דלתא מותגים: עליית הדולר ברבעון פגעה בשורה בתחתונה

מכירות החברה עמדו במקום כאשר הרווח הנקי ירד ב-19% בשל האינפלציה והחלשות השקל. בנוגע להשפעת "חברות ברזל" מעדכנת החברה כי חל ביקוש מוגבר לציוד כמו גרביים, ולכן מכירותיה לא נפגעו במלחמה
 | 
telegram
(1)

חברת הביגוד והאופנה דלתא דלתא מותגים -0.85% דלתא מותגים 6,993 -0.85% דלתא מותגים בסיס:7,053 פתיחה:7,053 גבוה:7,107 נמוך:6,912 תמורה:598,884 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  רשמה ברבעון השלישי של 2023 תוצאות יחסית חלשות. בשורה העליונה החברה לא מציגה שיפור בהכנסות, ומנגד רשמה החברה שחיקה ברווחיות ופגיעה ברווח הנקי.

דלתא מותגים, בהנהלתה של ענת בוגנר, רשמה ברבעון השלישי מכירות של 214.4 מיליון שקל, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בחברה מציינים כי הירידה נובעת בעיקר מירידה במכירות החנויות הזהות ובמכירות הסיטונאות שקוזזו ברובן מגידול אורגני של כ-11.7% במכירות אתרי הסחר המקוון של דלתא, פיקס ופנטה ריי, וכן מתוספת מכירות של .Victoria's Secret.

הירידה בחנויות הזהות (193 חנויות) עמדה על 4%, וסך הכל מכרה דלתא מותגים בחנויות הזהות ב-150.2 מיליון שקל. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שתי מגמות רוחביות בכלכלה הטיבו עם שיעור הרווחיות הגולמית של דלתא. מצד אחד נרשמה ירידה מהותית בעלויות ההובלה הימית - דלתא שרוב מוצריה מיובאים נהנתה מהוזלה זו. מנגד פיחות השקל (התחזקות הדולר) גרם למוצרים המיובאים להיות יקרים יותר בשקלים. בסופו של דבר הרווחיות הגולמית שופרה מעט, ועמדה על 57.1% מהמכירות לעומת 56.2%.

עם זאת, הוצאות ההנהלה והוצאות המכירה שחקו את הרווח התפעולי ב-19% לרמה של 23.3 מיליון שקל ברבעון השלישי. הרווח התפעולי עמד ברבעון על 10.9% מהמכירות, לעומת 13.3% מהמכירות. הסיבה הן האינפלציה ופתחילת חנויות חדשות.

החברה מושפעת מעליה בשיעור האינפלציה בעיקר בשל תשלומי השכירות לבעלי הנכסים אותם החברה שוכרת, אשר מוצמדים ברובם לשינוי במדד המחירים לצרכן. בנוסף, במהלך הרבעון לדלתא היו הוצאות בגין הקמת פעילויות עתידיות של Bath & Body Works ו-Victoria's Secret אשר מתוכננות לקום במהלך הרבעון הראשון של 2024. במהלך השנים 2023-2026 מתכננת החברה לפתוח 30 חנויות פיזיות בהשקעה מוערכת של כ-60 מיליון שקל.

הקפיצה בהוצאות המימון שחקו את שורה התחתונה של דלתא. הוצאות המימון עלו ב-80% ל-7.8 מיליון שקל. בדו"חות החברה ציינו כי "הגידול בהוצאות המימון נובע בעיקר מגידול בהפרשי שער החליפין של השקל לעומת הדולר והשפעתו על שחיקת יתרות הספקים הדולריים של החברה". בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 16.2 מיליון שקל, ירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל.


ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא מותגים. צילום: שי פרנקו
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא מותגים. צילום: שי פרנקו

בנוגע למלחמת "חרבות הברזל" (שלא כלולה בתוצאות הרבעון השלישי) החברה מעדכנת שלא צפויה פגיעה בתוצאותיה בשל המלחמה. 199 חנויות מתוך 211 חנויות פועלות באופן כמעט מלא, כאשר מנגד הביקוש למוצרי החברה גברו עקב צרכי הלוחמים וצרכי המפונים מהישובים הסמוכים. החברה מעדכנת כי לא חל שינוי מהותי במכירות החברה וברווחיות במהלך חודש אוקטובר 2023 ביחס למכירות ורווחיות החברה בחודש אוקטובר אשתקד וזאת על אף המלחמה.

החברה נסחרת לפי שווי שוק של 966 מיליון שקל. מתחילת 2023 איבדה מניית החברה כ-11%.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה יפה ואיזה עיניים!!
    אני אקנה ממנה כל דבר. 15/11/2023 20:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני אקנה ממנה כל דבר.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות