"היצרניות הסיניות יתחילו לייצא ב-2024. במערב ייקח יותר זמן"

יהודה הולצמן, מנכ"ל סיפיה ויז'ן מקווה לראות הכנסות בשנה הבאה ולא מכחיש שהחברה עשויה לגייס הון בקרוב: "בשל הגידול המואץ שיש לנו, הפוקוס שלנו הוא להגיע לאיזון תקציבי. אם נידרש לגייס כסף על מנת להגיע לזה אז נגייס; כרגע אין הערכה מתי"
 | 
telegram
(1)

מניית סיפיה וויז'ן סיפיה וויז'ן +1.06% סיפיה וויז'ן 47.5 +1.06% סיפיה וויז'ן בסיס:47 פתיחה:47 גבוה:49.6 נמוך:47.4 תמורה:110,352 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: זינקה אתמול ב-30% למחיר של 62.5  אגורות ושווי שוק 86 מיליון שקל, אחרי שזכתה במכרז נוסף של יצרנית הרכב הסינית Chery, יצואנית רכב גדולה בסין. במסגרת הזכייה, תוטמע מערכת ה-Driver Sense לניטור נהג של החברה ב-10 דגמי רכב נוספים (Design Wins) המצטרפים ל-8 דגמים אחרים של Chery בהם כבר זכתה סיפיה (סה"כ 18 דגמים). עם זכייה זאת, לסיפיה זכיות ב-50 דגמי רכב, על גבי 12 פלטפורמות, עם 8 יצרניות רכב שונות (OEM), מארה"ב, אירופה וסין.
 

מדובר בחברת חלום. השאלה הגדולה היא האם היא תצליח. המניה זינקה אתמול, אבל היא מתנהגת כמו מניית יו-יו - מתוך 50 ימי המסחר האחרונים ב-28 מהם המניה זינקה או נפלה ביותר מ-5%. ב-15 מהימים הללו המניה זינקה או נפלה ביותר מ-10%, כשבחלק מהימים מדובר על תנודות של יותר מ-30%, פעם אחת אפילו יותר מ-46% ופעם אחת ביותר מ-60%.

האם החברה יכולה להצליח? ייתכן. המשקיעים בינתיים מהמרים ולא ממש יודעים מה לעשות איתה. במהלך 12 החודשים האחרונים המניה התרסקה ב-50%, אבל מתחילת השנה היא בעליה קלה של 4%.

מה שכן, יכול להיות שבשלב זה או אחר יגיע גיוס ודילול של משקיעים. החברה כבר עשתה זאת לפני שנה. בינתיים היא בקושי רושמת הכנסות (2.5 מיליון דולר בחצי שנה), יש לה 10.5 מיליון דולר בקופה והיא שורפת מזומנים בקצב של 9 מיליון דולר בשנה, כלומר יש לה כסף לעוד שנה בלבד. בראיון לביזפורטל החברה לא מכחישה זאת אבל משדרת אופטימיות: "בשל הגידול המואץ שיש לנו, הפוקוס שלנו הוא להגיע לאיזון תקציבי. אם נידרש לגייס כסף על מנת להגיע לזה אז נגייס; כרגע אין הערכה מדויקת אם כן או לא ומתי." אומר ​יהודה הולצמן, מנכ"ל סיפיה ויז'ן בראיון לביזפורטל.


כמה כסף אתם מעריכים בחברה שהזכייה הזאת תכניס לשורת ההכנסות?

הולצמן: "אני לא יכול לנקוב במחיר מדויק מכיוון שהמחיר עבור כל לייסנס הוא שונה ומשתנה בהתאם לחבילה. מה שאני כן יכול לומר הוא שעל כל רכב שיעלה על הכביש אנחנו מקבלים בין 5 ל-12 דולר. ההערכה היא שכל מודל ייצר בממוצע אלפי - עשרות אלפי רכבים בשנה. אנחנו למעשה מוכרים לייסנס שמכיל בתוכו פונקציות מסוימות ועל ופיו גם משתנה המחיר. לדוגמא- יש פונקציה שמכילה איתות על התעסקות בטלפון, יש פונקציה שמפעילה איתות ברגע שהיא מזהה שהנהג עייף או מנקר, פונקציה שמפעילה איתות ברגע שמישהו בלי חגורה ועוד. ככל שהלייסנס יכלול יותר פונקציות, המחיר שלו יגדל. את סך ההכנסות מהזכייה הזאת נפרסם בדוח הבא, אלא אם כן הוא יעבור את הכמות שעליה כבר צריך לדווח ואז נוציא על זה הודעה מסודרת."
מניית סיפיה ויז'ן - גרף שנתי
מניית סיפיה ויז'ן - גרף שנתי


מתי אתם צופים לראות שייכנס כסף לחברה?

"שווקי היעד שלנו מתחלקים ל-2. השוק הסיני והשוק המערבי, כאשר רוב ההכנסות שלנו מגיעות מהשוק המערבי, בעיקר ארה"ב. בסין יש לנו יתרון של זמן ואנחנו מעריכים שחלק מהמודלים יתחילו לעלות כבר בשנת 2024. בשוק המערבי, זה יקח מעט יותר זמן והטווח שאנחנו מעריכים הוא בין שנה וחצי לשנתיים לכל הפחות. קצב הגידול שלנו בהורדת מכוניות לכבישים בסין הוא מהיר יותר אך אנחנו מאמינים שלאורך זמן, המצב יתאזן והסיטואציה תהיה דומה בין השוק הסיני לבין לשוק הכלל עולמי".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

השינויים היומיים במניית סיפיה ויז'ן בחודשיים האחרונים - מניית יו-יו
השינויים היומיים במניית סיפיה ויז'ן בחודשיים האחרונים - גרף של מניית יו-יו

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בדיוק סיימתי תקופה עם צ'רי כרכב גישור ליסינג
    שולמן 13/09/2023 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה בזיון נתעלם לרגע מצריכת הדלק (10 קמ לליטר, איך מרשים למכור כזה דבר בימינו) כל המדיה של תמיכה בנהיגה : בקרת שיוט, נתיב , וכו : הכל מצפצף ומהבהב התראות שווא . וזה לא הרכב הסיני הראשון שמוסר ללקוח חבילות תוכנה מקולקלות אז מי שרוצה להתגאות בשיתופי פעולה שילך לקוראנים, יפנים, גרמנים , רק לא לסינים השקרנים הברדקיסטים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות