160 מיליון בשנה: הסכומים שיכניסו אורון ואלקטרה מהעבודות בכביש 6

הפרויקט, שעלותו נאמדת בלמעלה מ-3.5 מיליארד שקל, יכלול הקמה של מחלף חדש. אורון נדל"ן צפויה להכניס 810 מיליון שקל ב-5 שנים ואלקטרה עוד 760 מיליון שקל
 | 
telegram
(1)

חברת דרך ארץ (כביש 6) מוציאה לדרך את הפרוייקט הענק של הרחבת המקטע המרכזי בכביש. הקבלנים שנבחרו הם אורון תשתיות ובנייה, אלקטרה תשתיות, שיכון ובינוי-סולל בונה-תשתיות ואליקים בן ארי. ביצוע העבודות צפוי להתחיל בשנת 2024 ולהסתיים עד סוף 2028. הפרויקט, שעלותו נאמדת בלמעלה מ-3.5 מיליארד שקל, כולל הוספת נתיב רביעי בכביש, במקטע ממחלף קסם ועד מחלף עירון ונתיב שלישי, במקטע ממחלף עירון ועד מחלף עין תות - סה"כ כ-60  ק"מ בכל כיוון.

אורון נדלן (פרטי)
162 מיליון שקל בשנה. אורון

למעשה, הפרוייקט יכלול הקמה של מחלף חדש. כזכור, המקטע המרכזי של כביש 6 נפתח לתנועה, בהדרגה, בתחילת שנות ה-2000 ועם השנים גדל נפח התנועה בכביש.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

קבוצת אורון  אורון קבוצה -1.5% אורון קבוצה 979 -1.5% אורון קבוצה בסיס:993.9 פתיחה:980 גבוה:999.5 נמוך:969.4 תמורה:145,224 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  דיווחה כי בהתאם לתנאי המכרז, התמורה בגין העבודות תהיה כ-810 מיליוני שקל, צמוד למדד תשומות הבניה. לפי תנאי המכרז, תקופת התכנון והביצוע היא כ-60 חודשים. להערכת החברה, שיעור הרווח הגולמי הצפוי בפרויקט דומה לשיעורי הרווח בעבודות דומות שביצעה. בהתחשב בהיקף הפרוייקט ותנאיו, בכוונת החברה לממן את הפרויקט ממקורות עצמאיים וכן ממקורות מימון חיצוניים. לפי חישוב פשוט, הפרויקט הולך להכניס לאורון עוד 162 מיליון שקל בשנה. 

בנוסף לאורון, חברת אלקטרה  אלקטרה -0.96% אלקטרה 207,000 -0.96% אלקטרה בסיס:209,000 פתיחה:209,000 גבוה:209,000 נמוך:204,150 תמורה:18,311,617 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  זכתה באמצעות החברה הבת, אלקטרה תשתיות בע"מ (85%), בהליך תחרותי לביצוע עבודות קבלניות להקמת קטע מרכזי חלק ראשון (דרומי) בנתיב נוסף בכביש 6 בשיטת תכנון-ביצוע (Design - Build) תמורת כ-760 מיליון שקל. עבודות צפויות להימשך כ-58 חודשים ממועד קבלת צו התחלת העבודה - מה שאומר שאלקטרה הולכת להכניס מהפרויקט הזה  157.35 מיליון שקל כל שנה בפרק זמן של הפרויקט.

אלקטרה סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח של 65.2 מיליון שקל על הכנסות של 2.9 מיליארד שקל. ה-EBITDA ברבעון ירד ב-25.7% לכ-227.8 מיליון שקל. צבר העבודות של אלקטרה נכון ליום 30 ביוני 2023, עלה לכ-29.8 מיליארד שקל.

מחברת דרך ארץ הייווייז נמסר: "בכביש 6 נעים כ- 260,000 כלי רכב ביממה. אנו מודים לשותפינו אנשי חברת חוצה ישראל, משרד התחבורה והחשב הכללי במשרד האוצר על העבודה המשותפת והמאמץ לבחירת הקבלנים, אנו מאמינים שביצוע ההרחבה ישפר את השירות למשתמשים ויסייע במימוש מדיניות הממשלה להרחיב את הכביש ולהתאימו לרמת הביקושים. בכך יישמר ייעודו  הראשוני של כביש 6 כעורק התחבורה המרכזי של ישראל, המחבר את צפונה של המדינה לדרומה. חברת דרך ארץ הייוייז נימצאת בבעלות קרן תשתיות לישראל וקרן נוי".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במקום להוסיף אספלט וזיהום אוויר שיכניסו מצלמות מהירות
    מוטי 13/09/2023 09:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אספלט רק יגרום לפקקים ביציאה מהכביש לגדול ולא יעזור בקיצור זמן הנסיעה. מצלמות מהירות ממוצעת בדומה לפיילוט בכביש 90 שמצלמות את הרכבים לאורך הכביש ומחשבות מהירות ממוצעת בין מצלמה למצלמה. אם יורידו את המהירות בשעות העומס ל100קמ"ש ואפילו ל90 קמ"ש לאורך הכביש זה יחתוך את הקורדיאונים הלא נגמרים לאורך הכביש, יאפשר לאנשים להשתמש בבקרת שיוט לאורך הכביש ולא להתעסק כל הזמן בגז ובברקס לא יתן לגיטימציה למשוגעים שחותכים רכבים ברגע האחרון וגורמים לתאונות, יאפשר קיבולת הרבה יותר גבוהה לכביש והכי חשוב, נסיעה של 60 ק"מ ממחלף עין תות למחלף קסם תיקח 40 דקות (90 קמ"ש) או 36 דקות (100 קמ"ש) ולא שעה וחצי כמו היום. גם הורדת מהירות הנסיעה ל80 קמ"ש מקסף לעין תות תיצור אפשרות למעבר מקטע זה ב45 דקות ולא שעה וחצי. בנוסף צריך לטפל בהזרמת התנועה אל המחלפים העמוסים לדוגמה מחלף עירון בשעות אחה"צ ע"י הקמת נתיב פלוס בשוליים בשעות העומס שיגרום ליותר נהגים לעבור לנסיעה משותפת וישחרר את הפקקים שהמחלפים הללו יוצרים.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות