דלתא גליל מורידה תחזית בגלל הסביבה המאקרו כלכלית

חברת הטקסטיל ששולטת בדלתא מותגים מורידה תחזית "לאור התמשכות מגמות מאקרו כלכליות שליליות ורמת אי וודאות גלובאלית"
 | 
telegram

דלתא גליל העולמית מורידה תחזית לשנת 2023 - החברה הודיעה שעדכון התחזית נובע בעיקרו בשל התמשכות השפעת גורמי מאקרו שליליים הכוללים, בין היתר: חולשה כללית בשוק, לחצים אינפלציוניים ומגמות שמרניות אצל חלק מלקוחותיה של החברה הממשיכים לנהל את רמות המלאי שלהם באופן שמרני בשוק המאופיין במתן הנחות ומבצעים. בנוסף, אי הוודאות השוררת כעת כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל וההשלכות הפוטנציאליות שלה עשויות אף הן להשפיע לרעה על התממשות תחזית החברה לשנת 2023.

החברה צופה כעת שההכנסות לשנת 2023 של החברה יסתכמו בין 1.84-1.88 מיליארד דולר לעומת התחזית הקודמת של 2 מיליארד דולר, ושהרווח התפעולי יסתכם ב-150-160 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת ל-192 מיליון דולר. התחזיות העדכניות מבוססות על שערי החליפין הנוכחיים ושינוי בשערים אלה גם כן עלול להשפיע על התוצאות בפועל.

התוצאות של דלתא גליל נמצאות במגמת ירידה גם ככה - ברבעון השני של השנה דיווחה החברה על הכנסות של 443.6 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 491.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 9.7%. הרווח הגולמי של החברה ברבעון הסתכם ב-179.1 מיליון דולר (כ-40.4% מהכנסות) לעומת רווח גולמי של 189 מיליון דולר (כ-38.5% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-28.2 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 38.5 מיליון דולר ברבעון המקביל - ירידה של 26.7%. הרווח התפעולי בנטרול סעיפים חד פעמיים הסתכם ברבעון השני ב-30.9 מיליון דולר לעומת 44 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

תזרים מזומנים שנבע מפעילות שוטפת בנטרול IFRS 16 גדל ב-74.1 מיליון דולר ל-58.4 מיליון דולר. ההון העצמי הגיע לרמת שיא של 713.6 מיליון דולר, עליה של 11% לעומת 30 ביוני 2022. דלתא גם הכריזה על דיבידנד של 7 מיליון דולר, כ-27.2 סנט למניה, שחולק ב-30 באוגוסט 2023.

אחרי דוח הרבעון השני, מנכ"ל החברה אייזק דבח אמר: "בעוד תעשיית ההלבשה העולמית מתמודדת עם אתגרים משמעותיים, התמקדנו במהלך החציון הראשון של השנה בביצוע מספר פעולות אסטרטגיות שכללו בין היתר, צמצום משמעותי של רמת המלאי, הגדלת שיעור הרווח הגולמי וייעול יכולות הייצור שלנו. במקביל המשכנו לפתח את ערוצי המכירה הישירים שלנו וכן לפתח מוצרים חדשניים עבור לקוחותינו".

בנוגע לצפי הפעילות למחצית השניה, אמר אז דבח: "במחצית השנייה של השנה, אנו צופים מגמת שיפור משמעותית בנפח מכירות וברווחיות עקב תוצאות DTC חזקות, תמהיל לקוחות משופר, עלות רכש והובלת מוצרים נמוכה יותר זאת תוך ניצול יעיל יותר של יכולות הייצור במפעלים שלנו. אנו צופים עמידה בתחזית שסיפקנו לשנת 2023 המונעת מצמיחה במכירות ובשיעורי הרווחיות, והמשך חיזור המאזן שלנו באמצעות קיטון עקבי ברמות המלאי והחוב".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות