ביטוי בשיעור חידושים של 88%, מעידים על חוזק המותג. לצד כל אלה, ליברה ממשיכה לממש את תוכניתה העסקית ולפתח את מנועי הצמיחה שלה, כאשר סל המוצרים המורחב שהושק בשנה שעברה צובר תאוצה ומציג שיעורי צמיחה גבוהים. הגידול בפעילות המוצרים החדשים שנוספו מעבר לביטוח רכב, החדשנות הטכנולוגית והמוצרית, היעילות התפעולית והשאת תשואה, מהווים תשתית להמשך צמיחה ולשיפור הרווחיות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.עדיין הכי זולים ואיכותיים בפער מהמתחרים.1 10/09/2023 19:34הגב לתגובה זו0 2הלוואי שכולם ילמדו ממנה.סגור
-
2.הכי יקרים ובגדולילדז 10/09/2023 11:16הגב לתגובה זו2 0יש לי 4 רכבים וכל פעם שצריך לחדש ביטוח אני עושה סקר שוק מחדש, עוד לא קרה שליברה לא היו הכי יקרים ובפער גדול. בנוסף, אין להם ביטוח נהג צעיר. בטח לא כזה שאפשר לרכוש רק כשצריך. בקיצור שקר אחד גדול.סגור
-
זה תלוי בסוג הרכבדנית 12/09/2023 15:11הגב לתגובה זו0 1יש סוגי רכבים שהם עובדים מול המוסכים המורשים ונותנים תנאים מצויינים. כמו כן,מי שרוצה ביטוח פרימיום אולי זה פחות מתאים.סגור
-
1.הייתי מבוטח שלהם שנים, השנה העלו את הפרמייה בכ-900 ש"חחמודי 01/09/2023 12:11הגב לתגובה זו5 1כששאלתי מה הסיבה נמסר לי כי ככה, הביטוחים התייקרו השנה. לאחר מאמץ רב חח, הנציג הצליח להשיג הנחה של 100 ש"ח :) עשיתי סקר שוק ועברתי לחברה אחרת, בהפרש של מאות ש"ח פחות מליברה.סגור