שיכון ובינוי נפגשת עם 1.3 מיליארד שקל במזומן - זה צפוי לעזור לאגרות החוב לעלות
אחרי מספר דחיות, מקבלת שיכון ובינוי הזרמת מזומנים ענקית - כ-1.3 מיליארד שקל בזכות מימוש החזקתה בכביש האגרה ביוסטון. החברה דיווחה על קבלת האישורים הרגולטוריים לביצוע העסקה למכירת 21.6% (כל החזקתה) בכביש האגרה 288–SH ביוסטון לשותפתה הספרדית ACS תמורת 1.57 מיליארד שקל. בעקבות העסקה, צפויה שיכון ובינוי לרשום רווח הון נטו של 970 מיליון שקל בדו"חות הרבעון הנוכחי ולייצר מזומנים נטו של 1.3 מיליארד שקל.
העסקה עוכבה בעבר בגלל עיכובים באישורים רגולטוריים בעיקר מצד משרד התחבורה של טקסס. התמורה חשובה לשיכון ובינוי שנמצאת בתקופה מאתגרת יחסית ועם מינוף גבוה, אם כי לאחרונה היא נקטה בשורה של מימושים שהציפו לה ערך, הקטינו את החשיפה והסיכון ובעיקר הפחיתו את המינוף הפיננסי של החברה.
החברה מימשה ברבעון (יחד עם מימוש הכביש) נכסים בסכום העולה על 3 מיליארד שקל וכן השלימה גיוס כספי של 600 מיליון שקל. הגיוס נעשה בהנפקה פרטית לפי מחיר של 9 שקלים למניה. לפני כחודש וחצי חתמה שיכון ובינוי על מזכר הבנות עם כלל ביטוח, לפיו תמכור 8% מהון המניות של החברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן (86%), תמורת 400 מיליון שקל. הדבר שיקף שווי של 5 מיליארד שקל לחברה.
לצד המימושים והגיוסים, החברה איבדה הון רב כשדיווחה לאחרונה על שערוכי נדל"ן שליליים של 450 מיליון שקל בעקבות ירידת ערך בפרויקטים של דיור להשכרה של החברה - בעקבות עליית הריבית. וזה בהמשך להפסדים בגלל נפילת המטבע בניגריה בסכום של מאות מיליוני שקלים. אלא שההפסדים האלו, נבלעים בתוך הרווח הפנומנלי של שיכון ובינוי ביוסטון. למרות שזה היה צפוי (למרות העיכובים) נראה שזה צפוי להשפיע לטובה על מניית החברה ועל אגרות החוב שלה
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.ברכותdw 10/09/2023 09:41הגב לתגובה זו0 0כמי שהיה ספקן לגבי יכולת האקזיט בטקסס, בגלל עליית הריבית האמורה להפחית שווי של נכס מניב, זה לא מובן מאליו שסיידוף הצליח לממש את הנכס. זה יסייע לו בפרעון החוב העצום, העומד על 12 מיליארד. כפי שמעריכים את חיים כצמן על מימוש נכסים כך הוגן להעריך גם את סיידוף, אבל... כפי שגם טוענים אצל טבע למשל, החוב עדיין נשאר עצום ויש לסיידוף עוד הרבה הרבה עבודה במימוש נכסים.סגור