שופרסל עברה מהפסד לרווח ברבעון השלישי; אבל התוצאות עדיין חלשות

החברה רשמה רווח של 50 מיליון שקל לעומת הפסד של 96 מיליון אשתקד. מכירות האונליין היוו כ-17.9% מכלל המכירות, בהשוואה לכ-18.9% ברבעון המקביל. שיפור קטן בהכנסות ל-3.85 מיליארד שקל. החברה מחפשת שותף לפעילות הפיננסית, כולל פייבוקס
 | 
telegram

שופרסל היא ענקית הקמעונאות המקומית - מובילה בפער על פני רמי לוי, נהנית מהחריקות והצרות של קרפור ומכתיבה את התנהלות השוק. היא גם נהנית מהיתרון לגודל, אבל זה לא מתבטא בדוחות לרבעון השלישי של השנה שבם היא יורדת בשיעור המכירות אונליין ועולה בהכנסות בכמה עשיריות האחוז במקביל לאיבוד נתחי שוק למתחרות.  

הדוחות שפורסמו היום הם לא רעים, אבל היה אפשר לצפות משופרסל להרבה יותר. הכנסות הרבעון השלישי בשופרסל שופרסל +0.53% שופרסל 3,581 +0.53% שופרסל בסיס:3,562 פתיחה:3,562 גבוה:3,586 נמוך:3,545 תמורה:7,382,662 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הסתכמו בכ-3.85 מיליארד שקל - גידול של כ-1.2% לעומת כ-3.81 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה גידול ברווח התפעולי (לפני הכנסות/הוצאות אחרות) ברבעון השלישי שהסתכם בכ-138 מיליון שקל (3.6% מההכנסות) לעומת כ-115 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, 3% מהכנסות). 

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון השלישי הסתכם בכ-50 מיליון ש"קל לעומת הפסד של כ-96 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שנבע מיישום תכנית התייעלות שיושמה ברבעון המקביל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לפני שנתקדם עם המספרים, ראוי לציין כאן: דירקטוריון החברה החליט לפעול להכנסת שותף או משקיע לפעילות הפיננסים של החברה הכולל, בין היתר, את פעילות כרטיסי האשראי. החברה הבהירה בדוח כי אין כל ודאות לעסקה כזאת, אך בנוסף היא בוחנת עסקה למכירת אחזקותיה בחברת פייבוקס, בין אם כשותף או משקיע לפעילות.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל, המהווים כ-26.2% מההכנסות בהשוואה לכ-1.024 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שהיוו כ-26.9% מההכנסות. הקיטון ברווח הגולמי ובשיעורו מההכנסות נבע, בין היתר, מפתיחת מרכז השילוח במודיעין שנכון למועד זה טרם הגיע לתפוקה מלאה וכן מהשפעת העלייה בשערי החליפין.

הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות ברבעון השלישי צמח בכ-20% והסתכם בכ-138 מיליון שקל המהווים, המהווה כ-3.6% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה לכ-115 מיליון שקל, שהיוו כ-3% מהכנסות הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לאחר הכנסות (הוצאות) אחרות ברבעון השלישי הסתכם בכ-139 מיליון שקל המהווים כ-3.6% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שנבע בעיקר מהשפעת תכנית ההתייעלות שיישמה החברה.

ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-11% והסתכם בכ-381 מיליון שקל בהשוואה לכ-344 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ומהווים כ-9.9% מסך הכנסות הקבוצה בהשוואה לכ-9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מגידול ברווח התפעולי.

כאמור, הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-51 מיליון שקל, המהווים כ-1.3% מההכנסות, בהשוואה להפסד של כ-96 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מגזר הקמעונאות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.56 מיליארד שקל בהשוואה לכ-3.53 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-0.8% שנבע בין היתר מגידול בהכנסות בחנויות שופרסל, הרחבת פעילות השוק העסקי ומפעילות "דן דיל" בתחום הסטוק אשר נרכשה בחודש אוגוסט 2022. המכירות במרכזי השילוח וסניפי שופרסל ברבעון השלישי השנה גדלו בכ-0.3% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד.

הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות במגזר הקמעונאות ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-73 מיליון שקל ובשיעור של כ-2.1% מסך ההכנסות, בהשוואה לכ-58 מיליון שקל ובשיעור של כ-1.6% מסך ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

מכירות מגזר הקמעונאות באמצעות שופרסל אונליין ברבעון השלישי השנה היוו כ-17.9% מכלל המכירות במרכזי השילוח וסניפי שופרסל בהשוואה לכ-18.9% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נבע בעיקר בשל ירידה במכירת מוצרי ה-Non-food באונליין.

הכנסות רשת Be גדלו בכ-1.5% והסתכמו ברבעון השלישי בכ-270 מיליון שקל, בהשוואה לכ-266 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות Be גדלו בכ-2.7% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות של רשת Be בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם בכ-7 מיליון שקל לעומת כ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון השלישי הסתכמו בכ-64 מיליון שקל בהשוואה לכ-51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהשפעת רכישת השליטה בחברת לב המפרץ החל מאוקטובר 2022 ומעליית מדד. הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות במגזר הנדל"ן הסתכם בכ-48 מיליון שקל, בהשוואה ל-42 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לגבי השפעת מלחמת "חרבות ברזל" נכתב: "שופרסל פועלת כמפעל חיוני בתקופת חירום זו, וממשיכה בפעילותה כסדרה בסניפי הרשת ובאונליין, ולמועד הדוח לא ניכרה השפעה מהותית על פעילות החברה. החל מפרוץ המלחמה פעלה החברה למתן סיוע ותרומות לתמיכה במפונים, בכוחות ההצלה, הביטחון ובמשפחות החטופים. בנוסף, החברה גיבשה תכנית סיוע מידית לחקלאים ופועלת מתוך אחריות לאומית ורצון לתרום ככל יכולתה למאמץ הלאומי". 

איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל, אמרו היום: "אנו מסכמים את הרבעון השלישי של שנת 2023 עם גידול בהכנסות ושיפור במדדי הרווח בהתאם לתכנית ההתייעלות שיישמנו. תכנית זו מאפשרת ייעול של מבנה ההוצאות וכן את העמקת הסינרגיה בין הפעילויות השונות של הקבוצה.

"בצל המלחמה המתמשכת, סניפי הרשת פעלו ופועלים באופן סדיר. שופרסל מנהלת שגרת פעילות כמפעל חיוני וכקבוצת קמעונאות מזון מובילה המחויבת לביטחון התזונתי של כלל תושבי המדינה. בשבוע הראשון  למלחמה, חווינו עלייה חדה בביקוש בעיקר בסניפים הפיזיים של החברה, שהתמתנה בשבוע השני למלחמה לרמת מכירות כבשגרה. הביקוש הופנה בעיקר למוצרי מזון וצריכה בסיסיים וזאת לצד ירידה ברמת הביקוש בשוק העסקי ובאונליין. להערכת החברה, לא צפויה השפעה מהותית על הפעילות ותוצאות החברה עקב המלחמה.

"כתרומה לתושבי העוטף שפונו מביתם וללוחמים באזורי הכינוס, פעלנו במישורים רבים באמצעות תרומות תווי קנייה לאוכלוסיות שנפגעו ושזקוקות לעזרה בימים אלו. בנוסף, שופרסל הודיעה על גיבוש תוכנית סיוע מיידית לחקלאים ועל הפסקת יבוא התוצרת החקלאית מטורקיה ופעלה לסימון התוצרת הישראלית במדפים באופן וולנטרי, כדי לעשות כל שניתן כדי לתמוך בחקלאות הישראלית בימים אלו.

"הקבוצה ממשיכה לפעול בהתאם לאסטרטגיה של מיקוד בקמעונאות המזון לצד מגוון תחומי הצמיחה תוך שיפור הרווחיות. נאמנים לתוכניות העבודה שלנו, אנו נמצאים במסלול הנכון אל מול המטרות והיעדים שהצבנו לשנת 2023 ולשנים הבאות".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות