קסטרו: ירידה של 40% בהכנסות בעקבות המלחמה, אבל להנהלת החברה יש פתרון
קסטרו פרסמה דוח טוב לרבעון השלישי, אבל המניה ספגה נפילה מאז המלחמה על רקע הירידה החדה בהכנסות. ואכן הנהלת החברה מדווחת כי "למועד זה, מרבית חנויות מותגי הקבוצה פתוחות בהתאם להנחיות פיקוד העורף ואתרי האונליין ממשיכים לפעול. בתקופה שבין ה-7 באוקטובר 2023 ל-15 בנובמבר 2023, נרשמו ירידות של כ-40% במכירות הקבוצה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הקבוצה פועלת לצמצם את הוצאותיה ולהתאימן לירידה בהכנסות במיקסום המכירות, ייעול תהליכים בפעילות השיווק, צמצום הוצאות לוגיסטיקה ותפעול, התייעלות במצבת כח האדם ובמסגרת זו הוצאו כ-30% מעובדי הקבוצה לחופשות ללא תשלום. פעולות אלו עתידות להוביל לירידה בהוצאות המכירה והשיווק והוצאות ההנהלה והכלליות של הקבוצה במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2023 והרבעון הראשון לשנת 2024".
אם המכירות ירדו ב-40% וההוצאות על שכר עבודה ירדו ב-30% על רקע הוצאה לחל"ת כשבמקביל יש חיסכון נוסף בהוצאות, אזי הרעון הרביעי צפוי להיות חלש, אבל הסבסוד של המדינה בהוצאות השכר, מאוד יעזור, זה לא יהיה רבעון איום ונורא. על רקע זה המניה מתקנת בזינוק של 8%.
רון רוטר. צילום שרבן לופו
רבעון שלישי טוב
חברת קסטרו קסטרו +0.61% קסטרו 9,348 +0.61% בסיס:9,291 פתיחה:9,291 גבוה:9,430 נמוך:9,291 תמורה:203,587 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על הכנסות של 453.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023 לעומת 429.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-5.5%.הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב-262.4 מיליון שקל (כ-57.8% מההכנסות) לעומת כ-250.5 מיליון שקל (58.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד עלייה של 4.8%. בחברה הסבירו כי הקיטון בשיעור הרווחיות הגולמית מסך ההכנסות ברבעון השלישי השנה הושפע בעיקר משחיקת שער החליפין.
הרווח התפעולי הסתכם ב-26.5 מיליון שקל (5.9% מהמחזור) ברבעון השלישי לעומת כ-18.1 מיליון שקל (4.2% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 46.8%. בחברה מסבירים כי הגידול משתקף בכל מגזרי הפעילות ונובע מהתייעלות בהוצאות התפעוליות.
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-12.7 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 154%.
עלייה במכירות והקטנת המלאי
המכירות בחנויות הזהות של הקבוצה גדלו בכ-4.3% ברבעון השלישי והסתכמו בכ-399.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-382.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
בתחום אופנת ההלבשה רשמה הקבוצה גידול של כ-5.6% במכירות בחנויות הזהות, בתחום אביזרי האופנה הציגה הקבוצה קיטון של כ-0.4% ובתחום הקוסמטיקה נרשם גידול של כ-29.1%.
הקבוצה הציגה קיטון של כ-46 מיליון שקל ביתרת המלאי ליום 30.9.2023 שעמדה על 416 מיליון שקל לעומת יתרת המלאי ליום 30.9.2022 בסך כ-462 מיליון שקל לדברי החברה הדבר הנובע מהתייעלות מתמשכת וכן, מהצלחת המבצע במותג 'קסטרו' בינואר 2023.
הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה בפעילותה בישראל עלה בכ-5.2% והסתכם ברבעון השלישי לשנת 2023 ב-1.695 מיליארד שקל לעומת כ-1.611 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החלוקה למגזרים
ההכנסות מתחום האופנה והלבשה של החברה ברבעון השלישי צמחו בכ-6.1% והסתכמו בכ-303.5 מיליון שקל לעומת כ-286.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תחום האביזרים תרם הכנסות של כ-134.5 מיליון שקל, גידול של כ-1.7% לעומת כ-132.3 מיליון שקל אשתקד, ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-31.9% לכ-14.6 מיליון שקל לעומת כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בתחום פעילות הלבשה נרשם רווח תפעולי של כ-5.4 מיליון שקל (1.8% מהמחזור) לעומת הפסד תפעולי של כ-7.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה ציינו כי הגידול ברווח התפעולי ובשיעורו מההכנסות בתחום פעילות אופנת ההלבשה נובע משיפור בשיעור הרווח הגולמי ומהתייעלות בהוצאות התפעוליות.
בקסטרו הודיס מציינים כי ההון העצמי של החברה נכון ליום ה-30.9.2023 הסתכם בכ-570 מיליון שקל לעומת כ-566.3 מיליון שקל ליום 30.9.2022, וכי נכון למועד פרסום הדוח, מונה רשת חנויות הקבוצה 361 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 7 חנויות ודוכנים בחו"ל.
מניית קסטרו בשנה האחרונה
מניית החברה ירדה בשנה האחרונה ב-61% למחיר של 36 שקל למניה ושווי שוק של 296.9 מיליון שקל.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס אמר כי "הגידול נובע מעלייה במכירות בכל מגזרי הפעילות של הקבוצה, בדגש על מגזר הלבשת אופנה שצמח בכ-6%. פיתוח מותגי הקבוצה והרחבת הפעילות של כלל המותגים בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה שלנו מוכיחה את עצמה. במהלך הרבעון נפתחו חנויות חדשות במותגי קסטרו, אורבניקה, אורבניקה סטיישן, הודיס וקרולינה למקה ברלין שמגדילה נתח שוק בתחום האופטיקה, כאשר נמשכה פריסת חנויות של איב רושה שממשיכה בפיתוח המואץ".
רוטן הוסיף כי "הרווח התפעולי ברבעון השלישי צמח בכ-47% כתוצאה משיפור במכירות בחנויות הזהות לצד ההתייעלות המתמשכת כשהגידול ברווח והשיפור בשיעור הרווחיות נובע ברובו ממגזר אופנת ההלבשה. לאחר מכירת המלאים שנצברו בתחילת השנה וצמצום בעלויות האחסון והלוגיסטיקה, אנו מציגים ירידה משמעותית ביתרות המלאי בחברה שקטנו בכ-46 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הקבוצה נכנסה לתקופת המלחמה כשהיא במומנטום צמיחה ורווחיות בכל מותגיה עם איתנות פיננסית גבוהה לאחר מהלכי התייעלות בהן נקטה בשנתיים האחרונות. להערכת הקבוצה, מחזורי המכירות נפגעו מאז פרוץ המלחמה בכ-79 מיליון שקל, בהתאם לצמצום היקפי הפעילות של ענף הקמעונאות כולו ורשתות האופנה בפרט. עם זאת, נכנסנו למלחמה ללא יתרות מלאי חריגות ואנו לא נדרשים להפחתות מלאי כתוצאה מהשלכות המלחמה".
בחברה ציינו בדוח בהתייחס למלחמה כי מרבית חנויות מותגי הקבוצה פתוחות בהתאם להנחיות פיקוד העורף ואתרי האונליין ממשיכים לפעול. בנוסף ציינו כי הוציאו כ-30% מהעובדים לחל"ת.
החברה ציינה בדוח כי "בתקופה שבין ה-7 באוקטובר 2023 ל-15 בנובמבר 2023, נרשמו ירידות של כ-40% במכירות הקבוצה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הקבוצה פועלת לצמצם את הוצאותיה ולהתאימן לירידה בהכנסות במיקסום המכירות, ייעול תהליכים בפעילות השיווק, צמצום הוצאות לוגיסטיקה ותפעול, התייעלות במצבת כח האדם ובמסגרת זו הוצאו כ-30% מעובדי הקבוצה לחופשות ללא תשלום. פעולות אלו עתידות להוביל לירידה בהוצאות המכירה והשיווק והוצאות ההנהלה והכלליות של הקבוצה במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2023 והרבעון הראשון לשנת 2024".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.זאת לא רק המלחמה יש עוד הרבה מעבר לזה כבר הרבה זמן (ל"ת)דש 23/11/2023 16:07הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.אותם תרגילים כמו מר פוקס..... (ל"ת)ציפי 23/11/2023 08:04הגב לתגובה זו3 0סגור
-
2.מצד אחד - הוציאו לחל"ת, מצד שני יקבלו מיליונים מהמדינההמגיב 22/11/2023 23:42הגב לתגובה זו2 0"פיצוי שכר עבודה" - איך זה מסתדר ???סגור
-
1.העיקר שלבני המשפחה יש עבודה..... (ל"ת)אבי 22/11/2023 19:13הגב לתגובה זו3 0סגור